Wat deden jullie grootouders gedurende WO2?
+38
Poubelle
Twellie
Schaapke
RYW
Tinus
SarahKey
Minx
xxjojootjexx
Jezzie
Raindrop
Krullebol
Atelier Madame
Sterre
Penny Blossom
Silver
Niekske
Rush
minoessepoes
Jeanette
Highway
Lady4
PrimaBella
sarah
Antibes
Blond
Lady Starstruck
Char1
Lousanne
Sarah1985
Monte
girli
_Nina
Arwyn
Susan
Tania
_Lacey_
Printje
Bazinga
42 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Wat deden jullie grootouders gedurende WO2?
Ik weet het niet zo goed van mijn beide opa's en oma's
de opa en oma aan mijn moeders kant woonden toen in Rotterdam, Ik weet niet of ze het slecht hebben gehad, mijn opa heeft nog steeds voedelsbonnen. Ik ga het eens vragen aan mijn moeder.
Mijn opa heeft wel in indie gezeten en daar wil hij niks over vertellen, niemand weet hier ook iets van alleen dat hij chauffeur was en meer weten we niet.
Opa en oma van mijn vaders kant woonde in Drenthe op een boerderij dus ik denk niet dat zij het heel slecht hebben gehad, ik ga dat even vragen aan mijn opa en oma vragen. Ik vind verhalen over de oorlog altijd heel bijzonder en mooi.
de opa en oma aan mijn moeders kant woonden toen in Rotterdam, Ik weet niet of ze het slecht hebben gehad, mijn opa heeft nog steeds voedelsbonnen. Ik ga het eens vragen aan mijn moeder.
Mijn opa heeft wel in indie gezeten en daar wil hij niks over vertellen, niemand weet hier ook iets van alleen dat hij chauffeur was en meer weten we niet.
Opa en oma van mijn vaders kant woonde in Drenthe op een boerderij dus ik denk niet dat zij het heel slecht hebben gehad, ik ga dat even vragen aan mijn opa en oma vragen. Ik vind verhalen over de oorlog altijd heel bijzonder en mooi.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Re: Wat deden jullie grootouders gedurende WO2?
Van mijn moeders kant weet ik het niet. Ik heb met die kant van de familie niet veel contact, mijn opa van die kant was al overleden toen mijn moeder zeventien was en mijn oma overleed toen ik nog erg jong was.
Mijn opa en oma van mijn vaders kant woonden allebei op een boerderij en ze hadden onderduikers en zorgden ook voor eten bij andere onderduikadressen. Zo bewaarden ze in een extra laag in een aanhanger bijvoorbeeld kazen, zodat die niet gevonden werden door de Duitsers.
Van mijn stiefopa en -oma weet ik niet veel, maar vorige week vertelde mijn stiefmoeder wel een ontzettend naar verhaal. Mijn stiefoma heeft haar eerste liefde verloren in de oorlog. Het was een joodse jongen die ondergedoken zat en toen hij bij een inval wilde vluchten, hebben ze hem van het dak geschoten. Dat vond ik zo'n naar verhaal, ik word er nu weer misselijk van.
Mijn opa en oma van mijn vaders kant woonden allebei op een boerderij en ze hadden onderduikers en zorgden ook voor eten bij andere onderduikadressen. Zo bewaarden ze in een extra laag in een aanhanger bijvoorbeeld kazen, zodat die niet gevonden werden door de Duitsers.
Van mijn stiefopa en -oma weet ik niet veel, maar vorige week vertelde mijn stiefmoeder wel een ontzettend naar verhaal. Mijn stiefoma heeft haar eerste liefde verloren in de oorlog. Het was een joodse jongen die ondergedoken zat en toen hij bij een inval wilde vluchten, hebben ze hem van het dak geschoten. Dat vond ik zo'n naar verhaal, ik word er nu weer misselijk van.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe doen/deden jullie dit?
» Hoe deden/doen jullie dat?
» wat deden jullie tijdens je verlof?
» Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar?
» Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?
» Hoe deden/doen jullie dat?
» wat deden jullie tijdens je verlof?
» Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar?
» Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: