Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de dames die in het 1e trimester zitten.

+28
Earane
Fearie
Bluebird
_Sneeuwwitje_
peach
Floor
andreake1984
chocolate
yes1984
Schism
Laced
Funk
Fiebje
Blair
Petteflet
Steep
joyce0606
Milan
Pien
Theezakje13
Novalee
Dora
SarahKey
NowImNothing
schuddebuikje
chipa
Mizzie
Happydobby
32 plaatsers

Pagina 6 van 35 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 20 ... 35  Volgende

Ga naar beneden

Voor de dames die in het 1e trimester zitten. - Pagina 6 Empty Re: Voor de dames die in het 1e trimester zitten.

Bericht  schuddebuikje zo 12 dec 2010 - 23:01

Beauty Addict, wanneer heb je de echo.. lijkt me wel een beetje vervelend jah als het aantal weken niet precies weet.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de dames die in het 1e trimester zitten. - Pagina 6 Empty Re: Voor de dames die in het 1e trimester zitten.

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 23:07

schuddebuikje schreef:Beauty Addict, wanneer heb je de echo.. lijkt me wel een beetje vervelend jah als het aantal weken niet precies weet.
28/ 12 heb ik mijn eerste afspraak bij de vk

Gast
Gast

Bericht  schuddebuikje zo 12 dec 2010 - 23:10

wat duurt wachten dan lang he....
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 23:14

schuddebuikje schreef:wat duurt wachten dan lang he....
Jaaaaa, idd. Maar goed, twijfel er niet meer aan dat ik zwanger ben, de teststreep van nu zelfs net zo donker als controlestreep, dus dat klopt in elk geval!

Gast
Gast

Bericht  schuddebuikje zo 12 dec 2010 - 23:23

nou ik heb maar een keer getest.. maar dat was ook niet te missen. ik teste dat ik 1 week over tijd was .

Voor de dames die in het 1e trimester zitten. - Pagina 6 1178045790_5_L7Jd

mijn datum die ik zelf had uitgerekend klopte precies met het opmeten van de baby
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 23:32

Die is duidelijk hoor! Ik kon het pas geloven toen ik met CB testte en daar letterlijk ZWANGER stond.

Gast
Gast

Bericht  schuddebuikje zo 12 dec 2010 - 23:35

bij mij is het trouwens al te zien ook aan me buik. ik ben nooit echt dun geweest 77/80 KG. maar de vorm van mijn buik verandert. toen mijn moeder 5 maanden zwanger was... dachten mensen dat ze aan de laatste loodjes begon of dat er 2 kleintjes in zaten. ( vroeger hadden maakten ze niet zoveel echo's en hebben ze er voor de zekerheid nog een keer naar gekeken dat het er maar 1 was ) dus er staat me mischien nog wat te wachten kwa omvang. hahahahahah
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  Happydobby ma 13 dec 2010 - 0:43

Ik moet morgen naar de vk voor een intake, wat waren de vragen die jullie gesteld hebben? Ik heb er wel een paar opgeschreven, verder weet ik het eigenlijk niet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  schuddebuikje ma 13 dec 2010 - 1:00

wat voor vragen heb je dan ??
ik had eigenlijk helemaal geen vragen. jah alleen gevraagd naar die pijn in me buik.
wat dat betekend. verder was alles wel duidelijk
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  Happydobby ma 13 dec 2010 - 1:54

Ik kreeg een a4 met info over eten en drinken en een folder, op het a4tje staat dat je maar 1 x per week leverpastei mag op brood en in het boekje staat 1 keer per dag. En hetzelfde met vitamine d, volgens de folder moet je extra vit D gebruiken en ophet a4 tje staat alleen dat je foliumzuur moet slikken.
Beetje warrig dus.
Maargoed misschien ontstaan eruit het gesprek weer nieuwe vragen.
Ik vind het ook altijd raar staan als je helemaal geen vragen hebt haha, nou kan je al een hoop van het internet halen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 1:56

Daarom heb ik gekozen voor een zwangerschapsvitamine, daar zit alles in wat je nodig hebt. En leverworst, sushi enz eet ik gewoon niet, kan best even zonder!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 3:13

Vanavond komt de vrouw van moeders voor moeders. Ik hoor het dan wel... ik breng het liever zelf weg, omdat ik naast mn schoonouders woon, die zien alles!
Gisteren was mijn man bij zijn ouders gaan eten omdat ik zo ziek was en toen had mn schoonvader gevraagd wat ik dan had, mijn man zei waar ik last an had, zegt mn schoonvader "oh, dan is ze zeker in verwachting". Lekkere verrassing dus!

In mijn bevestiging voor de eerste afspraak bij de VK staat dat ik een echo krijg bij de eerste afspraak, 8 weken. Dat is volgende week dinsdag, nog effe wachten!

Ik heb aan de telefoon, toen ik de eerste afspraak maakte, gevraagd aan de VK of ik foliumzuur door moest blijven slikken of dat ik beter zwangerschapsvitamines kon slikken of zo, en zij zei dat ik tot de 10 weken gewoon foliumzuur moest blijven slikken.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby ma 13 dec 2010 - 3:29

@Kruumel, dat is dan snel die echo, bij ons doen ze het tussen de 9de en de 12de week omdat het eerder niet uitwendig kan. Dus als je een echo krijgt dat is dat inwendig.

Verder van die leverworst/pastei dat is wel balen want ik at dat veel, ben zaterdag gewoon sushi wezen eten met mijn vriend en ik heb alle vergatarische sushi besteld. Die vrouw zal wel een vermoeden hebben gehad want mijn vriend bestelde wel de rauwe vis haha.
En wij gaan daar vaak sushi eten.
Moest vanmorgen werken, had ik net gegeten, moest ik overgeven, gelukkig was het over toen ik naar het werk ging.
Zwangerschapsvitamines hoeven niet als je gezond eet, en ik hou het eten wel binnen haha. Misschien dat ik na de 10de week overstap op mama vitamines.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 3:40

Kruumel schreef:Ik heb aan de telefoon, toen ik de eerste afspraak maakte, gevraagd aan de VK of ik foliumzuur door moest blijven slikken of dat ik beter zwangerschapsvitamines kon slikken of zo, en zij zei dat ik tot de 10 weken gewoon foliumzuur moest blijven slikken.
In zwangerschapsvitamine zit foliumzuur en o.a extra vitamine B voor meer energie.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 4:50

Happydobby schreef:Zwangerschapsvitamines hoeven niet als je gezond eet, en ik hou het eten wel binnen haha. Misschien dat ik na de 10de week overstap op mama vitamines.
Tja, dat lukt hier nog niet echt, ben al blij als ik iets eet. Maar moet zeggen dat die emesafene wel werkt, eten koken staat me nu niet eens tegen. Kan nog komen als ik zo aan het koken ben, maar heb goede hoop!

Gast
Gast

Bericht  schuddebuikje ma 13 dec 2010 - 8:31

Pien schreef:
schuddebuikje schreef:

4,3 CM als ik het goed heb...

ja, ik vind het dus heel gek want toen ik de meting had afgelopen donderdag bij de echo was de kleine maar 3,5 cm. daarmee kwamen ze uit op 10 weken en 4 dagen.
bij jou was de kleine dus groter maar was je korter? 9 weken en 3 dagen toch? vind het zo vreemd...

sorry ik had het helemaal fout dus..... het was 22 november 2,72 CM. toen was ik 9 weken en 3 dagen
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  schuddebuikje ma 13 dec 2010 - 8:42

vandaag weer een wonder gezien bij de verloskundige. de uk is nu 6,5 CM klein. en we hebben zijn hartje gezien, vingers, benen, maagje, blaas, ruggegraat, onder en boven kaak. ik ben alleen vandaag precies 13 weken. zal zo me ticker aanpassen. bloed was goed alleen ik ben niet resistent voor rode hond. moet alleen oppassen bij kinderdagverblijven, en kinderen met pukkels en vlekken.
na me zwangerschap als ik geen borstvoeding meer geef moet ik een prik halen tegen rode hond en mag ik 4/5 maanden niet zwanger worden. maar dat is een zorg voor erna.... nu eerst gaan genieten.... over 3 weken nog een gesprekje van 15 minuten. en in februari de 20 weken echo. gaat snel joh nog 8 weken. dan al op de helft.

Laatst aangepast door schuddebuikje op ma 13 dec 2010 - 19:03; in totaal 1 keer bewerkt
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Bericht  Dora ma 13 dec 2010 - 11:12

Bij mij gaven ze bij de verloskundige aan dat je de site van het voedingscentrum het best kon aanhouden, daar staat alle info als eerst op. Eer dat folders namelijk gemaakt, gedrukt en verspreid worden zijn ze eingelijk al verouderd. En bij ons halen ze de info ook gewoon van de site van het voedingscentrum af.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  schuddebuikje di 14 dec 2010 - 4:27

net naar een fotozaak geweest en die gaat de echo's op een goede fotopapier zetten. en ik neem morgen een usb stick mee. dan kan ik ze meteen op internet zetten. vorige keer heb ik echo door een scanner heen gehaald op me werk en toen kwam hij vast te zitten. toen was de hele echo gekreukt. ik hoop dat het nog lukt een knappe foto er van te maken... anders is het wel heel zuur.

en ik heb weer een doosje zwangerschap vitamine gekocht... en http://www.bio-oil.com/nl/zwangerschapsstriemen/index.html
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Voor de dames die in het 1e trimester zitten. - Pagina 6 Empty Nieuw hier

Bericht  Milan di 14 dec 2010 - 5:08

Hoi dames,

Ik wil me graag toevoegen bij jullie! Volgens mijn eigen telling ben ik nu 8 weken en 5 dagen zwanger. Ik heb jullie eerdere reacties allemaal terug gelezen. Wat leuk om te horen dat de echo's zo fijn zijn. Sommige van jullie krijgen deze wel vroeg hoor. Nadat ik een positieve zwangerschapstest had gedaan heb ik de dokter gebeld. Deze vertelde mij pas terug te bellen met 10 weken... Dus dat is nog even afwachten! Spannend!

Verder ben ik vooral erg misselijk.. Ik heb me zelfs al 3 keer ziek moeten melden afgelopen periode. Daar heb ik echt een schuldgevoel over. Vandaag zit ik ook ziek thuis en mijn werkgever deed daar best wel boos over.. pfff.. ook dat nog.

Succes allemaal en hoop lekker veel te kunnen lezen en meeschrijven hier!

Groetjes Milan

Milan
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 2
Punten : 3
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  joyce0606 di 14 dec 2010 - 5:11

Milan schreef:Hoi dames,

Ik wil me graag toevoegen bij jullie! Volgens mijn eigen telling ben ik nu 8 weken en 5 dagen zwanger. Ik heb jullie eerdere reacties allemaal terug gelezen. Wat leuk om te horen dat de echo's zo fijn zijn. Sommige van jullie krijgen deze wel vroeg hoor. Nadat ik een positieve zwangerschapstest had gedaan heb ik de dokter gebeld. Deze vertelde mij pas terug te bellen met 10 weken... Dus dat is nog even afwachten! Spannend!

Verder ben ik vooral erg misselijk.. Ik heb me zelfs al 3 keer ziek moeten melden afgelopen periode. Daar heb ik echt een schuldgevoel over. Vandaag zit ik ook ziek thuis en mijn werkgever deed daar best wel boos over.. pfff.. ook dat nog.

Succes allemaal en hoop lekker veel te kunnen lezen en meeschrijven hier!

Groetjes Milan

welkom milan,

ik praat eigenlijk niet mee in dit topic, omdat ik er nog niet thuis hoor! smile
maar ik lees wel af en toe.

en als iemand nieuw komt dan wil ik haar welkom heten.

ik kan dus me mond niet houden hahaha

groet, joyce
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 5:17

@Milan: Leuk, welkom. En gefeliciteerd natuurlijk!

Ik wilde echt voor oud en nieuw mijn eerste bezoek aan de VK, vooral omdat ik zo misselijk was en zoveel afviel. Als dat zo door gaat tot 12 a 16 weken...
Maar ben gestart met tabletten tegen de misselijkheid (via huisarts) en dat werkt wel. Natuurlijk voel je je lang niet top, maar de ergste kanten zijn van de misselijkheid af en eten lukt warempel een beetje. Wordt er alleen een beetje duf van...

Heb je het op je werk al verteld dat je zwanger bent? Of ben je gewoon 'ziek'?

Gast
Gast

Bericht  Milan di 14 dec 2010 - 5:25

Dankjewel voor jullie fijne verwelkoming! haha, wat een woord he

@joyce, dan hoop ik dat je snel echt mee kunt praten!

@beauty addict, Misschien moet ik idd nog eens bellen met de dokter zodat mijn afspraak in ieder geval vast staat. Ik val niet af want heb inmiddels wel in de gaten dat ik juist moet eten. Maar heb de hele dag wel het gevoel alsof ik moet overgeven.. Tja, tis voor een goed doel he!

Op mijn werk weet mijn leidinggevende dat ik zwanger ben. Maar dat is juist degene die vandaag tegen mij zei: Ik ben er echt niet blij mee maar daat hebben we het een ander keertje nog wel over. Niet echt een fijne reactie dus..

Weten ze het bij jullie op het werk wel? Of hebben jullie je nog niet echt ziek hoeven melden? Misschien ligt het ook aan het werk dat je doet. Ik zelf werk met kinderen en dan de hele dag lief en leuk blijven terwijl je jezelf zo beroerd voelt.. Dat is niet handig..

Milan
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 2
Punten : 3
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 5:30

Milan schreef:Op mijn werk weet mijn leidinggevende dat ik zwanger ben. Maar dat is juist degene die vandaag tegen mij zei: Ik ben er echt niet blij mee maar daat hebben we het een ander keertje nog wel over. Niet echt een fijne reactie dus..

Weten ze het bij jullie op het werk wel? Of hebben jullie je nog niet echt ziek hoeven melden? Misschien ligt het ook aan het werk dat je doet. Ik zelf werk met kinderen en dan de hele dag lief en leuk blijven terwijl je jezelf zo beroerd voelt.. Dat is niet handig..
Zoiets kan ik mogelijk ook wel verwachten, ze is niet altijd even tactisch.

Nee, ze weten het nog niet. Ik werk in de wijkverpleging, en zie mijn collega's alleen even voor en na mijn dienst, dus kan het goed verbergen. 1 collega weet het, maar dat is ook een vriendin van me.
En voor die clienten lukt het zeker wel, dat doe je ook als je niet lekker in je vel zit oid. Glimlach op en gaan :P

Gast
Gast

Bericht  Happydobby di 14 dec 2010 - 7:16

Net bij de VK geweest, alles is goed! Nouja voor zover ze iets doen haha.
Alleen ik dacht dat ik vandaag 8 weken was maar ze zei dat ik 7+6 dagen was. Nouja de ene berekening op internet zei 26 juli en de andere 27 juli.
Morgen naar het ziekenhuis bellen voor een afspraak ivm bloedonderzoek en de termijnecho.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 35 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 20 ... 35  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: