Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

+14
Blond
_DoI
Snoes
Fayebella
RYW
studiebol
Susan
loura
Roze Roos
Arcade
Toet
SuperGrover
Lynn_
minoessepoes
18 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 3:15

Even aangenomen dat je hetero bent, wat zou je doen als een man op een eerste date de rekening naar je toeschuift en zegt: zullen we hem splitten?

Bij mij is het dan exit! pale

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  minoessepoes wo 23 feb 2011 - 3:16

Vind ik geen enkel probleem.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Lynn_ wo 23 feb 2011 - 3:18

Zeker niet direct exit maar ik zou het wel waarderen als hij zou betalen.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  SuperGrover wo 23 feb 2011 - 3:20

Daar zou ik niet heel blij van worden laughcry Maar direct exit, dat dan weer niet.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Toet wo 23 feb 2011 - 3:21

Ik vind dat ook geen probleem. Al helemaal niet als je echt uit eten bent geweest want dat is toch vrij duur.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Arcade wo 23 feb 2011 - 3:21

Exit! wie betaalt maakt niet uit, maar er word niet gesplit.

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Roze Roos wo 23 feb 2011 - 3:23

toetje_ schreef:Ik vind dat ook geen probleem. Al helemaal niet als je echt uit eten bent geweest want dat is toch vrij duur.

+1
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 3:23

Haha, misschien is die exit ook wel overdreven hoor, als hij echt héél leuk is dan zou ik er nog wel over nadenken misschien... Very Happy Maar in principe vind ik - zeker als de man in kwestie je heeft uitgenodigd daar te gaan eten en hij het restaurant heeft uitgekozen - dat hij ook betaalt. Hij neemt je immers mee op een date.


Laatst aangepast door Noa op wo 23 feb 2011 - 3:24; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 3:23

Of ik betaal, of hij. Ik ga niet splitten. Maar ik zorg vrijwel altijd dat ik zelf betaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 3:25

Ik heb daar absoluut geen problemen mee smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 3:26

Reva schreef:Of ik betaal, of hij. Ik ga niet splitten. Maar ik zorg vrijwel altijd dat ik zelf betaal.
Waarom? en welke reacties krijg je daarop? Ik heb het ook wel eens geprobeerd, meer als grapje en toen stónd hij er echt op om te betalen, haha! Vaak betaalde ik dan bijvoorbeeld wel weer het volgende drankje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 3:32

Ik vind het echt geen probleem om het te splitten en zou daar denk ik ook best wat moeite voor doen als ik voor mezelf weet dat er toch geen tweede date in zou zitten van mijn kant.

Op de eerste date die ik in september had wilde hij alles betalen en dat vond ik vrij ongemakkelijk, totdat m'n zus een inschatting maakte wat hij verdiende; toen was het schuldgevoel snel verdwenen.;-) Tweede date wilde hij overigens weer betalen, maar had op de eerste date wel met een knipoog gezegd dat ik dan mocht betalen. Toen vond ik het wel vervelend, want ik was die avond maar 40 euro kwijt en hij ruimschoots het dubbele. Derde date same story als eerste date en toen voelde ik me echt rot, omdat ik me al zo sloeberig voelde vergeleken bij hem, omdat ik net was afgestudeerd en hij juist heel succesvol met z'n eigen bedrijf.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 3:43

Waarom is het zo erg om voor je te laten betalen? Ik heb een tijdje gehad dat ik vrij veel date met verschillende jongens, dan ging ik rustig iedere week met iemand uit eten en als ik geen zin meer had, dan zei ik dat gewoon eerlijk. Je bent toch niemand wat verschuldigd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 3:44

Ik had erop gerekend dat ik het zelf moest betalen bij de eerste date, maar vriend heeft alles de gehele dag betaald, erg lief Very Happy Hij vond het ook zo 'horen'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 3:46

Ik vind dat geen probleem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 3:49

Lynn_ schreef:Zeker niet direct exit maar ik zou het wel waarderen als hij zou betalen.

Same here.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 4:07

Maar als hij én jou mee uitvraagt (zonder hem was je die avond niet eens uit eten gegaan) én het restaurant kiest (en dus de prijsklasse die daaraan hangt en misschien helemaal niet bij jouw budget past), dan kun je toch niet van je date verwachten dat diegene alles betaalt of voor zijn eigen eten betaalt? Dat vind ik gewoon onbeschoft!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Arcade wo 23 feb 2011 - 4:09

Dat is niet netjes nee. Maar als ik uitnodig, betaal ik dus ook. Vrouwen werken ook tegenwoordig.

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 4:10

Ik vind het eerlijk gezegd niet meer dan normaal om de rekening te delen. Natuurlijk zou ik het waarderen als hij voor mij betaalde, maar het moet er niet te dik bovenop liggen, ik hou daar niet van, ook niet als er deuren opengehouden worden, jassen voor me open worden gehouden en stoelen naar achteren worden geschoven. Brr.. dat kan ik zelf wel...

De vrouw kan natuurlijk op de 1e date ook trakteren!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 4:11

Noa schreef:Maar als hij én jou mee uitvraagt (zonder hem was je die avond niet eens uit eten gegaan) én het restaurant kiest (en dus de prijsklasse die daaraan hangt en misschien helemaal niet bij jouw budget past), dan kun je toch niet van je date verwachten dat diegene alles betaalt of voor zijn eigen eten betaalt? Dat vind ik gewoon onbeschoft!
Ik zal dan misschien wel onwijs ouderwets zijn maar ik vind het wel redelijk normaal als een man op de eerste date betaald. Gewoon, omdat het 'hoort' ofzo. En ja wij vrouwen werken ook, maar dat neemt niet weg dat het hoffelijk en netjes is als de man betaald.

Eens met Noa dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 4:11

Break Of Day schreef:Ik vind het eerlijk gezegd niet meer dan normaal om de rekening te delen. Natuurlijk zou ik het waarderen als hij voor mij betaalde, maar het moet er niet te dik bovenop liggen, ik hou daar niet van, ook niet als er deuren opengehouden worden, jassen voor me open worden gehouden en stoelen naar achteren worden geschoven. Brr.. dat kan ik zelf wel...

De vrouw kan natuurlijk op de 1e date ook trakteren!
Dat hij iets voor je doet betekent natuurlijk niet dat je het zelf niet kunt. Het is een blijk van waardering, dat is toch alleen maar lief? Ik vind juist dat het te weinig wordt gedaan, zeker hier in Nederland.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 4:14

Noa schreef:
Break Of Day schreef:Ik vind het eerlijk gezegd niet meer dan normaal om de rekening te delen. Natuurlijk zou ik het waarderen als hij voor mij betaalde, maar het moet er niet te dik bovenop liggen, ik hou daar niet van, ook niet als er deuren opengehouden worden, jassen voor me open worden gehouden en stoelen naar achteren worden geschoven. Brr.. dat kan ik zelf wel...

De vrouw kan natuurlijk op de 1e date ook trakteren!
Dat hij iets voor je doet betekent natuurlijk niet dat je het zelf niet kunt. Het is een blijk van waardering, dat is toch alleen maar lief? Ik vind juist dat het te weinig wordt gedaan, zeker hier in Nederland.

Ja, het is inderdaad wel een blijk van waardering, maar ik zou het dan beter kunnen waarderen als je elkaar al een tijdje kent en hij je dan lekker mee uit eten neemt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 4:19

Lynn_ schreef:Zeker niet direct exit maar ik zou het wel waarderen als hij zou betalen.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 4:23

Noa schreef:Waarom is het zo erg om voor je te laten betalen? Ik heb een tijdje gehad dat ik vrij veel date met verschillende jongens, dan ging ik rustig iedere week met iemand uit eten en als ik geen zin meer had, dan zei ik dat gewoon eerlijk. Je bent toch niemand wat verschuldigd?

Ik hou er persoonlijk gewoon niet van als iemand voor mij betaalt, terwijl ik weet dat ik diegene daarna nooit meer zie. Het voelt als profiteren en uit een soort van schuldgevoel zou ik dan misschien het contact nog even aanhouden en dat is uiteindelijk nog lulliger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 4:30

Tja, ik wil gewoon graag zelf betalen. Mag hij de keer daarna, prima. En als 'hij er op staat om te betalen' dan heeft hij pech en hij heeft niet meer recht of plicht (zwaar gezegd) om te betalen omdat hij een piemeltje heeft en ik niet. En als een man zou zeggen per se te willen betalen 'omdat het zo hoort', vind ik een afknapper. Leuk als de ene persoon de ander wil trakteren, maar niet uit het oogpunt dat het nou eenmaal zo hoort.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum