Tevreden over je huisarts?
+26
Suus
Jeanette
Susan
Twellie
Makamba
Davinia
SuperGrover
Thunder
Rouxxxe
Linda
Xanna
Blond
Lousanne
Schaapke
Sarah1985
Red Velvet
Magenta
Lonely Goatherd
silly-one
Caroow
Niekske
RioolSpook
girli
Benthe
ellibre
Rush
30 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Tevreden over je huisarts?
Ja, is het ook. Eerst luistert hij goed naar mijn verhaal, vraagt door etc. etc. Daarna is het zijn beurt om te praten en dan valt in de eerste zin altijd de woorden oorzaak en stress.Dolcis_ schreef:Girli, dat lijkt me best dubbel! Ene kant komt hij steeds met stress aan zetten, andere kant luisterd hij wel naar je.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ja, erg tevreden. Ik zit bij een huisartsencentrum waar ik zelf kan bepalen bij welke van de zeven huisartsen ik een afspraak wil maken. Je kunt online afspraken maken en ze doen zelfs e-consulten.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Lousanne schreef:Caroow schreef:Dolcis_ schreef:Jeetje Caroow! Vroeg de assistente niet waar je last van had?
Volgens mij zei ze iets als "Ja, als ik iedereen met buikpijn langs moet laten komen..".
Waar ze natuurlijk ook wel gelijk in heeft, ze kan niet alle mensen met buikpijn laten langskomen. Maar het is wel de taak van de assistente om door middel van het stellen van vragen de mensen eruit te filteren die echt wat hebben en wel een huisartsbezoek nodig zijn. Maar dat zal niet altijd gemakkelijk zijn.
Bij ons kun je gewoon bellen en zeggen dat je een afspraak wil maken, je hoeft de assistente helemaal niet te vertellen waar het om gaat. Bij mijn vorige huisarts was het hetzelfde.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Lousanne schreef:Caroow schreef:Dolcis_ schreef:Jeetje Caroow! Vroeg de assistente niet waar je last van had?
Volgens mij zei ze iets als "Ja, als ik iedereen met buikpijn langs moet laten komen..".
Waar ze natuurlijk ook wel gelijk in heeft, ze kan niet alle mensen met buikpijn laten langskomen. Maar het is wel de taak van de assistente om door middel van het stellen van vragen de mensen eruit te filteren die echt wat hebben en wel een huisartsbezoek nodig zijn. Maar dat zal niet altijd gemakkelijk zijn.
Bij ons kun je gewoon bellen en zeggen dat je een afspraak wil maken, je hoeft de assistente helemaal niet te vertellen waar het om gaat. Bij mijn vorige huisarts was het hetzelfde.
Bij ons willen ze wel graag weten waarvoor je belt, zodat we weten hoeveel tijd ze voor je kunnen inplannen. Niet dat ze te weinig tijd voor je blijken te hebben, ik vind dat eigenlijk ook alleen maar goed. Natuurlijk hoef je persoonlijke dingen niet op afel te gooien, dat begrip is er ook.
Ik ben één keer geswitcht van huisarts omdat ik écht niet tevreden was, die man heeft echt hele nare opmerkingen gemaakt. Nu ben ik wel tevreden, zowel over mijn eigen huisarts als over de gehele praktijk (ongeveer 8 huisartsen, 3-4 artsen in opleiding, praktijkondersteuners, diëtiste, verpleegkundigen en psychologen en zelfs ook nog verloskundige onder één dak) en deze praktijk zit nog dichterbij ook.
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Ik ben er eigenlijk wel blij om dat het bij ons gaat zoals het gaat, ik zou het vrij vervelend vinden als een assistente gaat bepalen dat ik niet langs mag komen.
Susan- Lady Post-a-lot
Er zijn ook veel mensen die na 3x kuchen al bij de huisarts willen komen. Ik vind het wel goed dat dat er een beetje uit gefilterd wordt. Mijn ervaring is dat de assistenten vaak wel weten welke patiënten zo zijn, en bij hen vragen ze vaak wel even wat er aan de hand is. Bij de "gemiddelde" andere patiënt maken ze makkelijker een afspraak.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Dat mag een assistente mijns inziens hier nooit zeggen, in ben in elk geval nooit geweigerd, ook niet voor simpele klachten als hoesten. Volgens mij mag ze na uitfilteren van de klachten wel tips geven om zélf de klachten te verminderen, maar als een patient graag een dokter wil zien, dan heeft de patient dat recht gewoon.Susan schreef:Ik ben er eigenlijk wel blij om dat het bij ons gaat zoals het gaat, ik zou het vrij vervelend vinden als een assistente gaat bepalen dat ik niet langs mag komen.
_Nina- Prater
Ik ben heel erg tevreden over mijn huisarts. Als hij 10 jaar geleden niet zo snel had gehandeld, dan was ik er nu misschien niet meer geweest of had ik er heel anders bij gezeten. Daarnaast is hij ook heel erg aardig. Zijn vrouw heb ik ook wel een keer gehad, ook een prima arts, maar geef toch de voorkeur aan hem.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Begrijp me goed, ik ben allang blij als de assistente me gerust kan stellen en tips kan geven om het zelf op te lossen, dat scheelt me weer een afspraak, maar als ik toch er naartoe wil dan wil ik dat ook gewoon kunnen doen.
Bij ons zijn ze wel heel voorzichtig als het om kinderen gaat, dan stellen ze al snel zelf voor om langs te komen.
Bij ons zijn ze wel heel voorzichtig als het om kinderen gaat, dan stellen ze al snel zelf voor om langs te komen.
Susan- Lady Post-a-lot
toen ik nog thuis woonde was mijn huisarts een vriend van mijn ouders en zat hij zondag achter je in de kerk, dat vond ik echt 10x niks. Met de huisarts zelf was niks mis maar voor mijn gevoel stond hij te dicht bij.
Daarna had ik de huisarts van mijn man, prima man maar iets te huisarts achtig.
nu hebben we een vrouwelijke arts en dat vind echt een hele fijne huisarts. de huisarts wil je echt helpen.
toen ik me echt heel naar voelde en de huisarts ook niet wist wat het was ging ze echt op zoek en belde nog een keer hoe het nu ging.
Daarna had ik de huisarts van mijn man, prima man maar iets te huisarts achtig.
nu hebben we een vrouwelijke arts en dat vind echt een hele fijne huisarts. de huisarts wil je echt helpen.
toen ik me echt heel naar voelde en de huisarts ook niet wist wat het was ging ze echt op zoek en belde nog een keer hoe het nu ging.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Overigens ben ik nog het meest tevreden over mijn allereerste huisarts, die heb ik ruim 20 jaar gehad, vanaf mijn geboorte. Hij wist ook precies wie ik was en wat ik had. Hij wist zelfs dat mijn ouders geen telefoon en geen auto hadden, is ontzettend vaak vanwege 'n astma bij mij op huisbezoek geweest, en is toen ik in het ziekenuis lag met een blindedarmontsteking op ziekenbezoek geweest. En toen ik als 11-jarige een keer een knobbel onder mijn oksel had en we een afspraak hadden, stond hij diezelfde ochtend nog met een verwijsbrief aan onze voordeur én had hij al een afspraak gemaakt voor diezelfde dag in het ziekenhuis. Hele fijne man, hij is nu gepensioneerd. Mijn ouders komen hem geregeld tegen en hij schijnt zelfs nog altijd naar mij te vragen.
_Nina- Prater
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Ben jij tevreden met jezelf?
» Ben jij tevreden over... (vragenlijstje)
» Tevreden met je inkomen?
» Zijn jullie helemaal tevreden??
» Tevreden met je lichaam/gewicht?
» Ben jij tevreden over... (vragenlijstje)
» Tevreden met je inkomen?
» Zijn jullie helemaal tevreden??
» Tevreden met je lichaam/gewicht?
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: