Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is

+2
Xanna
Bazinga
6 plaatsers

Ga naar beneden

Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is Empty Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is

Bericht  Bazinga di 7 aug 2012 - 3:49

.. Duus, ik kon geen andere titel bedenken en vond 'Lees mij!' iets te brutaal.

Ik ben happy-abonnee bij KPN en dacht daar nog tijdje bij te blijven, tot de fuckers die achterlijke Lease bende hebben ingezet! Ik wil geen telefoon leasen, k wil een telefoon hébben... Nov loopt m'n contract af dus als ik bij KPN zou blijven, zou ik sept (2 maanden eerder) mogen verlengen en dat wil ik, want ik ben m'n telefoon zat. (Traag lel)

Nou heb ik ooit wel 's gehoord, dat 't mogelijk is al over te stappen naar een andere provider, daar al een telefoon te krijgen en dan je abonnement later in te laten gaan. Maar nu ik daar gericht naar zoek, kan ik 't nergens vinden! :/ Iemand enig idee hoe dit ook alweer zit of heeft iemand er ervaring mee? Very Happy
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is Empty Re: Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is

Bericht  Xanna di 7 aug 2012 - 3:57

Mijn ervaring is dat je een nieuw abonnement met toestel af kunt sluiten voor bijvoorbeeld over 2 maanden. Ik kreeg het toestel al wel opgestuurd en kon er gelijk gebruik van maken (sim lock vrij). Dat laatste is wel iets om op te letten. Je nieuwe provider regelt het nummerbehoud wanneer je dat wil. De portatie ligt dan rond de datum van het aflopen van je oude abonnement van je oude provider. Soms zegt je nieuwe provider je abonnement voor je op, kijk daar even goed naar!

Ik ben trouwens overgestapt van telfort naar tmobile en had mijn telefoon een maand voor aanvang van het nieuwe abonnement in huis (2 dagen nadat de papierhandel in orde was)

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is Empty Re: Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 4:26

Ah, nee!
Ik ben ook trouwe KPN klant, al jaren, maar nu overweeg ik ook om over te stappen. Ik had dat leasegebeuren al bij Hi gezien en vreesde er al voor. De regels zijn ook veel te vaag. Hoeveel moet je bijvoorbeeld aan het eind betalen om de telefoon over te kopen en wat als je telefoon kapot gaat, moet je dan een bedrag vergoeden en een nieuwe mobiel kopen?
Kun je via sites als gsmtrack dit absurde beleid niet omzeilen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is Empty Re: Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is

Bericht  Bazinga di 7 aug 2012 - 5:10

Al geprobeerd, Chipp.. Heb gekeken bij Typhone, Phonehouse, Studentenmobiel; overal die leasekosten erbij en daardoor dus ook de voorwaarden, vrees ik. Ik baal echt als een stekker, ben vorig jaar van Hi naar KPN gegaan, omdat ik niet meer tevreden was bij Hi, maar wel onder de noemer van KPN wilde blijven en dan nu dit... Telfort valt ook onder KPN, dus die doet ook aan die stomme deal.

Nu vind ik Tmobile interessant, vanwege 't puntensparen :P En anders wil ik Tele2 bekijken, die schijnen ook goede deals te hebben. Maargoed, dan wil ik wel graag z.s.m die telefoon ghehe. Ik denk dat KPN flink klanten gaat verliezen, met deze actie. Misschien dat ik nog ff de winkel binnenstap, om 't in Jip-en-Janneketaal aan te horen, maar ik vrees dat KPN een klant verliest!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is Empty Re: Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 5:12

toevallig vorige week bij de kpn winkel geweest om te leasen maar die voorwaarden vallen wel mee en zijn niet vaag hoor. Gewoon duidelijke uitleg vragen en de folder lezen. Maar ik wacht nog even want zit nu op 4mdn van tevoren en zou nu met een galaxy s2 abonnement duurder uit zijn fan m'n man die 'm vorig jaar afsloot toen die telefoon nieuw uit was. Daarom kijk ik over 2 maanden of een andere provider me een betere aanbieding kan doen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is Empty Re: Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is

Bericht  Tiana di 7 aug 2012 - 5:27

Je mag 2 maanden van te voren overstappen en al een nieuw toestel met abonnement uitkiezen en die pas in laten gaan over 2 maanden (met nummerbehoud).

Ik was mijn telefoon echter ook helemaal zat en ik mocht nog niet overstappen, dus ik heb los een toestel gekocht en over een paar maanden verloopt mijn abonnement en dan sluit ik een simonly abonnement af. Ik was té ongeduldig. angel Hi heeft ook toestellease..
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is Empty Re: Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is

Bericht  Bazinga di 7 aug 2012 - 5:32

Ik vertrouw dat 'overkopen' niet, aan't einde van je contract. Wat ik er zo van lees, betaal je maandelijks een bedrag voor je telefoon; prima, ik geloof dat je dat namelijk nu ook doet, als je de kosten van een abonnement met telefoon vergelijkt, met de kosten van Sim Only. Maar als ik kijk dat je telefoon in goede staat moet zijn als je 'm inruilt, omdat je anders een boete van 30,- krijgt... Of je kan 'm overkopen, einde van je abonnement, maar voor welk bedrag? Ik lees cijfers van 35% bij 1-jarig abonnement en 15% bij 2-jarig abonnement. Dus als je dan een iPhone neemt, bij 2 jarig abonnement, betaal je je maandelijkse bedrag en na 2 jaar ook nog 's 15% van 599 euro = 210 euro. Wat kost m'n telefoon dan wel niet in godsnaam?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is Empty Re: Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is

Bericht  Atelier Madame di 7 aug 2012 - 5:45

Ik heb wel toestellease bij hu en vond de voorwaarden wel duidelijk daarom ds ook afgesloten. Vind het alleen eng als hij gejat is. Dan moet je nog wel flink dokken.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is Empty Re: Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is

Bericht  Bazinga di 7 aug 2012 - 5:47

Atelier Madame schreef:Ik heb wel toestellease bij hu en vond de voorwaarden wel duidelijk daarom ds ook afgesloten. Vind het alleen eng als hij gejat is. Dan moet je nog wel flink dokken.

En wat moet je betalen aan 't einde van je contract? Dat bepaalt de provider, toch?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is Empty Re: Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 6:00

Ik weet het nog niet, over een maandje nog maar even goed inlezen en uitzoeken.

15% van €599= €90, dus dat valt wel mee, dat betaal je nu vooraf voor een iPhone. Ik vraag me alleen af waarom ze dit doen, wat is het voordeel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is Empty Re: Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is

Bericht  GreenGrass di 7 aug 2012 - 6:00

Tris schreef:Ik vertrouw dat 'overkopen' niet, aan't einde van je contract. Wat ik er zo van lees, betaal je maandelijks een bedrag voor je telefoon; prima, ik geloof dat je dat namelijk nu ook doet, als je de kosten van een abonnement met telefoon vergelijkt, met de kosten van Sim Only. Maar als ik kijk dat je telefoon in goede staat moet zijn als je 'm inruilt, omdat je anders een boete van 30,- krijgt... Of je kan 'm overkopen, einde van je abonnement, maar voor welk bedrag? Ik lees cijfers van 35% bij 1-jarig abonnement en 15% bij 2-jarig abonnement. Dus als je dan een iPhone neemt, bij 2 jarig abonnement, betaal je je maandelijkse bedrag en na 2 jaar ook nog 's 15% van 599 euro = 210 euro. Wat kost m'n telefoon dan wel niet in godsnaam?
90 euro!

Maar het is toch nog steeds idioot. Voor het bedrag dat je maandelijks in je Iphone dan steekt kan je bijna beter zelf een iPhone kopen!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is Empty Re: Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is

Bericht  Bazinga di 7 aug 2012 - 6:02

Chipp schreef:Ik weet het nog niet, over een maandje nog maar even goed inlezen en uitzoeken.

15% van €599= €90, dus dat valt wel mee, dat betaal je nu vooraf voor een iPhone. Ik vraag me alleen af waarom ze dit doen, wat is het voordeel?

Ja maar dat betaal je nu voor een NIEUWE iPhone. Straks betaal je 90 euro voor een telefoon van 2 jaar oud bovenop je leasebedrag.. Ik vraag me nog steeds af wat 't addertje is!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is Empty Re: Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is

Bericht  Atelier Madame di 7 aug 2012 - 6:15

Je betaald het gewoon aan het einde van je ABO of je betaald het vooraf. Enige verschil is dat je nu niet perse die kosten hoeft te betalen. Of je kiest voor een andere telefoon.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is Empty Re: Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is

Bericht  MiKa di 7 aug 2012 - 7:32

Atelier Madame schreef:Je betaald het gewoon aan het einde van je ABO of je betaald het vooraf. Enige verschil is dat je nu niet perse die kosten hoeft te betalen. Of je kiest voor een andere telefoon.

Er is geen addertje. Helaas zul je zien dat komende tijd veel providers overgaan op lease, omdat de prijzen van de toestellen zo gaan stijgen dat de nieuwe telefoons bij abonnementen bijna niet meer gratis meegegeven kunnen worden. 600 - 700 euro in abonnementen (geen lease) voor een toestel krijgen ze er bijna niet meer uit dan. Daarom is het lease, mede ook doordat je qua software steeds meer op telefoons hebt zitten, en bij lease hier een smartcare voor in zit.
Er is geen addertje, er kan nu nog niet gezegd worden wat je voor een telefoon moet betalen aan het eind van je abonnement want dat is afhankelijk van de marktwaarde, geldend op die dag/die periode.
En als je de telefoon inlevert, dan moet het toestel nog werken, gebruikssporen prima, maar geen krassen in het scherm, geen waterschade oid. Heel logisch, want als jouw eigen toestel dat heeft, gebruik je em ook niet meer.
Tegen diefstal en schade kan je je gewoon verzekeren, zoals je dat nu ook doet.
MiKa
MiKa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 315
Punten : 467
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is Empty Re: Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is

Bericht  MiKa di 7 aug 2012 - 7:33

Sorry MA, dit was geen quote op jou. Ben het eens met wat jij zegt. Je betaald nu gewoon idd achteraf voor je toestel, als je het voor jezelf wilt hebben.
MiKa
MiKa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 315
Punten : 467
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is Empty Re: Nieuwe abonnement voor de huidige afgelopen is

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum