Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar?

+2
Twellie
Liadan
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar? Empty Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar?

Bericht  Liadan za 23 jun 2012 - 9:37

Wat konden jullie kinderen toen ze 1 jaar waren en wat is hun favoriete bezigheid?
Ik heb een oud-collega op facebook, haar zoon is precies net zo oud als de mijne en ik zit soms met open mond te kijken naar wat hij al kan.
Hij kan heel netjes met een lepel eten en een houten inlegpuzzel maken bijv. Dat kan mijn zoon echt nog helemaal niet. Ook een toren bouwen doet hij niet, omgooien is hij daarentegen heel goed in Wink .
Ik weet niet meer zo goed wat onze dochter deed op die leeftijd maar wel weer hele andere dingen dan onze zoon.
Ik maak me trouwens geen zorgen over wat onze zoon nog niet kan, ik vind het alleen zo grappig om die verschillen te zien.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar? Empty Re: Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar?

Bericht  Twellie za 23 jun 2012 - 9:45

Nou, netjes met een lepel eten is hier nog steeds een probleem Laughing .

Volgens mij hield ze toen ook vooral van torens omgooien en ze kon toen tussen meubels wat wankele stapjes maken. Ze kon al wel aardig wat woordjes zeggen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar? Empty Re: Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar?

Bericht  Printje za 23 jun 2012 - 9:48

Pff ik weet het niet meer precies..

Hij kon ook nog niet netjes eten hoor, en idd torens omgooien wel maar bouwen volgens mij niet. hij liep aan 1 vinger en 'kletste' al wat.

Je moet ook niet alles geloven wat anderen zeggen hoor, ze kan natuurlijk ook flink aan het opscheppen zijn, of heb je het ook echt gezien?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar? Empty Re: Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar?

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 9:51

Op zijn eerste verjaardag trok hij zich voor de eerste keer omhoog in de box, kon papa zeggen maar geen mama en we hebben zo'n vormenstoof en af en toe lukte het hem om er een figuurtje in de gooien. Maar torens bouwen en puzzels leggen kon hij toen nog niet hoor. Puzzelen trouwens nu nog steeds niet

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar? Empty Re: Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar?

Bericht  Liadan za 23 jun 2012 - 9:56

Ik heb filmpjes gezien smile .
En Kian zal vast weer andere dingen doen, maar hij is nog veel te lomp om netjes met lepel te eten en een puzzel gooit hij meteen van de tafel af, haha. Hij zegt ook nog niks, al lijkt hij sinds vandaag wel papa en mama te zeggen als hij opgepakt wil worden. Hij is ook meer bezig met de grove motoriek (klimmen, klimmen en nog meer klimmen).



Laatst aangepast door Liadan op za 23 jun 2012 - 10:06; in totaal 1 keer bewerkt

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar? Empty Re: Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar?

Bericht  Printje za 23 jun 2012 - 9:59

mm oke Liadan, ik heb namelijk vaak het idee dat het bij moeders een beetje baas boven baas is.

Een vriendin en collega van mij heeft een kindje van precies evenoud maar hij is altijd al veel verder geweest met de motoriek (vooral de grove) en R is altijd verder geweest in taaldingetjes/ fantasiespel etc. Ze ontwikkelen zich toch allemaal op hun eigen tempo en niveau. daarnaast wil een slimme 1-jarige nog helemaal niets zeggen over hoe ze het 'later' gaan doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar? Empty Re: Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar?

Bericht  Liadan za 23 jun 2012 - 10:03

Je hebt gelijk hoor Printje. Een vriendin van mij heeft een zoon net zo oud als Yara en daarbij gaat het hetzelfde als bij de zoon van jouw vriendin en R.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar? Empty Re: Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar?

Bericht  Printje za 23 jun 2012 - 10:04

Liadan; volgens mij gebeurd het erg vaak dat ze 'sneller' zijn bij ontwikkelingsgebied x en dat bijv. de motoriek 'minder' is. Een kind kan zich niet op alle ontwikkelingsgebieden tegelijkertijd ontwikkelen, dat bedoel ik eigenlijk te zeggen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar? Empty Re: Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar?

Bericht  Pussycat za 23 jun 2012 - 10:05

Ach ja.. de een kan al lopen de ander alleen praten, puzzels leggen. De ene doet dit de ander doet dat.
Maar ik heb nog nooit een kind gezien van 1 jaar die alles tegelijk kon.

Die van mij kon toen echt nog geen woordjes zeggen ja papa en mama en dan nog niet altijd even duidelijk.
Ze kon wel met 11 maanden al heel goed lopen.
Zelf eten kon ze pas na de 1 jaar hoor met de vork en lepel volgens mij rond 14/15? maanden.

En nu begint ze pas steeds meer woordjes te zeggen en puzzels heeft ze ook nu pas interesse voor.
Eentje van 8/10 stukjes legt ze zo.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar? Empty Re: Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar?

Bericht  teletascha za 23 jun 2012 - 21:52

Ze kon met 1 jaar los lopen, de simpelste vormen in een vormenstoof stoppen (dus rondje, vierkantje), puzzel uit elkaar halen Very Happy , met duplo primo een toren bouwen, met stapelbekerseen toren bouwen
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar? Empty Re: Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar?

Bericht  Tania za 23 jun 2012 - 21:55

Met een jaar kon hij aan de meubels lopen, een paar (3 ofzo) grote blokken op mekaar zetten, was hij vaak bezig met dingen in en uit een bakje doen, klom hij overal op en waren vooral knopjes overal op (tv, dvd, ab, telefoon enz.) erg interessant.
Met een lepel eten, uit een gewone beker drinken enz. waren toen echt nog kansloos laughcry

Oh ja en hij zei een paar woordjes volgens mij mama, papa en bumba ofzo.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar? Empty Re: Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar?

Bericht  Liadan za 23 jun 2012 - 22:22

Snelle meid teletascha!

Als ik Kian blokken in zijn hand geef voor een toren, dan gooit hij er meteen mee smile .
Lopen aan 2 handen doet hij sinds kort en hij kan voor en achteruit op zijn loopwagen. Uit een gewone beker drinken gaat ook al goed zelf (tot hij geen zin meer heeft, dan gooit hij de beker om).
Vormenstoof ga ik eens aanschaffen, kijken of hij dat leuk vindt. Knijpers uit het mandje halen vindt hij in ieder geval geweldig, misschien vormen ergens in doen ook wel Wink .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar? Empty Re: Wat deden jullie kinderen rond 1 jaar?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum