Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

mijn badbevalling! Foto's p.3

+64
CCC
Aggi
Teddyaapje
Phileine
Jade
Ella
Stuiterbal
_Jet
missy.
MADDIE
*Lookie*
Puzzle
Koffieleut
Paper Crown
SoGood
sanne-84
Novalee
vlinder-19
L!ND@
Wennes
Fiebje
Minx
sabje
Monnie
moepie
smooch
LDJ
red rose
Susan
mauwmauw
PiP
Bruintje Beer
Annemoontje
Printje
studiebol
holaagirl
Tiara
Dora
RiLiJu
PapillonRose
Dille
Slakje
Coccinelle
Alex
Aimee
Happydobby
Purpleflower
Flower_L
Filoria
loesje
Liadan
Blue flower
Jezzie
Annie24
-Ieniemienie-
Sanne
Fearie
Linda
kwak
_Lana_
Viva
Parisienne
Puggle
mzcharlotte
68 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

mijn badbevalling! Foto's p.3 Empty mijn badbevalling! Foto's p.3

Bericht  Gast vr 10 aug 2012 - 22:46

Mijn man is even met de oudste op pad, de kraamhulp is druk bezig met de was en H.annah zit in de draagdoek, dus even de tijd om het hele verhaal op te schrijven:

Donderdagavond 9 augustus begon het rond 23u ’s avonds steeds meer te rommelen. Er kwam voorzichtig aan regelmaat in de voorweeën, dus heb ik besloten om even naar beneden te gaan om het aan te kijken. Rond 00.30 begon het steeds pijnlijker te worden en heb ik mijn man uit bed gehaald. Samen hebben we het even aangekeken en rond 01.00 hebben we mijn moeder gebeld dat de bevalling begonnen was en is ze deze kant opgekomen. Ondertussen hebben we nog samen het bevalbad opgezet. Deze stond binnen tien minuten. Ik durfde er nog niet zo goed in, uit angst dat de weeën toch weer af zouden zwakken door het warme water. Tot een uur of twee heb ik op de bank weeën weg gezucht en kon ik ze nog prima hebben. Rond die tijd hebben we de verloskundige gebeld dat de bevalling was begonnen, maar dat ze nog niet hoefde te komen.

Vlak daarna werden de weeën heftiger en wilde ik graag in bad. Mijn man heeft de warme kraan toen aangezet en heb ik het water over mijn buik laten lopen. Op dat moment voelde ik de weeën nauwelijks meer, maar kon ik aan mijn buik zien dat ze er wel waren. Zodra ik de slang van mijn buik haalde, kwam de pijn ook terug. Toen het bad gevuld was, heb ik een hele tijd over de rand gehangen en op die manier weeën opgevangen. Door me goed te concentreren en diep door mijn buik te ademen deden de weeën nauwelijks echt pijn. Op een gegeven moment hebben we de verloskundige opnieuw gebeld en is ze langs geweest. Op mijn verzoek heeft ze toen getoucheert: 2cm, wat een domper. Bij Y.inthe was ik bij deze bevallingsduur al over de 7cm. De verloskundige heeft toen het e.e.a. klaar gezet en is toen weer weg gegaan, ik raakte uit mijn concentratie en kon de weeën niet meer goed opvangen. Toen ze weg was heeft het even geduurd voor ik me weer kon concentreren, ik heb toen ook even op de bank gelegen om de weeën weg te puffen, maar dit lukte niet goed, na een uurtje ben ik weer in bad gegaan, waar ik me vrijer kon bewegen tijdens de weeën en op die manier kon ik me met mijn voeten steeds afzetten van de grond terwijl ik het handvat aan de bovenkant vast had.

Rond 6 uur is de verloskundige opnieuw gekomen en kreeg ik ook moeite met het opvangen van de weeën, ook in bad. Mijn vliezen waren op dat moment nog niet gebroken en ik had steeds het idee dat ik niet op schoot. De verloskundige wilde op dat moment geen vliezen breken, op dat moment vond ik haar echt een draak, maar achteraf ben ik er heel blij mee dat ze zich zo goed aan mijn plan heeft gehouden. Op dat moment kon ik de weeën nauwelijks meer aan en wilde ik alleen maar dat het kindje eruit was. Uiteindelijk kreeg ik om 7.15uur helemaal vanuit het niets enorme persdrang. Omdat de vliezen nog niet waren gebroken heb ik eerst twee keer moeten persen om de vruchtzak (die overigens net zo groot was als het hoofdje) eruit te persen, vlak voor de derde perswee heeft de verloskundige de vruchtzak lek geprikt (vanwege de kans op vruchtwateraspiratie bij intacte vliezen) en direct daarna werd H.annah in één perswee om 7.21 uur geboren. Haar hoofdje kwam door het vlies heen, de rest van het vlies bleef om haar lichaampje hangen. Ze is dus gedeeltelijk in de vliezen geboren. Ik heb haar tijdens de perswee zelf aangepakt, ze is een paar seconden onder water gebleven en toen heb ik haar naar boven getilt. Na een paar minuten werd de placenta al geboren. De navelstreng was op dat moment nog niet door geknipt. De verloskundige heeft een tijd met de placenta in zo’n celstofmatje naast het bad gezeten voordat mijn man de navelstreng door heeft geknipt. We hebben nog een hele tijd in het water gezeten, H.annah lag met haar lichaampje onder water en bleef op die manier lekker warm. Toen het water af begon te koelen is ze in warme doeken gewikkeld en zijn we op de bank gaan liggen.

Ik ben er zonder schade vanaf gekomen, heel klein schaafwondje wat eigenlijk geen naam mag hebben. Verder is Ha.nnah een natuurtalentje aan de borst. Hoewel het nog wel erg gevoelig is, is alles nog wel heel en ligt ze goed aangelegd. Ik begin al wat stuwing te krijgen en H.annah heeft zo’n schattig melkmondje als ze los laat. Y.inthe vindt haar zusje over het algemeen leuk, maar heeft nog niet zo in de gaten dat haar zwaaiende armen en benen ook in het gezichtje van H.annah kunnen belanden.

Laatst aangepast door Rejoy. op za 11 aug 2012 - 8:10; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

mijn badbevalling! Foto's p.3 Empty Re: mijn badbevalling! Foto's p.3

Bericht  mzcharlotte vr 10 aug 2012 - 22:51

Wow Rejoy, dat klinkt als een mooie bevalling. Gefeliciteerd en wat fijn dat H. het goed doet.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Puggle vr 10 aug 2012 - 23:02

Wat mooi om te lezen zeg!! Klinkt alsof je het erg goed hebt ervaren op de pijn na natuurlijk Wink
Hoeveel woog ze? Fijn dat het zo goed ook gaat met de borstvoeding.

L. is om dezelfde tijd geboren maar dan 's avonds. Grappig Wink
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Parisienne vr 10 aug 2012 - 23:07

Wat bijzonder om te lezen. Het klinkt alsof je terugkijkt op een fijne bevalling, die grotendeels gegaan is op de manier zoals jullie gewild hebben. En wat ontzettend goed van kleine H. dat ze al zo goed drinkt! Nu ook al lekker in de draagdoek.. super! Nogmaals gefeliciteerd en veel geluk met elkaar toegewenst!

Edit: heeft Y. eigenlijk nog iets meegekregen van de bevalling? En je moeder, is zij erbij geweest of was ze met Y. bezig boven/ergens anders?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Viva vr 10 aug 2012 - 23:20

wat super zeg dat je het zo goed hebt mogen ervaren, en dat je VK zich aan jouw plan hield :P
Post maar snel een foto op je facebook! Ik ben benieuwd naar jullie 2e meid.
En ook erg fijn dat de borstvoeding goed gaat.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  _Lana_ vr 10 aug 2012 - 23:46

Dit klinkt echt als een hele mooie bijzondere bevalling! Heeft de verloskundige alleen de eerste keer getoucheerd?
Bijzonder zo'n badbevalling en de manier waarop je het zelf allemaal gedaan hebt.

En wat fijn dat de BV zo goed gaat.
Heel veel geluk!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  kwak vr 10 aug 2012 - 23:49

mooi Rejoy!
wat heeft je moeder eigenlijk ondertussen gedaan? Is die er gewoon bij gebleven?
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Linda za 11 aug 2012 - 0:09

Heel mooi, Rejoy!
Super fijn dat de bv ook goed gaat!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fearie za 11 aug 2012 - 0:09

Wat een mooie bevalling, je hebt het ook erg mooi opgeschreven. Vind het heel speciaal dat je alles zelf hebt gedaan.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Sanne za 11 aug 2012 - 0:12

Wat fijn dat je bevalling zo mooi is verlopen, Rejoy. Ook goed van je verloskundige dat zij zich aan het bevallingsplan heeft gehouden op het moment dat jij dus even wilde afwijken, want achteraf ben je daar dus wel weer blij mee.

Geniet van je kraamtijd. H. geniet er blijkbaar al ook lekker van bij jou in de draagdoek en drinkend aan de borst. Ik hoop voor je dat de borstvoeding goed blijft gaan.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  -Ieniemienie- za 11 aug 2012 - 0:17

Wauw wat bijzonder!
Geniet maar lekker van je gezinnetje!
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Annie24 za 11 aug 2012 - 0:39

Wat een mooie, fijne bevalling!

Ik vraag me wel 2 dingen af: wordt het water op temperatuur gehouden door een apparaat ofzo + hoe heb je dat bad weer leeggekregen? Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Jezzie za 11 aug 2012 - 0:50

Wauw rejoy, dat klinkt als een hele fijne bevalling.
Wat fijn dat het allemaal zo goed gedaan is en dat ook de bv goed gaat!.
Geniet maar lekker van je gezinnetje.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 0:51

Wow wat gaaf en bijzonder zeg! En nu lekker genieten!

Gast
Gast

Bericht  Blue flower za 11 aug 2012 - 0:55

Wat bijzonder zeg! Klinkt wel heel erg ontspannen.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354

Bericht  Liadan za 11 aug 2012 - 1:10

Dat klinkt als een bijzondere ervaring! Heeft je dochter overal doorheen geslapen? Wat heerlijk dat ze al lekker bij je in de draagdoek zit.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  loesje za 11 aug 2012 - 1:11

klinkt als een mooie bevalling en geniet nu maar van je gezinnetje.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Filoria za 11 aug 2012 - 1:15

Jeetje Rejoy, wat een prachtig verhaal. Alles klinkt zo vanzelfsprekend en naturel. Heel mooi. Ben je zelf ook tevreden over hoe het is gegaan?

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 1:16

Klinkt als een fijne bevalling, en nu lijkt het me nog fijner om in bad te bevallen (hopelijk bij een 3de)
Ik ben heel benieuwd of je nog foto's hebt gemaakt? ( maar die wil je zeker niet delen hahaha)

Fijn ook dat de bv goed loopt.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L za 11 aug 2012 - 1:28

wat een mooi en rustig verhaal zeg!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 1:45

Even kijken of ik via mob. Kan reageren. Han.nah ligt bovenop me te slapen en y.inthe tegen me aan:p

Y. Is nog wel even wakker geweest, mijn moeder is toen bij haar geweest. Het duurde even voor ze weer sliep en helaas heeft mijn moeder daardoor de echte geboorte gemist. De rest van de tijd is ze erbij geweest. Ze heeft af en toe mijn handen vast gehouden tijdens weeën en verder zat se erbij en keek ze ernaar:p

Het bad koelde langzaam af, er zijn tussendoor een aantal waterkokers heet water in gegaan en minman heeft één keer wat emmers water uit t bad gehaald zodat de slang weer aan kon.
Het bad is leeg gepompt met een dompelpomp, er zat een hoes in die weg gegooid is en het bad zelf was verder schoon en droog. Daar is de lucht uit gelaten en is weer opgevouwen.

De vk heeft alleen op t allerlaatst nog een poging gedaan om te toucheren, maar door de enorme persdrang lukte dit niet. Ze meende nog een randje te voelen, maar mocht wel gewoon toegeven, was me ook niet gelukt om dat in te houden.

Foto wil ik wel plaatsen, maar nog geen tijd gehad om ze op de compu te zetten. Die houden jullie nog tegoed!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 1:48

..

Laatst aangepast door Ostara op ma 29 okt 2012 - 8:05; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Purpleflower za 11 aug 2012 - 2:45

Fijn dat het allemaal zo mooi en goed gegaan.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Bericht  Gast za 11 aug 2012 - 2:49

Wauw, mooi Rejoy! Ging het precies zoals je wilde?

Gast
Gast

Bericht  Happydobby za 11 aug 2012 - 3:40

Mooi verhaal!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10