Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

En op wie lijkt je kindje?

+20
Kat1980
Mikki
Liadan
Susan
Sjaantje
Bruintje Beer
Mida4you
Flip Fluitketel
Mirror
PapillonRose
mauwmauw
Parisienne
Fiwen
Jelin
Diese
meisjesmama
Makamba
Lindsya
Tania
Pussycat
24 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

En op wie lijkt je kindje? - Pagina 2 Empty Re: En op wie lijkt je kindje?

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 23:53

Fenne is denk ik van de melkboer nerd , ze lijkt eigenlijk op geen van ons beiden. Zeker toen ze nog heel klein was grapten we er weleens over dat we vast de verkeerde baby mee naar huis hebben gekregen (het is dat ze niet van mijn kamer af is geweest...). De laatste maanden begint ze wel ineens wat meer op mijn schoonmoeder te lijken. Toen ik vroeg of zij kinderfoto's van zichzelf had, viel het kwartje ineens; twee druppels water!

Qua gedrag.. Toen ik zwanger was van haar zeiden we nog tegen elkaar dat we vast een rustig kindje zouden krijgen, omdat wij ook allebei erg rustig zijn. Nou, mooi niet dus! Ze is een echte druktemaker. Volgens mijn ouders lijkt ze in haar manier van doen wel op mij als kind, maar dan met twee keer zoveel lawaai :P

Thije is een exacte kopie van mijn man. Bijna eng haha. Toen hij geboren was zag je dat nog niet zo, maar na ongeveer twee maanden was het gewoon Mini-me! Zelfde vorm hoofd, zelfde donkere aziatische ogen en een grote neus clown . Onze kinderen lijken dan ook voor geen meter op elkaar, zoals ook al was opgemerkt in het laatste foto-topic.
De oudste is blond, heeft blauwe ogen en een bolle toet. De jongste is donker, heeft bijna zwarte ogen en een lang, smal hoofd. Ook qua gedrag als baby zijn ze heel anders. Thije is veel rustiger, maar aan de andere kant veel vrolijker, altijd aan het lachen. Fenne had een korter lontje en was altijd alles heel serieus aan het bestuderen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En op wie lijkt je kindje? - Pagina 2 Empty Re: En op wie lijkt je kindje?

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 23:55

Sjaantje schreef:Ik vind het zo bijzonder om te zien dat kinderen het ene moment sprekend op papa lijken en het andere moment toch weer meer van mama weg hebben! Mijn nichtje heeft ook echt trekjes van beide ouders en vlak nadat ze geboren is, hebben ook een aantal mensen gezegd dat ze op mij lijkt (haar mama is mijn zusje).

Het valt me wel op dat baby's vaak veel op de papa lijken, ik vraag me af of dat een soort 'bewijs' is naar de vader toe? Ik bedoel, als moeder zijnde weet je zéker dat het kind van jou is, maar de papa kan natuurlijk iedereen zijn, theoretisch gezien. En dan doel ik niet specifiek op de huidige tijd, maar misschien al van vroeger uit, dat we zo geëvolueerd zijn? Of denk ik nu té ver door?

Dat heb ik inderdaad weleens gelezen, dat baby's met name de eerste maanden veel op de vader lijken om hem te overtuigen dat ze van hem zijn. Anders zou een vader van vroeger uit niet geneigd zijn voor zijn gezin te zorgen.

Bij ons was dat dus niet het geval trouwens. En ze zijn toch echt van hem, en hij zorgt gelukkig ook nog eens goed voor ze :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En op wie lijkt je kindje? - Pagina 2 Empty Re: En op wie lijkt je kindje?

Bericht  Susan wo 26 jan 2011 - 0:05

Ezra lijkt meer op mij en Yrsa lijkt meer op Dion. Dion heeft Indisch bloed en dat zie je aan Yrsa ook heel goed, ze heeft altijd een tintje en echt een beetje van die Indische ogen. Ezra leek in het begin trouwens ook meer op Dion. Ze hebben ook allebei bruine ogen, net als hij.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En op wie lijkt je kindje? - Pagina 2 Empty Re: En op wie lijkt je kindje?

Bericht  Sjaantje wo 26 jan 2011 - 0:12

Grappig om te lezen dat mijn eigen-bedachte theorie ook door anderen is bedacht! Ik heb daar verder nooit naar gegoogeld ofzo, maar het viel me op omdat er het afgelopen jaar heel veel kindjes zijn geboren in mijn omgeving en het me opviel dat de meeste beebs op hun papa leken. En door dit topic moest ik er ineens weer aan denken.
Maar het klinkt ook wel heel logisch natuurlijk, dat papa zéker wilt weten dat hij voor zijn eigen kind aan het zorgen is Very Happy
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

En op wie lijkt je kindje? - Pagina 2 Empty Re: En op wie lijkt je kindje?

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 0:22

Jip op papa als 2 druppels water..


Verder heeft hij ook alle streken van papa. Ik kan er heel weinig uit halen wat hij van mij heeft ! Ja oke het goede slapen en lief zijn hahahaha


Laatst aangepast door Nonnevot op wo 26 jan 2011 - 6:59; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En op wie lijkt je kindje? - Pagina 2 Empty Re: En op wie lijkt je kindje?

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 0:24

Dat is bij ons nogal veranderd. De oudste leek erg op papa, maar lijkt nu ze 3,5 is precies op mij.

De jongste leek meteen erg op papa, en dat doet hij nu nog. Ik vind het wel grappig, dochter lijkt op mij, zoon op papa.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En op wie lijkt je kindje? - Pagina 2 Empty Re: En op wie lijkt je kindje?

Bericht  Liadan wo 26 jan 2011 - 0:24

Yara lijkt heel veel op haar papa, vooral als baby echt sprekend. Nu begint ze wat te veranderen en hoor ik af en toe dat ze ook wel op mij lijkt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En op wie lijkt je kindje? - Pagina 2 Empty Re: En op wie lijkt je kindje?

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 0:41

Susan schreef:Ezra lijkt meer op mij en Yrsa lijkt meer op Dion. Dion heeft Indisch bloed en dat zie je aan Yrsa ook heel goed, ze heeft altijd een tintje en echt een beetje van die Indische ogen. Ezra leek in het begin trouwens ook meer op Dion. Ze hebben ook allebei bruine ogen, net als hij.
Ik vroeg me al af of 1 van jullie een andere nationaliteit had ofzo, ik vind Ezra net een halfbloedje smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En op wie lijkt je kindje? - Pagina 2 Empty Re: En op wie lijkt je kindje?

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 0:50

De een zegt dat Tygo veel op mij lijkt. De ander zegt weer dat het precies papa is. Ik weet het niet. Wel weet ik dat qua karakter Jens en ik precies hetzelfde zijn.......arme Jens Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En op wie lijkt je kindje? - Pagina 2 Empty Re: En op wie lijkt je kindje?

Bericht  Mikki wo 26 jan 2011 - 3:07

Mijn oudste lijkt op mij, alleen heeft ze de donkere ogen en de krullen van haar vader.
De jongste is een exacte kopie van de oudste, alleen dan met blauwe ogen en blond haar, net als ik.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En op wie lijkt je kindje? - Pagina 2 Empty Re: En op wie lijkt je kindje?

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 4:53

Zowel Dylan als Lynn sprekend Sander!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En op wie lijkt je kindje? - Pagina 2 Empty Re: En op wie lijkt je kindje?

Bericht  Kat1980 wo 26 jan 2011 - 9:30

Bij mijn oudste zoon zei iedereen in het begin dat hij op mij leek, maar het is nu toch echt sprekend zijn vader. Bij mijn jongste zie je wel al dat hij mijn kin heeft en de neus van mijn vriend, maar ben benieuwd op wie hij uiteindelijk gaat lijken.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

En op wie lijkt je kindje? - Pagina 2 Empty Re: En op wie lijkt je kindje?

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 10:14

I.sam is 2 druppels water met mijn man, N.ora lijkt veel op mij. Al begint I.sam nu ook gezichtsuitdrukkingen van mij te krijgen en N.ora die van mijn man (vooral als ze heel zielig doet Laughing ).
I.sam lijkt trouwens ook veel op mijn zus. En gek genoeg lijken de kinderen van mijn zus weer op mij. Het zal wel aan de haarkleur liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En op wie lijkt je kindje? - Pagina 2 Empty Re: En op wie lijkt je kindje?

Bericht  MamaVanDarcy wo 26 jan 2011 - 10:19

D. is echt 100% mijn ex. Als je hem ziet zie je niet dat hij half Nederlands is, maar hij ziet er 100% Turks uit angel
Krijg vaak de ''grappige'' vraag of ik de oppas ben, of dat ik wel zeker weet dat het mijn kind is.

Ook karakter is het precies zijn vader, kan van 0 naar kookpunt gaan in 1 sec;)

Maar als ik babyfoto's van mijn moeder zie is het wel 1 gezicht met haar, maar mijn moeder heeft Indisch bloed, dus ook donker. Laughing

MamaVanDarcy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 59
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En op wie lijkt je kindje? - Pagina 2 Empty Re: En op wie lijkt je kindje?

Bericht  Mamsie wo 26 jan 2011 - 10:23

G is precies mij
V is precies mijn vriend
S geen idee haha
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En op wie lijkt je kindje? - Pagina 2 Empty Re: En op wie lijkt je kindje?

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 11:28

Ze lijkt op geen van beiden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En op wie lijkt je kindje? - Pagina 2 Empty Re: En op wie lijkt je kindje?

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 18:07

Mijn zoontje heeft een kuiltje in zijn wang van mij, maar verder is het 1 gezicht met zijn vader. Als je foto's van die twee in dezelfde leeftijd naast elkaar legt lijken ze sprekend op elkaar. Helemaal leuk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En op wie lijkt je kindje? - Pagina 2 Empty Re: En op wie lijkt je kindje?

Bericht  sheila123 wo 26 jan 2011 - 20:10

J. leek als pasgeboren baby sprekend op mijn man,we hebben de boeken ernaast gehad :P Nu is ze heel erg veranderd in haar bekkie en hoor ik alleen nog maar dat ze sprekend op mij lijkt...! Qua karakter is ze echt helemaal mij al vanaf het begin.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En op wie lijkt je kindje? - Pagina 2 Empty Re: En op wie lijkt je kindje?

Bericht  Monnie do 27 jan 2011 - 0:12

N. lijkt sprekend op zijn vader als ik de meesten moet geloven. Keer op keer hoor ik dat. Zie het zelf niet zo, haha. Maar nu beginnen steeds meer mensen te zeggen dat hij meer op mij gaat lijken. Vindt het zelf altijd lastig te zien.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En op wie lijkt je kindje? - Pagina 2 Empty Re: En op wie lijkt je kindje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum