NAV Wat als je kind met een "buitenlander" thuiskomt?
+18
piene1983
Makamba
Vancity_girl
Flip Fluitketel
SarahKey
Bruintje Beer
Bolleke
Happydobby
Coco
RYW
Rumble
Filoria
Fearie
Star007
Annemie
Printje
Slakje
Minx
22 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
NAV Wat als je kind met een "buitenlander" thuiskomt?
Mijn vader zei altijd grappend, ik vind alles best alls je maar niet met een Marokkaan of Turk thuiskomt . Lekker plat .
Zou jou het uitmaken als je kind een relatie krijgt met een "buitenlander"?
Het zou mij niets uitmaken.
Zou jou het uitmaken als je kind een relatie krijgt met een "buitenlander"?
Het zou mij niets uitmaken.
Gast- Gast
Re: NAV Wat als je kind met een "buitenlander" thuiskomt?
ligt er aan wat voor buitenlander. een echte buitenlander zou ik minder blij mee zijn als een buitenlander die gewoon in nederland woont.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Dat zou afhangen van een heleboel dingen. Maar ik denk wel dat hij (hoe slecht het ook van me is) zich meer zal moeten bewijzen dat hij mijn dochter verdient.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Slakje schreef:Dat zou afhangen van een heleboel dingen. Maar ik denk wel dat hij (hoe slecht het ook van me is) zich meer zal moeten bewijzen dat hij mijn dochter verdient.
Maar moet hij of zij zich dan meer bewijzen dan een Nederlander (Belg in jou geval toch )?
Gast- Gast
Het zou van heel veel dingen afhangen, gewoon wat voor soort persoon het is, maar dat vind ik altijd. Zo'n streng gelovige moslim, of welk geloof dan ook, daar zou ik niet blij van worden eerlijk gezegd.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Het zou van heel veel dingen afhangen, gewoon wat voor soort persoon het is, maar dat vind ik altijd. Zo'n streng gelovige moslim, of welk geloof dan ook, daar zou ik niet blij van worden eerlijk gezegd.
Printje, dat heb ik ook máár dan ligt het er bij mij aan dat hij of zij strenggelovig is, niet aan zijn of haar afkomst.
Gast- Gast
Shoesdontlie schreef:Printje schreef:Het zou van heel veel dingen afhangen, gewoon wat voor soort persoon het is, maar dat vind ik altijd. Zo'n streng gelovige moslim, of welk geloof dan ook, daar zou ik niet blij van worden eerlijk gezegd.
Printje, dat heb ik ook máár dan ligt het er bij mij aan dat hij of zij strenggelovig is, niet aan zijn of haar afkomst.
Ja het staat er een beetje krom maar dat bedoel ik ook eigenlijk. Ik zou het wel heel erg belangrijk vinden dat hij/zij dan gewoon goed Nederlands zou spreken, ik vind het zo irritant dat mensen die al weet ik hoelang in Nederland wonen geen woord Nederlands spreken.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik denk het wel ja. Maar dan meer op vlak van netjes Nederlands spreken, goed ingeburgerd zijn, respect tonen voor mijn dochter, ... Ik wil niet dat mijn dochter trouwt met een man die haar als vuil behandelt. Verder maakt geloof ofzo me niet uit, maar Louise moet zelf de keuze krijgen en maken of zij ook een bepaalde religie gaat volgen of niet (we hebben haar ook niet laten dopen, dat moet ze allemaal zelf maar kiezen).Shoesdontlie schreef:Slakje schreef:Dat zou afhangen van een heleboel dingen. Maar ik denk wel dat hij (hoe slecht het ook van me is) zich meer zal moeten bewijzen dat hij mijn dochter verdient.
Maar moet hij of zij zich dan meer bewijzen dan een Nederlander (Belg in jou geval toch )?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Printje schreef:Shoesdontlie schreef:Printje schreef:Het zou van heel veel dingen afhangen, gewoon wat voor soort persoon het is, maar dat vind ik altijd. Zo'n streng gelovige moslim, of welk geloof dan ook, daar zou ik niet blij van worden eerlijk gezegd.
Ja het staat er een beetje krom maar dat bedoel ik ook eigenlijk. Ik zou het wel heel erg belangrijk vinden dat hij/zij dan gewoon goed Nederlands zou spreken, ik vind het zo irritant dat mensen die al weet ik hoelang in Nederland wonen geen woord Nederlands spreken.
Ik mag aannemen dat de generatie waar onze kinderen mee zullen omgaan toch net zo goed Nederlands spreken als wij . Ik snap wat je bedoelt, haha.
Gast- Gast
Ik kan daar nu echt nog niks over zeggen, dat zie ik tegen die tijd wel.
Gast- Gast
Het maakt mij niks uit. Ik zou het wel leuk vinden als hij/zij thuis zou komen met de achtergrond van mijn vriend.
Gast- Gast
Ik zou er niet blij mee zijn, maar dat ligt er ook aan, als ik een dochter zou hebben, ik heb liever niet dat zij met een buitenlander thuis zou komen,voor mijn zoon zou ik dat anders vinden als hij met een buitenlands meisje thuiskomt zou ik er minder moeite mee hebben.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou het voor mijn eventuele dochter ook veel minder vinden dan voor mijn zoon. Je hoort toch nog steeds vaak over de rol van vrouwen in andere culturen waar ik niet achtersta.
Printje- Lady Post-a-lot
Nee ik zou het niet erg vinden. Zolang hij/zij maar respectvol en goed voor mijn dochter is.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Printje schreef:Ik zou het voor mijn eventuele dochter ook veel minder vinden dan voor mijn zoon. Je hoort toch nog steeds vaak over de rol van vrouwen in andere culturen waar ik niet achtersta.
Mee eens, en wat anderen ook zeiden, hangt grotendeels als van de Nederlandse taal die zij/hij zou spreken en normen/waarden. Ik zou willen dat mijn zoon (maar ook dochter) met respect behandeld wordt, maar ook anderen met respect behandeld.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Fearie schreef:Printje schreef:Ik zou het voor mijn eventuele dochter ook veel minder vinden dan voor mijn zoon. Je hoort toch nog steeds vaak over de rol van vrouwen in andere culturen waar ik niet achtersta.
Mee eens, en wat anderen ook zeiden, hangt grotendeels als van de Nederlandse taal die zij/hij zou spreken en normen/waarden. Ik zou willen dat mijn zoon (maar ook dochter) met respect behandeld wordt, maar ook anderen met respect behandeld.
Precies, en er zijn net zo goed veel Nederlanders waar ik mijn zoon/dochter liever niet mee zie thuiskomen. Ik wil iemand ie goed is voor mijn kind, van hem/haar houdt en respect heeft voor anderen. En zo zijn er nog wel meer dingen die ik veel belangrijker vind dan de afkomst.
Printje- Lady Post-a-lot
'Buitenlander' is nogal breed he, dan kan je het ook over een Duitser hebben.
Ik begrijp een reactie zoals die van Annemie ook echt niet. Hoe kun je nu al zeggen dat je niet blij bent als je dochter met een allochtoon thuiskomt? Wat maakt dat iedereen die niet uit Nederland komt sowieso een minder goede kandidaat is? Ik heb liever een lieve schoonzoon/dochter uit Canada of Pakistan dan een vervelende uit Nederland.
En culturen waarin de vrouw een andere plek heeft... dat soort dingen kunnen ook nog enorm per land en per gezin en persoon verschillen. Niet iedereen uit Turkije of Marokko is moslim. En niet iedereen is even streng. Verder maakt het veel uit hoe lang een familie al in Nederland woont en in hoeverre ze zich nog vasthouden aan de tradities en cultuur van de eerste generatie.
Generaliseren is ook een kunst hoor jongens. Pfoe.
Ik begrijp een reactie zoals die van Annemie ook echt niet. Hoe kun je nu al zeggen dat je niet blij bent als je dochter met een allochtoon thuiskomt? Wat maakt dat iedereen die niet uit Nederland komt sowieso een minder goede kandidaat is? Ik heb liever een lieve schoonzoon/dochter uit Canada of Pakistan dan een vervelende uit Nederland.
En culturen waarin de vrouw een andere plek heeft... dat soort dingen kunnen ook nog enorm per land en per gezin en persoon verschillen. Niet iedereen uit Turkije of Marokko is moslim. En niet iedereen is even streng. Verder maakt het veel uit hoe lang een familie al in Nederland woont en in hoeverre ze zich nog vasthouden aan de tradities en cultuur van de eerste generatie.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Eerst maar eens een kopje thee drinken samen is mijn idee
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Filoria schreef:Eerst maar eens een kopje thee drinken samen is mijn idee
Turkish Apple of Marrokaanse Mint?
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Ik ben het eens met Filoria. Ik voed mijn jongens op met de normen en waarden die ik belangrijk vind, en hoop dat zij gebaseerd op hun karakter en opvoeding dingen als respect, eerlijkheid, liefde en dergelijke zaken zwaar laten meespelen in hun partnerkeuze. En of ze dat dan vinden in een Nederlandse of buitenlandse vrouw, dat maakt me dan weer geen moer uit. Je kan ook respectloze Nederlanders treffen, daar hoef je geen kleurtje, buitenlands paspoort of andere religie voor te hebben.
Wat ik er wél moeilijk aan zou vinden is als één van mijn zoons zou gaan emigreren vanwege de liefde, omdat ik hem dan enorm zou missen.
Wat ik er wél moeilijk aan zou vinden is als één van mijn zoons zou gaan emigreren vanwege de liefde, omdat ik hem dan enorm zou missen.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Filoria schreef:'Buitenlander' is nogal breed he, dan kan je het ook over een Duitser hebben.
+1. Maar ik moet wel zeggen dat als ik een dochter heb en zij met een traditionele Moslim thuis komt ik daar wel een beetje moeite mee zou hebben. Maar dat is inderdaad vanwege de 'onderdanige' plek die de vrouw in de relatie heeft.
Gast- Gast
Valt mij op dat het puntje respect altijd aan de orde komt bij een relatie met een allochtoon/buitenlander. Alsof zij minder respect zouden hebben dan een Nederlander. Echt bizar.
Hier zou afkomst iig geen punt zijn, zou ook wel vreemd zijn want ik ben zelf met een Marokkaan getrouwd.
Hier zou afkomst iig geen punt zijn, zou ook wel vreemd zijn want ik ben zelf met een Marokkaan getrouwd.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Mijn vriend is van hindoestaanse afkomst, is in Nederland geboren en spreekt gewoon abn. Mijn ouders hebben hem gelijk geaccepteerd.
Het maakt mij niet uit, als de persoon maar netjes is.
Het maakt mij niet uit, als de persoon maar netjes is.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Dat zou mij niets uitmaken, er zijn ook Nederlandse meisjes waar ik hem niet graag thuis mee zie komen.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Zolang hij geen criminele activiteiten op na houd heb ik er geen problemen mee.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» "Ik wil een kind met jou"
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Kind bij bevalling?
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Kind bij bevalling?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: