badbevalling
+13
Paper Crown
Saga
Ugly Betty
Pompoen
maiadebij
Teddyaapje
Silver
Sterrin_
Slakje
Parisienne
Maudy
Caroow
Linda
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
badbevalling
Na de ervaring van Rejoy (en nu ook die van Linda) zou ik ook heel graag in bad willen bevallen. Heb al flink wat gelezen op d&v en filmpjes op you tube bekeken. Tijdens mn vorige controle bij de vk gevraagd of ze dit deden en ze ging t overleggen met dr collega's. Ik heb al gezocht, mochten zij t niet doen, dan zit er een vk in een dorp 15min. hier vandaan die t wel doet (ofja, zij zou hier ervaring mee moeten hebben).
Nu vroeg ik me af waar jullie alle info vandaan hebben en of jullie ook iets van hypnobirting toegepast hebben.
Nu vroeg ik me af waar jullie alle info vandaan hebben en of jullie ook iets van hypnobirting toegepast hebben.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Re: badbevalling
Ik heb vooral heel veel positieve geboorteverhalen gelezen en ook het e.e.a. over de werking van je lichaam en wat er tijdens de bevalling nou precies gaat gebeuren in je lichaam. Daardoor heb ik echt een enorm vertrouwen in mijn lichaam gekregen. Ik ben er echt van overtuigd dat je een heel stuk van het verloop van je bevalling zelf in de hand hebt. Hoe minder angst jij hebt, hoe groter de kans dat de bevalling goed verloopt.
Verder had ik hypnobirthing willen doen, maar uiteindelijk niet mee over gekomen. Achteraf wel een beetje spijt van, dat had de bevalling misschien nog bijzonderder gemaakt.
Onze VK deed maar heel zelden een badbevalling, maar nu heb ik al van drie andere zwangeren gehoord dat ze sinds ik in bad ben bevallen, ze iedereen die thuis willen bevallen aan het stimuleren zijn om in bad te bevallen, haha.
Verder had ik hypnobirthing willen doen, maar uiteindelijk niet mee over gekomen. Achteraf wel een beetje spijt van, dat had de bevalling misschien nog bijzonderder gemaakt.
Onze VK deed maar heel zelden een badbevalling, maar nu heb ik al van drie andere zwangeren gehoord dat ze sinds ik in bad ben bevallen, ze iedereen die thuis willen bevallen aan het stimuleren zijn om in bad te bevallen, haha.
Gast- Gast
Hoe moet ik dat dan voor me zien als je thuis wilt bevallen en je hebt geen bad? Ik heb ooit wel eens een filmpje gezien dat ze dan een soort 'zwembad'-idee hebben, maar dat was een buitenlands filmpje, geen idee hoe ik dat jn Nederland voor me moet zien. Zetten ze dat dan gewoon neer, midden in de huiskamer? In onze badkamer zou je je kont niet kunnen keren... En al dat water dan, hoe lozen ze dat?
Gast- Gast
Wat leuk dat je zo enthousiast bent geworden! Ik kan het ook iedereen echt aanraden. Deze manier van bevallen was zoveel relaxter. De vk zei nog tegen me dat het achteraf leuk was geweest als er een stagiair bij was geweest, omdat ze dit een bevalling vond zoals het hoort te zijn.
Bevallen is heftig, maar doordat ik ontspannen in het water zat, kon ik echt heel goed m'n rust vinden en de weeën opvangen.
Ik was van plan om me volledig in badbevallingen te gaan verdiepen, maar dat is er niet van gekomen. Ik heb alleen op D&V een heel topic doorgelezen.
Ik heb wel goed teruggekeken op m'n vorige bevalling en bedacht hoe ik het nu wilde hebben. En dat met de vk besproken.
Ik had steeds 3 verschillende verloskundigen. Uiteindelijk kwam er een waarneemster tijdens de bevalling die ik nog nooit gezien had. Daar baalde ik in eerste instantie van. Maar het bleek dat deze vk me echt m'n gang heeft laten gaan, dat was zo fijn.
Ik had nu de touwtjes in handen ipv een vk die zegt wat ik moet doen. En dat voelde echt heel goed, ik was veel bewuster van m'n lichaam.
Met m'n eigen vk had ik nog een discussie over die prik die ze zetten om de placenta sneller te laten komen. Die wilde ik eigenlijk niet, maar volgens haar was dat een standaard procedure. Uiteindelijk heb ik hem lekker toch niet gehad en is de placenta heel snel uitzichzelf eruit gekomen.
Met hypnobirthing heb ik geen ervaring, ik weet eigenlijk niet eens wat dat is...
Bevallen is heftig, maar doordat ik ontspannen in het water zat, kon ik echt heel goed m'n rust vinden en de weeën opvangen.
Ik was van plan om me volledig in badbevallingen te gaan verdiepen, maar dat is er niet van gekomen. Ik heb alleen op D&V een heel topic doorgelezen.
Ik heb wel goed teruggekeken op m'n vorige bevalling en bedacht hoe ik het nu wilde hebben. En dat met de vk besproken.
Ik had steeds 3 verschillende verloskundigen. Uiteindelijk kwam er een waarneemster tijdens de bevalling die ik nog nooit gezien had. Daar baalde ik in eerste instantie van. Maar het bleek dat deze vk me echt m'n gang heeft laten gaan, dat was zo fijn.
Ik had nu de touwtjes in handen ipv een vk die zegt wat ik moet doen. En dat voelde echt heel goed, ik was veel bewuster van m'n lichaam.
Met m'n eigen vk had ik nog een discussie over die prik die ze zetten om de placenta sneller te laten komen. Die wilde ik eigenlijk niet, maar volgens haar was dat een standaard procedure. Uiteindelijk heb ik hem lekker toch niet gehad en is de placenta heel snel uitzichzelf eruit gekomen.
Met hypnobirthing heb ik geen ervaring, ik weet eigenlijk niet eens wat dat is...
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Lennox schreef:Hoe moet ik dat dan voor me zien als je thuis wilt bevallen en je hebt geen bad? Ik heb ooit wel eens een filmpje gezien dat ze dan een soort 'zwembad'-idee hebben, maar dat was een buitenlands filmpje, geen idee hoe ik dat jn Nederland voor me moet zien. Zetten ze dat dan gewoon neer, midden in de huiskamer? In onze badkamer zou je je kont niet kunnen keren... En al dat water dan, hoe lozen ze dat?
Het is over het algemeen niet de bedoeling om in een normaal bad te bevallen, dat lijkt me zelf ook niet prettig.
Ik had deze:
http://www.cruc.nl/bevalbaden/producten/moeder-baby/bevalbaden/bevalbad-kopen
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Lennox schreef:Hoe moet ik dat dan voor me zien als je thuis wilt bevallen en je hebt geen bad? Ik heb ooit wel eens een filmpje gezien dat ze dan een soort 'zwembad'-idee hebben, maar dat was een buitenlands filmpje, geen idee hoe ik dat jn Nederland voor me moet zien. Zetten ze dat dan gewoon neer, midden in de huiskamer? In onze badkamer zou je je kont niet kunnen keren... En al dat water dan, hoe lozen ze dat?
wij hadden in ons vorige huis, waar ik dus ben bevallen, ook geen bad. Om echt in het water te kunnen bevallen kun je beter een bevalbad aanschaffen. Dat is inderdaad een soort opblaasbaar zwembad. Je hebt ze ook in hard kunststof, die moet je dan in elkaar zetten. Wij hadden 'm inderdaad midden in de huiskamer staan:
Het water laat je erin lopen met een vulslang en haal je er weer uit met een dompelpomp. De slang hadden we in het toilet gelegd. Je hebt er een plastic hoes in die je weg gooit en dan laat je de lucht eruit en vouw je het bad weer op.
Linda: ik heb ook een discussie over die prik gehad. Wij hadden afgesproken dat het uitgangspunt geen prik was, tenzij het heel lang zou duren of ik heel veel bloedverlies zou krijgen. Uiteindelijk is de placenta binnen 10 minuten geboren. Het zijn toch synthetische hormonen die je eigen hormonen in de weg zitten.
Gast- Gast
Ik heb een vraag
Je mag toch niet meer in bad als je vliezen zijn gebroken? Waarom is dit bad een uitzondering?
Het leek mij echt een hele bijzondere ervaring, in bad bevallen. Toen ik nog zwanger was leek het me echt een mogelijkheid voor een tweede bevalling. Nu mag ik sowieso niet meer thuis bevallen, maar echt respect voor jullie, zo'n ontspannen bevalling! Ik 'ken' natuurlijk alleen mijn eigen bevalling, maar ik had echt niet in een bad moeten zitten, ik wilde alleen maar schreeuwen en huilen en hopen dat het snel voorbij was, niet relaxt dus.
Je mag toch niet meer in bad als je vliezen zijn gebroken? Waarom is dit bad een uitzondering?
Het leek mij echt een hele bijzondere ervaring, in bad bevallen. Toen ik nog zwanger was leek het me echt een mogelijkheid voor een tweede bevalling. Nu mag ik sowieso niet meer thuis bevallen, maar echt respect voor jullie, zo'n ontspannen bevalling! Ik 'ken' natuurlijk alleen mijn eigen bevalling, maar ik had echt niet in een bad moeten zitten, ik wilde alleen maar schreeuwen en huilen en hopen dat het snel voorbij was, niet relaxt dus.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
je moet voorzichtig zijn met gebroken vliezen zonder weeën ivm infectiegevaar. Als je al goede weeën heb kun je gewoon in bad.
Gast- Gast
Ik wilde ook graag in bad bevallen en heb toen informatie bij mijn VK opgevraagd. 4 meiden deden het wel 1 niet. Mag jij raden wie ik had
Ik ben bij Origine bevallen en daar waren informatie avonden. Daarin werd ook aandacht besteed aan badbevallingen en werden filmpjes getoond. Ze hebben daar 2 kamers met een gigantisch bad, en daar kon je ook even gaan kijken.
Helaas heb ik zo'n snelle bevalling gehad dat ik niet meer in bad kon bevallen. Ik kwam met 8 cm binnen, en binnen 10 minuten op 10 cm. Het bad laten vol lopen duurt drie kwartier dus ben uiteindelijk gewoon op bed bevallen.
De vk deed nog geen badbevalling omdat ze die nog nooit had meegemaakt. Ze was heel blij dat ze mijn bevalling mocht bijwonen want dan kon ze er van leren. Helaas is dat dus niet gelukt!
Ik heb op de pc wel wat foto's van het bevalbad als je daar nieuwsgierig naar bent?
Ik ben bij Origine bevallen en daar waren informatie avonden. Daarin werd ook aandacht besteed aan badbevallingen en werden filmpjes getoond. Ze hebben daar 2 kamers met een gigantisch bad, en daar kon je ook even gaan kijken.
Helaas heb ik zo'n snelle bevalling gehad dat ik niet meer in bad kon bevallen. Ik kwam met 8 cm binnen, en binnen 10 minuten op 10 cm. Het bad laten vol lopen duurt drie kwartier dus ben uiteindelijk gewoon op bed bevallen.
De vk deed nog geen badbevalling omdat ze die nog nooit had meegemaakt. Ze was heel blij dat ze mijn bevalling mocht bijwonen want dan kon ze er van leren. Helaas is dat dus niet gelukt!
Ik heb op de pc wel wat foto's van het bevalbad als je daar nieuwsgierig naar bent?
Maudy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13
Het lijkt mij ook erg mooi. In het ziekenhuis doen ze het zeker niet? Of heb je dan speciale suites nodig?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Parisienne schreef:Het lijkt mij ook erg mooi. In het ziekenhuis doen ze het zeker niet? Of heb je dan speciale suites nodig?
jawel hoor. Er zijn een aantal ziekenhuizen die bevalbaden hebben.
Gast- Gast
Hier in het ziekenhuis heb je 2 bevalbaden. Mij lijkt het trouwens echt niks.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Rejoy. schreef:Parisienne schreef:Het lijkt mij ook erg mooi. In het ziekenhuis doen ze het zeker niet? Of heb je dan speciale suites nodig?
jawel hoor. Er zijn een aantal ziekenhuizen die bevalbaden hebben.
Ik had dit voornemen ook bij de derde, alleen bleken het er 2 te zijn en moest ik dus sowieso in het ziekenhuis bevallen.
Mochten wij ooit nog een kindje krijgen zou ik het ook wel willen, alleen ivm de keizersnee moet het in het ziekenhuis, en helaas hebben zij dat niet. Zou niet weten welke wel? Is daar een lijst van?
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Aan de hand van al die succes verhalen lijkt het mij ook wel wat. Ik heb dan helemaal geen ervaringen met een normale bevalling, wordt het dan wel gedaan? Het is in ieder geval de vraag waard bij mijn vk.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10
Silver schreef:Aan de hand van al die succes verhalen lijkt het mij ook wel wat. Ik heb dan helemaal geen ervaringen met een normale bevalling, wordt het dan wel gedaan? Het is in ieder geval de vraag waard bij mijn vk.
Ook dan mag het.
Mijn schoonzusje is 36 weken zwanger, en zou in principe ook in bad bevallen van haar eerste. In he gewone bad, dit is wel zo'n heel groot rond bad, dus de vk kan er dan ook goed bij.
Bij haar is het alleen nog de vraag of ze nog wel thus mag bevallen, kindje blijkt erg klein te zijn, nu rond de 1800 gr. Dus de gyn nam dan liever geen risico's. Ben erg benieuwd dus hoe dit zal gaan!
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Mijn vk zei dat ze t bij een eerste kindje zowiezo niet deden maar ik heb een beetje t idee dat ze er nog geen of niet veel ervaring mee hebben. Als ze me bij de volgende controle zeggen t niet te willen doen overweeg ik sterk de vk uit t andere dorp te bellen.
Wij hebben wel een bad maar ik wil een speciaal bevalbad huren/kopen. Hier heb je toch wat meer ruimte in.
Hoelang zijn de aan- en afvoerslangen van zo'n bad? Ik denk er namelijk over om t bad op de babykamer te zetten maar weet niet of dat te ver van de badkamer is.
Wij hebben wel een bad maar ik wil een speciaal bevalbad huren/kopen. Hier heb je toch wat meer ruimte in.
Hoelang zijn de aan- en afvoerslangen van zo'n bad? Ik denk er namelijk over om t bad op de babykamer te zetten maar weet niet of dat te ver van de badkamer is.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Het lijkt mij, voor zover ik er überhaupt over kan oordelen, eigenlijk wel de meest ontspannen manier van bevallen...
Gast- Gast
ik heb er ook nog even over gedacht, maar mijn bevallingen gingen zo snel en waren ineens zo heftig dat er naar mijn idee weinig tijd zal zijn om het bad op te zetten en vol te laten lopen. J was er binnen 50min nadat de vk binnen kwam.
Ik doe wel een cursus hypnotherapie (vergelijkbaar met hypnobirthing) je leert hierbij inderddad vertrouwen te hebben in je lichaam, mee te gaan met de weeen en je er niet tegen te verzetten. Bij J vond ik het best heftig omdat het zo snel ging, dus hopelijk leer ik hierdoor meer mijn kalmte te bewaren en mee te gaan met mijn lichaam. Ben benieuwd!
Ik doe wel een cursus hypnotherapie (vergelijkbaar met hypnobirthing) je leert hierbij inderddad vertrouwen te hebben in je lichaam, mee te gaan met de weeen en je er niet tegen te verzetten. Bij J vond ik het best heftig omdat het zo snel ging, dus hopelijk leer ik hierdoor meer mijn kalmte te bewaren en mee te gaan met mijn lichaam. Ben benieuwd!
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Ik had ook best graag in bad willen bevallen maar ik wilde toch ook in het ziekenhuis bevallen en daar hebben ze geen bevalbad helaas, ik baalde wel een beetje van het gebrek aan mogelijkheden in het ziekenhuis, want ik zag dat bed eigenlijk echt niet zitten, ik zou waarschijnlijk op de baarkruk gaan was het idee. Uiteindelijk had ik eigenlijk helemaal niet meer zo veel te willen. Ik ben op het verlosbed gaan liggen en lag daar met in elke arm een infuus (had bijna nog een derde gekregen), een bloeddrukband, een draadje op het hoofdje van het kindje en een blaaskatheter en ik was zó verschrikkelijk ziek dat ik nauwelijks op mijn benen kon staan (nou ja niet dat ik het heb geprobeerd) en de weeën kwamen zo snel en snel achter elkaar en uiteindelijk heb ik maar 7 minuten geperst en was mijn zoontje er uit voor ik er erg in had.
Ik ben niet eens ontevreden over hoe het gegaan is, ik vind dat ik het goed gedaan heb en op dat moment wilde ik ook absoluut geen poespas meer, ik wilde blijven liggen en thee, heel veel thee en dat was het.
Ik zou bij een eventuele volgende eigenlijk best in bad willen bevallen, maar ik denk dat ik sowieso weer in het ziekenhuis beval. Hopelijk hebben ze in het nieuwe ziekenhuis wat eind dit jaar klaar is wel iets meer mogelijkheden, dat verlosbed lag echt voor geen meter, dat vond ik wel echt een tegenvaller!
Ik ben niet eens ontevreden over hoe het gegaan is, ik vind dat ik het goed gedaan heb en op dat moment wilde ik ook absoluut geen poespas meer, ik wilde blijven liggen en thee, heel veel thee en dat was het.
Ik zou bij een eventuele volgende eigenlijk best in bad willen bevallen, maar ik denk dat ik sowieso weer in het ziekenhuis beval. Hopelijk hebben ze in het nieuwe ziekenhuis wat eind dit jaar klaar is wel iets meer mogelijkheden, dat verlosbed lag echt voor geen meter, dat vond ik wel echt een tegenvaller!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
bij mij ging het beide keren ook zo snel dat ik niks meer wilde, mijn billen optillen om er een zeiltje onder te leggen was me al te veel eigenlijk!
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Ik heb het grootste deel van mijn bevalling ook thuis in een bevalbad gedaan. Helaas is mijn zoon uiteindelijk in het ziekenhuis geboren. Hij is trouwens mijn eerste kindje dus dat is een raar argument van je vk. Ik heb op internet ervaringen gelezen en me verdiept in wat er in je lijf gebeurt tijdens de bevalling. Ik heb wel wat gelezen over hypnobirth, maar voor mij kwam dat wat te zweverig over. Ik kan trouwens iedereen een bevalbad aanbevelen.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Teddyaapje schreef:
Bij bij waren de slangen een meter of 7 denk ik.
En ik zou, als je eigen vk het niet doet, echt op zoek naar een andere vk hoor! Ik zou zoiets niet af laten hangen van de onwetendheid van een vk.
Gast- Gast
Door het bevallingsverhaal van Rejoy wat ik hier toen heb gelezen zou ik, als ik ooit zwanger zou worden, ook graag in een bad willen bevallen.
Al is de kans klein dat ik op een natuurlijke manier mag bevallen, maar als dat mag wil ik in bad.
Al is de kans klein dat ik op een natuurlijke manier mag bevallen, maar als dat mag wil ik in bad.
Saga- Prater
- Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13
Je moet 't maar aandurven hoor, zo'n bevalling in bad. Sowieso ben ik niet heel
goed in bevallen. Ontspan je beter in zo'n bad? En als je bevalling nu net als bij mij maar in 10 uur blijft hangen op 2 cm zit je dan 10 uur lang in dat bad? En als je kind nu eruit is, blijft 't dan in 't water of wordt de baby meteen eruit getild?
goed in bevallen. Ontspan je beter in zo'n bad? En als je bevalling nu net als bij mij maar in 10 uur blijft hangen op 2 cm zit je dan 10 uur lang in dat bad? En als je kind nu eruit is, blijft 't dan in 't water of wordt de baby meteen eruit getild?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Het lijkt mij dat het ontspannend dan makkelijker is. Iets heel anders, maar revalidatiecentra geven om die reden ook geregeld therapieën in het water aan. Hydrotherapie heet dat geloof ik. En de baby halen ze echt wel boven water, hoor
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: