Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zou een goed alternatief zijn?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Wat zou een goed alternatief zijn? Empty Wat zou een goed alternatief zijn?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 10:13

Sinds juni heb ik een spiraaltje. Ik was hier heel tevreden over maar de laatste tijd word ik echt te vaak ongesteld en houdt het dan ook lang aan.
Hiervoor heb ik de pil geslikt maar kon niet meer goed tegen die hormonen. Ik heb toen de nuvaring geprobeerd maar dit was ook absoluut geen succes.
Aangezien ik bang ben om zwanger te worden vind ik het te risicovol om het alleen met condoom te doen.
Dus wat nu? Ik heb geen idee!

Oh en zijn er meiden die een tijd na het plaatsen van spiraaltje hier ook zo'n last van kregen maar waarbij dat wel weer ophield?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou een goed alternatief zijn? Empty Re: Wat zou een goed alternatief zijn?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 10:19

Een vriendin van mij had dit ook, was dusdanig hevig ongesteld dat ze 2 keer gecurreteerd moest worden. Daarna is het nooit meer voorgekomen en hoe het nou kwam zijn ze nooit achtergekomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou een goed alternatief zijn? Empty Re: Wat zou een goed alternatief zijn?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 10:30

Ik loop ook al te kloten met dat ding vanaf dat ik m heb. Nu bijna een jaar. Ik ben maanden aan 1 stuk aan het vloeien geweest na het zetten, 4 maanden bijna, daarna paar keer een week wel en een week niet ongesteld, toen cyclus van drie weken een paar keer, en sinds ik m 9 maanden heb is het aardig rustig. Maar ik kan er nog steeds niet echt iets over zeggen wanneer ik ongesteld ga worden. Ongestelheid duurt een dikke week maar ik verlies nu wel minder bloed. Dus ik ben er ook niet helemaal tevreden over zo.

Maar ik heb dus ook de pil geslikt en dat was geen succes, heb m 8 jaar geslikt maar ik kreeg last van de hormonen. Toen condooms gebruikt maar daar doorheen zwanger geworden dus die durf ik ook niet meer aan. Nuvaring zou ik wel nog kunnen proberen. Voorlopig laat ik mn spiraal nog wel zitten maar ik zou het ook niet weten anders...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou een goed alternatief zijn? Empty Re: Wat zou een goed alternatief zijn?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 11:37

Wow leaf, dat is dan wel heel heftig geweest. Bij mij is het niet héél veel gelukkig maar wel gewoon irritant.

Arden, ja lastig dan he.. Maar er is dus nog hoop voor me dat het minder wordt Wink ik word echt niet vrolijk van 1,5 week ongesteld zijn, 1,5 week niet en dan weer 1,5 wel..enzovoorts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou een goed alternatief zijn? Empty Re: Wat zou een goed alternatief zijn?

Bericht  ExpressoB zo 13 maa 2011 - 22:17

Mirena spiraaltje?

ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou een goed alternatief zijn? Empty Re: Wat zou een goed alternatief zijn?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 22:40

Jep.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou een goed alternatief zijn? Empty Re: Wat zou een goed alternatief zijn?

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 7:50

Ik hoor dit probleem wel vaker bij vriendinnen die al een kind hebben, meestal is het na een half jaar over..
Ik ben zelf aan de prikpil (geweest) en dat is een feestje omdat je niet meer ongesteld wordt. Ben nu op zoek naar iets anders omdat het zolang duurt voordat je weer vruchtbaar bent na het gebruik van de pp. Zo'n buisje in je arm schijnt ideaal te zijn en je wordt niet meer ongesteld of een heel klein beetje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou een goed alternatief zijn? Empty Re: Wat zou een goed alternatief zijn?

Bericht  nina ma 14 maa 2011 - 8:18

ik heb net een spiraaltje laten zetten (afgelopen vrijdag) en de gynaecologe vertelde dat het de eerste zes-twaalf maanden erg wisselend kan zijn.

Ben benieuwd hoe het bij mij verloopt.. heb nu nergens last van...
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou een goed alternatief zijn? Empty Re: Wat zou een goed alternatief zijn?

Bericht  TNMN ma 14 maa 2011 - 9:54

Ik wilde net vragen of je misschien beter een Mirena spiraal kan nemen ipv de koper, maar zo te zien heb je die al!
Misschien een implanon? Weet eigenlijk niet hoe veilig die zijn, volgens mij vergelijkbaar met de pil..
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou een goed alternatief zijn? Empty Re: Wat zou een goed alternatief zijn?

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 23:43

Hmm misschien moet ik het dan toch nog even aankijken..
De prikpil wil ik idd ook niet omdat het dan lang kan duren voordat je weer zwanger bent (ook al is dit waarschijnlijk toekomst muziek). Had ook al gekeken naar zo'n implanon alleen kan ik dan gewoon weer last krijgen van dezelfde bijwerkingen als nu.
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval. Wacht nog maar even af tot juli, dan zit ie er ruim een jaar in en als het dan niet normaal is zie ik wel weer verder smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou een goed alternatief zijn? Empty Re: Wat zou een goed alternatief zijn?

Bericht  Caro di 15 maa 2011 - 0:55

Hmm vreemd. Mijn mirena heeft vanaf moment een eigenlijk ervoor gezorgd dat ik helemaal niet meer ongesteld werd (heerlijk!). Hij moet er in december uit en pas nu krijg ik heeel af en toe een beetje bloedverlies.

Ik zou idd ook maar even afwachten totdat hij er een jaar inzit..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou een goed alternatief zijn? Empty Re: Wat zou een goed alternatief zijn?

Bericht  mzcharlotte di 15 maa 2011 - 6:02

Ik ben juist terug van een afspraak met de huisarts. Ongesteldheid is uitgebleven, een paar weken na het plaatsen. Maar ik heb continu ongesteldheidspijnen/-krampen. Tot nu toe kunnen ze daar geen oorzaak voor vinden, maar vrolijk word ik er niet van. Dus ik overweeg om 'm weer weg te laten halen. Ik heb hem overigens nu 13 maanden.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou een goed alternatief zijn? Empty Re: Wat zou een goed alternatief zijn?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum