Dieet van water.
+36
FireButterfly
Davinia
Kowalski
Mermaid
JustMeDaan
Inge
Poeke
silly-one
May
Rouge
Aziraphale
Lousanne
Lavendel
SoGood
blondje1313
Arwyn
Marin
Coco
Gizmo
Caramba
TNMN
Minx
Niekske
Linnie1985
Jerry
Tiana
Tazz
Ibbeltje
Bacio
Blond
Jeanette
Esperanza
_Nina
Vanilla Queen
Poubelle
Caribbeanlover
40 plaatsers
Pagina 4 van 18
Pagina 4 van 18 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 18
Re: Dieet van water.
Caribbeanlover schreef:Gizmo, ik heb nergens gezegd dat ik een lijstje mee kreeg van de dieetiste dat was bij een kliniek waar ze een schema opstellen aan de hand van jou lichaam. Ben niet meer teruggegaan daarheen aangezien het best prijzig was.
.
Ok ok, de diëtiste gaf alleen maar tips en bij de kliniek kreeg je een lijstje....
Jammer dat je alleen dat eruit haalt.
Snap je verder wel wat ikzelf en de anderen bedoelen? Je neemt één stap, maar niet de volgende (diëtiste, kliniek, sportschool (verbetering zie je inderdaad niet als je een hele herfst en winter niet gaat en ernaast je eetpatroon niet aanpast.))
Intensief sporten hoeft ook echt niet om af te vallen. Dat doe ik ook niet. Maar verdiep je zelf eens in wat een gezond eetpatroon is, en wat überhaupt gezond eten is.
(Een bakje chips per week kan gerust joh, neem bijvoorbeeld de zaterdag dat je wat lekkers van jezelf mag, maar kijk uit dat je het niet steeds meer dagen in de week gaat toezeggen).
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10
Statler schreef:Ik heb ook een holle rug, maar als ik erop let met staan en lopen dan kan ik dat zelf corrigeren. Voordeel: dan is mijn buik ook meteen minder ;)
Edit: overigens is veel ei ook niet goed vanwege cholesterol. Volgens mij is het advies max 2 eieren per week.
Ik lust trouwens geen ei, smerige dingen :P
Dat is juist het gekke, ik loop en zit heel recht. Ooit op een vakantie kreeg ik zelfs een compliment van een meid die zei dat ik zo goed/mooi rechtop zat. Overigens zie je m'n holle rug dan nog natuurlijk.
Ik lust wel ei, lekker hoor,maar niet teveel...............daar kanje winderig van worden.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Gizmo schreef:Caribbeanlover schreef:Gizmo, ik heb nergens gezegd dat ik een lijstje mee kreeg van de dieetiste dat was bij een kliniek waar ze een schema opstellen aan de hand van jou lichaam. Ben niet meer teruggegaan daarheen aangezien het best prijzig was.
.
Ok ok, de diëtiste gaf alleen maar tips en bij de kliniek kreeg je een lijstje....
Snap je verder wel wat ikzelf en de anderen bedoelen? Je neemt één stap, maar niet de volgende (diëtiste, kliniek, sportschool (verbetering zie je inderdaad niet als je een hele herfst en winter niet gaat en ernaast je eetpatroon niet aanpast.))
Intensief sporten hoeft ook echt niet om af te vallen. Dat doe ik ook niet. Maar verdiep je zelf eens in wat een gezond eetpatroon is, en wat überhaupt gezond eten is.
(Een bakje chips per week kan gerust joh, neem bijvoorbeeld de zaterdag dat je wat lekkers van jezelf mag, maar kijk uit dat je het niet steeds meer dagen in de week gaat toezeggen).
Ik wilde het alleen even zeggen,meer niet.
Tuurlijk snap ik wat jullie bedoelen, maar ik vind het echt heel erg moeilijk en lastig. De dietiste ga ik niet meer heen en ik heb ook gezegd waarom. De sportschool zelfde reden. Het kan toch ook met thuis oefeningen doen. Ik ga vragen of mijn man Zumba kan downloaden, want dansen vind ik leuk dus gaat dat niet gauw vervelen.
Gisteravond heb ik een klein bakje bugles naturel genomen, ik trok dat maaggeknor niet meer!:oops:
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Gizmo schreef:Caribbeanlover schreef:Gizmo, ik heb nergens gezegd dat ik een lijstje mee kreeg van de dieetiste dat was bij een kliniek waar ze een schema opstellen aan de hand van jou lichaam. Ben niet meer teruggegaan daarheen aangezien het best prijzig was.
.
Ik wilde het alleen even zeggen,meer niet.
Tuurlijk snap ik wat jullie bedoelen, maar ik vind het echt heel erg moeilijk en lastig. De dietiste ga ik niet meer heen en ik heb ook gezegd waarom. De sportschool zelfde reden. Het kan toch ook met thuis oefeningen doen. Ik ga vragen of mijn man Zumba kan downloaden, want dansen vind ik leuk dus gaat dat niet gauw vervelen.
Gisteravond heb ik een klein bakje bugles naturel genomen, ik trok dat maaggeknor niet meer!
Ik snap het wel hoor, het heeft bij mij ook een tijdje geduurt voordat ik de knop om kom zetten. Maar je zegt dat dingen niet werken, maar als je iets maar één keer probeert, of ergens maar één keer heen gaat, dan zal het ook niet gaan werken.
Probeer geen chips te eten als je honger hebt, neem liever een bakje yoghurt, fruit, of een rijstewafel ofzo. Iets dat gezond is, en beter werkt tegen de honger. Chips wakkert het alleen maar aan.
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Overigens ben ik het een beetje zat dat er niks uit die testen is gekomen en dat ik een paar keer bij m'n huisarts ben geweest voor niks.
Uit m'n urine konden ze niks halen en de echo bracht als resultaat op dat ik veek gas in m'n onderbuik heb.:oops:
Overigens kan ik niet goed tegen tarwe/bruinbrood ed dat werkt averechts bij mij. Witbrood gaat beter als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik kijk wel eens Dit is mijn lijf of hoe het ook heet. Zit dan vol verbazing te kijken hoe schandalig het is dat men steeds bij de huisarts is weg gestuurd omdat ze zeiden dat het niks was. Die artsen in het programma zijn net als de huisartsen hetzelfde alleen weten zij blijkbaar meer. Hoe kan dat?
Zo was er een vrouw met hetzelfde probleem als ik en zij werdt altijd weggestuurd. Nou die tv arts heeft dus wel mooi gezegd dat ze geopereerd moest worden. Echt belachelijk, want voor hetzelfde geld heeft iemand iets levensbedreigend en de huisarts stuurt iemand steeds weg. Vervolgens komt die tv arts tot een hele andere conclusie. Nou ik zou er werk van maken iig...................belachelijk!
Een oude klasgenote van mij had klachten en haar huisarts kon niks doen en zei dat het niks was. Na een lange tijd ed allerlei testen kwam er dus uit dat ze een autoimmuumziekte heeft en vervolgens heeft ze daardoor 4 jaar thuis gezeten! Ze is ook nog eens 20 kg aangekomen.
Je word bedankt huisarts..................zou ik zeggen!
Overigens zag ik er als kleinkind net zo uit als nu. Bol buikje, holle rug. Later werd ik gewoon normaal/slank.
Ik had vroeger een vriendin die altijd met haar gewicht bezig was, moe werd ik er soms van. Dan stond ze voor de spiegel en zei..........ik ben echt dik he. Op vakantie voelde ik me mollig naast haar en dat terwijl ik niet eens echt een buikje had. Als ik terug denk daaraan was ik toen best slank,maar ja naast haar he.
Het enige wat ik wil is een platte buik, de rest kan altijd later nog wel.
Ik vind het heel erg aardig dat jullie me helpen,maar ik ben gewoon eigenwijs! Ik ben sinds maandag pas begonnen dus als ik het volhoud zal ik tegen de tijd dat we op vakantie gaan nog steeds de zelfde grootte qua buik hebben toch?! Dat gaat niet zomaar weg.
Uit m'n urine konden ze niks halen en de echo bracht als resultaat op dat ik veek gas in m'n onderbuik heb.:oops:
Overigens kan ik niet goed tegen tarwe/bruinbrood ed dat werkt averechts bij mij. Witbrood gaat beter als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik kijk wel eens Dit is mijn lijf of hoe het ook heet. Zit dan vol verbazing te kijken hoe schandalig het is dat men steeds bij de huisarts is weg gestuurd omdat ze zeiden dat het niks was. Die artsen in het programma zijn net als de huisartsen hetzelfde alleen weten zij blijkbaar meer. Hoe kan dat?
Zo was er een vrouw met hetzelfde probleem als ik en zij werdt altijd weggestuurd. Nou die tv arts heeft dus wel mooi gezegd dat ze geopereerd moest worden. Echt belachelijk, want voor hetzelfde geld heeft iemand iets levensbedreigend en de huisarts stuurt iemand steeds weg. Vervolgens komt die tv arts tot een hele andere conclusie. Nou ik zou er werk van maken iig...................belachelijk!
Een oude klasgenote van mij had klachten en haar huisarts kon niks doen en zei dat het niks was. Na een lange tijd ed allerlei testen kwam er dus uit dat ze een autoimmuumziekte heeft en vervolgens heeft ze daardoor 4 jaar thuis gezeten! Ze is ook nog eens 20 kg aangekomen.
Je word bedankt huisarts..................zou ik zeggen!
Overigens zag ik er als kleinkind net zo uit als nu. Bol buikje, holle rug. Later werd ik gewoon normaal/slank.
Ik had vroeger een vriendin die altijd met haar gewicht bezig was, moe werd ik er soms van. Dan stond ze voor de spiegel en zei..........ik ben echt dik he. Op vakantie voelde ik me mollig naast haar en dat terwijl ik niet eens echt een buikje had. Als ik terug denk daaraan was ik toen best slank,maar ja naast haar he.
Het enige wat ik wil is een platte buik, de rest kan altijd later nog wel.
Ik vind het heel erg aardig dat jullie me helpen,maar ik ben gewoon eigenwijs! Ik ben sinds maandag pas begonnen dus als ik het volhoud zal ik tegen de tijd dat we op vakantie gaan nog steeds de zelfde grootte qua buik hebben toch?! Dat gaat niet zomaar weg.
Caribbeanlover- Ratel
Welke gezonde dingen vind je wel lekker CBL?
Persoonlijk (sorry) vind ik het schema van Statler niet echt denderend met light frisdranken, evergreen, sultana. Light frisdranken laten je juist snakken naar zoetigheid (en winderig maken). En vlees is zeker niet per definitie vet, maar dat eet jij sowieso al niet. Maar eet je wel tofu bijv?
Persoonlijk (sorry) vind ik het schema van Statler niet echt denderend met light frisdranken, evergreen, sultana. Light frisdranken laten je juist snakken naar zoetigheid (en winderig maken). En vlees is zeker niet per definitie vet, maar dat eet jij sowieso al niet. Maar eet je wel tofu bijv?
Laatst aangepast door Nois op di 31 jul 2012 - 22:40; in totaal 1 keer bewerkt
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik heb niet gezegd dat ik Statlers schema niet goed vind als je mij bedoeld dus laat dat ....ook maar weg;) .
Eh wat ik lekker vind qua gezonde dingen? Radijs, paprika eigenlijk heel veel rauwkost. Het liefst eet ik dat elke dag net als een salade vandaar ook mijn zelf bedacht sladieeet. Rijstwafels ed vind ik niet zo lekker, maar je hebt ze ook met smaken tegenwoordig dus wie weet is dat wat.
Dat schema van die kliniek ging me te ver, dan moest ik echt op ALLES letten! Zout en suiker mocht totaal niet, ook niet als het ergens 1% in zat ofzo. Dat is bijna niet te doen omdat het 1 van de 2 of beide overal zowat inzitten. Die vrouw waar ik op gesprek was zei dat Punica slecht is omdat ik zei dat ik dat wel eens dronk. Nou zoveel kennis had ze ook weer niet, want het is suikervrij dus kan ik liters ervan drinken als ik wil.
Ik heb nu op de boodschappenlijst Slimpie siroop genoteerd, dat is suikervrij en heb ik eerder gehad is best lekker.
Ik heb het niet zo op gekookte groenten, we eten daarom ook zelden aardappels, vlees en groenten. Vaak wordt gedacht dat vegetariers slank zijn omdat ze niet zoveel vet eten denkt men dan denk ik. Nou ik ben daar een voorbeeld van dat het ook anders kan.
Overigens weeg ik 69,5 en ben nog geen 1.60 denk 1.58. Is dit gewicht dan teveel? Hoe bereken je een goede BMI?
In onze kennissen/vriendenkring zijn meer dan de helft van de meiden te dik. Er zijn er 4 dik, 2 zoals ik dus niet dik alleen iets meer dan bij hun lichaam past en 1 kan alles eten. Ik hoor dus bij die 2.
Ik zou het leuk vinden dat als ik ze weer eens zien dat ik een stuk slanker ben en dat dat ook opvalt en opgemerkt wordt.
Eh wat ik lekker vind qua gezonde dingen? Radijs, paprika eigenlijk heel veel rauwkost. Het liefst eet ik dat elke dag net als een salade vandaar ook mijn zelf bedacht sladieeet. Rijstwafels ed vind ik niet zo lekker, maar je hebt ze ook met smaken tegenwoordig dus wie weet is dat wat.
Dat schema van die kliniek ging me te ver, dan moest ik echt op ALLES letten! Zout en suiker mocht totaal niet, ook niet als het ergens 1% in zat ofzo. Dat is bijna niet te doen omdat het 1 van de 2 of beide overal zowat inzitten. Die vrouw waar ik op gesprek was zei dat Punica slecht is omdat ik zei dat ik dat wel eens dronk. Nou zoveel kennis had ze ook weer niet, want het is suikervrij dus kan ik liters ervan drinken als ik wil.
Ik heb nu op de boodschappenlijst Slimpie siroop genoteerd, dat is suikervrij en heb ik eerder gehad is best lekker.
Ik heb het niet zo op gekookte groenten, we eten daarom ook zelden aardappels, vlees en groenten. Vaak wordt gedacht dat vegetariers slank zijn omdat ze niet zoveel vet eten denkt men dan denk ik. Nou ik ben daar een voorbeeld van dat het ook anders kan.
Overigens weeg ik 69,5 en ben nog geen 1.60 denk 1.58. Is dit gewicht dan teveel? Hoe bereken je een goede BMI?
In onze kennissen/vriendenkring zijn meer dan de helft van de meiden te dik. Er zijn er 4 dik, 2 zoals ik dus niet dik alleen iets meer dan bij hun lichaam past en 1 kan alles eten. Ik hoor dus bij die 2.
Ik zou het leuk vinden dat als ik ze weer eens zien dat ik een stuk slanker ben en dat dat ook opvalt en opgemerkt wordt.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:
Dat lijkt me ook hele goede motivatie! Op een gegeven moment zeiden mensen dat ook tegen mij, dat ze echt wel konden zien dat ik was afgevallen. Dat is zo fijn!
Je BMI uitrekenen kan met een formule maar ook gewoon via een website.
Als jij echt 1.58 bent en 69,5 kilo weegt, kom je uit op een BMI van 27.8 volgens deze website: http://www.mijnbmiuitrekenen.nl/. Dat is inderdaad te zwaar voor je lengte. Bij een gewicht van 62 kilo je een BMI van 25 hebt, en dat is gezond. Dan weet je een beetje hoeveel je moet afvallen.
Het belangrijkste is inderdaad dat je op je eten let en er niet in door slaat. Heel leuk dat soort koolhydraatarme dieeten, maar dat moet je maar wel net lukken. Liever dat het met een minder streng dieet wel lukt, dan dat je je gefaald voelt door een strenger dieet waar je in de eerste weken veel af viel.
Overigens zag ik dat je schreef dat je het weinig zou vinden als je 500 gram per week af zou vallen. Daar zou ik beetje van terug komen. Het is veel beter om langzaam af te vallen dan heel snel en ik vind 500 gram per week niet bijzonder weinig. Dat is wel gezonder dan 2 kilo per week. Dan krijgt je lichaam zo'n klap. Dan maar liever wat gelijkmatiger en langzamer, maar dat is wel veel beter voor je lichaam. Dat ga je uiteindelijk ook makkelijker volhouden.
Succes! We kunnen elkaar wel op de hoogte houden van hoe het gaat! Ik kom van 78 kilo nu naar 72 kilo en ik wil naar de 66.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ja dat is te veel, alleen niet verschrikkelijk dik ofzo, maar je hebt in principe wel overgewicht...Caribbeanlover schreef:
Ik ben ook 1.58 en heb een gewicht van 63/64 kilo, dat is voor mijn lichaam eigenlijk ook teveel. Ik snap dus heel goed dat je wil afvallen.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:
Dat "ook" staat idd een beetje vreemd, was ook helemaal niet op jouw of iemand anders mening gebaseerd, meer op dat jouw patroon niet goed is, maar ik dat schema ook niet geweldig vind (wat natuurlijk ook niet per se hoeft).
Maar rauwkost en salades kun je natuurlijk best dagelijks eten, daar is niets mis mee. Alleen kun je dat natuurlijk het beste wel varieren en er wel iets machtigs doorheen doen en niet een magere salade van alleen augurk, ijsbergsla en zilveruitjes. En niet alleen maar sla
Lust je pindakaas? Amandelpasta? Wellicht kun je dat als ontbijt op een sportcracker (wasa) nemen als ontbijt, beiden erg gezond. Of gekookt eitje. Zulke crackers vullen veel beter dan cracottes. En amandelmelk, lust je dat? Of sojamelk? Om eventueel met brinta/havermout te eten? Verder zou het ook al schelen als je minder kaas eet en hagelslag zoveel mogelijk achterwege laat en deze twee vervangd voor bijv. jam, appelstroop.
En wat vind je van een omelet met rauwkost/kort gewokte groenten ertussen? Vult behoorlijk! Kwam ik van de week tegen tussen de AH recepten in de winkel en vond het zelf erg lekker. Ook geschikt als ontbijt of lunch.
En lust je bijv. chili con carne en andere bonen?
En zuivel? Yoghurt, kwark?
Las dat je aardbeienyoghurt had gegeten, dus dat lust je dan vast wel, maar die uit de winkel zitten -volgens mij allemaal - veel suikers in. Dan kun je beter yoghurt eten met verse aardbeien, of de aardbeien blenden/pureren en door de yoghurt/kwark roeren. Dat scheelt op 1 schaaltje al zeker 100kcal. Ik gebruik daar vaak de diepvries aardbeien van AH of Supercoop voor.
En een rijstwafel, lust je die ook niet met jam? Of amandelpasta/pindakaas? Dat zou je ook als tussendoortje kunnen nemen, of met een sportcracker. Of beschuit natuurlijk.
En lust je bloemkool? Ik heb een recept waarbij je rijst in rijstgerechten kun vervangen door bloemkool heel klein te maken en te roerbakken. Net of je er rijst bij eet.
En je houdt niet van gekookte groenten, wel gewokt? Of rauw? Ik vind zelf bloemkool rauw het lekkerst. Ook lekker 's avonds met een dipsausje.
Bij een echte aanval naar chips zou je misschien zelf popcorn kunnen maken met wat zout.
Je gewicht is idd wel teveel als dat om vet gaat en niet om flinke spieren.
Coco- Ratel
En lust je geen citroenwater? Eventueel gezoet met stevia ipv cola, slimpie etc?
Coco- Ratel
Zelda, waarom is dat teveel? Volgens Marins berekening is 62 goed dus ik zou 7 moeten afvallen. Jij zit er nu maar 1 boven.
Die kliniek zei ook al dat ik licht overgewicht heb.
Er zijn zoveel dieeeten ed dat je niet weet welke ECHT werkt en ECHT goed is. Zo zag ik weer iets online afvallen zonder dieeet www.gabrielmethode.nl . Kennen jullie dat?
Die kliniek zei ook al dat ik licht overgewicht heb.
Er zijn zoveel dieeeten ed dat je niet weet welke ECHT werkt en ECHT goed is. Zo zag ik weer iets online afvallen zonder dieeet www.gabrielmethode.nl . Kennen jullie dat?
Caribbeanlover- Ratel
Nois schreef:En lust je geen citroenwater? Eventueel gezoet met stevia ipv cola, slimpie etc?
Stevia? Slimpie ga ik kopen.
Caribbeanlover- Ratel
Dat is er dus 1 of 2 teveel ik heb ook een hoog vetpercentage, daar baseer ik ook op dat ik 'overgewicht' heb. Ik moet net als jij alleen nog die motivatie vinden om er ECHT iets aan te doen.Caribbeanlover schreef:Zelda, waarom is dat teveel? Volgens Marins berekening is 62 goed dus ik zou 7 moeten afvallen. Jij zit er nu maar 1 boven.
Gast- Gast
Stevia is een natuurlijk zoetmiddel en niet slecht zoals zoetstoffen als aspartaam etc die in lightdranken zitten.
Coco- Ratel
Nois schreef:Caribbeanlover schreef:
:lol:
Dat "ook" staat idd een beetje vreemd, was ook helemaal niet op jouw of iemand anders mening gebaseerd, meer op dat jouw patroon niet goed is, maar ik dat schema ook niet geweldig vind (wat natuurlijk ook niet per se hoeft).
Maar rauwkost en salades kun je natuurlijk best dagelijks eten, daar is niets mis mee. Alleen kun je dat natuurlijk het beste wel varieren en er wel iets machtigs doorheen doen en niet een magere salade van alleen augurk, ijsbergsla en zilveruitjes. En niet alleen maar sla
Lust je pindakaas? Amandelpasta? Wellicht kun je dat als ontbijt op een sportcracker (wasa) nemen als ontbijt, beiden erg gezond. Of gekookt eitje. Zulke crackers vullen veel beter dan cracottes. En amandelmelk, lust je dat? Of sojamelk? Om eventueel met brinta/havermout te eten? Verder zou het ook al schelen als je minder kaas eet en hagelslag zoveel mogelijk achterwege laat en deze twee vervangd voor bijv. jam, appelstroop.
En wat vind je van een omelet met rauwkost/kort gewokte groenten ertussen? Vult behoorlijk! Kwam ik van de week tegen tussen de AH recepten in de winkel en vond het zelf erg lekker. Ook geschikt als ontbijt of lunch.
En lust je bijv. chili con carne en andere bonen?
En zuivel? Yoghurt, kwark?
Las dat je aardbeienyoghurt had gegeten, dus dat lust je dan vast wel, maar die uit de winkel zitten -volgens mij allemaal - veel suikers in. Dan kun je beter yoghurt eten met verse aardbeien, of de aardbeien blenden/pureren en door de yoghurt/kwark roeren. Dat scheelt op 1 schaaltje al zeker 100kcal. Ik gebruik daar vaak de diepvries aardbeien van AH of Supercoop voor.
En een rijstwafel, lust je die ook niet met jam? Of amandelpasta/pindakaas? Dat zou je ook als tussendoortje kunnen nemen, of met een sportcracker. Of beschuit natuurlijk.
En lust je bloemkool? Ik heb een recept waarbij je rijst in rijstgerechten kun vervangen door bloemkool heel klein te maken en te roerbakken. Net of je er rijst bij eet.
En je houdt niet van gekookte groenten, wel gewokt? Of rauw? Ik vind zelf bloemkool rauw het lekkerst. Ook lekker 's avonds met een dipsausje.
Bij een echte aanval naar chips zou je misschien zelf popcorn kunnen maken met wat zout.
Je gewicht is idd wel teveel als dat om vet gaat en niet om flinke spieren.
Wat een info......dank je en vragen haha.
Alleen sla vind ik niks zonder dressing sowieso niet. Pindakaas lust ik niet alleen in de vorm van Reese peanutbuttercups............hmmm. Wist niet dat Wasa sportcrackers genoemd werden. Een gekookt eet ik regelmatig door de bami of nasi en salades. Brinta, havermout, crusli, muesli,cornflakes ed heb ik een tijd gegeten en vind dat niks.
Nooit gehoord van amandelmelk. Is dat lekker? Sojamelk wel eens geproefd, maar ben er niet weg van. Kaas heb ik maar 1 plakje van op 1 cracker. Hagelslag probeer ik nu te mijden alleen in het weekend eet ik wel elke ochtend een bagel met op de ene helft nutella en de andere roomkaas ala Philedelphia. Ik smeer dan behoorlijk dik,maar ga nu minderen. Echt alles laten is ook weer niet nodig toch?!
Appelstroop vind ik niet lekker, jam wel dus een light variant kan ik wel gaan eten. Bloemkool lust ik ook gekookt alleen eten we dat nooit, vroeger thuis wel. Rauw vind ik het veel beter en sowieso geen gekookte groenten voor mij.......blegh!
Rijst is toch juist goed, zeker notenrijst en zilvervlies? Ik lust wel gekookte groenten,maar ben geen liefhebber. Paprika, ui, champignons, lichtjes aanbakken en dan ei eroverheen doen in de koekenpan vind ik best lekker. Vroeger aten we dat wel eens, mijn moeder noemde dat prutje . Dat aten we op brood. Dus eigenlijk was het roerei.
Gelukkig ben ik geen veganiste, maar dan was ik wel slank . Zuivel lust ik best en vind het best lekker. Aardbeien vind ik steeds te duur. Zijn die diepvriesvruchten wel zo lekker?
Rijstwafel lust ik ook met en zonder jam. Bonen lust ik ook,maar dan het liefst uit zo blikje en niet warm dus door de salades.
Popcorn vind ik lekker,maar met zout is dat niet zo goed voor me. Ik doe sinds maandag geen zout erin, maar gewoon wat extra knoflook. Als mijn man dat wel wil kan hij dat er zelf apart indoen op zijn bord.
Ja mijn gewicht is idd teveel, ik weet het :oops: . Het is allemaal extra vet.
Caribbeanlover- Ratel
Nois schreef:Stevia is een natuurlijk zoetmiddel en niet slecht zoals zoetstoffen als aspartaam etc die in lightdranken zitten.
Oh dat ken ik denk ik wel. Ik heb wel zoetjes voor in de thee.
Caribbeanlover- Ratel
Zoetjes is juist aspartaam en dus minder goed voor je.
Stevia is echt heel wat anders.
Stevia is echt heel wat anders.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Is dat zo pot wat op poedersuiker lijkt met een blauw deksel? Zo ja dan heb ik dat wel eens gehad. Ik heb wel een zoetjes in de vorm van poeder gehad. Wist niet dat zoetjes zo anders en slecht waren. Moet je het eten van Stevia ook beperken?
Caribbeanlover- Ratel
De kans dat je stevia hebt gehad schat ik niet heel erg groot. Zo'n grote bus is nooit 100% stevia. Stevia hoef je in princiepe niet te beperken. Stevia zonder aspartaam oid heb ik hier in de supermarkten nog niet kunnen vinden.
Dat honger gevoel moet je even door heen. Je hebt jaren te veel binnen gekregen dus je lichaam vraagt er ook om zonder dat het nodig is. Neem dan of een stuk fruit of een glas water.
Dat honger gevoel moet je even door heen. Je hebt jaren te veel binnen gekregen dus je lichaam vraagt er ook om zonder dat het nodig is. Neem dan of een stuk fruit of een glas water.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Dus zonder aspartaam. Bestaat dat wel? Ik heb net 3 boterhammen en 1 kop thee op en rammel nog. Iemand zei dat als ik een knorrende maag heb dat ik dan een kop thee kan nemen, maar dan zit mijn buik wel vol alleen blijft mijn maag nog knorren en denk ik ............ik wil chips!
Bij die kliniek wilde ik 50 als streven hebben, maar dat vonden ze te laag en dus was 55 wel goed. Nu ik eraan denk is dat wellicht ook te laag voor mijn bouw. Ik vind dat streven wat Marin zei van de BMI dat ik 62 moet wegen wel goed en liever 60 eigenlijk.
Ik hoef geen 55 te wegen, 60 is de limit.
Heb de volgende dingen op mijn boodschappenlijstje staan.
Tomaten, komkommer, radijs, sla, eieren, sandwichspread, bruin brood, snack a jack oid, light dressing, slimpie siroop, cous cous, eierkoeken.
Er staan 2 pakken milk and fruit in de koekast en aangezien mijn man dat niet drinkt vind ik het zonde om weg te gooien. Zulke dingen maak ik wel op, maar dat geld niet voor chips en chocolade natuurlijk.
Vullen eierkoeken wel? Ik heb het idee van niet en heb er dan misschien 3 ofzo nodig voor ik een vol gevoel krijg.
Het is beter om 6x kleine dingen te eten, dan 3x ruime/volle/zware maaltijden en ongezonde tussendoortjes.
Als ik het volhoud denken jullie dat ik dan rond 10 sept. minder buik heb?
Ik moet dan wel opletten op vakantie. Doordat wij altijd all in gaan ligt het eten voor het oprapen de hele dag door. Als wij ervoor kiezen om van het buffet te eten neem ik altijd wel patat, s'middags en s'avonds dus veel dagen 2x op 1 dag.
Bij ala carte heb je vaak geen patat. Daarom hoop ik op weer zo hotel als vorig jaar, dan eet ik automatisch gezonder.
Ik ben vanochtend op de weegschaal gestaan en ik woog idd 69,5 zoals ik zei en een tijdje geleden was dat 69,7 :cheers: .
Ooit vroeg mijn man of ik was afgevallen omdat hij merkte dat ik minder chips at,maar volgens mij was dat bedrog. Wel had ik een tijd terug meer lovehandles en nu een stuk minder.
Bij die kliniek wilde ik 50 als streven hebben, maar dat vonden ze te laag en dus was 55 wel goed. Nu ik eraan denk is dat wellicht ook te laag voor mijn bouw. Ik vind dat streven wat Marin zei van de BMI dat ik 62 moet wegen wel goed en liever 60 eigenlijk.
Ik hoef geen 55 te wegen, 60 is de limit.
Heb de volgende dingen op mijn boodschappenlijstje staan.
Tomaten, komkommer, radijs, sla, eieren, sandwichspread, bruin brood, snack a jack oid, light dressing, slimpie siroop, cous cous, eierkoeken.
Er staan 2 pakken milk and fruit in de koekast en aangezien mijn man dat niet drinkt vind ik het zonde om weg te gooien. Zulke dingen maak ik wel op, maar dat geld niet voor chips en chocolade natuurlijk.
Vullen eierkoeken wel? Ik heb het idee van niet en heb er dan misschien 3 ofzo nodig voor ik een vol gevoel krijg.
Het is beter om 6x kleine dingen te eten, dan 3x ruime/volle/zware maaltijden en ongezonde tussendoortjes.
Als ik het volhoud denken jullie dat ik dan rond 10 sept. minder buik heb?
Ik moet dan wel opletten op vakantie. Doordat wij altijd all in gaan ligt het eten voor het oprapen de hele dag door. Als wij ervoor kiezen om van het buffet te eten neem ik altijd wel patat, s'middags en s'avonds dus veel dagen 2x op 1 dag.
Bij ala carte heb je vaak geen patat. Daarom hoop ik op weer zo hotel als vorig jaar, dan eet ik automatisch gezonder.
Ik ben vanochtend op de weegschaal gestaan en ik woog idd 69,5 zoals ik zei en een tijdje geleden was dat 69,7 :cheers: .
Ooit vroeg mijn man of ik was afgevallen omdat hij merkte dat ik minder chips at,maar volgens mij was dat bedrog. Wel had ik een tijd terug meer lovehandles en nu een stuk minder.
Caribbeanlover- Ratel
Met een beetje geluk scheelt het al een hoop als je gezonder gaat eten. Eierkoeken zijn nog niet een top tussendoortje, liever dan iets van fruit/salade of een ei oid.
Je maag moet ook nog krimpen als je dit een tijdje volhoud zul je zien dat je straks ook minder op kan.
En twee keer op een dag patat omdat het er is. Dat noem ik gewoon niet al te slim. Verleidingen moet je leren weerstaan. Even een dieet werkt niet dan zit het er zo weer aan het moet een andere leefstijl worden.
Je maag moet ook nog krimpen als je dit een tijdje volhoud zul je zien dat je straks ook minder op kan.
En twee keer op een dag patat omdat het er is. Dat noem ik gewoon niet al te slim. Verleidingen moet je leren weerstaan. Even een dieet werkt niet dan zit het er zo weer aan het moet een andere leefstijl worden.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Dat je maag knort betekend niet gelijk dat hij leeg is hè, wel dat je darmen aan het werk zijn om alles te verwerken!
Water helpt wel voor een vol gevoel. Drink maar eens een half liter flesje leeg, heb je gelijk minder trek.
Als je brood gaat halen, moet je wel volkoren halen. Bruin brood is bijna wit, maar dan met een kleurtje, dat voegt niet zoveel toe.
Water helpt wel voor een vol gevoel. Drink maar eens een half liter flesje leeg, heb je gelijk minder trek.
Als je brood gaat halen, moet je wel volkoren halen. Bruin brood is bijna wit, maar dan met een kleurtje, dat voegt niet zoveel toe.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Volkoren it is. Wil het echt proberen, maar of ik het volhoud kan ik niet beloven met zekerheid zeggen. Met uit eten gaan wil ik er niet echt opletten. Een salade en soep neem ik nooit en wil dat nu ook niet gaan doen alleen omdat ik af wil vallen. Ik wil gewoon lekker kunnen eten zonder zorgen en zo vaak gaan we trouwens niet meer.
Caribbeanlover- Ratel
Nois schreef:Welke gezonde dingen vind je wel lekker CBL?
Edit: en nu onder mijn eigen account...
Amen. Plus de halvarine erbij.
Gast- Gast
Pagina 4 van 18 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 18
Pagina 4 van 18
Permissies van dit forum: