Help mij aan een goed alternatief voor mijn huidige ontbijt
+16
Lonely Goatherd
Blond
Happinaz
Bliss
Ibbeltje
Atelier Madame
Caresses
Mamsie
loura
silly-one
Shisha
Sylvana
Zonnetje
Lousanne
Zininzon
SoGood
20 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Help mij aan een goed alternatief voor mijn huidige ontbijt
Al jaren ontbijt ik met een eierkoek. Eigenlijk kan ik me geen lekkerder en makkelijker ontbijt bedenken en ik kijk en soms al 's avonds naar uit. Ontbijten wil ik als ik op mijn werk zit en mijn mailtjes doorneem. Thuis ontbijten vind ik niet fijn.
Ik ben iemand die heel graag gezond eet en een eierkoek zit natuurlijk vol suikers en weinig vezels en is daardoor dus 1 van mijn grootste zondes. Ik zoek nu dus een lekker gezond en voedzaam ontbijt wat snel klaar te maken is en wat ik mee kan nemen naar mijn werk. Liefst geen brood.
Iemand nog tips of spannende suggesties waar ik nog niet aan had gedacht?
Ik ben iemand die heel graag gezond eet en een eierkoek zit natuurlijk vol suikers en weinig vezels en is daardoor dus 1 van mijn grootste zondes. Ik zoek nu dus een lekker gezond en voedzaam ontbijt wat snel klaar te maken is en wat ik mee kan nemen naar mijn werk. Liefst geen brood.
Iemand nog tips of spannende suggesties waar ik nog niet aan had gedacht?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Re: Help mij aan een goed alternatief voor mijn huidige ontbijt
Kwark met muesli of fruit
Rijstwafel met kaas/jam
Ontbijtkoek
Fruit
Rijstwafel met kaas/jam
Ontbijtkoek
Fruit
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
dus wat op je werk is op te eten en snel thuis klaar te maken is..
Een smoothie met fruit, yoghurt en bijvoorbeeld wat brinta/zemelen is dat niet wat? Is wel makkelijk voor je bureau op te slobberen, maar kost wel wat tijd om te maken..
En kwark of yoghurt? Eventueel zo'n voorverpakt klein bakje kwark, hoef je ook geen moeite voor te doen s ochtends..
Brood was geen goede optie zei je he? Crackers dan? Die kun je eventueel thuis smeren met beleg, maar je hebt ook hele lekkere crackers met allerlei zaden enzo die ook heel lekker zijn zonder beleg.. (heb even opgezocht, vitalu met noten en zaden, super lekker zonder beleg!)
Een smoothie met fruit, yoghurt en bijvoorbeeld wat brinta/zemelen is dat niet wat? Is wel makkelijk voor je bureau op te slobberen, maar kost wel wat tijd om te maken..
En kwark of yoghurt? Eventueel zo'n voorverpakt klein bakje kwark, hoef je ook geen moeite voor te doen s ochtends..
Brood was geen goede optie zei je he? Crackers dan? Die kun je eventueel thuis smeren met beleg, maar je hebt ook hele lekkere crackers met allerlei zaden enzo die ook heel lekker zijn zonder beleg.. (heb even opgezocht, vitalu met noten en zaden, super lekker zonder beleg!)
Lousanne- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12
Ik zat ook aan crackers te denken. Ik ontbijt altijd met een of twee volkorencrackers. Hier smeer ik meestal pindakaas op. Je zou een pot neer kunnen zetten op je werk. Of je kunt ze beleggen met wat anders, thuis of op je werk.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Crackers zijn wel een goed idee ja.. Lang niet zo lekker als een eierkoek maar ja.. Ik houd ook wel van havermout enzo maar dat is zo'n gedoe op de vroege ochtend.
SoGood- Ratel
Ik vind brood als lunch zó saai, dus ik neem nu altijd een beker yoghurt mee. Gewoon zo'n suffe drinkbeker, met vanille of vruchtenyoghurt. Ik schenk het de avond ervoor als in de beker zodat ik het de volgende ochtend zo kan pakken. Je kunt eventueel nog muesli meenemen, dat doet m'n vriend altijd. Ik doe dat in zakjes, dichtknopen en klaar, zodat hij snel eentje mee kan pakken als ie weg moet.
Gast- Gast
Bij AH verkopen ze ook volkoren eierkoeken, dat is iig een vezelrijk alternatief .
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
Lust je ook brinta? Want daar heb je ook een drinkontbijt van en hoef je alleen melk bij te doen.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Shisha schreef:Lust je ook brinta? Want daar heb je ook een drinkontbijt van en hoef je alleen melk bij te doen.
Ja hoor, ik lust eigenlijk wel alles. Ik denk dat hier alleen ook veel suikers inzitten en ik ben ook niet zo'n voorstander van (te veel) melk.
Laatst aangepast door Sogood op do 2 aug 2012 - 7:30; in totaal 1 keer bewerkt
SoGood- Ratel
Sogood schreef:Shisha schreef:Lust je ook brinta? Want daar heb je ook een drinkontbijt van en hoef je alleen melk bij te doen.
Ja hoor, ik lust alles. Ik denk dat hier alleen ook veel suikers inzitten.
Dat weet ik niet, het smaakt wel naar gewone brinta.
Edit: Ik had het nog in huis dus even gekeken. Er zit 14 gram suiker in per portie. Nog wel aardig wat dus.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ik zal gewoon diverse soorten beleg meenemen naar mijn werk en een pakje boter en dan een brood of crackers ontbijten. Je kan bijvoorbeeld smeerkaas en iets van een pot pasta o.i.d. op je werk neerzetten en dan dat 's morgens ontbijten. Hoef je niet iedere dag van alles mee te nemen en toch kan je gezond ontbijten.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Vers fruit met yoghurt...Eventueel met cruesli? Wat ik echt lekker vind is soja yoghurt met stukjes banaan erin
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
2 stukken volkoren peperkoek en nog wat fruit. Nog wat krackers erbij kan ook.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Roggebrood met kaas? Kan je ook wel makkelijk meenemen. Met name als je er net mee begint ga je er echt vol van zitten!
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Ik doe vaak twee knäckebrödjes op elkaar enters vaderland ertussen. Eet super makkelijk weg.
Je hebt ook van die ontbijtkoekrepen. Ik betwijfel alleen of die beter zijn dan een eierkoeken.
Je hebt ook van die ontbijtkoekrepen. Ik betwijfel alleen of die beter zijn dan een eierkoeken.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Roggebrood is misschien wel wat! Peperkoek is niet zo heel gezond volgens mij.. En wat is enters vaderland?
Vanochtend weer een heerlijke eierkoek gegeten overigens. Mijn vriend had boodschappen gedaan en weet dat ie eierkoeken niet mag vergeten.
Vanochtend weer een heerlijke eierkoek gegeten overigens. Mijn vriend had boodschappen gedaan en weet dat ie eierkoeken niet mag vergeten.
SoGood- Ratel
Atelier Madame schreef:Ik doe vaak twee knäckebrödjes op elkaar enters vaderland ertussen. Eet super makkelijk weg.
wat is dat??
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Caresses schreef:Roggebrood met kaas? Kan je ook wel makkelijk meenemen. Met name als je er net mee begint ga je er echt vol van zitten!
Idd, hier ontbijt ik ook al tijden mee op mn werk!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Ibbeltje schreef:Atelier Madame schreef:Ik doe vaak twee knäckebrödjes op elkaar enters vaderland ertussen. Eet super makkelijk weg.
wat is dat??
Ik vermoed een gevalletje autocorrect
Ik zou ook zeggen, in plaats van de eierkoek thuis, een beker fruityoghurt of kwark. Eventueel kun je die onderweg in de auto/trein ook nog verder op eten/drinken. Op je werk dan een cracker met iets. Heb je wel eens overwogen om ontbijtkoek te nemen in plaats van eierkoek? Dat is denk ik nét iets gezonder? Weet ik niet zeker trouwens.
Of misschien rijstewafels?
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Een gevalletje autocorrect inderdaad
Moest smeerkaas zijn :p
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Whaha, ik dacht dat het een merknaam was.
SoGood- Ratel
Atelier Madame schreef:Een gevalletje autocorrect inderdaad
Oh dat had ik er niet van gemaakt hahaha
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
http://www.culy.nl/recepten/gezond-ontbijt-met-quinoa/
Dit lijkt me trouwens ook erg lekker, voedzaam en gezond. Alleen wel 'gedoe'.
Dit lijkt me trouwens ook erg lekker, voedzaam en gezond. Alleen wel 'gedoe'.
SoGood- Ratel
Ik eet elke ochtend een bakje yoghurt met fruit en wat nootjes. Verder heb ik ook een tijdje brabants roggebrood in de broodrooster gedaan met kip, avocado en tomaat, dat was ook echt super lekker maar wel wat meer gedoe!
Gast- Gast
Ik biecht op:
Ik heb heel fanatiek roggebrood gekocht en mezelf verboden eierkoeken te kopen maar ik werd er niet blij van gisterochtend.. Ik miste gewoon mijn eierkoek! Gelukkig had ik nog een secret stash ergens achterin de diepvries dus vanochtend begon ik weer heerlijk de werkdag met een eierkoek.
PB, is dat lekker ja, je roggebrood roosteren? Kan ik ook nog eens proberen.
Ik heb heel fanatiek roggebrood gekocht en mezelf verboden eierkoeken te kopen maar ik werd er niet blij van gisterochtend.. Ik miste gewoon mijn eierkoek! Gelukkig had ik nog een secret stash ergens achterin de diepvries dus vanochtend begon ik weer heerlijk de werkdag met een eierkoek.
PB, is dat lekker ja, je roggebrood roosteren? Kan ik ook nog eens proberen.
SoGood- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat zou een goed alternatief zijn?
» alternatief voor sandalen
» Alternatief voor kerstversiering
» Alternatief voor bos bloemen?
» Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is
» alternatief voor sandalen