Voor de dames die in het 1e trimester zitten.
+28
Earane
Fearie
Bluebird
_Sneeuwwitje_
peach
Floor
andreake1984
chocolate
yes1984
Schism
Laced
Funk
Fiebje
Blair
Petteflet
Steep
joyce0606
Milan
Pien
Theezakje13
Novalee
Dora
SarahKey
NowImNothing
schuddebuikje
chipa
Mizzie
Happydobby
32 plaatsers
Pagina 10 van 35
Pagina 10 van 35 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 22 ... 35
Re: Voor de dames die in het 1e trimester zitten.
Heb zelf op de verloskamers stage gelopen en werk nog in de zorg, dus voor mij is het niet meer dan normaal om met naakt om te gaan, maar toch... Zal er morgen waarschijnlijk geen moeite mee hebben, maar hik er nu een beetje tegenaan.Pien schreef:daarnaast wil ik jullie echt de tip geven om je niet druk te maken over een inwendige echo, ik heb er inmiddels 2 gehad en vind het helemaal niet vervelend! ja, het is eventjes raar... je ligt daar toch met je benen open en bloot maar op deze manier zet je wel gelijk je schaamte aan de kant, uiteindelijk over een maand of 7/ 8 zal de vk ook gaan voelen van onderen en is de drempel misschien wat lager...
vandaag dus 13 weken zwanger... moet mn ticker nog even aanpassen!
vanaf nu word het allemaal gewoon steeds leuker! mijn buikje begint echt een zwnagerbuikje te worden, mn gewone kleding past allemaal niet meer, loop nu in positiekleding en veel jurkjes en tuniekjes....
Ben vooral zo benieuwd hoe ver ik nou precies ben...
Heb je veel kwaaltjes met je 13 weken? Is de misselijkheid over? Of heb je niet zoveel last gehad? Heb je een late eisprong gehad dat je een week minder ver bent?
Dat buikje heb ik ook al, moet echt een beetje opletten wat ik draag, mijn riem moest ook al een gaatje losser! Maar zullen vooral opgezette darmen zijn natuurlijk...
Gast- Gast
Dames, ik kom snel weer reageren, maar ik heb er nu even de puf niet voor....
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
@ Happydobby: dat je het zo lang volhoud om het niet te vertellen
Sta je inmiddels niet te springen om het te vertellen? Lijkt me echt moeilijk. Vind dat echt knap!
@ Andreake: Oud & Nieuw is een mooi moment idd! Daar dachten wij ook al aan, maar 7 januari krijgen we de eerste echo en ik wil toch zeker weten dat alles goed is.
Mijn moeder weet het wel al, maar dat komt omdat ze best ver weg woont en ik het niet meer voor me kon houden. Mijn vader & vriendin en schoonouders vertellen we het na 7 januari.
@ Pien: Dat moet idd heel gaaf zijn, een klein mensje in wording!
@ BA: Heb je de echo inmiddels gehad? Ben erg benieuwd!
Ik ben vanmorgen gaan testen bij de HA. Was toch wel een beetje zenuwachtig, ondanks de ruim 8 positieve testen haha
Deze was natuurlijk ook positief! En toen heb ik even een flink potje gejankt haha.Zullen de hormonen wel zijn
Mijn moeder heb ik het ook al verteld, jammer genoeg via de telefoon, maar ze woont niet in de buurt en ik MOEST het haar gewoon vertellen. Dus toen waren we allebei aan het janken haha.
En 7 januari de eerste echo! Ik kijk er enorm naar uit
Sta je inmiddels niet te springen om het te vertellen? Lijkt me echt moeilijk. Vind dat echt knap!
@ Andreake: Oud & Nieuw is een mooi moment idd! Daar dachten wij ook al aan, maar 7 januari krijgen we de eerste echo en ik wil toch zeker weten dat alles goed is.
Mijn moeder weet het wel al, maar dat komt omdat ze best ver weg woont en ik het niet meer voor me kon houden. Mijn vader & vriendin en schoonouders vertellen we het na 7 januari.
@ Pien: Dat moet idd heel gaaf zijn, een klein mensje in wording!
@ BA: Heb je de echo inmiddels gehad? Ben erg benieuwd!
Ik ben vanmorgen gaan testen bij de HA. Was toch wel een beetje zenuwachtig, ondanks de ruim 8 positieve testen haha
Deze was natuurlijk ook positief! En toen heb ik even een flink potje gejankt haha.Zullen de hormonen wel zijn
Mijn moeder heb ik het ook al verteld, jammer genoeg via de telefoon, maar ze woont niet in de buurt en ik MOEST het haar gewoon vertellen. Dus toen waren we allebei aan het janken haha.
En 7 januari de eerste echo! Ik kijk er enorm naar uit
chocolate- Fluisteraar
- Aantal berichten : 459
Punten : 469
Jeetje wat veel nieuwe zwangere meiden... wat leuk!!!
BA, ben je al geweest? En hoe was het? Hoe ver ben je nu? Ik ben benieuwd!
BA, ben je al geweest? En hoe was het? Hoe ver ben je nu? Ik ben benieuwd!
Gast- Gast
Heb mijn verhaal even in een apart topic gezet!
Gast- Gast
Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts. Ben erg benieuwd. Ik ben na het stoppen met de pil maar 1 keer ongesteld geworden. En heb nu dus geen idee hoever ik heen ben. Ik hoop morgen iets meer te weten. Doet een huisarts ook wel inwendige echo???
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Ik denk niet dat een huisarts de apparatuur heeft, zelfs niet iedere vk heeft het!yes1984 schreef:Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts. Ben erg benieuwd. Ik ben na het stoppen met de pil maar 1 keer ongesteld geworden. En heb nu dus geen idee hoever ik heen ben. Ik hoop morgen iets meer te weten. Doet een huisarts ook wel inwendige echo???
Gast- Gast
yes1984 schreef:Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts. Ben erg benieuwd. Ik ben na het stoppen met de pil maar 1 keer ongesteld geworden. En heb nu dus geen idee hoever ik heen ben. Ik hoop morgen iets meer te weten. Doet een huisarts ook wel inwendige echo???
Jij bent dus ook in ronde 1 zwanger geraakt?
Vervelend is dat he als je niet weet hoe ver je bent! Wanneer was je laatste menstruatie en hoe lang daarna testte je positief?
Volgens mij doet een huisarts geen inwendig onderzoek.
chocolate- Fluisteraar
Yes1984: Weet je wel wanneer de datum was van die eerste menstruatie? Dan moet je die maar in eerste instantie aanhouden. HA doet geen inwendige echo's, heeft de app. niet in huis.
Aan de nieuwere zwangere: Gefeliciteerd
All: Afgelopen week niet zoveel tijd gehad om te posten, maar als het goed is nu weer wat rustiger. Voor degene die werken: Wachten jullie tot 12 wkn met vertellen aan je werkgever of doe je dit eerder? Ik ben net begonnen bij een nieuwe werkgever en vind het eigenlijk wel net zo fair om het zo snel mogelijk te vertellen.
All: Afgelopen week niet zoveel tijd gehad om te posten, maar als het goed is nu weer wat rustiger. Voor degene die werken: Wachten jullie tot 12 wkn met vertellen aan je werkgever of doe je dit eerder? Ik ben net begonnen bij een nieuwe werkgever en vind het eigenlijk wel net zo fair om het zo snel mogelijk te vertellen.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
@Fiebje, ik heb al een datum in mijn hoofd, ik heb 5 januari de echo en 11 jan moet ik weer naar de vk. Dan gaan ze ook naar het hartje luisteren. Als alles goed is dan vertel ik het ergens die week want dan ben ik idd 12 weken. Ik heb trouwens een vaste baan, en ik werk in de zorg dus zwanger zijn is nooit een probleem.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
éFiebje schreef:Yes1984: Weet je wel wanneer de datum was van die eerste menstruatie? Dan moet je die maar in eerste instantie aanhouden. HA doet geen inwendige echo's, heeft de app. niet in huis.
Denk dat je dat even aan moet voelen. Denk je dat er een probleem van wordt gemaakt? Kan me goed voorstellen dat je het fair vindt om te doen.
Eén van mijn leidinggevenden weet het nu en iemand van de administratie. Kon gewoon niet anders, het viel te veel op dat ik vaak weg was en me nu ziek voel. Anders had ik nog niks gezegd. Maar elke situatie is anders natuurlijk.
chocolate- Fluisteraar
Nou hier ben ik ook weer eens
Voel me eigenlijk hardstikke goed, het enige waar ik last van heb zijn ongi krampen. Vooral zo als ik 's avonds eindelijk lekker op de bank zit voel ik ze flink heel de avond. Verder beginnen mijn borsten en tepels nu ook wel pijnlijk te worden.
Gister nog maar een foto van mijn platte buikje genomen, als herinnering hoe het ooit was haha.
Voel me eigenlijk hardstikke goed, het enige waar ik last van heb zijn ongi krampen. Vooral zo als ik 's avonds eindelijk lekker op de bank zit voel ik ze flink heel de avond. Verder beginnen mijn borsten en tepels nu ook wel pijnlijk te worden.
Gister nog maar een foto van mijn platte buikje genomen, als herinnering hoe het ooit was haha.
Schism- Prater
- Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10
@Schism, dat is heel normaal, na een aantal weken is het weg, mijn borsten doen nog wel zeer haha.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
chocolate schreef:yes1984 schreef:Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts. Ben erg benieuwd. Ik ben na het stoppen met de pil maar 1 keer ongesteld geworden. En heb nu dus geen idee hoever ik heen ben. Ik hoop morgen iets meer te weten. Doet een huisarts ook wel inwendige echo???
Vervelend is dat he als je niet weet hoe ver je bent! Wanneer was je laatste menstruatie en hoe lang daarna testte je positief?
Ik ben slechts 1 keer ongesteld geworden. De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 12 november. Ik heb voor het eerst op 20 december getest, en dat was meteen positief!
yes1984- Prater
Happydobby schreef:@Schism, dat is heel normaal, na een aantal weken is het weg, mijn borsten doen nog wel zeer haha.
Mijn borsten zijn ook flink gevoelig. Vooral als ik op mijn buik probeer te slapen. Ook heb ik af en toe een vlaag van misselijkheid, soms wat kramp. Maar heb nog niet overgegeven gelukkig.
yes1984- Prater
Mijn buikje is echt al aanwezig. Gelukkig weten veel mensen het nu, hoef het niet meer te verbergen.Happydobby schreef:@Schism, dat is heel normaal, na een aantal weken is het weg, mijn borsten doen nog wel zeer haha.
Het is wel vroeg om te vertellen, maar na vandaag ga ik er geen geheim van maken, er zijn tenslotte ook 2 hartjes te zien. Als het nu mis gaat vertel ik het ook.
Mijn borsten zijn ook aan het groeien en voelen erg beurs aan...
Gast- Gast
chocolate schreef:éFiebje schreef:Yes1984: Weet je wel wanneer de datum was van die eerste menstruatie? Dan moet je die maar in eerste instantie aanhouden. HA doet geen inwendige echo's, heeft de app. niet in huis.
Denk dat je dat even aan moet voelen. Denk je dat er een probleem van wordt gemaakt? Kan me goed voorstellen dat je het fair vindt om te doen.
Eén van mijn leidinggevenden weet het nu en iemand van de administratie. Kon gewoon niet anders, het viel te veel op dat ik vaak weg was en me nu ziek voel. Anders had ik nog niks gezegd. Maar elke situatie is anders natuurlijk.
Ik heb nog niets gezegd op mijn werk. Mijn jaarcontract gaat 1 jan. in. Wachten meiden ook tot 12 weken om het op het werk te vertellen? Of is het verstandiger om dit eerder te doen?
yes1984- Prater
Ik ga morgen mijn teamleidster inlichten omdat ik echt even thuis wil blijven morgen, daarna ben ik gelukkig paar dagen vrij.
Moet alles even verwerken, voel me lichamelijk totaal niet lekker, en na alles van vandaag zit mijn hoofd ook gewoon vol. Hoop dat ze het begrijpt.
Moet alles even verwerken, voel me lichamelijk totaal niet lekker, en na alles van vandaag zit mijn hoofd ook gewoon vol. Hoop dat ze het begrijpt.
Gast- Gast
Denk dat het per situatie anders is. Vind wel rot wij werken met een klein groepje en mijn collega gaat over een paar maanden met zw.verlof. Daar is nu een tijdelijke vervanger voor aangesteld. Wanneer ik met verlof ga zal daar ook iemand extern voor gezocht moeten worden. Na mijn verlof zal ik mijn eigen uren weer gaan werken. Pf komt wel veel op je af, moeten mams met de tijd ook maar eens lief gaan aankijken of ze vast wil oppassen voor een dag in de week. Jullie toevallig al over nagedacht hoe jullie dat gaan doen? Oppas, creche, gastouder, of wellicht stoppen met werken?
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Ik hoopte een beetje vaste dagen te krijgen, en 1 avond en om de week het weekend. Dan kon het 1 dag naar mijn zusje (en die van haar 1 dag bij mij) en 1 dag naar de kinderopvang. Maar ja, of mijn zusje op 2 baby's zit te wachten?! En of ik een peuter van 1,5 erbij kan hebben met net 2 baby's?Fiebje schreef:Denk dat het per situatie anders is. Vind wel rot wij werken met een klein groepje en mijn collega gaat over een paar maanden met zw.verlof. Daar is nu een tijdelijke vervanger voor aangesteld. Wanneer ik met verlof ga zal daar ook iemand extern voor gezocht moeten worden. Na mijn verlof zal ik mijn eigen uren weer gaan werken. Pf komt wel veel op je af, moeten mams met de tijd ook maar eens lief gaan aankijken of ze vast wil oppassen voor een dag in de week. Jullie toevallig al over nagedacht hoe jullie dat gaan doen? Oppas, creche, gastouder, of wellicht stoppen met werken?
Gast- Gast
Schism schreef:Nou hier ben ik ook weer eens
he schism volgens mij zijn we bijna even ver zwanger zit niet veel tussen
andreake1984- Fluisteraar
- Aantal berichten : 132
Punten : 142
Registratiedatum : 25-11-10
yes1984 schreef:chocolate schreef:yes1984 schreef:Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts. Ben erg benieuwd. Ik ben na het stoppen met de pil maar 1 keer ongesteld geworden. En heb nu dus geen idee hoever ik heen ben. Ik hoop morgen iets meer te weten. Doet een huisarts ook wel inwendige echo???
Ik ben slechts 1 keer ongesteld geworden. De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 12 november. Ik heb voor het eerst op 20 december getest, en dat was meteen positief!
Even snel gerekend zou je nu dus 7+4 zijn. Heb je daarvoor ook getest? En hoe voelde je je ervoor? Had je toen ook al kwaaltjes?
Sorry voor de vragen haha. Maar daar kun je het misschien ook al een beetje uit opmaken.
Bijzonder is dat he, als je bedenkt dat de kans per maand maar 20% is
Denk dat je het zelf even aan moet voelen. Je hoeft het nog niet te vertellen als je niet wil. Als je denkt dat je het jaarcontract gewoon krijgt, ondanks je zwangerschap, zou je het kunnen doen. Maar als je het nog even voor je wil houden kun je dat gewoon doen
@ Schism & Yes1984: Die kwaaltjes zijn herkenbaar! Ook de ongi krampen.
Ik had de laatste dagen bij het afvegen wat bruinverlies, en dat is nu over *even afkloppen*
Ik begin ook steeds misselijker te worden, maar heb gelukkig ook nog niet over hoeven te geven. Bepaalde geuren kan ik ook echt niet meer verdragen en sommige dingen smaken ineens heeeel anders. Stemmingswisselingen: het ene moment kan ik me vreselijk ergeren om helemaal niks en het andere moment moet ik ineens huilen haha.
En ook gevoelige borsten, vaak plassen en slecht slapen (weet niet of dat laatste erbij hoort. Herkent iemand dat?).
Genoeg dus haha.
@ BA: Als jij je niet lekker voelt blijf je gewoon lekker thuis
Het gaat tenslotte om je 2 mensjes die in je buik zitten. je voelt zelf het beste aan wat goed voor je is!
@ Fiebje: Ik denk dat ik nog maar 2 dagen wil gaan werken. En dan die 2 dagen iemand laten oppassen of crèche. Eerlijk gezegd ook nog niet zo over nagedacht.
Ik vind het wel jammer dat m'n moeder niet zo vaak kan oppassen, ze woont niet in de buurt. En mijn vader werkt heel veel. Nog maar eens goed over na gaan denken..
Zoals ik hierboven al aangegeven heb slaap ik heel slecht. Mijn hartslag is (logisch) iets hoger nu. Kan het daarvan komen?
chocolate- Fluisteraar
Fieb, je moet het gewoon op je werk vertellen als je er klaar voor bent denk ik. Ik wist eerst ook niet wat ik moest doen, en wat gebruikelijk is. Ik heb het gisteren verteld omdat ik me steeds zo beroerd voel, en mijn werkgever was er heel blij mee dat ik het op tijd vertelde, nu kan hij in alle rust een oplossing bedenken voor mijn verlof en mijn minder werken daarna.
Gast- Gast
Kruumel: Je loopt nu opeens weer 2 weken voor op mij!
Gast- Gast
Ja, klopt!
Ach... als dalijk blijkt dat alles goed is met je kindjes maakt dat allemaal niks meer uit!
Ach... als dalijk blijkt dat alles goed is met je kindjes maakt dat allemaal niks meer uit!
Gast- Gast
Pagina 10 van 35 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 22 ... 35
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
» Voor de dames die weten hoe ik eruit zie..
» Hoera voor de dames van Sterrin!
» Voor de dames met een (mirena)spiraaltje
» Vraagje voor de dames met een piercing
» Voor de dames die weten hoe ik eruit zie..
» Hoera voor de dames van Sterrin!
» Voor de dames met een (mirena)spiraaltje
» Vraagje voor de dames met een piercing
Pagina 10 van 35
Permissies van dit forum: