Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bang om over te geven tijdens de bevalling

+14
Happydobby
PiP
Lejow
Chelle
Tania
Ezzer
Floor
sabje
LDJ
Susan
Filoria
Twellie
Aggi
tweeling
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Bang om over te geven tijdens de bevalling - Pagina 2 Empty Re: Bang om over te geven tijdens de bevalling

Bericht  Makamba di 7 aug 2012 - 20:25

Ezzer schreef:Ik werd op een gegeven moment erg misselijk maar heb niet moeten spugen. Dit was rond het moment dat de 'gewone' weeën overgingen in persweeën. Daarna zakte de misselijkheid.

+1
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang om over te geven tijdens de bevalling - Pagina 2 Empty Re: Bang om over te geven tijdens de bevalling

Bericht  Clapperdie di 7 aug 2012 - 21:04

Ik heb hier nou nooit bij stilgestaan en ik kan ook heel slecht tegen overgeven. Ik heb tijdens de bevalling ook niet overgegeven. Ben ook niet misselijk geweest.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 22:53

Ik heb ook angst om over te geven gehad. Ik ben hier als kind ook voor bij een psycholoog geweest, maar pas sinds mijn tweede zwangerschap is het over gegaan. Ik was toen zo misselijk en kon het overgeven ook niet tegenhouden. Daarna voelde ik me alleen maar opgelucht en minder misselijk. Dat heeft me echt geholpen om er overheen te komen.

Gast
Gast

Bericht  Theeleut di 7 aug 2012 - 23:49

Pritt schreef:Ik heb ook angst om over te geven gehad. Ik ben hier als kind ook voor bij een psycholoog geweest, maar pas sinds mijn tweede zwangerschap is het over gegaan. Ik was toen zo misselijk en kon het overgeven ook niet tegenhouden. Daarna voelde ik me alleen maar opgelucht en minder misselijk. Dat heeft me echt geholpen om er overheen te komen.
Precies mijn verhaal! Ik houd nog steeds niet van spugen bij mezelf of anderen, maar ik ga het niet meer uit de weg. Ik durf mijn kinderen te verschonen na het spugen en ze te troosten, ik kan het weer zien op de tv bijv. Of als er in het algemeen over gepraat wordt. Ik heb een hele tijd veel dingen vermeden door die stomme fobie. Het zit altijd in mijn Achterhoofd, maar ben er niet mee bang voor.

In ieder geval, ik ben tijdens beiden bevallingen niet misselijk geweest en heb dus ook niet hoeven spugen.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 0:12

Wat vinden jullie dan zo eng aan overgeven? Welk onderdeel? Ik kan me dat moeilijk voorstellen namelijk.

Hier 2 bevallingen gehad, maar bij beide niet misselijk en ook niet hoeven spugen.

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 8 aug 2012 - 2:09

Dat het er uit komt, bang dat ik stik, niet meer kan ademhalen. Hoe het er uit ziet, de geur, het geluid als het gebeurt..
Bah bah bah.

Helaas heeft het spugen tijdens de zwangerschap bij mij niet geholpen om er overheen te komen.

Overigens werd ik misselijk halverwege de bevalling ofzo, volgens mij niet vlak voor de persweeën.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Purpleflower wo 8 aug 2012 - 2:32

tweeling schreef:He meiden, ik heb emetofobie (angst voor overgeven) en heb tot nu toe nog niet hoeven spugen tijdens de zwangerschap... Maar nu ben ik zooooo bang om over te geven tijdens de bevalling! Herkenbaar voor iemand? En is het ook bij iemand gebeurd die er ook bang voor is? Volgens mij komt het best vaak voor of niet?

Ik snap je angst helemaal. Ik heb tijdens mijn zwangerschap gelukkig niet over gegeven.
Tijdens de bevalling ben ik heel misselijk geweest en had ik een emmer naast me in bed staan, maar gelukkig niet overgeven.
Met een emmer naast mevoelde ik me net iets veiliger.. je zal het gevoel wel herkennen,.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: