Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de dames die in het 1e trimester zitten.

+28
Earane
Fearie
Bluebird
_Sneeuwwitje_
peach
Floor
andreake1984
chocolate
yes1984
Schism
Laced
Funk
Fiebje
Blair
Petteflet
Steep
joyce0606
Milan
Pien
Theezakje13
Novalee
Dora
SarahKey
NowImNothing
schuddebuikje
chipa
Mizzie
Happydobby
32 plaatsers

Pagina 9 van 35 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 22 ... 35  Volgende

Ga naar beneden

Voor de dames die in het 1e trimester zitten. - Pagina 9 Empty Re: Voor de dames die in het 1e trimester zitten.

Bericht  Gast vr 24 dec 2010 - 0:56

Schism, heel erg gefeliciteerd! Wát een mooi kerstkado!!! Wat fijn dat jullie toch ineens 'zelf' zwanger geraakt zijn! Gefeliciteerd en een fijne kerst! (Die kan niet meer stuk).

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames die in het 1e trimester zitten. - Pagina 9 Empty Re: Voor de dames die in het 1e trimester zitten.

Bericht  yes1984 vr 24 dec 2010 - 6:56

Ik heb op 3 oktober mijn laatste pil geslikt. Op 12 november werd ik ongesteld. Daarna niet weer, en maandag heb ik twee postieve testen gedaan! Ik zweef nog steeds! Als ik op internet kijk zit ik nu in de zesde week. Maar ik heb niet een gemiddelde in mijn cyclus omdagt ik zo snel zwanger ben geraakt. Woensdag a.s. heb ik een afspraak bij de huisarts!

Oh ja op het yes forum was ik Lizz1984
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  schuddebuikje zo 26 dec 2010 - 19:12

yes1984 en Schism gefeliciteerd. helemaal leuk. leuk kerstkado.

hier weer op het werk. erg gezellig weekend gehad. kerstavond bij me schoonouders eten en kadotjes. rond 12 uur thuis. zaterdag rond 12 uur al bij me ouders. daar hadden we in de middag een buffet. met van alles. daarna kado's, spelletjes en ook rond 12 uur naar huis. gisteren lekker thuis gebleven. helemaal niets gedan. en snack gegeten. lekker makkelijk. hebben jullie een leuk weekend gehad ??
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  chocolate zo 26 dec 2010 - 19:28

Goedemorgen meiden!!
Ik heb gisteren ontdekt dat ik zwanger ben. Durf nog niet zo goed hier te posten, omdat het nog niet tot me doorgedrongen is haha.
Ik heb nu al een dringende vraag, maar zal me eerst even voorstellen.
Ik ben 25 jaar en mijn man is 33. Het wordt ons eerste kindje. Mijn cyclus kwam na het stoppen met de pil moeilijk op gang. Heeft uiteindelijk 1,5 jaar geduurd. We zijn onder behandeling van gyn, ook omdat het zaad van man niet goed bleek.
Maar nu dus spontaan zwanger!! Very Happy

En dan mijn vraag..Ik heb gisteren en vandaag positief getest. Alle 3 waren de streepjes nog erg licht. En ik heb last van bruin/rozeslijm (vooral bij het afvegen). Is dit normaal?
Ik ben echt zo bang dat het misgaat Embarassed

Ik ga sowieso zometeen de huisarts bellen en vragen of ik een bloedtest mag laten doen en nog even de poli gynaecologie bellen.

Pfff ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ben toch best een beetje geschrokken..

Laatst aangepast door chocolate op zo 26 dec 2010 - 19:36; in totaal 1 keer bewerkt
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  chocolate zo 26 dec 2010 - 19:35

schuddebuikje schreef:yes1984 en Schism gefeliciteerd. helemaal leuk. leuk kerstkado.

hier weer op het werk. erg gezellig weekend gehad. kerstavond bij me schoonouders eten en kadotjes. rond 12 uur thuis. zaterdag rond 12 uur al bij me ouders. daar hadden we in de middag een buffet. met van alles. daarna kado's, spelletjes en ook rond 12 uur naar huis. gisteren lekker thuis gebleven. helemaal niets gedan. en snack gegeten. lekker makkelijk. hebben jullie een leuk weekend gehad ??

Klinkt als een gezellig weekend!
Kerstavond zijn we in Eindhoven geweest. We hebben eerst cadeautjes gekocht en daarna naar Serious Request. Was echt supergezellig!
Eerste kerstdag zijn we naar mijn schoonouders geweest en gisteren ook gezellig thuis gebleven. Vind het ook wel eens fijn om gewoon lekker thuis te blijven en niks te hoeven.
Vandaag weer werken, maar ga hopelijk straks eerst even bloedprikken!
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  schuddebuikje zo 26 dec 2010 - 20:55

gefeliciteerd chocolate, jeetje wat een verassing zeg op 2de kerstdag, zo spontaan. helemaal goed. bloedverlies kan voorkomen in het begin. dat is nog oud bloed ( meestal ). maar niks is zeker. probeer van het goede uit te gaan. succes met bloedprikken.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  chipa ma 27 dec 2010 - 4:16

@ HAppy dobbey: lief dat je ernaar vraagt. De misselijkheid is met ongeveer 12 weken overgegaan. Wel de hele dag een vieze smaak in mijn mond, maar dat begint nu ook heel langzaam aan te minderen. De uitslag van de combinatietest was inderdaad super! De kans op een kindje met het syndroom van down is echt minimaal.

Heb vandaag heel goed nieuws gekregen. Ik ben aangenomen voor een tijdelijke baan (via het uitzendbureau) bij een grote bank in Amsterdam! Heb tijdens het solli gesprek gemeld dat ik zwanger ben en het was geen probleem. Ik ben gewoon verkozen boven de niet zwangeren sollicitanten! Mag volgende week al beginnen en dan tot 1 april. Kan ik daarna heerlijk lang verlof hebben:)
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 4:22

De misselijkheid begint aan het begin en het einde van de dag flink parten te spelen hier, ondanks de Emefasene. En ben vooral zo ontzettend moe.

Morgen gelukkig een ochtendje, en dat is wel te doen.
Maar woensdag een avonddienst, geen idee hoe ik dat op moet brengen aangezien ik de hele avond op de bank lig omdat ik gewoon op ben en dan dus tot een uur of 11 een drukke avond heb... En 's avonds ben ik zoooo misselijk...

Morgenmiddag ook naar de VK, ben benieuwd... Doen ze bij het begin van de zwangerschap altijd een inwendige echo of proberen ze eerst uitwendig?

Begin trouwens ook vocht vast te houden, heb dikkere enkels en vingers.

Gast
Gast

Bericht  chocolate ma 27 dec 2010 - 6:24

@ Schuddebuikje: Dank je wel! We hadden het zelf ook helemaal niet verwacht.
Ja ik probeer ook zoveel mogelijk van het goede uit te gaan, al is dat niet altijd makkelijk haha.

@ Chipa: Gefeliciteerd!! Fijn dat het geen probleem was!

@ BA: Lijkt me idd niet fijn met die misselijkheid. Hier begint het ook te komen.
Hopelijk kun je het toch opbrengen. Is het geen idee om te ruilen met iemand anders? Of kan dat niet?
Geen idee eigenlijk wat ze eerst doen. Ben daar ook wel benieuwd naar. Al moet ik zeggen dat het me niet zoveel uit maakt.
Succes morgen!!

Ik ben vanmorgen bij de HA geweest en hij vond na het zien van mijn test dat er toch echt een streepje staat en ik niet zo onzeker moet zijn. Ook ben ik redelijk gerustgesteld nu wat betreft het bruin/rozeslijm. Het begint nu ook al wat minder te worden.
Vandaag nog een CB test gehaald met zo'n plusje en het was toch wel heel duidelijk nu. Ik kan er toch echt niet meer omheen Very Happy
Morgenvroeg weer naar HA, hij wil gewoon even met ochtendurine een test doen.
Het valt me wel op dat ik sinds ik afscheiding heb gekregen me echt zwanger voel. Ik ben flink misselijk, heb pijnlijke borsten en ruik alles veel beter (ik wil voorlopig geen vis meer in m'n buurt Laughing ).
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  chocolate ma 27 dec 2010 - 6:26

Oh en HA dacht dat ik dan bijna 8 weken ben nu, aangezien mijn laatste menstruatie op 3 november was. Maar ik heb een late eisprong gehad en dan kan dat toch niet?

Laatst aangepast door chocolate op ma 27 dec 2010 - 6:43; in totaal 1 keer bewerkt
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 6:33

chocolate schreef:Oh en HA dacht dat ik dan bijna 8 weken ben nu, aangezien mijn laatste menstruatie op 3 december was. Maar ik heb een late eisprong gehad en dan kan dat toch niet?
3 november bedoel je?

Gast
Gast

Bericht  chocolate ma 27 dec 2010 - 6:42

Beauty Addict schreef:
chocolate schreef:Oh en HA dacht dat ik dan bijna 8 weken ben nu, aangezien mijn laatste menstruatie op 3 december was. Maar ik heb een late eisprong gehad en dan kan dat toch niet?
3 november bedoel je?

Uhm ja hahaha. Ik kan dus ook niet meer helder nadenken Laughing
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 6:46

chocolate schreef:
Beauty Addict schreef:
3 november bedoel je?

Ze rekenen vanaf de dag van je laatste menstruatie. Maar met een late eisprong kom je er bij de echo pas achter hoe ver je echt bent.

Bij mij rekende de verloskundige ook paar dagen minder, omdat ze uit gaan van een cyclus van 28 dagen en die van mij is maar 25...

Mijn datum was 5 nov, dus ben je verder dan ik als je die rekensom aanhoud... :P

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 6:49

BA: Eindelijk mag je morgen naar de vk, leuk!!!
Bij mij heeft ze eerst geprobeerd uitwendig, en heeft ze toen gevraagd of ik problemen had met een inwendige echo. Maar dat stelt echt niks voor hoor... hoef je je echt niet druk om te maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 7:00

Kruumel schreef:BA: Eindelijk mag je morgen naar de vk, leuk!!!
Bij mij heeft ze eerst geprobeerd uitwendig, en heeft ze toen gevraagd of ik problemen had met een inwendige echo. Maar dat stelt echt niks voor hoor... hoef je je echt niet druk om te maken.
Oke, zie ik een beetje tegenop, zo stom Embarassed

Gast
Gast

Bericht  chocolate ma 27 dec 2010 - 7:10

Beauty Addict schreef:
chocolate schreef:
Beauty Addict schreef:
3 november bedoel je?

Ze rekenen vanaf de dag van je laatste menstruatie. Maar met een late eisprong kom je er bij de echo pas achter hoe ver je echt bent.

Bij mij rekende de verloskundige ook paar dagen minder, omdat ze uit gaan van een cyclus van 28 dagen en die van mij is maar 25...

Mijn datum was 5 nov, dus ben je verder dan ik als je die rekensom aanhoud... :P

Ja dat is het vervelende aan een onregelmatige cyclus.
Haha ja dat zou mooi zijn Wink
Ik ga ervan uit dat ik 4 weken ben ofzo. Veel meer zal het wel niet zijn. Streepjes zijn ook nog erg licht, alhoewel dat ook niks hoeft te zeggen.
Maak je idd niet druk, het valt hartstikke mee!!
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 7:17

Heb er aan de ene kant zoveel zin in, die echo, maar aan de andere kant vind ik het ook wel eng.

Ben nooit echt bang geweest voor een miskraam, maar nu denk ik toch: Wat als ze nou geen hartje zien? Of er duidelijk iets mis is?

Maar ja, als het niet goed was zou ik niet zoveel zwangerschapskwaaltjes hebben toch?!

Gast
Gast

Bericht  chocolate ma 27 dec 2010 - 7:24

Beauty Addict schreef:Heb er aan de ene kant zoveel zin in, die echo, maar aan de andere kant vind ik het ook wel eng.

Ben nooit echt bang geweest voor een miskraam, maar nu denk ik toch: Wat als ze nou geen hartje zien? Of er duidelijk iets mis is?

Maar ja, als het niet goed was zou ik niet zoveel zwangerschapskwaaltjes hebben toch?!

Die angst deel ik ook wel een beetje, maar het komt echt goed! Je hebt die kwaaltjes idd niet voor niks. Denk ook wel dat je het gevoeld had als er echt iets mis was geweest.
Denk dat je lichaam dat wel aangeeft.
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 7:28

chocolate schreef:
Beauty Addict schreef:Heb er aan de ene kant zoveel zin in, die echo, maar aan de andere kant vind ik het ook wel eng.

Die angst deel ik ook wel een beetje, maar het komt echt goed! Je hebt die kwaaltjes idd niet voor niks. Denk ook wel dat je het gevoeld had als er echt iets mis was geweest.
Denk het ook wel hoor, maar toch... Maar ik maak me bijna altijd zorgen om niks hoor Embarassed

Gast
Gast

Bericht  chocolate ma 27 dec 2010 - 7:38

Beauty Addict schreef:
chocolate schreef:

Denk het ook wel hoor, maar toch... Maar ik maak me bijna altijd zorgen om niks hoor Embarassed

Oh hier ook hoor. Ik kan ook echt vreselijk piekeren en dan heel vaak ook om niks.
Ik denk echt dat je lichaam het wel aangeeft als het niet goed zit.
Dat het maar héél snel morgen is.
Het komt echt wel goed!
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  andreake1984 ma 27 dec 2010 - 7:56

hallo meiden,

Vinden jullie het goed als ik me hier aanmeld?
Ben er met kerst achter gekomen dat wij dus ook zwanger zijn.
Wanneer hebben jullie het tegen jullie ouders verteld????
andreake1984
andreake1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 132
Punten : 142
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Happydobby ma 27 dec 2010 - 8:49

Hey, Alle nieuwe zwangere dames welkom!

BA Wees blij met die echo, ik krijg pas 5 januari de termijnecho, dan ben ik al 11 weken.
Andreake: Ik heb het alleen verteld aan een collega en aan de eigenaar van de manege, mijn vader en mijn schoonouders weten het nog niet omdat mijn vriend eerst bevestiging wil met de echo. We wachten dus nog even.
Als mijn moeder nog geleefd had dan had ik het haar wel verteld, vandaar dat ik het wel een collega heb verteld omdat ik het gewoon bij iemand kwijt wil. Als de echo goed is volgende week dan gaan we het aan onze ouders vertellen en dan kan ik het gelijk aan mijn vriendinnen vertellen.

Ik zit nog steeds in de nachtdienst, ben nog steeds af en toe met vlagen misselijk en ik kokhals vaak, maar echt overgeven dat valt wel mee.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  andreake1984 ma 27 dec 2010 - 9:34

oh ok,
Tja ik weet niet of we nu nog moeten wachten met het te vertellen, maar het zou wel heel leuk zijn om dit nieuws te brengen met oud en nieuw... ben dan wel pas 5 weken zwanger..... dillemma dussssss Wink
andreake1984
andreake1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 132
Punten : 142
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Pien ma 27 dec 2010 - 9:59

nou, ben weer even niet geweest en eigenlijk moet ik ook overstappen naar het volgende trimester! ga dat na dit berichtje dan ook doen maar zal hier nog wel eens meelezen!

@alle nieuwelingen en net zwangere! van harte gefeliciteerd!! ik kan jullie maar 1 tip mee geven, neem je rust! maar zorg dat je hoe dan ook geniet, hoe bang je ook bent, er groeit op dit moment wel een klein wondetrtje in jullie buik! mocht het mis gaan, dan nog moet je er ook goede herinneringen aan hebben!! daarnaast wil ik jullie echt de tip geven om je niet druk te maken over een inwendige echo, ik heb er inmiddels 2 gehad en vind het helemaal niet vervelend! ja, het is eventjes raar... je ligt daar toch met je benen open en bloot maar op deze manier zet je wel gelijk je schaamte aan de kant, uiteindelijk over een maand of 7/ 8 zal de vk ook gaan voelen van onderen en is de drempel misschien wat lager...

vorige week woensdag hebben wij een tweede termijnecho gehad om te kijken hoever ik nu zwanger ben omdat de eerste meting niet klopte met de uitgerekende datum n.a.v. mijn laatste menstruatie. de echo was wederom super!! hebben een heel mooi kloppend hartje gezien, verder konden we al heel goed de ruggenwervels, ribben, ogen, neusje, mondje, handjes, voetjes, hersens en hersenstam zien.. ons babytje doet de hele tijd de beweging alsof hij blub zegt, je ziet die lipjes echt open en dicht gaan, was zo gaaf!! de echo heeft uitgegeven dat ik niet zoals eerst verwacht 6 dagen maar 1 week korter ben. vandaag dus 13 weken zwanger... moet mn ticker nog even aanpassen!

wij hebben inmiddels al weer een nog mooiere babykamer gezien en gaan die in de loop van januari bekijken en als we hem wat vinden gelijk bestellen. anders als die niks is gaan we naar gardo en bestellen we daar de babykamer daan, die vonden we ook erg mooi en is ook nog eens super betaalbaar!

vanaf nu word het allemaal gewoon steeds leuker! mijn buikje begint echt een zwnagerbuikje te worden, mn gewone kleding past allemaal niet meer, loop nu in positiekleding en veel jurkjes en tuniekjes....

nou meiden, dat was het zo wel even weer! hopelijk volgen jullie me snel op naar het volgende topic voor zwangere meiden in het tweede trimester!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 10:53

Happydobby schreef:
BA Wees blij met die echo, ik krijg pas 5 januari de termijnecho, dan ben ik al 11 weken.
Ben ik zeker! Had de afspraak al, anders had ik via mijn huisarts een echo gekregen omdat het niet helemaal duidelijk is hoe ver ik ben...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 9 van 35 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 22 ... 35  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: