Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kind bij bevalling?

+13
SarahKey
kwak
Bloem86
Muus
loesje
Snoes
Wennes
Jade
CCC
snoezel
Twellie
Tania
Roodkapje
17 plaatsers

Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Kind bij bevalling?

Bericht  Roodkapje wo 6 jun 2012 - 10:11

Ik zat net 1 van die grotegezinnen-programma's terug te kijken en bij de bevalling waren steeds overige kinderen aanwezig.
Het waren wel de "grotere" kinderen... Zou jij dat zien zitten? Waarom wel/ niet? En zo ja, vanaf welke leeftijd?

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  Tania wo 6 jun 2012 - 10:13

Nee, ik vind dat iets voor mijn man en mijzelf. Bovendien zou ik me denk ik niet goed kunnen concentreren als er meer mensen bij zouden zijn dus het lijkt me niks.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  Twellie wo 6 jun 2012 - 10:13

Nee nooit, de bevallingen die ik heb gehad waren erg naar en daar werd ik op een gegeven moment ook erg boos en verdrietig om. Ik zou mijn dochters niet op die manier aan het schrikken willen maken.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  snoezel wo 6 jun 2012 - 10:41

Nee. Ik denk dat de emoties die op dat moment bij mij omhoog komen, voor een kind niet te plaatsen zijn.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  CCC wo 6 jun 2012 - 10:56

Nee, de emoties voor een kind zijn daarvoor te heftig vind ik... Het schijnt ook erg traumatiserend voor kinderen te kunnen zijn. Daarbij vind ik het absoluut een moment tussen mij en mijn vriend, dus zouden wij meer kinderen hebben dan zouden ze er niet bij zijn.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  Jade wo 6 jun 2012 - 19:30

Ik ben bij de bevalling van mijn jongste zusje geweest, mijn broer bij de bevalling van mijn ena jongste zusje.

Ik was 10 toen mijn zusje werd geboren. Ik mocht erbij vanaf dat mijn moeder persweeen had. Dit was maar een paar minuutjes dus. Tijdens die weeen viel de hartslag van mijn zusje weg en werd ze er min of meer uitgetrokken. Ik heb dezde verhalen achteraf gehoord, niet zelf bewust meegekregen. Ik was alleen maar bezig met het feit of ik een broertje en/of zusje zou krijgen!

Ik ben ook meegeweest naar een aantal gewone controle afspraken bij VK. Ik was gewoon heel nieuwsgierig!

Ik heb het als bijzonder ervaren dat ik mijn jongste zusje geboren heb zien worden!
Ik mocht daarna mijn broer ook roepen en vertellen dat hij (alweer) een zusje had gekregen.


Laatst aangepast door Jade op wo 6 jun 2012 - 19:32; in totaal 1 keer bewerkt

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 19:30

Nee, Y. is dan bijna 2 dus dat vind ik niet echt wat om bij aanwezig te zijn, omdat wij daar onszelf niet echt prettig bij voelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 20:10

als mijn bevalling goed verloopt is er een kans aanwezig dat onze dochter thuis is. Mijn moeder of zusje komt als de bevalling begint om zich over onze dochter te ontfermen. We zien dan wel hoe het loopt, hoe ik me erbij voel en hoe zij zich erbij voelt. Als het goed gaat, blijft ze er bij, als ze ervan overstuur raakt of het te lang duurt kan ze met mijn moeder of zusje mee naar hun huis, of even naar buiten ofzo.



edit: nu hopen we wel dat het geen klassieke bevalling op bed wordt trouwens. Wij hopen op een badbevalling en dat ziet er al heel anders uit dan een bevalling op bed.


Laatst aangepast door Rejoy. op wo 6 jun 2012 - 20:26; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  Wennes wo 6 jun 2012 - 20:12

Nee, ik moet er niet aan denken! Voor B vind ik het echt te heftig en ik denk niet dat ik zelf echt kan ontspannen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 20:14

Ik zou het niet willen. Sowieso zelf niet, ik wilde bij al mijn bevallingen alleen mijn vriend erbij, ik vind dat zoiets intiems, daar hoeft voor mij niemand anders bij dan hij en de verloskundige/gyn en kraamhulp/verpleegkundigen. Ook andere volwassenen niet.
Maar het lijkt mij voor een kind inderdaad heel eng. Vooral als ze een leeftijd hebben dat ze nog niet goed beseffen wat er gebeurt en je het nog niet duidelijk kan uitleggen, maar het wel heel goed meekrijgen als ik pijn heb (ik denk nu aan de leeftijd van mijn zoon, 4 dus). En dan ben ik nog een 'rustige' bevaller, niet geschreeuwd of gescholden, als je als moeder ligt te krijsen van de pijn is dat toch vreselijk voor je kind? Een ouder kind vind ik anders, lijkt me nog heel spannend maar als je rond de 15 bent kun je het toch allemaal een stuk beter begrijpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 20:19

Ik kan me serieus niet indenken dat een kind daarop zit te wachten. Als het gebeurt is het waarschijnlijk de wens van papa of mama, niet van het kind. Die heeft namelijk geen enkel idee wat ze te zien gaan krijgen, daar kun je ze ook nooit op voorbereiden. Ik geloof niet dat er een kind is die denkt: oow wat speciaal dat ik dát mee heb mogen maken.

Dat je kindje meteen na de bevalling bij je komt is dan wel weer heel speciaal. Dan hebben ze mams geen pijn zien lijden en zien ze ook minder bloederige dingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  Snoes wo 6 jun 2012 - 20:24

Nee, dat zou ik zelf nooit willen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  loesje wo 6 jun 2012 - 20:31

Tania schreef:Nee, ik vind dat iets voor mijn man en mijzelf. Bovendien zou ik me denk ik niet goed kunnen concentreren als er meer mensen bij zouden zijn dus het lijkt me niks.

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  Muus wo 6 jun 2012 - 20:34

Nee echt niet!
Als alles goed mag gaan dat ga ik thuis bevallen, maar ik zou mijn dochter er dus echt niet bij willen hebben.
Daarbij gelooft ze nog stellig in de ooievaar, arm kind als die droom uit elkaar spat Laughing

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  Bloem86 wo 6 jun 2012 - 20:38

Muus schreef:Nee echt niet!
Als alles goed mag gaan dat ga ik thuis bevallen, maar ik zou mijn dochter er dus echt niet bij willen hebben.
Daarbij gelooft ze nog stellig in de ooievaar, arm kind als die droom uit elkaar spat Laughing

Haha! Dat zou wel heel zielig zijn ja!

Ik zou het ook echt niet willen! Zou me inderdaad ook niet kunnen concentreren.. En vind ook niet dat een kind (in de leeftijd van ong 2 jaar) er wat aan heeft!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  kwak wo 6 jun 2012 - 20:39

als ik snachts beval laten we D. slapen.
Rejoy is evt achter de hand om zich over D. te ontfermen, hoe en wat precies hebben we nog niet bedacht.
als ik overdag beval weet ik nog niet hoe ik dat ga doen. Als het z'n bevalling wordt als bij D. dan kan D. er rustig bij zijn al wil ik dat ze met de persweeen wel weg gaat.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  SarahKey wo 6 jun 2012 - 22:10

Tania schreef:Nee, ik vind dat iets voor mijn man en mijzelf. Bovendien zou ik me denk ik niet goed kunnen concentreren als er meer mensen bij zouden zijn dus het lijkt me niks.

Mee eens, daarom ook geen (schoon)moeder erbij. Alleen man en ik. Vind het niet iets voor kinderen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  CCC wo 6 jun 2012 - 22:17

Ik vraag me ook wel af, wat is de toegevoegde waarde voor het kind om bij een bevalling te zijn...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  Jazzlyn wo 6 jun 2012 - 22:46

L . is er de eerste paar uur bijgeweest toen ik weeen had, dat was overmacht. Dat kind maakte zich vreselijk druk om mama, ik had gelijk zeer pijnlijke weeen en hij stond maar over mijn rug te aaien en mij te knuffelen. Nee nooit bij een bevalling laten zo klein Kind bij bevalling? 561177
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  CCC wo 6 jun 2012 - 23:44

Dat bedoel ik... een kind weet gewoon niet wat zijn moeder overkomt op zo'n moment... Ik zou dta dus nooit willen...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  liesje wo 6 jun 2012 - 23:50

Bij ons was mijn dochter ook thuis maar gelukkig overgroot ouders die zich ontfermde over haar en daarna mijn vader want mijn oma moest naar het zhks bij de kno arts. maar ze is heel even bij me geweest en daarna is mijn vader met haar naar beneden gegaan en ze heeft dus weinig meegekregen. wilde dit ook niet. ze begrijpt het allemaal niet en ze is gelijk gekomen toen t geboren was. en was heel ontroerend moment
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  Tania wo 6 jun 2012 - 23:53

Jazzlyn schreef:L . is er de eerste paar uur bijgeweest toen ik weeen had, dat was overmacht. Dat kind maakte zich vreselijk druk om mama, ik had gelijk zeer pijnlijke weeen en hij stond maar over mijn rug te aaien en mij te knuffelen. Nee nooit bij een bevalling laten zo klein Kind bij bevalling? 561177

Ik heb een paar dagen voorweeen gehad bij de tweede, ze deden wel pijn maar het was prima te doen alleen praatte ik even niet omdat ik het wel een beetje moest wegzuchten. J. was daar natuurlijk ook bij. Mijn man had lachend tegen hem gezegd "kijk J. mama gaat bevallen wat staat ze gek te zuchten he". En toen elke keer als ik een voorwee kreeg ging J. lachen laughcry Daardoor moest ik dan ook wel weer lachen dus al met al werd het nog gezellig ook Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  Filoria do 7 jun 2012 - 0:11

Wat lief Tania! Klinkt als effectieve pijnbestrijding Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  Parisienne do 7 jun 2012 - 0:21

Nee, ik zou dat nooit willen. Ik vind het niet nodig dat kinderen met zoiets geconfronteerd worden, het zal ze heel wat doen als ze mama pijn zien lijden omdat ze niet snappen wat er te gebeuren staat.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  Filoria do 7 jun 2012 - 0:24

Parisienne schreef:Nee, ik zou dat nooit willen. Ik vind het niet nodig dat kinderen met zoiets geconfronteerd worden, het zal ze heel wat doen als ze mama pijn zien lijden omdat ze niet snappen wat er te gebeuren staat.
Dat heb ik ook. Maar wel vooral met het laatste gedeelte van de bevalling. Zolang ik zelf nog vrolijk en aanspreekbaar ben mag Tomas best bij de eerste weeën zijn.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind bij bevalling? Empty Re: Kind bij bevalling?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum