Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Daten: wie betaalt?

+20
Lady1984
Niekske
Benthe
Caulfield
Caramba
Twellie
Sugarfall
loura
Tinus
Yare
Mermaid
mzcharlotte
Feline
Susan
Caroow
ijsjemeisje
Reeza
Beachgirl
ellibre
Rovine
24 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Daten: wie betaalt? - Pagina 2 Empty Re: Daten: wie betaalt?

Bericht  Twellie zo 5 aug 2012 - 12:21

Ik zou het denk ik prettiger vinden als de man in elk geval zou aanbieden alles te betalen, dan kan ik altijd nog dat galante gebaar afslaan. Maar precies uitrekenen zou ik een afknapper vinden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Caramba zo 5 aug 2012 - 12:52

De eerste date met mijn vriend heeft mijn vriend betaald.
De keren erna weet ik niet meer. Maar is allemaal snel gegaan, binnen 2 maanden woonden wij samen.

Ik heb een date gehad, hij nodigde uit, maar ik mocht alles betalen. Nou dat was 1 malig.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Caulfield zo 5 aug 2012 - 18:41

Spetterdespat schreef:
Ik heb een date gehad, hij nodigde uit, maar ik mocht alles betalen. Nou dat was 1 malig.

Haha, zo'n date heb ik ook gehad. We zijn nu 10 jaar samen.
Caulfield
Caulfield
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12

Bericht  loura zo 5 aug 2012 - 21:09

ellibre schreef:
loura schreef:Als het de eerste date is en ik word gevraagd? Dan zou ik er wel vanuit gaan dat hij betaald... Ik zou het ook wel een afknapper vinden als hij ervan uit gaat dat ik de helft zou betalen. Voor de rest ben ik voor 50/50 na die eerste date.
En als een vrouw een man op date vraagt moet zij betalen? Of werkt dat maar 1 kant op?

Als ik zelf iemand op date vraag dan zou ik er zelf wel vanuit gaan om te betalen. Al zou ik het niet echt charmant vinden als hij mij dan alsnog mij laat betalen hoor.. Noem mij ouderwets maar ik vind het gewoon charmant als de man betaald op een eerste date.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Benthe zo 5 aug 2012 - 21:16

Tuinstoel schreef:Ik zou het denk ik prettiger vinden als de man in elk geval zou aanbieden alles te betalen, dan kan ik altijd nog dat galante gebaar afslaan. Maar precies uitrekenen zou ik een afknapper vinden.

+1 Ik heb een keer een date gehad die altijd alles alleen voor zichzelf bestelde en afrekende. Dus als we naar de bios gingen dan bestelde hij één kaartje en dan mocht ik daarna mijn eigen afrekenen. Zo ook eens bij de snackbar, we stonden samen in de rij en hij bestelt wat hij wil hebben en rekent het af zonder mij te vragen wat ik wil, zodat ik zelf een bestelling kon maken, echt belachelijk vond ik dat.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Niekske zo 5 aug 2012 - 21:21

Ik zou het 50/50 willen doen of als het een film is ofzo inderdaad een iemand de kaartjes en de ander het drinken. Ik zou me erg opgelaten voelen als ik de man laat betalen bij een eerste date, zeker als het nog orienterend is en ik niet weet of ik ermee door wil gaan. Maar alles op de cent gaan uitrekenen vind ik onzin. Ik weet eigenlijk niet meer hoe dat gegaan is bij mijn vriend... we waren in de kroeg en volgens mijw as het een beetje om en om drankjes halen. Het was geslaagd in elk geval Wink
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lady1984 zo 5 aug 2012 - 21:34

Benthe schreef:
Tuinstoel schreef:Ik zou het denk ik prettiger vinden als de man in elk geval zou aanbieden alles te betalen, dan kan ik altijd nog dat galante gebaar afslaan. Maar precies uitrekenen zou ik een afknapper vinden.

+1 Ik heb een keer een date gehad die altijd alles alleen voor zichzelf bestelde en afrekende. Dus als we naar de bios gingen dan bestelde hij één kaartje en dan mocht ik daarna mijn eigen afrekenen. Zo ook eens bij de snackbar, we stonden samen in de rij en hij bestelt wat hij wil hebben en rekent het af zonder mij te vragen wat ik wil, zodat ik zelf een bestelling kon maken, echt belachelijk vond ik dat.

Hahaha, een echte gentleman!
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255

Bericht  RioolSpook zo 5 aug 2012 - 21:39

Ik vind het heel lief wanneer de man wil betalen maar voel me daar niet altijd prettig bij. Had pas geleden een date die echt alles ging betalen. Dat vind ik lief, maar heb op den duur wel gezegd dat ik ook de kans wilde iets te betalen. Vooral omdat het wa mij betreft niet eens een echte date was, maar gewoon een gezellige middag weg samen.

Mijn ex liet alles door mij betalen. Dat vond ik toen ook niet al te tof.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905

Bericht  Blond zo 5 aug 2012 - 22:20

Ligt een beetje aan mijn gevoel bij de date Daten: wie betaalt? - Pagina 2 561177. Als ik het zie zitten om meerdere keren te daten, dan heb ik er geen moeite mee om hem te laten betalen. Maar als ik meer niet zie zitten dan wil ik gewoon splitten hoor.

Met mijn vorige date zeiden mijn vriendinnen ook: "Wel hem laten betalen hé". Dat vond ik zo'n onzin. Bovendien wist ik toen ook wel dat het bij die date zou blijven, dus vond ik het niet meer dan logisch om voor mijn eigen eten te betalen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Magenta ma 6 aug 2012 - 0:04

Mijn vriend heeft ook betaald bij onze eerste date. Daarna is het een beetje om en om gegaa. Maar doordat ik momenteel financiëel vrij krap zit, betaald hij nu wat meer. Niet op mijn verzoek, hij vind dat gewoon vanzelfsprekend.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 12:03

Wie vraagt, die betaald. Anders 50/50.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 18:38

Ik heb nog nooit echt gedate, maar ik vind het wel leuk als degene die de ander gevraagd heeft trakteert. Eigenlijk ook nooit zo over nagedacht, ik denk dat zoiets wel los loopt. Maar ik zou er niet standaard vanuit gaan dat de ander betaald en er wel voor zorgen dat ik zelf ook genoeg geld mee heb. 50/50 vind ik wel een beetje lullig voor een eerste date.

Gast
Gast

Bericht  RYW wo 8 aug 2012 - 5:26

Ik vraag me ook wel af of de 'ouderwetse' dames dan ook ouderwets zijn als het tot een relatie komt en de heer in kwestie verwacht dat de dame alle afwas doet, altijd kookt en het huishouden doet smile

Ik vind een man niet een 'echte' man als hij betaalt voor de date, ik vind de charmantheid van een man van andere dingen afhangen. En ik zou het zeker niet waarderen als een man denkt dat hij indruk op me kan maken door voor me te betalen. Dan zou ik denken dat hij me ziet als iemand die onder de indruk is van met geld smijten, en dan heeft hij me totaal verkeerd ingeschat. Ik zou juist veel meer aflezen van zijn reactie als ik zeg dat ik wel betaal, dat zou me meer zeggen dan of hij zijn portemonnee trekt.

Met andere woorden: het zou voor mij pas een issue zijn als een man (of wie dan ook) krampachtig gaat lopen uitrekenen en als het financiële gedeelte allemaal heel geforceerd gaat. Ik vind het echt geen graadmeter voor succes en het zou pas een dealbreaker zijn als er tot op de cent uitgerekend gaat worden.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 5:32

Ik betaal de eerste date, tenminste, als we drankjes doen. Als ik hem zo leuk vind om op een tweede date te gaan, mag hij wel betalen. Het ligt er ook aan of hij erop staat om te betalen. Wederom, als ik hem dan leuk genoeg vind, wil ik dat wel accepteren.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 5:34

Chance schreef:Ligt een beetje aan mijn gevoel bij de date Daten: wie betaalt? - Pagina 2 561177. Als ik het zie zitten om meerdere keren te daten, dan heb ik er geen moeite mee om hem te laten betalen. Maar als ik meer niet zie zitten dan wil ik gewoon splitten hoor.

Met mijn vorige date zeiden mijn vriendinnen ook: "Wel hem laten betalen hé". Dat vond ik zo'n onzin. Bovendien wist ik toen ook wel dat het bij die date zou blijven, dus vond ik het niet meer dan logisch om voor mijn eigen eten te betalen.
Haha, same thoughts. Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 8 aug 2012 - 10:14

RYW schreef:Ik vraag me ook wel af of de 'ouderwetse' dames dan ook ouderwets zijn als het tot een relatie komt en de heer in kwestie verwacht dat de dame alle afwas doet, altijd kookt en het huishouden doet Daten: wie betaalt? - Pagina 2 561177

Dat vind ik alleen opgaan als ouderwetse dames verwachten dat hij alles betaalt in de relatie. Betalen op de eerste date is alleen een leuk gebaar, het zegt verder niks over de financiële verdeling in de rest van de relatie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  RYW wo 8 aug 2012 - 10:56

Susan schreef:
RYW schreef:Ik vraag me ook wel af of de 'ouderwetse' dames dan ook ouderwets zijn als het tot een relatie komt en de heer in kwestie verwacht dat de dame alle afwas doet, altijd kookt en het huishouden doet Daten: wie betaalt? - Pagina 2 561177

Dat vind ik alleen opgaan als ouderwetse dames verwachten dat hij alles betaalt in de relatie. Betalen op de eerste date is alleen een leuk gebaar, het zegt verder niks over de financiële verdeling in de rest van de relatie.

Daar denk ik ietsje anders over smile ik vind het altijd een beetje flauw om 'ouderwetsheid' te verwachten en iemand die niet betaalt op een eerste date 'geen echte man' te noemen, maar tegelijkertijd wel geëmancipeerd te zijn op andere gebieden. Ik had het niet zozeer over financiële verdeling maar meer over het verwachtingspatroon met betrekking tot 'ouderwets' en 'geëmancipeerd'.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Susan wo 8 aug 2012 - 10:57

Iemand om die reden geen echte man noemen vind ik ook wel erg ver gaan, maar ik vind het niet verkeerd om het leuk te vinden als iemand je trakteert.

Overigens denk ik dat het voor vrouwen die het wel belangrijk vinden ook meer iets 'ceremonieels' is. Ik weet wel voorbeelden van vrouwen die echt gigantisch zelfstandig en geëmancipeerd zijn en zich zeker niet willen laten onderhouden, maar er toch op afknappen als een man de vrouw laat betalen op een eerste date. Ik vind het een beetje onzin om daar meteen conclusies aan te verbinden over de algehele mate van emancipatie van die persoon.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  RYW wo 8 aug 2012 - 11:05

Susan schreef:Iemand om die reden geen echte man noemen vind ik ook wel erg ver gaan, maar ik vind het niet verkeerd om het leuk te vinden als iemand je trakteert.

Overigens denk ik dat het voor vrouwen die het wel belangrijk vinden ook meer iets ceremonieels is. Ik weet wel voorbeelden van vrouwen die echt gigantisch zelfstandig en geëmancipeerd zijn en zich zeker niet willen laten onderhouden, maar er toch op afknappen als een man de vrouw laat betalen op een eerste date.

Haha, nee, leuk vinden is ook iets heel anders dan het verwachten, natuurlijk. Uiteraard is het niet verkeerd om het leuk te vinden als de man betaalt. Ik snap alleen persoonlijk niet dat het dan een afknapper of 'geen echte man' of probleem is als het dan níet gebeurt, behalve als er echt enorm gekommaneukt wordt over wie hoeveel cent van wie krijgt, dan. Maar ja, ieder zijn eigen ding, natuurlijk.

Ook bijvoorbeeld als zo'n man dan beledigd is als je aanbiedt te betalen. Als dat geldgedoe of mannelijk doen door te betalen voor zo'n vent dan zo'n issue is, dan is het al niet mijn type.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Susan wo 8 aug 2012 - 11:07

Een man die beledigd is als je aanbiedt om mee te betalen lijkt me ook niks, nee. Ik zou het inderdaad gewoon een afknapper vinden als geld een issue is op een date, het moet ongecompliceerd gaan, of dat nou inhoudt dat een van beiden het leuk vindt om te trakteren, of de een het etentje betaalt en de ander de drankjes in het café of dat je zonder moeilijk gedoe samen de rekening betaalt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan wo 8 aug 2012 - 11:13

Je moet trouwens eens dit topic op Viva lezen, dan kom je echt niet meer bij. Gaat niet alleen over daten, maar over allerlei (soms tenenkrommende) gierige acties.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: