Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Betaalt aanhang mee aan cadeautjes?

+4
Charles
Mari
Tabbert
Niekske
8 plaatsers

Ga naar beneden

Betaalt aanhang mee aan cadeautjes? Empty Betaalt aanhang mee aan cadeautjes?

Bericht  Niekske wo 19 dec 2012 - 2:42

Als er bij mij in de vriendengroep of familie een feestje is, doet de aanhang meestal altijd wel mee aan het cadeau. Niet per sé hetzelfde bedrag per persoon, maar een stel legt meer geld in dan iemand alleen zeg maar. Ik ben dat zo gewend, ook de andere kant op. Als ik met mijn vriend meega naar een feestje, wil ik ook bijdragen aan het cadeau.

Vorige week was de vriendin van mijn schoonbroer jarig en ze had ons dus allemaal uitgenodigd. Mijn schoonzusjes (S en L) had de cadeautjes geregeld en mailde daarna de totale kosten en of we het geld aan haar wilden overmaken (die mails gaan naar mij en niet naar mijn vriend, omdat ik sneller geld overmaak, maar dat terzijde) maar omdat er alleen de totale kosten in stonden, mailde ik terug met de vraag welk deel ervan wij nu precies moesten betalen. S wist het niet, maar L mailde terug dat het bedrag door drie gedeeld moest worden (dus S, L en mijn vriend) en dat aanhang niet mee hoefde te doen aan het cadeau. Dat die meegingen naar de verjaardag, stond los van het cadeau volgens haar.

Ik kan haar redenering wel begrijpen, maar ik zie het anders. In het geval van een prille relatie vind ik het een ander verhaal, maar mijn vriend en ik wonen samen en die cadeautjes gaan toch van de gezamelijke rekening. Ik wil er verder geen discussie van gaan maken, maar ik ben benieuwd hoe jullie het doen met zulke cadeautjes?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Betaalt aanhang mee aan cadeautjes? Empty Re: Betaalt aanhang mee aan cadeautjes?

Bericht  Tabbert wo 19 dec 2012 - 2:47

Eindeloze discussie lijkt me. De een ziet het zo de ander zo. Ik verwacht aan de ene kant wel dat ik ook mee zou doen als ik een partner heb. Maar ik had het toen zo afgesproken: ik doe de cadeaus aan mijn kant en jij aan jouw kant. Nu hadden we beide een evengrote familie dus dat ging gewoon gelijk op. Maar ja, sommige geven ook gewoon meer uit aan een cadeau. Dus dan heb je dat weer. En bij vrienden is het misschien ook weer anders dan bij familie. Je moet dit gewoon het beste afspreken met je vriend.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Betaalt aanhang mee aan cadeautjes? Empty Re: Betaalt aanhang mee aan cadeautjes?

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 2:51

Ik vind het soms lastig, want mijn vriend bv. is echt niet perse bevriend met mijn vrienden maar wordt vaak wel uitgenodigd, maar ik vind het soms dan wel een duur geintje worden als we altijd per persoon mee moeten betalen aan een cadeau. Bij onze vriendengroep zijn we met alleen maar stellen, dus dan hebben we gewoon 1 budget per stel, gelukkig. Bij familie kopen we eigenlijk nooit gezamenlijk een cadeau, maar dan zouden mijn vriend & ik gewoon als 1 tellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Betaalt aanhang mee aan cadeautjes? Empty Re: Betaalt aanhang mee aan cadeautjes?

Bericht  Niekske wo 19 dec 2012 - 2:58

Pippa schreef:Ik vind het soms lastig, want mijn vriend bv. is echt niet perse bevriend met mijn vrienden maar wordt vaak wel uitgenodigd, maar ik vind het soms dan wel een duur geintje worden als we altijd per persoon mee moeten betalen aan een cadeau. Bij onze vriendengroep zijn we met alleen maar stellen, dus dan hebben we gewoon 1 budget per stel, gelukkig. Bij familie kopen we eigenlijk nooit gezamenlijk een cadeau, maar dan zouden mijn vriend & ik gewoon als 1 tellen.

Ja het is een beetje afhankelijk van wat voor feestje ook... mijn vriend is inmiddels wel bevriend met mijn vrienden (hij gaat ook met de mannen een weekendje weg bijvoorbeeld en voor de verjaardag van mijn vriend hebben zij ook allemaal geld bijgelegd) maar als hij mee moet naar een feestje van iemand die ik zelf bijna nooit zie, vind ik het anders. Maar nu gaat het om zijn schoonzusje en die zien we heel vaak.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Betaalt aanhang mee aan cadeautjes? Empty Re: Betaalt aanhang mee aan cadeautjes?

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 3:05

Het ligt er een beetje aan. Bij mijn moeder en zus betaalt mijn vriend mee aan het cadeau, bij mijn vader haalt mijn vriend zelf een cadeautje (ze gaan altijd iets samen doen, "mannendag" haha!). Bij vrienden hangt het er van af wie het is en wat voor feestje of hij mee doet of gewoon er bij hoort zeg maar. Van mij hoeft hij niet mee te betalen als hij verder niet echt iets met diegene heeft. Maar meestal gaat hij dan ook niet mee naar die verjaardag.

Andersom doen mijn vriend en ik voor zijn familie altijd samen cadeautjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Betaalt aanhang mee aan cadeautjes? Empty Re: Betaalt aanhang mee aan cadeautjes?

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 3:06

Daarom koop ik liever zelf de cadeautjes.. Want bv. mijn vriend gaf alleen 100 euro uit voor zijn zusje, en nu geven we dat samen. Ik ga het bedrag dan echt niet verdubbelen op zo'n moment, omdat we nu met zijn 2-en zijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Betaalt aanhang mee aan cadeautjes? Empty Re: Betaalt aanhang mee aan cadeautjes?

Bericht  Mari wo 19 dec 2012 - 3:09

Wij hebben 1 gezamenlijke rekening dus we betalen alles samen.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Betaalt aanhang mee aan cadeautjes? Empty Re: Betaalt aanhang mee aan cadeautjes?

Bericht  Charles wo 19 dec 2012 - 3:09

Hier niet. Ik koop alle kadootjes namens ons voor mijn 'kant' en omgekeerd.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Betaalt aanhang mee aan cadeautjes? Empty Re: Betaalt aanhang mee aan cadeautjes?

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 3:10

Mari schreef:Wij hebben 1 gezamenlijke rekening dus we betalen alles samen.

Ja, wij ook. Maar geef je dan méér uit voor een cadeau dan je alleen deed/zou doen, of gewoon wat je kunt missen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Betaalt aanhang mee aan cadeautjes? Empty Re: Betaalt aanhang mee aan cadeautjes?

Bericht  Xanna wo 19 dec 2012 - 3:20

Wij geven beiden hetzelfde bedrag als voorheen, ongeacht het feit dat we nu met z'n tweeën zijn. Voor mijn tijd gaf mijn vriend ongeveer 30 euro uit aan een cadeau voor zijn broers, nu geven we dat cadeau namens ons beiden, maar blijft het bedrag 30 euro. Ik koop/betaal overigens de cadeaus voor mijn familie en vrienden/vriendinnen en hij voor die van hem.

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Betaalt aanhang mee aan cadeautjes? Empty Re: Betaalt aanhang mee aan cadeautjes?

Bericht  Minx wo 19 dec 2012 - 3:24

Hij betaald zijn Fam. En vrienden en ik die van mij.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Betaalt aanhang mee aan cadeautjes? Empty Re: Betaalt aanhang mee aan cadeautjes?

Bericht  Niekske wo 19 dec 2012 - 3:25

Ik ga het er maar eens met mijn vriend over hebben... in het geval dat ik noemde, wil ik zélf gewoon mijn bijdrage geven aan zijn schoonzusje en niet 'meeliften' omdat ik zijn aanhang ben.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Betaalt aanhang mee aan cadeautjes? Empty Re: Betaalt aanhang mee aan cadeautjes?

Bericht  Marin wo 19 dec 2012 - 3:37

Bij familie doen we dat wel, bij vrienden komt eigenlijk niet echt voor, behalve bij bruiloften en dan betaal ik wel mee of doen we 't van de huisrekening.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Betaalt aanhang mee aan cadeautjes? Empty Re: Betaalt aanhang mee aan cadeautjes?

Bericht  Caramba wo 19 dec 2012 - 3:42

Vrienden doen altijd samen een kado, dus betalen we met zijn allen. Iets moet €150,- kosten, dan word dit gedeeld door zoveel personen die hier aan mee doen.
Ook voor familie doen wij altijd samen. Het is niet zo dat 1 van ons dan moet betalen, omdat de ander niet meegerekend word.
Bestede mijn vriend voorheen 100 euro, dan blijft dit 100 euro. Is niet ineens het dubbele.

(Bedragen zijn een voorbeeld.)
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Betaalt aanhang mee aan cadeautjes? Empty Re: Betaalt aanhang mee aan cadeautjes?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum