Voor de dames die in het 1e trimester zitten.
+28
Earane
Fearie
Bluebird
_Sneeuwwitje_
peach
Floor
andreake1984
chocolate
yes1984
Schism
Laced
Funk
Fiebje
Blair
Petteflet
Steep
joyce0606
Milan
Pien
Theezakje13
Novalee
Dora
SarahKey
NowImNothing
schuddebuikje
chipa
Mizzie
Happydobby
32 plaatsers
Pagina 5 van 35
Pagina 5 van 35 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20 ... 35
Re: Voor de dames die in het 1e trimester zitten.
hier vandaag weer niet lekker.. weer verkouden. heb er een week geen last van gehad. maar daarvoor 2 weken lang.
vandaag werken van 2 tot 9. morgen vrij. zaterdag van 8 tot 4. en dan wokken met collega's om 6 uur. word druk dagje dan.
hier nu weer aan het koken. spruiten en aardappels http://www.smulweb.nl/120446/koken/recept/Gesmoorde-spruiten-met-knoflook-en-ui om mee te nemen voor vanavond. en wat een hagelbui nu zeg pfffff arme postbode die net 2 seconden geleden onze eerste kerstkaart in de bus deed. fijne dag allemaal
vandaag werken van 2 tot 9. morgen vrij. zaterdag van 8 tot 4. en dan wokken met collega's om 6 uur. word druk dagje dan.
hier nu weer aan het koken. spruiten en aardappels http://www.smulweb.nl/120446/koken/recept/Gesmoorde-spruiten-met-knoflook-en-ui om mee te nemen voor vanavond. en wat een hagelbui nu zeg pfffff arme postbode die net 2 seconden geleden onze eerste kerstkaart in de bus deed. fijne dag allemaal
schuddebuikje- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10
Hoi Allemaal,
Nou gisteren zou de eerste krat opgehaald worden door moeders voor moeders maar, helaas niet opgehaald. Heb ik gisteravond mijn contactpersoon gebeld, zij vond het natuurlijk vreemd en zou vandaag of morgen nieuwe kratjes brengen en dan word volgende week alles opgehaald.
Nou als ze volgende week weer niet komen, dan stop ik ermee.
Verder was ik gisteren vrij dus ik heb de kerstboom opgetuigd. Ik vind dat altijd gezellig staan.
Voor de rest slaap ik veel, ben erg moe.
Nou gisteren zou de eerste krat opgehaald worden door moeders voor moeders maar, helaas niet opgehaald. Heb ik gisteravond mijn contactpersoon gebeld, zij vond het natuurlijk vreemd en zou vandaag of morgen nieuwe kratjes brengen en dan word volgende week alles opgehaald.
Nou als ze volgende week weer niet komen, dan stop ik ermee.
Verder was ik gisteren vrij dus ik heb de kerstboom opgetuigd. Ik vind dat altijd gezellig staan.
Voor de rest slaap ik veel, ben erg moe.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Schuddebuikje, ik denk dat dat wel normaal is hoor, dat je je langzaamaan toch weer minder zeker voelt. Ik merk het bij mezelf ook al een beetje en ik weet nu al zeker dat ik ontzettend zenuwachtig zal zijn voor de 12 weken echo (die ik pas over 11 dagen heb). Eerst dacht ik altijd dat alleen de eerste periode tot de 12-weken grens eng zou zijn maar nu ik meer verhalen lees van zwangere vrouwen denk ik dat er in elk stadium wel iets is om onzeker over te zijn Dus we hebben nog flink wat onzekerheid te gaan
Beauty Addict, hmmm wat vreemd dan! Ik zou dan denken dat je laatste menstruatie geen echte ongesteldheid was maar meer een tussentijdse bloeding ofzo..
Happy Dobby, wat raar dat ze de kratjes niet opgehaald hebben gister. Hopelijk volgende week wel gewoon want het zou zonde zijn als je nu al weer zou stoppen. Ik bedenk me nu trouwens dat het hier volgens mij wordt opgehaald door een busje van TNT. Misschien kwamen ze gister niet vanwege die stakingen ofzo?
All, vandaag een rustig dagje. Zometeen de kapper even bellen, ik hoop dat ik vandaag nog terecht kan. Vanavond zouden we eigenlijk uit eten gaan met m'n schoonfamilie omdat m'n schoonouders vandaag 33 jaar getrouwd zijn. Maar m'n schoonmoeder, schoonzus en zwager zijn alledrie geveild door buikgriep dus dat feestje gaat niet door. Ik heb al sinds vanochtend af en toe pijnlijke steekjes ongeveer ter hoogte van m'n baarmoeder of rechtereierstok. Ik denk (nou ja hoop) dat het gewoon een soort groeipijntjes zijn van m'n baarmoeder ofzo...
Fijne dag allemaal!
Beauty Addict, hmmm wat vreemd dan! Ik zou dan denken dat je laatste menstruatie geen echte ongesteldheid was maar meer een tussentijdse bloeding ofzo..
Happy Dobby, wat raar dat ze de kratjes niet opgehaald hebben gister. Hopelijk volgende week wel gewoon want het zou zonde zijn als je nu al weer zou stoppen. Ik bedenk me nu trouwens dat het hier volgens mij wordt opgehaald door een busje van TNT. Misschien kwamen ze gister niet vanwege die stakingen ofzo?
All, vandaag een rustig dagje. Zometeen de kapper even bellen, ik hoop dat ik vandaag nog terecht kan. Vanavond zouden we eigenlijk uit eten gaan met m'n schoonfamilie omdat m'n schoonouders vandaag 33 jaar getrouwd zijn. Maar m'n schoonmoeder, schoonzus en zwager zijn alledrie geveild door buikgriep dus dat feestje gaat niet door. Ik heb al sinds vanochtend af en toe pijnlijke steekjes ongeveer ter hoogte van m'n baarmoeder of rechtereierstok. Ik denk (nou ja hoop) dat het gewoon een soort groeipijntjes zijn van m'n baarmoeder ofzo...
Fijne dag allemaal!
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Had de 15e ook wat verlies van roze slijm, dacht dat het eisprong was met een beetje bloed ofzo, maar het zal dan we de innesteling geweest zijn. Vanaf die tijd heb ik eigenlijk klachten wat begon met lage rugpijn en menstruatiepijn... Dan zou ik nu 6,5 week zijn als ik van die datum 2 weken terug tel...
Maar ja, afwachten tot 28/12, dan weet ik misschien meer.
Maar ja, afwachten tot 28/12, dan weet ik misschien meer.
Gast- Gast
Vandaag heb ik ook telefoon gehad van moeders voor moeders, maandagavond komt er iemand langs. Ik denk dat ik de flessen zelf naar een wegbrengpunt ga brengen, vooral de eerste paar weken. Want ik woon naast m'n schoonouders en ik wil nog niet dat die het weten. Hoe wordt het opgehaald? En op welk tijdstip? Ik ga in ieder geval wel meedoen... als ik iemand kan helpen alleen door m'n plas op te vangen... dat is toch een kleine moeite!
Ik heb ook van die onzekere momenten, dat ik denk is alles wel goed? En straks is er iets mis met de echo, of dan ben ik bang dat er geen vruchtje zit. Hopelijk is dat allemaal onterecht, maar ik ben er soms wel bang voor. Nog anderhalve week tot de eerste echo.
Mooie echo schuddebuikje! En zo duidelijk! Daar ben je heel blij mee natuurlijk!
Ik heb ook van die onzekere momenten, dat ik denk is alles wel goed? En straks is er iets mis met de echo, of dan ben ik bang dat er geen vruchtje zit. Hopelijk is dat allemaal onterecht, maar ik ben er soms wel bang voor. Nog anderhalve week tot de eerste echo.
Mooie echo schuddebuikje! En zo duidelijk! Daar ben je heel blij mee natuurlijk!
Gast- Gast
@kruumel, ze zouden de flessen halen tussen 8.00 en 18.00 en die vrouw zei dat ze zouden komen, ze heeft inmiddels wel nieuwe kratten gebracht dus ik kan weer verder plassen! Je kan de kratjes in de voortuin zetten of in de achtertuin en dan hoef je er dus niet voor thuis te blijven.
Krijg jij direct een echo met 8 weken? bij ons niet en volgens het info papiertje van de vk luisteren ze de eerste keer ook niet naar het hartje, als ik dinsdag geweest ben dan moet ik daarna een afspraak maken bij het ziekenhuis omdat alleen daar de echos gedaan worden, het hartje luisteren bij de vk gebeurt dan met 11/12 weken omdat het eerder niet te horen zou zijn.
Heb net paardgereden, heb het verteld aan de eigenaresse van wie we les hebben zodat ze er rekening mee kan houden, denk zelf dat ik stop per 1 januari dan ben ik 11 weken en dan is het mooi geweest.
Er is geen datum voor om er mee op te houden maar het is natuurlijk wel een risicosport.
Krijg jij direct een echo met 8 weken? bij ons niet en volgens het info papiertje van de vk luisteren ze de eerste keer ook niet naar het hartje, als ik dinsdag geweest ben dan moet ik daarna een afspraak maken bij het ziekenhuis omdat alleen daar de echos gedaan worden, het hartje luisteren bij de vk gebeurt dan met 11/12 weken omdat het eerder niet te horen zou zijn.
Heb net paardgereden, heb het verteld aan de eigenaresse van wie we les hebben zodat ze er rekening mee kan houden, denk zelf dat ik stop per 1 januari dan ben ik 11 weken en dan is het mooi geweest.
Er is geen datum voor om er mee op te houden maar het is natuurlijk wel een risicosport.
Happydobby- Ratel
Kruumel, goed dat je ook meedoet aan MvM! Ik zet de kratten naast de voordeur. Ze worden opgehaald door een bestelbusje van TNT maar dit kan van 8 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds. Hier kwamen ze tot nu toe steeds rond half 2 's middags. Maar je kunt ook afspreken dat je ze bijvoorbeeld in de achtertuin zet (zolang de ophaler daar makkelijk kan komen, natuurlijk ). Maar zelf wegbrengen kan natuurlijk ook.
Happy Dobby, volgens mij is het ook gebruikelijker om pas rond de 11 a 12 weken naar het hartje te luisteren. Dan is het hartje aan de buitenkant te horen. Wij mochten het wel horen met de eerste echo (ook bij 8 weken) maar die was inwendig dus dan is dat makkelijker. Wanneer je de eerste echo krijgt verschilt volgens mij per verloskundigepraktijk. Als ze bij die van jou niet zelf een echo kunnen maken en iedereen dus naar het ziekenhuis moet dan zal er gewoon niet genoeg plek zijn om iedereen al vroeg een echo te geven denk ik. Ik had dan het "geluk" dat ik bij een gynaecoloog in behandeling was om zwanger te worden. Dan krijg je standaard al vroeg een echo om de behandeling af te sluiten zeg maar zodat je gewoon naar de verloskundige kan.
Happy Dobby, volgens mij is het ook gebruikelijker om pas rond de 11 a 12 weken naar het hartje te luisteren. Dan is het hartje aan de buitenkant te horen. Wij mochten het wel horen met de eerste echo (ook bij 8 weken) maar die was inwendig dus dan is dat makkelijker. Wanneer je de eerste echo krijgt verschilt volgens mij per verloskundigepraktijk. Als ze bij die van jou niet zelf een echo kunnen maken en iedereen dus naar het ziekenhuis moet dan zal er gewoon niet genoeg plek zijn om iedereen al vroeg een echo te geven denk ik. Ik had dan het "geluk" dat ik bij een gynaecoloog in behandeling was om zwanger te worden. Dan krijg je standaard al vroeg een echo om de behandeling af te sluiten zeg maar zodat je gewoon naar de verloskundige kan.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
@Novalee, er stond in de folder dat iedere zwangere vrouw bij de vk tussen de 9de en de 12de week een echo krijgt, alleen er is geen apparatuur dus het ziekenhuis, en de 20 weken echo is ook in het ziekenhuis. Er is dus altijd plek.
En dan met 11/12 weken naar de vk en vanaf dan luisteren ze naar het hartje. Ik vind deze weken wel langzaam gaan, ik weet dinsdag al 4 weken dat ik zwanger ben en omdat ik geen bloedverlies heb gehad en de klachten heb moet ik er dus maar vanuit gaan dat alles goed zit. En pas tussen de 9 en de 12 weken krijg je een echo. Naja vroeger had je helemaal geen echos.
Fijn weekend allemaal!
En dan met 11/12 weken naar de vk en vanaf dan luisteren ze naar het hartje. Ik vind deze weken wel langzaam gaan, ik weet dinsdag al 4 weken dat ik zwanger ben en omdat ik geen bloedverlies heb gehad en de klachten heb moet ik er dus maar vanuit gaan dat alles goed zit. En pas tussen de 9 en de 12 weken krijg je een echo. Naja vroeger had je helemaal geen echos.
Fijn weekend allemaal!
Happydobby- Ratel
gisteren was er een reden voor een klein feestje, 12 weken zwanger . maandag echo kan niet wachten.. nog steeds verkouden hier. had gisteren een neus spray gekocht en gebruikt, helemaal blij want het werkte meteen. dacht zal eens op de bijsluiter gaan lezen.... absoluut afgeraden voor zwangeren vrouwen.. oepsieeee. nou ja die ene keer overleeft het ook wel denk ik hahahahhahaha. nu een andere gekocht die wel mag.. maar die werkt niet. vandaag aan eht werk van 8 tot 4. daarna van 6 tot 9 wokken. pfff lange dag. maar vanavond wel een leuke
schuddebuikje- Prater
om het te vieren.. iedereen een hapje
schuddebuikje- Prater
de taart is heel lekker hoor... of is iedereen te misselijk voor taart. hahahaha.
ik heb al lekker een stukje genomen. vandaag best zenuwachtig voor de 2de echo... maar ook wel weer zin in. vandaag werken tot 2. daarna nog ff me bed in. had al tegen me collega gezegd dat ik een winterslaap ga houden. hahaha. gisteren een gezellige dag. beetej in huis opgeruimd. kerstboom opgetuigd... huis gezellig gemaakt. samen met me zusje en haar vriend hamburgers gegeten en spelletjes gespeeld..
fijne dag allemaal. en ik laat het nog wel ff weten hoe de echo was vanmiddag.
ik heb al lekker een stukje genomen. vandaag best zenuwachtig voor de 2de echo... maar ook wel weer zin in. vandaag werken tot 2. daarna nog ff me bed in. had al tegen me collega gezegd dat ik een winterslaap ga houden. hahaha. gisteren een gezellige dag. beetej in huis opgeruimd. kerstboom opgetuigd... huis gezellig gemaakt. samen met me zusje en haar vriend hamburgers gegeten en spelletjes gespeeld..
fijne dag allemaal. en ik laat het nog wel ff weten hoe de echo was vanmiddag.
schuddebuikje- Prater
Spannend schuddebuikje, krijgen we de echo weer te zien?
Taart moet ik even niet aan denken hoor, brrr...
Taart moet ik even niet aan denken hoor, brrr...
Gast- Gast
Oooo ik zou nu graag taart hebben of iets eten, maar ik mag tot 10.35 uur niks eten of drinken. Ivm bloedprikken i.c.m. een speciale test... voor zwangerschapsdiabetes... Bahbah. Heb om 8.35 uur een mierzoet drankje moeten drinken. Ben nu ook strontmisselijk en beroerd...
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
ja ik ga morgen meteen proberen om de echo op de computer te zetten op me werk. dus rond 6 uur in de morgen.
testen voor zwangerschap diabetes met een zoet drankje ?? ik heb wel bloed laten prikken voor verschillende dingen. daar krijg ik vandaag ook de uitslag van. maar ik dacht dat ik daar ook voor diabetes getest zou worden. maar ik moest alleen nuchter blijven.
testen voor zwangerschap diabetes met een zoet drankje ?? ik heb wel bloed laten prikken voor verschillende dingen. daar krijg ik vandaag ook de uitslag van. maar ik dacht dat ik daar ook voor diabetes getest zou worden. maar ik moest alleen nuchter blijven.
schuddebuikje- Prater
Dan is gewoon je nuchter bloedsuiker geprikt. Pas als ze verwachten of gezien hebben dat die afwijkenkingen heeft zullen ze verder gaan prikken!schuddebuikje schreef:ja ik ga morgen meteen proberen om de echo op de computer te zetten op me werk. dus rond 6 uur in de morgen.
Gast- Gast
oke.. ik ben benieuwd of me bloed goed is. en mischien krijg ik het hartje wel te horen.. ik weet het niet... als ik het maar zie dan ben ik al blij. en kijken of hij/zij weer zo netjes op de foto wil.
schuddebuikje- Prater
Zou leuk zijn! Kan echt niet wachten tot mijn eerste echo hoor!schuddebuikje schreef:oke.. ik ben benieuwd of me bloed goed is. en mischien krijg ik het hartje wel te horen.. ik weet het niet... als ik het maar zie dan ben ik al blij. en kijken of hij/zij weer zo netjes op de foto wil.
Gast- Gast
Bij mij is de kans groot dat ik zwangerschapdiabetes ontwikkel omdat aan mijn kant van de familie de halve familie diabetes heeft... Dus uit voorzorg wordt ik (vaker) getest. En wanneer ik niet zwanger ben wordt ik vaker getest op 'gewone' diabetes.
Moest eerst gewoon nuchter prikken voor van alles en nog wat in combi met suiker en dan na dat drankje nog een keer alleen op suiker om te kijken hoe ik er op reageer ofzo...
Moest eerst gewoon nuchter prikken voor van alles en nog wat in combi met suiker en dan na dat drankje nog een keer alleen op suiker om te kijken hoe ik er op reageer ofzo...
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
ik ben hier al zolang niet geweest... op de één of andere manier vond ik het hier doodsaai en werd er niks "boeiends" geschreven. inmiddels zie ik dat er behoorlijk wat mensen weer bij zijn en het een stuk drukker is geworden!! Leuk en gezellig dus...
Vandaag volgens de ticker een mijlpaal bereikt! 12 weken zwanger... Afgelopen donderdag hebben we de eerste echo gehad, wat was dat geweldig zeg! Mijn baarmoeder ligt nog erg diep en ook nog eens gekanteld waardoor uitwendig niet of eigenlijk nauwelijks iets te zien was.
ben er zo weer even, even laptop opnieuw opstarten want hij doet een beetje raar...:S
daar ben ik weer! had een hele brede balk over de hele lengte van het beeldscherm lopen, keek erg vreemd!
maar goed, we hebben dus de eerste echo gehad en dit was inwendig omdat uitwendig te onduidelijk was. ben zo blij dat ik het inwendig heb laten doen!! het resultaat is namelijk super... we hebben heel mooi het hartje zien kloppen! verder ging de kleine draaien en zag je echt de armpjes een beetje spartelen! leek net of hij/zij ging zwaaien naar ons!
tijdens de echo hebben we wel geconstateerd dat ik minder ver ben als de berekeningen zijn. volgens mijn ticker heb ik dus de grens van 12 weken bereikt, volgens hun meting is dat pas over 6 dagen...
om zeker te zijn van hoever ik nu ben krijgen we de 22ste een extra echo. vinden wij natuurlijk helemaal niet erg!
zal even de echo's plaatsen, niet quoten graag dan kan ik ze weer verwijderen!
dit was de eerste uitwendig:
dit was de eerste inwendig:
en hier ging hij/zij draaien. let wel op dat de echo ook op de kop ligt!
schuddebuikje, ik zal jou echo eens even opzoeken op pagina 6!
Vandaag volgens de ticker een mijlpaal bereikt! 12 weken zwanger... Afgelopen donderdag hebben we de eerste echo gehad, wat was dat geweldig zeg! Mijn baarmoeder ligt nog erg diep en ook nog eens gekanteld waardoor uitwendig niet of eigenlijk nauwelijks iets te zien was.
ben er zo weer even, even laptop opnieuw opstarten want hij doet een beetje raar...:S
daar ben ik weer! had een hele brede balk over de hele lengte van het beeldscherm lopen, keek erg vreemd!
maar goed, we hebben dus de eerste echo gehad en dit was inwendig omdat uitwendig te onduidelijk was. ben zo blij dat ik het inwendig heb laten doen!! het resultaat is namelijk super... we hebben heel mooi het hartje zien kloppen! verder ging de kleine draaien en zag je echt de armpjes een beetje spartelen! leek net of hij/zij ging zwaaien naar ons!
tijdens de echo hebben we wel geconstateerd dat ik minder ver ben als de berekeningen zijn. volgens mijn ticker heb ik dus de grens van 12 weken bereikt, volgens hun meting is dat pas over 6 dagen...
om zeker te zijn van hoever ik nu ben krijgen we de 22ste een extra echo. vinden wij natuurlijk helemaal niet erg!
zal even de echo's plaatsen, niet quoten graag dan kan ik ze weer verwijderen!
dit was de eerste uitwendig:
dit was de eerste inwendig:
en hier ging hij/zij draaien. let wel op dat de echo ook op de kop ligt!
schuddebuikje, ik zal jou echo eens even opzoeken op pagina 6!
Laatst aangepast door Pien op zo 12 dec 2010 - 22:33; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : nog wat tekst toegevoegd!)
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
had al wat info opgezoch op internet :
Nu worden vaak alleen vrouwen met een risico op zwangerschapsdiabetes onderzocht. Dat gebeurt met bloedonderzoek, waarbij wordt gekeken of de bloedsuiker te hoog is.
Voor de test gelden dezelfde regels als voor de diagnose van diabetes: te hoog is nuchter meer dan 7 mmol/l en niet-nuchter meer dan 11,1 mmol/l. Maar voor de zekerheid wordt er nog een extra stap ingebouwd: als de uitslag ligt tussen de 6,1 en 6,9 mmol/l, wordt een aanvullende 'suikerwatertest' gedaan. Daarbij wordt de bloedsuiker gemeten op vaste tijdstippen na het drinken van een bepaalde hoeveelheid suikerwater. Als die test hoger is dan 7,8 mmol/l wordt eveneens de diagnose zwangerschapsdiabetes gesteld.
Het onderzoek gebeurt meestal in de 24-28ste week van de zwangerschap. Heeft een vrouw al eerder zwangerschapsdiabetes gehad, dan wordt soms al eerder getest, bij 16-18 weken.
vind ik altijd wel interessant om te weten.
pien, soms is het hier nog steeds rustig hoor... maar dat geeft niet.. niet iedereen kan elke dag op de computer om te lezen of te schrijven. gefeliciteerd met je 12 weken.. daar was ik 3 dagen terug ook heel blij mee hahahaha. ik heb vandaag weer een echo. ik heb er al 1 gehad en bij mij kon je echt alles duidelijk zien. heb al een foto hier op het forum gezet. BLZ 6 uit me hoofd...
Nu worden vaak alleen vrouwen met een risico op zwangerschapsdiabetes onderzocht. Dat gebeurt met bloedonderzoek, waarbij wordt gekeken of de bloedsuiker te hoog is.
Voor de test gelden dezelfde regels als voor de diagnose van diabetes: te hoog is nuchter meer dan 7 mmol/l en niet-nuchter meer dan 11,1 mmol/l. Maar voor de zekerheid wordt er nog een extra stap ingebouwd: als de uitslag ligt tussen de 6,1 en 6,9 mmol/l, wordt een aanvullende 'suikerwatertest' gedaan. Daarbij wordt de bloedsuiker gemeten op vaste tijdstippen na het drinken van een bepaalde hoeveelheid suikerwater. Als die test hoger is dan 7,8 mmol/l wordt eveneens de diagnose zwangerschapsdiabetes gesteld.
Het onderzoek gebeurt meestal in de 24-28ste week van de zwangerschap. Heeft een vrouw al eerder zwangerschapsdiabetes gehad, dan wordt soms al eerder getest, bij 16-18 weken.
vind ik altijd wel interessant om te weten.
pien, soms is het hier nog steeds rustig hoor... maar dat geeft niet.. niet iedereen kan elke dag op de computer om te lezen of te schrijven. gefeliciteerd met je 12 weken.. daar was ik 3 dagen terug ook heel blij mee hahahaha. ik heb vandaag weer een echo. ik heb er al 1 gehad en bij mij kon je echt alles duidelijk zien. heb al een foto hier op het forum gezet. BLZ 6 uit me hoofd...
schuddebuikje- Prater
schuddebuikje schreef:je moet rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.. niet vanaf de bevruchting. ik weet precies wanneer de bevruchting heeft plaats gevonden ( mijn eisprong was niet te missen hahha ) . maar je moet toch echt die andere datum aanhouden. je kan het ook hier uitrekenen :
http://www.tipswerkendeouders.nl/Zwanger/Zwangerschap-week-tot-week/zwangerschapscalculator-direct-de-uitgerekende-datum-berekenen.html
dit is niet helemaal waar! je kunt namelijk nooit uitgaan van de eerste dag van je laatste menstruatie, dit heb ik namelijk ook gedaan en volgens de meting ben ik echt 6 dagen minder ver. de verloskundige vertelde dat je een bevruchting kan hebben maar die niet direct plaats vind tijdens je eisprong. dat heeft een naam en begint met dia maar ik kan er even niet opkomen. hier zijn ze achter gekomen door ivf.
schuddebuikje, weet jij nog hoeveel centimeter de kleine was bij de eerste echo?
hij is inderdaad duidelijk!
Pien- Ratel
Die reken metode kan je natuurlijk wel aanhouden en dan bij de echo gaan ze kijken hoe ver je precies bent.. het is meestal toch een geschatte datum
4,3 CM als ik het goed heb...
schuddebuikje- Prater
schuddebuikje schreef:
4,3 CM als ik het goed heb...
ja, ik vind het dus heel gek want toen ik de meting had afgelopen donderdag bij de echo was de kleine maar 3,5 cm. daarmee kwamen ze uit op 10 weken en 4 dagen.
bij jou was de kleine dus groter maar was je korter? 9 weken en 3 dagen toch? vind het zo vreemd...
Pien- Ratel
Daar ben ik zo benieuwd naar, aangezien ik een week voor mij menstruatie datum al positief testte, daarna dagenlang niet en toen weer positief.
5 nov heb ik aantal dagen bloedverlies gehad. 1e dag paar drupjes helder, dagen erna vooral roze slijm, niet te vergelijken met menstruatie ervoor. Kon met een inlegkruisje af ipv tampons. Maar omdat het de tijd was heb ik het wel als menstruatie aangehouden.
En 22 nov testte ik omdat ik niet lekker was, en heel licht streepje (dacht ik), dag erna duidelijk streepje, daarna weer even niet...
Dus vroege eisprong gehad?? Die voel ik namelijk niet.
Huisarts vroeg zich af of die 'menstruatie' dan geen innestel bloeding kon zijn, maar dan zou ik vlg hem rond de 9 weken zijn... Kan ik me ook weer niet voorstellen.
5 nov heb ik aantal dagen bloedverlies gehad. 1e dag paar drupjes helder, dagen erna vooral roze slijm, niet te vergelijken met menstruatie ervoor. Kon met een inlegkruisje af ipv tampons. Maar omdat het de tijd was heb ik het wel als menstruatie aangehouden.
En 22 nov testte ik omdat ik niet lekker was, en heel licht streepje (dacht ik), dag erna duidelijk streepje, daarna weer even niet...
Dus vroege eisprong gehad?? Die voel ik namelijk niet.
Huisarts vroeg zich af of die 'menstruatie' dan geen innestel bloeding kon zijn, maar dan zou ik vlg hem rond de 9 weken zijn... Kan ik me ook weer niet voorstellen.
Gast- Gast
pien dan kan ik het ook verkeerd hebben hoor. ik ben het alweer een beetje vergeten ( meteen al ) ik dacht zelf dat ze zij 3,3 CM en me vriend 4,3. die was er stellig van overtuigd.. en ik twijfelde. ik vraag het vanmiddag nog een keer. ik ben zelf nu ook wel benieuwd en wil het graag met foto's in een schrift plakken met het aantal CM eronder. op de echo staat zelf 12 CM zag ik laats.. maar dat zal wel van iets anders zijn. hahahahhaha
schuddebuikje- Prater
Pagina 5 van 35 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20 ... 35
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
» Voor de dames die weten hoe ik eruit zie..
» Hoera voor de dames van Sterrin!
» Voor de dames met een (mirena)spiraaltje
» Vraagje voor de dames met een piercing
» Voor de dames die weten hoe ik eruit zie..
» Hoera voor de dames van Sterrin!
» Voor de dames met een (mirena)spiraaltje
» Vraagje voor de dames met een piercing
Pagina 5 van 35
Permissies van dit forum: