Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Speed daten

+10
ButterflyEffect
iloverocknroll1984
Bliss
mzcharlotte
aardbeitje
Lady4
Janelie
Shopelle
Blond
Prosecco
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Speed daten Empty Speed daten

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 12:50

Ik had het vandaag er over met een vriendin of we een keer zouden speed daten. Of eigenlijk, zij stelde dat voor en ik was er eerst lacherig over, maar later klonk het toch wel leuk. Zij heeft er al leuke ervaringen mee en een paar leuke dates aan over gehouden.

Wie heeft het wel eens gedaan?

Het lijkt mij aan de ene kant niks, want het is zo ontzettend artificieel; je bent even een paar minuten aan het kletsen en op basis daar van moet je bepalen op iemand leuk is of niet? En waar klets je over? Hoe oppervlakkig is dat...

Aan de andere kant, je ziet wel heel gauw of er een klik is met iemand.. Iets wat lastiger te zien is via datingsites. De chemie kán er wel direct zijn.

Ik denk dat ik het misschien best een keer leuk vind om te doen, maar dan wel met die vriendin samen.

Iemand ervaring?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Speed daten Empty Re: Speed daten

Bericht  Prosecco wo 29 dec 2010 - 18:54

Geen ervaring maar ik zou het ook wel een keer willen doen. Niet omdat ik nou direct denk daar mijn droomman aan over te houden, maar meer omdat het me wel grappig lijkt. En je weet nooit wie er ineens tegenover je zit.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 22:24

Ik zou daar zelf nooit voor kiezen. Ik zie het wel om me heen dat vriendinnen (25+) nog alleen zijn en inmiddels toch echt wel toe zijn aan een relatie. Dat lijkt mij ook best moeilijk. Maar waarom niet gewoon af en toe de kroeg in en daar een gesprekje aanknopen met een leuke man. Dat lijkt me meer ongedwongen en natuurlijker. En als er niets tussenzit heb je toch nog een leuke avond gehad met vriendinnen.

De kans dat je geen liefde meer tegenkomt, lijkt mij erg klein. Ik zou in de tussentijd leuke dingen ondernemen waar je nieuwe mensen ontmoet, maar ik zou niet specifiek gaan zoeken op manieren als speeddaten, internetdaten en dat soort dingen. Het komt zoals het komt. Ik vind het toch ook een beetje wanhopig om op die manier opzoek te gaan naar een nieuwe man.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 22:31

Jolie schreef:

De kans dat je geen liefde meer tegenkomt, lijkt mij erg klein.

Ik vind het toch ook een beetje wanhopig om op die manier opzoek te gaan naar een nieuwe man.

Dat bovenstaande ben ik met je eens. Dat zei die vriendin van mij ook, dat je niet de verwachting moet hebben om de liefde van je leven tegen te komen, want dan kom je van een koude kermis thuis. Al kan het natuurlijk wel, maar de kans is groter dat je gewoon een leuke avond hebt. Zij vond het een positieve ervaring, omdat zij er 5 dates aan over had gehouden. Ze had geen verwachtingen bij die dates, behalve elkaar wat beter leren kennen. In dat opzicht is het dan een succes ja.

Met je laatste zin ben ik het dan weer niet echt eens. Ik vind wanhopig wel heel negatief overkomen. Ik denk dat je het meer moet zien als een andere manier om mensen te ontmoeten. Het is wel heel artificieel, zoals ik al zei, en dat staat mij wel tegen, maar aan de andere kant is het grote voordeel hier bij dat je wel direct de persoon ziet en voelt of er een klik is. Dat is in dat opzicht niet anders dan iemand in de kroeg aanspreken, de eerste minuten van zo'n gesprek zijn ongeveer hetzelfde.

Ik weet nog niet of ik het ga doen hoor, maar die vriendin heeft me op zich wel nieuwsgierig gemaakt. Het bewuste op zoek gaan staat mij ook een beetje tegen. Het liefst zou ik ook weer compleet onverwacht overvallen worden door de liefde, maar omdat ik verder niet echt veel mannen tegen kom (collega's begin ik niet aan en in de kroeg gebeurt er ook niet zo veel bij mij), zou zoiets misschien best leuk zijn om een keer te doen. If anything heb je een leuke avond er aan over gehouden en kan je daarna nog lachen met je vriendin er over..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 22:37

Als jij het graag wil en er nieuwsgierig naar bent, kan je het natuurlijk altijd proberen. Ik zou mezelf misschien dat niet eens zo wanhopig vinden (als ik het dan alleen maar uit nieuwsgierigheid zou doen), maar die mannen wel.

Voor mij is het niets en ik heb er een negatieve associatie bij, maar als jou het voor een keer leuk lijkt, zou ik het zeker doen. Ben benieuwd of er ook echt leuke mannen op af komen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 22:48

Ja ik ben ook eigenlijk best benieuwd wat voor mannen. Volgens die vriendin kwamen er hele leuke mannen. Je kunt kiezen voor een bepaalde leeftijdscategorie (25-35 doe ik dan denk ik) en hoger opgeleid of niet. Ik denk niet dat die mannen zwaar wanhopig zijn, althans niet meer dan ik die er dan ook zit Wink

Ik zit nu sowieso een beetje in een negatieve cirkel, dus nieuwe mensen ontmoeten kan nooit kwaad. En wie weet is het inderdaad wel helemaal niets voor mij. Ik ben sociaal niet zo heel sterk (vind ik zelf) en moet in mezelf altijd vreselijk lachen om die stomme sociale conventies bij zo'n introductie gesprekje, dus wie weet vind ik 't inderdaad niks. Maar 't is ook wel goed, om er eens uit te komen en mensen te ontmoeten.

Gast
Gast

Bericht  Blond wo 29 dec 2010 - 23:58

Opzich klinkt het wel leuk! In vind in de kroeg met een man kletsen ook niet altijd even ongedwongen..
ALS je het gaat doen ben ik wel erg benieuwd naar je ervaringen smile
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Shopelle do 30 dec 2010 - 1:42

Hoe gaat dat dan precies in zijn werk? Kan je je dan inschrijven of..? Ik heb geen idee hoe dat speeddaten werkt Wink Neem aan dat je niet zelf de jongens moet regelen..

Ik zou er wel open voor staan maar dan meer omdat ik het een keer mee zou willen maken hoe dat is..

Ik heb namelijk een hele lieve vriend dus echt opzoek ben ik niet.
Shopelle
Shopelle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Janelie do 30 dec 2010 - 2:08

Ik wil ook graag nog een keer speed daten! Niet zozeer dat ik verwacht om de liefde van mijn leven tegen te komen, maar gewoon om een keer te zien hoe dat gaat en om een leuke avond te hebben.

Ik vind er ook niks wanhopigs aan trouwens. Wat maakt het nou uit dat je opzoek gaat naar de liefde als je daar wel naar verlangd? Ik vind iemand pas wanhopig als degene met alles en iedereen maar genoegen neemt óm maar een partner te hebben. Wat is er mis met internetdaten en speed daten als je er zelf een fijn gevoel aan overhoudt en een misschien wel een paar leuke avonden?
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Lady4 do 30 dec 2010 - 2:14

Een goede kennis van mij vroeg me vorige week of ik zin had om, samen met haar, een andere kennis en een vriendin van mij, in januari te gaan speeddaten. Ik vind het wel een leuke manier, al verwacht ik er weinig van. Het wordt in ieder geval een avondje plezier maken!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 3:02

Ik vind het eigenlijk wel leuk en als ik vrijgezel zou zijn zou ik het ook zeker wel een keer willen doen. Niet omdat ik verwacht mijn droomman daar te vinden maar omdat het met gewoon wel leuk lijkt om een keer mee te maken. Als je daar dan een paar dates aan over houdt dan is dat toch mooi meegenomen?

Als je er ook daadwerkelijk met die instelling instapt vind ik het niet wanhopig. Ik hoorde ook van een vriendin dat het leuk was om een keer te doen en dat er echt leuke mannen kwamen, dus ik denk dat het wel meevalt met het aantal mannen dat daar uit wanhoop heen gaat in een trui die door hun moeder gebreid is. Mannen doen dit vast ook om het gewoon een keer mee te maken.

Gast
Gast

Bericht  aardbeitje do 30 dec 2010 - 5:39

Ik heb het laatst een keer gedaan. Samen met een vriendin, alleen zou ik het nooit doen. En het was best leuk hoor. Er zitten natuurlijk wel rare mannen bij maar ook hele leuke. Ik heb met een paar matches leuk contact. En ook wat dates gepland. We hebben achteraf erg gelachen het was een gezellige avond. Dus ik zou zeggen probeer het een keer.
aardbeitje
aardbeitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 153
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Lady4 do 30 dec 2010 - 5:51

Ik heb via google even op de site van speeddaten gekeken en het ziet er best leuk uit. De avond waar die kennis van mij het over had blijkt echter volgende week vrijdag al te zijn, weet niet of dat haalbaar is.

Misschien eens een Yesforum-speeddate-meeting organiseren? Very Happy
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  mzcharlotte do 30 dec 2010 - 6:44

Het lijkt me zo ontzettend grappig. Voor speeddaten zou ik zo een keertje single willen zijn Wink Voor de meiden die het overwegen/gaan doen: veel plezier!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 6:47

Lady, heb je gekeken op de website van flitsdate? Dat is wat wij gisteren bekeken hebben.
En haha, massaal met het forum gaan speeddaten lijkt me ook erg grappig..Dan weten die mannen niet wat hen overkomt.

Gast
Gast

Bericht  Bliss do 30 dec 2010 - 7:06

Haha ik heb het er ook wel eens over gehad met een vriendin. Lijkt me doodeng! Maar goed, als het met mijn huidige date niks wordt, wil ik het misschien ook wel eens proberen Very Happy (het kan in het Kurhaus volgens mij!)

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  iloverocknroll1984 do 30 dec 2010 - 9:43

Lady4 schreef:Misschien eens een Yesforum-speeddate-meeting organiseren? Very Happy

Ja leuk plan, I'm in!

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  ButterflyEffect do 30 dec 2010 - 12:37

Het lijkt mij heel leuk om een keer te proberen, maar het enige wat me er een beetje van weerhoudt is dat je van sommige mensen meteen al weet dat het gewoon 0,0 is en dan moet je nog een beetje geforceerd gaan praten..
ButterflyEffect
ButterflyEffect
Prater
Prater

Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Sweety do 30 dec 2010 - 12:53

Je kan toch ook speed-eten? Dan heb je een 4 gangen diner en met elke gang wordt er verschoven. Dan zitten er 3 vrouwen en 3 mannen aan tafel.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Prosecco do 30 dec 2010 - 18:39

ButterflyEffect schreef:Het lijkt mij heel leuk om een keer te proberen, maar het enige wat me er een beetje van weerhoudt is dat je van sommige mensen meteen al weet dat het gewoon 0,0 is en dan moet je nog een beetje geforceerd gaan praten..

Gelukkig is dat maar 5 minuten, die lul je toch wel vol?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Janelie vr 31 dec 2010 - 0:33

Haha, 5 min moet wel lukken toch? Ik vind het vaak ook leuk om gewoon met mannen te praten zonder dat ik ze aantrekkelijk vind of andere romantische/scharrelachtige gedachten erbij heb.

@ Sweety, speed-eten, dat klinkt wel leuk! Alleen zit je dan direct met drie 'concurrentes' aan tafel. Vaak is er wel één man de leukste al is het alleen maar om zijn uiterlijk en zou je dan geen concurrentie strijdje om zijn aandacht krijgen? Heb je het weleens gedaan?

Speed daten wat kost dat eigenlijk? Oke, ik kan er nu voor gaan google-en, ik weet het, te lui op deze laatste dag van het jaar. Wink
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  ButterflyEffect vr 31 dec 2010 - 1:29

Prosecco schreef:
ButterflyEffect schreef:Het lijkt mij heel leuk om een keer te proberen, maar het enige wat me er een beetje van weerhoudt is dat je van sommige mensen meteen al weet dat het gewoon 0,0 is en dan moet je nog een beetje geforceerd gaan praten..

Gelukkig is dat maar 5 minuten, die lul je toch wel vol?
Daar heb je wel een punt, maar ik weet van mezelf dat ik heel kieskeurig ben dus dat dat bij bijna iedereen op die avond het geval zal zijn.. Embarassed
Aan de andere kant, zou ik het er misschien wel voor overhebben als ik daardoor die-ene-hele-leuke jongen ontmoet Very Happy
ButterflyEffect
ButterflyEffect
Prater
Prater

Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast vr 31 dec 2010 - 4:50

Ik heb het een tijd terug een keer gedaan, samen met een vriendin (ook via flitsdate). We hebben echt een enorm leuke avond gehad Very Happy Allebei een aantal dates er aan overgehouden, helaas geen Liefde van mn Leven Laughing Maar dat had ik dan ook niet verwacht!

Gewoon lekker kletsen en je merkt vanzelf of je een klik hebt of juist niet!

Gast
Gast

Bericht  Lady4 vr 31 dec 2010 - 5:06

Marin schreef:Lady, heb je gekeken op de website van flitsdate? Dat is wat wij gisteren bekeken hebben.
En haha, massaal met het forum gaan speeddaten lijkt me ook erg grappig..Dan weten die mannen niet wat hen overkomt.
\

Nee, ik heb op onderstaande site gekeken:
http://www.10sec.nl/
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  aardbeitje vr 31 dec 2010 - 5:46

Lady4 schreef:
Marin schreef:Lady, heb je gekeken op de website van flitsdate? Dat is wat wij gisteren bekeken hebben.
\

Nee, ik heb op onderstaande site gekeken:
http://www.10sec.nl/

Ik heb het ook van deze site.
aardbeitje
aardbeitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 153
Registratiedatum : 23-11-10