Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

+19
Floor
*Troela*
VeryCherry
Teddyaapje
SarahKey
liesje
Twellie
Susan
mauwmauw
Paper Crown
Jezzie
Coco
Parisienne
RiLiJu
Aimee
Blue flower
Liadan
Tania
Printje
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  Printje wo 8 aug 2012 - 8:05

Ik ben, uit verveling Juno aan het kijken, over een 16 jarig meisje dat zwanger raakt.

Hoe zou jij reageren als jouw 16 jarige met dit verhaal naar je toe zou komen? Zou je boos worden/ het accepteren etc etc?


Ik zou aan de ene kant echt zo boos zijn, dat ze zulke dingen doen kun je op die leeftijd niet meer voorkomen maar dat wel graag beschermd. Na die eerste boosheid zou ik uiteraard mijn kind wel steunen in de beslissing die hij/zij zou nemen maar blij zou ik er niet mee zijn.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  Tania wo 8 aug 2012 - 8:07

Ik zou verdrietig zijn maar d'r een dikke knuffel geven en zeggen dat ik d'r zal steunen en zal helpen met wat ze ook beslist. Er vanuit gaande dat ze het niet expres heeft gedaan kan het toch niet meer terug gedraaid worden dus boos op haar worden zou zinloos zijn in mijn ogen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 8:09

Ik ben niet aan het kijken, maar stel dat onze dochter over 14 jaar me meedeelt dat ze zwanger is:

Ik weet niet hoe ik zou reageren. Het zou denk ik ook een beetje van de situatie afhangen. Als ik naar mezelf kijk: op mijn zestiende had ik al ruim een jaar verkering met dezelfde jongen, deed het prima op school en was ik niet een hele rebelse puber. Dan zou ik er meer vertrouwen in hebben dan wanneer mijn dochter iedere week een andere scharrel heeft, iedere week stomdronken is en er met de pet naar gooit op school zou me dat heel wat meer stress opleveren.

Ik zou haar in ieder geval wel proberen te steunen waar mogelijk en misschien zou ik het stiekem ook wel leuk vinden om oma te worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  Liadan wo 8 aug 2012 - 8:09

Tania schreef:Ik zou verdrietig zijn maar d'r een dikke knuffel geven en zeggen dat ik d'r zal steunen en zal helpen met wat ze ook beslist. Er vanuit gaande dat ze het niet expres heeft gedaan kan het toch niet meer terug gedraaid worden dus boos op haar worden zou zinloos zijn in mijn ogen.
Dat zou ook mijn reactie zijn denk ik. Ik zou haar/hem in ieder geval steunen/helpen waar mogelijk.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  Printje wo 8 aug 2012 - 8:09

Ik zou ook niet zozeer boos reageren tegenover hem maar inwendig zou ik denken ik heb hem anders opgevoed (tenminste dat hoop ik) en daarmee bedoel ik dat ik, of mijn man, tegen die tijd dat dit speelt hem toch wel hebben ingelicht over de gevaren van onveilige sex. Dat zou ik nog het ergste vinden, dat ze het onveilig doen met weet ik veel wie.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  Blue flower wo 8 aug 2012 - 8:11

Man heeft hetzelf gehad, en mijn schoonouders waren eerst boos maar daarna hebben zij hem en zijn ex direct opgevangen, zij hebben ervoor gezorgd dat mijn man kind kon zijn en hun kleinkind als eigen kind opgevoed.

Ik zou precies hetzelfde doen alleen mijn zoon meer betrekken en meer zelf als vader laten zorgen.

De zoon van mijn man en mijn man hebben nu niet de echte vader-zoon band en dat vinden mijn man en ik wel erg jammer. Het is ook lastig want de zoon van mijn man is nu 15 en ziet wel het verschil van opvoeding van ons zoontje samen.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  Aimee wo 8 aug 2012 - 8:17

Ik zou echt niet boos worden, er van uit gaande dat het niet expres is. Ik zou wel schrikken en verdrietig zijn, omdat het toch wel zo goed als einde jeugd betekend. Ik zou helpen en steunen waar ik kan, maar vind het wel heel belangrijk dat mijn zoon ook zijn verantwoordelijkheid neemt als vader. En dus ook zorgt voor wat inkomsten (zaterdagbaantje, of in de avonden vakkenvullen o.i.d.).

Als hij en vriendin besluiten het kindje te laten adopteren zou ik wel nog moeilijker vinden denk ik...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  RiLiJu wo 8 aug 2012 - 8:20

Ik weet niet hoe ik zou reageren. Ik denk dat ik even stil zou vallen en daarna rustig en verstandelijk zou reageren.

Boos zou ik in ieder geval niet worden, verdere negatieve emoties zouden ook zeker niet de overhand hebben op het moment zelf.

Als het nieuws bezonken is, zal ik wel een (lichte) teleurstelling voelen in mijn dochter en misschien ook wel iets van boosheid/machteloosheid. Dit zal ik echter nooit naar haar laten blijken. Het is een wel een feit dat ik mijn dochter wel iets anders gun. Niet dat het een regelrechte ramp zou zijn, maar ik hoop toch wel dat onze kinderen verantwoordelijk met seks omgaan, hun studie 'zonder problemen' kunnen doen en hun jeugd kunnen beleven, zoals de meeste jongeren die beleven.

Ik zou het waarschijnlijk ook op mezelf betrekken. Als een tekortkoming in de opvoeding, verantwoordelijkheid. Al kan je er als ouders lang niet altijd wat aan doen, toch zou ik dat gevoel hebben.

Nouja, ik hoop dat we er nooit voor komen te staan in ieder geval. Mocht het wel zo zijn, zal ik ze wel steunen in de moeilijke beslissingen die dan op hun pad komen en ze daar ook zo goed mogelijk bij proberen te begeleiden.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  Printje wo 8 aug 2012 - 8:21

Nogmaals ik zou mijn 'boosheid' ook niet aan hem laten merken, ik zou het niet slim vinden omdat ik denk dat er in deze tijd genoeg middelen zijn om zoiets tegen te gaan maar ja het is dan toch al gebeurd.

Ik zou idd ook willen dat hij zeker wel zijn verantwoordelijkheden zou nemen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  Parisienne wo 8 aug 2012 - 8:23

Liadan schreef:
Tania schreef:Ik zou verdrietig zijn maar d'r een dikke knuffel geven en zeggen dat ik d'r zal steunen en zal helpen met wat ze ook beslist. Er vanuit gaande dat ze het niet expres heeft gedaan kan het toch niet meer terug gedraaid worden dus boos op haar worden zou zinloos zijn in mijn ogen.
Dat zou ook mijn reactie zijn denk ik. Ik zou haar/hem in ieder geval steunen/helpen waar mogelijk.
+1. Ik zou er alles aan doen om mijn dochter te helpen!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  Coco wo 8 aug 2012 - 8:27

Tania schreef:Ik zou verdrietig zijn maar d'r een dikke knuffel geven en zeggen dat ik d'r zal steunen en zal helpen met wat ze ook beslist. Er vanuit gaande dat ze het niet expres heeft gedaan kan het toch niet meer terug gedraaid worden dus boos op haar worden zou zinloos zijn in mijn ogen.

+1, ik zou ook wel in staat zijn om mijn werk, of wat mijn bezigheden tegen die tijd ook zijn, op te geven/te minderen, zodat hij/zij wel de optie heeft om te blijven studeren.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  RiLiJu wo 8 aug 2012 - 8:27

En wat nou als ze het wel expres gedaan heeft?

Toen ik 16 was, wilde ik ook wel een kindje, leek me geweldig. Gelukkig was ik verstandelijk nog wel zo slim om te bedenken dat het echt niet handig, haalbaar, praktisch zou zijn.

Wat nou, als je dochter zwanger is geraakt, omdat het haar zo 'leuk' lijkt. Verandert dat jullie reactie?
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  Printje wo 8 aug 2012 - 8:29

RiLiJu schreef:En wat nou als ze het wel expres gedaan heeft?

Toen ik 16 was, wilde ik ook wel een kindje, leek me geweldig. Gelukkig was ik verstandelijk nog wel zo slim om te bedenken dat het echt niet handig, haalbaar, praktisch zou zijn.

Wat nou, als je dochter zwanger is geraakt, omdat het haar zo 'leuk' lijkt. Verandert dat jullie reactie?

Dan zou ik toch wel pissig zijn, en haar duidelijk maken dat het geen speelgoed is wat je daarna weer weg kan leggen of wat dan ook. Ik vind een baby niet bij een 16 jarige horen ook al zou ze 2 jaar ofzo een relatie hebben.
Daarna zou ik haar wel steunen waar ik zou kunnen maar haar wel wijzen op haar verantwoordelijkheden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  Tania wo 8 aug 2012 - 8:29

RiLiJu schreef:En wat nou als ze het wel expres gedaan heeft?

Toen ik 16 was, wilde ik ook wel een kindje, leek me geweldig. Gelukkig was ik verstandelijk nog wel zo slim om te bedenken dat het echt niet handig, haalbaar, praktisch zou zijn.

Wat nou, als je dochter zwanger is geraakt, omdat het haar zo 'leuk' lijkt. Verandert dat jullie reactie?

Dan zou ik wel boos worden waarschijnlijk. En haar daarna ook zoveel mogelijk steunen en helpen met haar kindje.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  Jezzie wo 8 aug 2012 - 8:35

Nois schreef:
Tania schreef:Ik zou verdrietig zijn maar d'r een dikke knuffel geven en zeggen dat ik d'r zal steunen en zal helpen met wat ze ook beslist. Er vanuit gaande dat ze het niet expres heeft gedaan kan het toch niet meer terug gedraaid worden dus boos op haar worden zou zinloos zijn in mijn ogen.

+1, ik zou ook wel in staat zijn om mijn werk, of wat mijn bezigheden tegen die tijd ook zijn, op te geven/te minderen, zodat hij/zij wel de optie heeft om te blijven studeren.

+1 ik denk dat ik ook zo zou reageren en ben ook bereid om te helpen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  Coco wo 8 aug 2012 - 8:38

RiLiJu schreef:

Wat nou, als je dochter zwanger is geraakt, omdat het haar zo 'leuk' lijkt. Verandert dat jullie reactie?

Ja en nee.
Ik zou wel aangeven dat het alles behalve slim is en ze daar iets beter over na had moeten denken qua gevolgen. Maar echt boos zou ik dan nog niet worden, zou het alleen jammer vinden dat ze zo naief zou zijn. Wel zou ik boos worden als ze vervolgens nog ieder weekend 2 avonden wil stappen.
Tenzij ze alles al op een rijtje heeft natuurlijk, dan is het een keus die ze zelf moet maken en dan zal ik daar ook wel achter staan (maar nu is dat in onze beide families ook niet iets vreemds). En stiekem zou ik het ook niet zo erg vinden om jong oma te mogen worden. Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. 1578173417
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  Printje wo 8 aug 2012 - 8:40

Nou ik wil nog niet zo jong oma worden hoor hahaha, ik vind 16 jaar geen leeftijd om al kinderen te krijgen maar goed als je er mee te maken krijgt zou ik hem natuurlijk helemaal steunen. Zolang hij idd niet zou weglopen voor zijn verantwoordelijkheden richting moeder en kind.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  Paper Crown wo 8 aug 2012 - 8:42

Ik zou harstikke boos zijn! Express of niet, ik zou boos zijn om het feit dat vanaf dan haar/zijn leven voor altijd anders zal zijn. Daarna zou ik haar uitleggen dat dit haar kind is, en ik altijd zal bijspringen maar hét is voornamelijk háár kind. Je ziet vaak dat bij zo'n jonge moeder, dat de oma het wel even doet zeg maar, maar dat zou ze van mij niet hoeven te verwachten. Niet dat ik mijn kind aan dr lot wil overlaten maar als ik haar ontzie en de zware dingen ga doen heeft ze wellicht niet door hoeveel verantwoordelijkheid een kind eist en hoe je daar je leven lang aan verbonden bent. Ik zou erg teleurgesteld zijn. Maar goed, 16 vind ik nog wel gaan om eerlijk te zijn.. bij mijn zusje op school zit een meisje van 13 die zwanger is.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  Printje wo 8 aug 2012 - 8:46

omg 13 :shock: dan zou ik ook boos worden, ik vind 13 daarnaast ook veel te jong voor sex.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  mauwmauw wo 8 aug 2012 - 9:11

wij zitten ook te kijken,Maar dit is juno niet.Ik dacht ook dal Juno zal komen,maar deze film is anders.
Ik denk dat ik in eerste instantie er niet erg blij mee zal zijn,maar goed ben tegen abortus.Dus we zullen er alles aan doen om het kindje goed te laten hebben.Al denk ik dat ouders van het meisje het "zwaarder"heeft.Ik bedoel het kindje blijft meestal bij de moeder wonen,dus ook bij die ouders.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  Printje wo 8 aug 2012 - 9:12

Maar de film heet wel Juno Mauwmauw.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  mauwmauw wo 8 aug 2012 - 9:30

welke zender?ik keek op rtl4.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  Susan wo 8 aug 2012 - 9:37

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:46; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 9:44

Ik zou echt niet weten hoe ik zou reageren maar ik zal niet gaan juigen. Het ligt er ook aan hoe het is gekomen wel of geen ongelukje en hoe mijn dochter in het leven staat. Wel zou ik met haar alle opties bespreken en haar helpen met haar keuze

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  Printje wo 8 aug 2012 - 10:19

mauwmauw schreef:welke zender?ik keek op rtl4.

Juno was op RTL 5
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe denk je dat je zou reageren wanneer.. Empty Re: Hoe denk je dat je zou reageren wanneer..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum