Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

+5
Liadan
Susan
Tania
Stokstaartje
Printje
9 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Printje do 16 aug 2012 - 9:07

Het duurt nog een hele tijd maar ik zit te bedenken hoe we het met R doen wanneer baby 2 er is.

Ik hoop in het ziekenhuis te bevallen en daarna meteen naar huis te mogen. Maar nu twijfel ik of we dan of bijv. zelf R ophalen bij oma, of dat oma hem komt brengen voor of nadat we thuisgekomen zijn. Voor vind ik aan de ene kant niet fijn voor hem omdat het dan misschien zo raar is om met een baby binnen te komen.

Of dus misschien wanneer we al thuis zijn, ik heb gehoord dat je dan wel moet zorgen dat je de baby niet vast hebt omdat dat voor je eerste kindje niet fijn/goed zou zijn. Dus ik dacht dan; baby in de box en wij gewoon op de bank ofzo. (ik ben anti bed hahha, dus daar zal ik niet snel liggen)

Waar een mens zich niet zorgen om maakt...

Dus hoe pakten jullie dit aan?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Stokstaartje do 16 aug 2012 - 9:09

Ik heb nog geen kinderen, maar is het een idee om hem mee te laten gaan met ophalen. Ik zou denken dat hij zich er dan bij voelt horen, omdat hij mee mag om mama en de nieuwe aanwinst op te halen.
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Printje do 16 aug 2012 - 9:10

Stokstaartje schreef:Ik heb nog geen kinderen, maar is het een idee om hem mee te laten gaan met ophalen. Ik zou denken dat hij zich er dan bij voelt horen, omdat hij mee mag om mama en de nieuwe aanwinst op te halen.

Zoo stom niet eens aan gedacht maar dat is natuurlijk ook een goed idee haha. Heb ik meteen weer mijn kleine ventje bij me haha het idee dat ik in het ziekenhuis zou moeten blijven zonder hem maakt me nu al gek en verdrietig haha stom he
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 9:11

H. is meteen komen kijken toen ik was bevallen.
Ze is met mijn ouders naar het ZH gekomen en ze vond het helemaal niet erg dat ik hem vast had en ze heeft er ook niks aan over gehouden Wink

Daarna is ze weer met mijn ouders mee gegaan en zou mijn man haar later ophalen en met haar thuis gaan slapen. Toen dachten we nog dat ik een nacht moest blijven met A.
Maar om 18.00 zeiden ze ineens dat we al naar huis mochten. Mijn man is de MC thuis gaan halen en kwam toen A en mij ophalen.
Mijn ouders zijn toen met H naar ons gereden en we kwamen vrijwel tegelijk binnen.
H. gaf A. een kus en toen zei ze dat ze naar bed wilde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Tania do 16 aug 2012 - 9:14

Ik ben 'snachts bevallen. Mijn zoontje was bij mijn ouders en die zijn met hem naar ons huis gekomen toen hij wakker was. Ik zat toen op bed en M. zat bij me. Hij vond het wel grappig, heeft een cadeautje van M. gekregen en toen wilde hij wel weer beneden spelen met oma Laughing
Hij was wel meteen gek op haar ze kreeg (en krijgt) heel veel kusjes en knuffels.
Wat wel grappig was, hij noemde z'n knuffel altijd tete. Maar vanaf de dag dat M. geboren is, noemt hij haat tete en heeft hij het tegen z'n knuffel nooit meer gezegd. Hij weigert ook haar naam te zeggen, ze heet tete volgens hem.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Susan do 16 aug 2012 - 9:14

Ezra was gewoon thuis toen ik ging bevallen, mijn ouders hebben hem samen in bad gedaan en naar bed gebracht terwijl ik beneden weeën weg zat te puffen. Toen ik naar het ziekenhuis ging sliep hij allang. Ik weet nog dat hij de volgende ochtend om vijf uur wakker werd, toen hebben we hem mee naar beneden genomen en toen hebben we hem Yrsa laten zien. Hij kreeg toen ook een cadeau omdat hij grote broer was geworden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Printje do 16 aug 2012 - 9:15

R kennende zal hij jaloers zijn dus ik denk dat we baby 2 of in bed of de box zullen leggen.

Maar goed we hebben nog even de tijd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Susan do 16 aug 2012 - 9:16

Tania schreef:Ik ben 'snachts bevallen. Mijn zoontje was bij mijn ouders en die zijn met hem naar ons huis gekomen toen hij wakker was. Ik zat toen op bed en M. zat bij me. Hij vond het wel grappig, heeft een cadeautje van M. gekregen en toen wilde hij wel weer beneden spelen met oma Laughing
Hij was wel meteen gek op haar ze kreeg (en krijgt) heel veel kusjes en knuffels.
Wat wel grappig was, hij noemde z'n knuffel altijd tete. Maar vanaf de dag dat M. geboren is, noemt hij haat tete en heeft hij het tegen z'n knuffel nooit meer gezegd. Hij weigert ook haar naam te zeggen, ze heet tete volgens hem.

Dat cadeau van Ezra was inderdaad officieel ook een cadeautje dat hij van Yrsa kreeg, maar ik vond dat ergens wel weer een raar idee, ik stelde me opeens voor dat ik Yrsa had moeten uitpersen met die houten takelwagen in haar handen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Printje do 16 aug 2012 - 9:17

Susan dat kan natuurlijk ook nog inderdaad. Maar jij mocht dus ook zo snel weer uit het ziekenhuis? Want heb je daar zelf eventueel inspraak in? Stel je bevalt tegen de avond en je wilt naar huis mag dat nog? Door alles wat er gebeurd is wil ik geen sec. langer in het ziekenhuis blijven dan nodig is vandaar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Printje do 16 aug 2012 - 9:18

hahahahaa Susan; misschien dacht hij dat wel mama had en een baby en een auto in haar buik.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Liadan do 16 aug 2012 - 9:18

Ik ben bevallen op de dag dat mijn dochter altijd al naar opa en oma toe ging. Mijn ouders hebben haar 's avonds weer naar huis gebracht. Zij is toen eerst met mijn vriend naar mij toegekomen en we zijn een tijdje met z'n vieren geweest. Ik had Kian al die tijd gewoon vast, ze kwam bij hem kijken, gaf hem kusjes en vond het allemaal goed. Hierna kwamen de opa's, oma's en tantes ook nog om onze zoon te bewonderen, dat was ook een klein feestje voor Yara want zij kreeg natuurlijk ook veel aandacht.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 9:19

Ik weet niet in hoeverre je daar zelf iets in te zeggen hebt. Zal ook aan je hele toestand liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Susan do 16 aug 2012 - 9:20

Printje schreef:Susan dat kan natuurlijk ook nog inderdaad. Maar jij mocht dus ook zo snel weer uit het ziekenhuis? Want heb je daar zelf eventueel inspraak in? Stel je bevalt tegen de avond en je wilt naar huis mag dat nog? Door alles wat er gebeurd is wil ik geen sec. langer in het ziekenhuis blijven dan nodig is vandaar.

Daar mocht dat wel ja, ik ben om 22.35 bevallen en we waren ergens in de nacht thuis. Er zijn volgens mij wel ziekenhuizen die daar moeilijker over doen, toen Ezra geboren was hadden we op zondagavond naar huis gekund, maar we mochten pas op maandagochtend omdat er anders geen kraamzorg was om ons op te starten. Misschien doen ze daar bij een tweede wel wat makkelijker over.

We hadden trouwens sowieso niet eens kunnen blijven, de kraamafdeling was vol. Ik kon er wel bevallen, maar hadden we moeten blijven, dan hadden we waarschijnlijk naar een ander ziekenhuis gemoeten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Printje do 16 aug 2012 - 9:21

Watermeloen schreef:Ik weet niet in hoeverre je daar zelf iets in te zeggen hebt. Zal ook aan je hele toestand liggen.

hahaha je kent me, ik zal niet snel toegeven dat ik pijn heb oid.

Misschien ook een idee om het aan te kaarten bij de vk tegen die tijd, dat ik eigenlijk na de bevalling gewoon naar huis wil ongeacht het tijdstip (zolang dat enigszins redelijk is natuurlijk)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  RYW do 16 aug 2012 - 9:21

Ik heb daar niet zo over nagedacht toen, eigenlijk. Sam was bij mijn ouders en ik beviel 's nachts in het ziekenhuis. Die ochtend daarna konden we naar huis, en toen wij thuis waren kwamen mijn ouders met Sam, en ik had Ben gewoon in mijn armen. Sam keek naar zijn broer, zei 'is dat MIJN Ben?' en het zat gelijk goed, eigenlijk, hij is altijd heel dol op zijn broertje geweest en heel beschermend.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 9:22

Printje schreef:
Watermeloen schreef:Ik weet niet in hoeverre je daar zelf iets in te zeggen hebt. Zal ook aan je hele toestand liggen.

hahaha je kent me, ik zal niet snel toegeven dat ik pijn heb oid.

Misschien ook een idee om het aan te kaarten bij de vk tegen die tijd, dat ik eigenlijk na de bevalling gewoon naar huis wil ongeacht het tijdstip (zolang dat enigszins redelijk is natuurlijk)

Dat kan wel zo zijn maar als jij bijna van je stokkie gaat of je bent ik weet niet hoeveel bloed verloren zullen ze je over het algemeen niet heel snel laten gaan...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Printje do 16 aug 2012 - 9:23

Susan schreef:
Printje schreef:Susan dat kan natuurlijk ook nog inderdaad. Maar jij mocht dus ook zo snel weer uit het ziekenhuis? Want heb je daar zelf eventueel inspraak in? Stel je bevalt tegen de avond en je wilt naar huis mag dat nog? Door alles wat er gebeurd is wil ik geen sec. langer in het ziekenhuis blijven dan nodig is vandaar.

Daar mocht dat wel ja, ik ben om 22.35 bevallen en we waren ergens in de nacht thuis. Er zijn volgens mij wel ziekenhuizen die daar moeilijker over doen, toen Ezra geboren was hadden we op zondagavond naar huis gekund, maar we mochten pas op maandagochtend omdat er anders geen kraamzorg was om ons op te starten. Misschien doen ze daar bij een tweede wel wat makkelijker over.

We hadden trouwens sowieso niet eens kunnen blijven, de kraamafdeling was vol. Ik kon er wel bevallen, maar hadden we moeten blijven, dan hadden we waarschijnlijk naar een ander ziekenhuis gemoeten.

Oke fijn om te horen, ik kaart het tegen die tijd gewoon aan. Ik denk dat het opstarten vd kraamzorg bij een tweede misschien idd anders is. Ik ga flesvoeding geven dus daarvoor zouden ze niet hoeven komen, de vorige keer bij R bestond het opstarten alleen maar uit mopperen dat ik naar bed moest, wat ik niet wilde, zeuren dat ik geen bv ging geven en kruikjes in het bedje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Susan do 16 aug 2012 - 9:24

Printje schreef:

hahaha je kent me, ik zal niet snel toegeven dat ik pijn heb oid.

Misschien ook een idee om het aan te kaarten bij de vk tegen die tijd, dat ik eigenlijk na de bevalling gewoon naar huis wil ongeacht het tijdstip (zolang dat enigszins redelijk is natuurlijk)

Ze kijken niet zozeer naar pijn, maar meer naar andere factoren, bijvoorbeeld of je veel bloed verloren bent, of jij en/of de baby koorts hebben, of je langdurig gebroken vliezen hebt gehad, hoe de bevalling is verlopen, enzovoort. Dat zijn allemaal dingen die je niet echt makkelijk kunt verbergen en dat is maar goed ook.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Printje do 16 aug 2012 - 9:24

Watermeloen schreef:
Printje schreef:
Watermeloen schreef:Ik weet niet in hoeverre je daar zelf iets in te zeggen hebt. Zal ook aan je hele toestand liggen.

hahaha je kent me, ik zal niet snel toegeven dat ik pijn heb oid.

Misschien ook een idee om het aan te kaarten bij de vk tegen die tijd, dat ik eigenlijk na de bevalling gewoon naar huis wil ongeacht het tijdstip (zolang dat enigszins redelijk is natuurlijk)

Dat kan wel zo zijn maar als jij bijna van je stokkie gaat of je bent ik weet niet hoeveel bloed verloren zullen ze je over het algemeen niet heel snel laten gaan...


Ja oke maar anders zo snel mogelijk weg daar. Moet er allemaal maar nog niet over nadenken, krijg het er nu al Spaans benauwd van hahahaa.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Printje do 16 aug 2012 - 9:25

Susan schreef:
Printje schreef:

hahaha je kent me, ik zal niet snel toegeven dat ik pijn heb oid.

Misschien ook een idee om het aan te kaarten bij de vk tegen die tijd, dat ik eigenlijk na de bevalling gewoon naar huis wil ongeacht het tijdstip (zolang dat enigszins redelijk is natuurlijk)

Ze kijken niet zozeer naar pijn, maar meer naar andere factoren, bijvoorbeeld of je veel bloed verloren bent, of jij en/of de baby koorts hebben, of je langdurig gebroken vliezen hebt gehad, hoe de bevalling is verlopen, enzovoort. Dat zijn allemaal dingen die je niet echt makkelijk kunt verbergen en dat is maar goed ook.

Nee das waar maar ja als je thuis bevalt kun je toch ook veel bloed verliezen? of moet je dan sowieso naar het ziekenhuis?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Susan do 16 aug 2012 - 9:25

Ik vond het met de kraamzorg zeker heel anders de tweede keer. De eerste keer wisten we nog van niks en kregen we heel veel informatie, de tweede keer wisten we eigenlijk alles al en toen was ik ook veel sneller weer op de been. Ik vond het wel heerlijk dat ze er was, het was een heel gezellig mens en ik vond het ook gewoon heerlijk om lekker tot rust te komen en te genieten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Monnie do 16 aug 2012 - 9:26

Ik ben 's nachts bevallen, mijn zoontje heeft toen bij mijn ouders geslapen. 's Morgens heeft mijn man hem opgehaald, zodat we eerst even met zijn vieren zouden zijn. S. lag toen op ons bed, hij was meteen heel lief voor haar, ging meteen kusjes geven en knuffelen. Als ik nu die foto's weer terug zie, zo mooi die eerste ontmoeting tussen die twee.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Mamsie do 16 aug 2012 - 9:26

Mijn man heeft de oudste opgehaald bij oma en toen zijn ze samen ons komen ophalen. Zodat hij niet thuiskwam en er ineens een baby was in zijn huis. Hij kreeg idd ook een cadeautje van de baby.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Tania do 16 aug 2012 - 9:26

Haha Susan, J. kreeg een mickey mouse clubhouse comuter. Ben toch blij dat ik dat irritante muziekje niet 9 maanden lang uit mijn buik heb gehoord Laughing

Hier mag je naar huis wanneer je wil, dat is dan wel bij de speciale kraamkamers. Bij de eerste waren die er nog niet en toen was het gebruikelijk om te blijven tot de volgende ochtend. Maar omdat me dat echt vreselijk leek heb ik gevraagd of je wel weg mocht als je dat per se wilde en (ook al vonden ze dat nogal raar) dat mocht wel.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Susan do 16 aug 2012 - 9:27

Printje schreef:

Nee das waar maar ja als je thuis bevalt kun je toch ook veel bloed verliezen? of moet je dan sowieso naar het ziekenhuis?

Als het een hoeveelheid is die als zorgelijk wordt gezien dan denk ik het wel, ja, maar dat weet ik ook niet zeker.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby? Empty Re: Hoe deden jullie dit na de geboorte van een tweede baby?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum