Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de dames die in het 1e trimester zitten.

+28
Earane
Fearie
Bluebird
_Sneeuwwitje_
peach
Floor
andreake1984
chocolate
yes1984
Schism
Laced
Funk
Fiebje
Blair
Petteflet
Steep
joyce0606
Milan
Pien
Theezakje13
Novalee
Dora
SarahKey
NowImNothing
schuddebuikje
chipa
Mizzie
Happydobby
32 plaatsers

Pagina 8 van 35 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 21 ... 35  Volgende

Ga naar beneden

Voor de dames die in het 1e trimester zitten. - Pagina 8 Empty Re: Voor de dames die in het 1e trimester zitten.

Bericht  Novalee ma 20 dec 2010 - 1:50

Hoi dames!

Ook ik ben er weer eens, ben de hele vorige week ziek geweest Sad Maar inmiddels voel ik me weer goed, ik kan merken dat de 12 weken grens in de buurt komt, ik me voel me nu een stuk beter dan eerst. Nog wel snel moe, maar gelukkig niet meer misselijk. Vanavond hebben we de intake bij de verloskundige en ook meteen de 12-weken echo. Ik las dat het ging over wie je meeneemt naar de echo; bij de afgelopen echo en bij de 12 en 20 weken echo gaan we gewoon met z'n tweetjes omdat stel dat we iets horen wat niet goed is ofzo dan willen we gewoon met z'n tweetjes zijn. We willen waarschijnlijk twee keer een pretecho laten maken, met 16 weken en nog een keer rond de 26 weken ofzo. Dan nemen we waarschijnlijk wel mijn moeder en m'n schoonouders mee.

Alle nieuwe dames, welkom! Gefeliciteerd en ik hoop dat jullie een fijne zwangerschap zullen hebben!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames die in het 1e trimester zitten. - Pagina 8 Empty Re: Voor de dames die in het 1e trimester zitten.

Bericht  Happydobby ma 20 dec 2010 - 3:17

Zo, ik heb de nachtdienst weer overleefd, was wel erg moe, er was een collega die zei: Ben je ongesteld Very Happy Ik zei nee, ik denk aan bloedarmoede haha.
Ik ben nooit moe als ik ongesteld ben, maargoed ik was al blij dat ze niet verder vroeg!
Verder met vlagen misselijk maar als het zo blijft of iets erger word dan is dat wel ok.

Moet vrijdag weer de nachtdienst in, dat is wel weer snel op elkaar. Maargoed, het was kerst of oud en nieuw! En oud en nieuw werken is niet zo leuk.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 3:39

Ik begin helaas ook meer last te krijgen van moeheid, maar komt misschien ook wel door het weer en drukke dagen...
Donderdag helaas pas weer vrije dag om bij te komen.

Gast
Gast

Bericht  schuddebuikje ma 20 dec 2010 - 4:09

Goedenmiddag dames,

kruumel, novalee, gelukkig zijn jullie weer beter. het heerst inderdaad heel erg nu rond deze tijd. ik ben ook nog erg moe. slaap meer als voorheen.

ik heb het net aan de regio manager van me werk veteld. hij reageerde goed. hij wist alleen niet hoe het werkt. dat moest hij nog ff uitzoeken omdat het voor hem de eerste keer was dat hij dit zou moeten regelen. ik ga het wel horen. en hopen maar dat mijn contract verlengd word 1 maart. ze kunnen je niet ontslaan op reden van zwangerschap. maar als je contracht afloopt hoeven ze geen geldige reden op te geven. ik duim voor mezelf Very Happy
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Fiebje ma 20 dec 2010 - 6:00

Hoi meiden,
Graag meld ik mij weer aan voor deze topic!!!!
Zoals sommige van jullie weten heb ik vorige maand een miskraam gehad, maar wij zijn weer zwanger!!! Erg bijzonder, en voel me anders dan de vorige keer. Daarom mag ik nu ook redelijk vlot al een echo laten maken bij de verloskundige nl. de 5e al!! Tja verder ben ik wel wat vermoeider maar heb erg last van m'n rug, denk dat m'n bekken het ook even niet meer weten..
De eerste keer gaat mijn moeder mee, en de belangrijke van 12 en 20 wkn gaat mijn vriend mee. Verder zal het wel een afwisseling worden van vriendinnen en familieleden. Mijn vriend heeft nogal een drukke baan en kan niet zo makkelijk vrij nemen (hij werkt door het hele land) dan kost het hem zoveel dagen, hebben liever dat hij erbij is zodra het kindje wordt geboren. Dus zal iedere keer wel filmen en foto's maken zodat hij ook overal goed van op de hoogte is. Wanneer hebben of gaan jullie het vertellen aan je werkgever? Ben daar nog niet over uit. Vertellen aan ouders hebben we al gedaan dit keer hebben we het gewoon gezegd, jullie worden opa en oma!! De vorige keer hadden we het verteld d.m.v. een kaartje met een gedichtje erin. Wij hebben er voor gekozen om het zo vroeg te vertellen, omdat wanneer het fout zou gaan (wat jammer genoeg ook gebeurde) wij steun van de van ons belangrijke mensen zouden ontvangen. Liefs Fieb

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  schuddebuikje ma 20 dec 2010 - 6:10

jeetje fiebje.... gefeliciteerd zeg.... en dat al zo snel. echt geweldig toch.
ik heb het vandaag verteld aan mijn werk.... dus met 14 weken ( kan jij mijn ticker wel zien ? ik namelijk niet ) en wat is het verschil met de vorige keer ? met hoeveel weken ging het de vorige keer mis... lijkt me nu dus extra spannend.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 7:25

Schuddebuikje ik kan je ticker ook niet zien.

Fiebje leuk je hier te zien! Wij gaan het met kerst aan onze ouders vertellen. We hebben morgen de eerste afspraak bij de vk, dan gaan we met z'n tweetjes. Als alles goed is, (wat ik wel geloof met die misselijkheid) vertellen we het met kerst, spannend!

Gast
Gast

Bericht  Funk di 21 dec 2010 - 0:06

Hoi allemaal,

Ik zou het ook leuk vinden om hier mee te praten. Ik zat op het oude forum in het stoppen met de pil april/mei topic. Zijn er nog meiden daarvan hier? Ik heb zaterdag ontdekt zwanger te zijn. 's avonds getest met verschillende testen, beide een (licht) streepje. Helemaal in de wolken zijn we, al vind ik het nog moeilijk te beseffen en ben ik erg bang dat het mis gaat. Heeft iedereen hier last van?
Hoe gaat het verder met jullie allemaal? veel last van kwaaltjes? Ik heb alleen pijnlijke borsten en af en toe steekjes in mijn buik, soms vlagen van misselijkheid en moe. Ik vroeg me af of jullie ook last hebben van een hele droge huid of zou dat door het weer komen?
Vanochtend al een afspraak met de dokter gehad. Ging goed.

Wij vertellen het komend weekend tijdens kerst aan onze ouders. Wel vroeg maar heb er ontzettende moeite mee om het stil te houden voor ze.

Nou, iedereen succes met alles!
Liefs,
Pippi :-)
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Laced di 21 dec 2010 - 0:35

pippi schreef:Hoi allemaal,

Ik zou het ook leuk vinden om hier mee te praten. Ik zat op het oude forum in het stoppen met de pil april/mei topic. Zijn er nog meiden daarvan hier? Ik heb zaterdag ontdekt zwanger te zijn. 's avonds getest met verschillende testen, beide een (licht) streepje. Helemaal in de wolken zijn we, al vind ik het nog moeilijk te beseffen en ben ik erg bang dat het mis gaat. Heeft iedereen hier last van?
Hoe gaat het verder met jullie allemaal? veel last van kwaaltjes? Ik heb alleen pijnlijke borsten en af en toe steekjes in mijn buik, soms vlagen van misselijkheid en moe. Ik vroeg me af of jullie ook last hebben van een hele droge huid of zou dat door het weer komen?

Wij vertellen het komend weekend tijdens kerst aan onze ouders. Wel vroeg maar heb er ontzettende moeite mee om het stil te houden voor ze.

Liefs,

Pippi: Wij zijn overgestapt naar een prive-hyves (of hoe je het ook noemt Wink). Ik kan je in ieder geval vertellen dat een flink aantal meiden daarvan al zwanger zijn! Anyway, jij gefeliciteerd! Geniet ervan!

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993

Bericht  Funk di 21 dec 2010 - 0:36

Laced schreef:
pippi schreef:Hoi allemaal,

Liefs,

Pippi: Wij zijn overgestapt naar een prive-hyves (of hoe je het ook noemt Wink). Ik kan je in ieder geval vertellen dat een flink aantal meiden daarvan al zwanger zijn! Anyway, jij gefeliciteerd! Geniet ervan!

Ik ben ivm een verhuizing een tijdje niet geweest, wat ik toen ook in het topic heb aangegeven. Ik heb de beheerder van de hyves wel benaderd op het oude forum maar heb het vermoeden dat ze daar helaas niet meer op kijkt!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Happydobby di 21 dec 2010 - 1:09

@schuddebuikje, ik zie je ticker wel, enne een goede werkgever ontslaat personeel niet vanwege zwangerschap, mijn schoonzusje is wel ontslagen, ze ging werken bij dat bedrijf toen ze 9 weken was, haar proefmaand zat erop en toen heeft ze het verteld, ze was ook 2 x ziek geweest, nu heeft ze zwangerschapsww. Na het verlof heeft ze weer sollicitatieplicht.

Ik had gisteren kerstdiner op het werk, ik werk in een verpleeghuis en dit is elk jaar leuk. Je moet dan evt helpen en je kan mee eten. Daarna hebben we met wat collega's nog wat gedronken, ik ben naar huis gegaan en werd steeds misselijker. En jahoor het ergste gebeurde, ik moest spugen. Echt heel raar, ben met vlagen misselijk en niet elke ochtend ofzo.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 2:30

Ik ben vandaag naar de vk geweest, alles was goed!
Volgens de berekeningen met de laatste menstruatie zou ik vandaag 8 weken zijn, zij heeft gemeten dat ik 7 weken en 3 dagen ben. Het vruchtje is nog heel klein.

Ze zei dat het er erg goed uit zag. Het is 1 kindje, en het is binnen de baarmoeder genesteld. Veel informatie gekregen en een echo... wat bijzonder om het hartje te horen en zien kloppen! Op de echo zie ik nog niet zo veel, maar op het scherm zag ik echt het hartje op en neer gaan, wat mooi! 3 januari is m'n volgende afspraak.

Gast
Gast

Bericht  Fiebje di 21 dec 2010 - 6:37

hoi schuddebuikje, wij hadden het zo snel ook niet verwacht. Al loopt vriend inmiddels naast z'n schoenen! Wat betreft werk ik ben net over gestapt ben uit gedetacheerd. Mijn directe collega is ook zwanger nu 22weken en moet zo uit kijken dat het niet opvalt dat ik er veel vanaf weet. @happy ik ben ook niet de hele dag misselijk, maar hoef maar iets te ruiken van parfum tot schoonmaak middel en dan wordt ik zo misselijk. Op m'n werk hebben ze in de toiletten van die lucht verfrisses die stinkt zo erg, gelukkig is de wc dan binnen hand bereik!

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Happydobby di 21 dec 2010 - 8:10

@Kruumel, wat snel al een echo zeg, krijg je dan 3 januari weer een echo? Ik heb pas 5 januari mijn eerste echo, maargoed met 11 weken is er wel meer te zien. Ik hoor trouwens van heel veel dames die een echo krijgen dat ze teruggezet worden kwa aantal dagen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 8:37

Happydobby schreef:@Kruumel, wat snel al een echo zeg, krijg je dan 3 januari weer een echo? Ik heb pas 5 januari mijn eerste echo, maargoed met 11 weken is er wel meer te zien. Ik hoor trouwens van heel veel dames die een echo krijgen dat ze teruggezet worden kwa aantal dagen.
Ik krijg mijn eerste echo ook met de eerste afspraak, over een week. Misschien gebeurt het vaker vroeg omdat verloskundigen nu vaak eigen apparatuur hebben en je niet naar de poli in het ziekenhuis hoeft voor een echo?

Dat hoor je idd vaak, dat meiden minder ver blijken te zijn, valt mij ook op...

Gast
Gast

Bericht  Happydobby di 21 dec 2010 - 9:18

Bij ons hebben de verloskundigepraktijken geen echoapperatuur, ook kunnen ze met de doptone pas na 11 weken naar het hartje luisteren, eerder is die niet te horen was hun verhaal.
Bij een vriendin van mij is wel de termijnecho bij de vk gedaan maar voor de 20 weken echo moest ze naar een echocentrum.

Ik moet gewoon naar het ziekenhuis.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 9:55

Misschien ligt t idd daar aan... mijn vk heeft eigen echoapparatuur. Alleen de combinatietest doen ze bij de huisartsenpost vertelde ze. Volgens mij doen ze verder alles zelf. Met de inwendige echo-app konden we het hartje goed horen.
Ik krijg de volgende keer weer een echo volgens mij ja.

Gast
Gast

Bericht  Fiebje di 21 dec 2010 - 20:25

Happydobby toevallig dat wij op dezelfde dag moeten! Bij mij is het ook in de vk praktijk ze hebben daar alle echoapparatuur. Maar mocht ook naar het zhuis maar gekozen voor vk praktijk want die is om de hoek de praktijk waar ik heen ga is een onderdeel van het zhuis vind dat wel een prettig idee.

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  schuddebuikje do 23 dec 2010 - 2:38

onze verloskundige praktijk heeft ook alle echo apperatuur zelf staan. wat ik wel vreemd vind dat ze het hartje nog niet willen laten horen. en andere praktijk weer wel. dit willen ze niet omdat er best veel straling de buik in word gestuurd om het hartje hoorbaar te krijgen.

eergisteren een hele mooie tummy tub gekocht en 4 zwangerschapsbroeken. heel erg blij mee.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  Happydobby do 23 dec 2010 - 5:54

@schuddebuikje, bij ons laten ze het hartje pas horen met 11/12 weken omdat de baarmoeder met 8 weken nog onder het schaambot zit, ze doen dit wel bij iedere zwangere zo, dus jah ik moet er mee wachten tot de echo 5 januari, 11 januari mag ik weer bij de vk komen en dan gaat ze wel naar het hartje luisteren.

Ik wacht het allemaal rustig af, heb weinig klachten momenteel, weinig misselijk, alleen wel moe. Verder ruiken veel dingen anders, hebben jullie dat ook.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  schuddebuikje do 23 dec 2010 - 7:15

ik krijg het hartje pas met 20 weken te horen.... ook lang wachten dus.
ik heb hem natuurlijk wel al gezien. dat is ook goed. maar het hartje horen lijkt me net weer een andere ervaring. ik moet dus wachten tot 10 februari. ruiken doe ik niet anders.
wel lust ik geen cola ligt meer maar voor de zwangerschap ging er met mijn vriend wel 4/5 flessen doorheen. nu staan er al een paar weken 4 flessen in de kast en ze zijn nog dicht hahahahah. wel drink ik nu meer ice tea en spa en fruit bosvruchten met prik ( degene in ee fles ) en ik had laats een stuk selderij in een salade. die spuugde ik zo weer uit me mond.... bbbbrrrr getverrrrr. maar daarvoor nooit echt problemen mee gehad. verder kan ik nog niet iets bedenken. jullie wel ?? al rare eet combinatie's ? me vriend heeft het de hele tijd over zoute haring met slagroom maar als ik dat al hoor word ik misselijk. op een ander forum las ik cous cous in yoghurt :shock:
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 7:40

Happydobby schreef:Verder ruiken veel dingen anders, hebben jullie dat ook.
Jaaa! Mijn man eet altijd atjar uit zo'n pot bij de nasi, de pot stond een halve meter van me af en ik kon die geur echt niet verdragen... bah! Terwijl mijn man vond dat er geen geur aan zat, en ik dat normaal ook niet vindt. Ik heb hem gewoon gevraagd de deksel dicht te doen, bah.

Gast
Gast

Bericht  Schism do 23 dec 2010 - 18:50

Hoi meiden!
Na 15 lange maanden mag ik me hier ook eindelijk aanmelden!
Na al 2 maanden onder behandeling van de gynaecoloog geweest te zijn, zijn wij deze maand toch spontaan zelf zwanger geworden. Een mooier kerstcadeau had ik me niet kunnen wensen!
Een paar dagen voor mijn nod had ik al een duidelijk test.
10 januari mag ik naar het ziekenhuis voor de eerste echo, ik ben dan 7 weken zwanger.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  chipa do 23 dec 2010 - 22:04

@ Schism: Gefeliciteerd! Wat een fijne kerst zullen jullie hebben! Heerlijk dat het jullie ook eindelijk gelukt is en dat zonder medicatie uiteindelijk! Geniet ervan.

@all: qua eten heb ik nog geen rare combinaties en qua geuren ook weinig vreemds. Moet alleen echt geen koffie meer terwijl ik normaal gesproken zo'n 4 cappuccino's op een dag dronk. Drinken gaat uberhaupt slecht. Niets smaakt me echt. Fruitmelk gaat wel en cassis en ice tea.

Fijne kerstdagen allemaal!
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Happydobby do 23 dec 2010 - 23:26

@ Schism: Gefeliciteerd meid.
@chipa, ik heb je lang niet gezien, hoe is het met je? Ik zie dat de uitslag van de combinatietest goed was. Ben je nog steeds misselijk?

Ik moet vanavond weer de nachtdienst in, hopelijk niet zo'n drama als vorige week, door de sneeuwval had ik extra reistijd en ik merkte dat dat extra vermoeiend is. Maar waar ik woon zou volgens het weerbericht geen sneeuw meer bij vallen dus dat is mooi.

Ik wens iedereen een fijne kerst!

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 35 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 21 ... 35  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: