Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger, wanneer vertellen en aan wie?

+20
Flip Fluitketel
Sophiee
moepie
Parisienne
Flower_L
Miccie
Bimbam
Ezzer
Susan
Puggle
LDJ
Printje
Filoria
Ella
Teddyaapje
MADDIE
Jelin
Earane
Happydobby
Linda
24 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Zwanger, wanneer vertellen en aan wie? - Pagina 2 Empty Re: Zwanger, wanneer vertellen en aan wie?

Bericht  Miccie ma 23 jul 2012 - 19:16

Op mijn werk heb ik gelijk mijn leidinggevende gesproken op de dag dat ik testte. Was vooral dat ik het kwijt moest en mocht er iets zijn kon ik altijd bellen naar haar als ik niet kon werken.
Een vriendinnetje heb ik het toen ook meteen verteld want die wist dat we er voor bezig waren.

Verder na de echo met ongeveer 9 weken ouders, broers/zussen en goede vrienden verteld.
Na de termijnecho (ongeveer 12 weken) hebben we het 'wereldwijd' gemaakt.
Miccie
Miccie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 127
Punten : 134
Registratiedatum : 19-12-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wanneer vertellen en aan wie? - Pagina 2 Empty Re: Zwanger, wanneer vertellen en aan wie?

Bericht  Flower_L ma 23 jul 2012 - 19:44

10wkn ouders (beide keren vroege evho gehad)
12/13 weken rest

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wanneer vertellen en aan wie? - Pagina 2 Empty Re: Zwanger, wanneer vertellen en aan wie?

Bericht  Parisienne ma 23 jul 2012 - 20:16

Wij hebben het aan onze ouders en zussen/broer verteld de eerste paar dagen nadat ik erachter kwam dat ik zwanger was. Zijn bij iedereen op bezoek geweest, mijn vader en stiefmoeder waren zelfs gekomen een kwartier nadat ik het mijn vriend verteld had. Aangezien het ongepland was zaten we met veel vragen en dilemma's. Iedereen dacht mee en hielp ons deze grote verrassing te kunnen relatieveren. Daardoor waren we al snel erg gelukkig met de komst van de baby. Na de 12 weken hebben we het aan andere familie en vrienden verteld.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wanneer vertellen en aan wie? - Pagina 2 Empty Re: Zwanger, wanneer vertellen en aan wie?

Bericht  moepie ma 23 jul 2012 - 20:33

Bij de eerste wisten mijn ouders het nog op de dag dat ik getest had. Mijn zus wist het met zo'n 7 weken en mijn naaste collega ook. Ik moest het gewoon kwijt! De rest hebben we het verteld met zo'n 10 of 11 weken, toen hadden we 2 goede echo's gehad.

Bij deze zwangerschap zouden we wachten met vertellen tot de eerste echo, met 6 weken. Maar de dag nadat ik positief getest had zat ik te eten bij mijn ouders, ik zat dromerig voor me uit te kijken toen mijn moeder vroeg wat er was. "niks!" zei ik met een té blij gezicht haha. Ze wist het gelijk!! Ouders waren ook op de hoogte dat we al lang bezig waren, ook met de behandeling enzo. Toen kon ik m'n mond natuurlijk niet houden!!
De rest van de naaste familie wist het met 9 weken, daarna anderen.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wanneer vertellen en aan wie? - Pagina 2 Empty Re: Zwanger, wanneer vertellen en aan wie?

Bericht  Sophiee ma 23 jul 2012 - 22:17

We hebben het direct gezegd tegen mijn zus en de broer van mijn vriend en zijn vriendin. Snel daarna aan mijn ouders en zijn moeder. En ik zelf tegen twee goede vriendinnen. Rest kwam pas na de termijnecho.

We hebben bewust gewacht met het vertellen tegen mijn schoonvader. Hij kan echt zijn mond niet houden en we wilden toch wachten tot we zeker wisten dat het goed zat!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wanneer vertellen en aan wie? - Pagina 2 Empty Re: Zwanger, wanneer vertellen en aan wie?

Bericht  Flip Fluitketel ma 23 jul 2012 - 23:01

Mijn zus dezelfde avond. Mijn moeder rond de 5e week. Schoonouders rond de 6e week. Zussen en broer na de 8wkn in ieder geval. Leidinggevende van werk rond de 6e week en de rest van het team rond de 10e week. Rest van de familie/vrienden en bekenden rond de 12e/13e wk.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wanneer vertellen en aan wie? - Pagina 2 Empty Re: Zwanger, wanneer vertellen en aan wie?

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 23:03

Wij hebben de eerste keer meteen aan ouders verteld, broers en zussen na de eerste echo en de rest na de 2 de echo met 12 weken.

De 2de keer hebben we het meteen aan ouders, broers en zussen verteld en na de eerste echo aan de rest.

Wij hadden zo iets, de kans dat het mis gaat is er maar dan willen we dat ook kunnen delen dus waarom dan niet vertellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wanneer vertellen en aan wie? - Pagina 2 Empty Re: Zwanger, wanneer vertellen en aan wie?

Bericht  Annie24 ma 23 jul 2012 - 23:28

Ik testte op vrijdag positief en dat weekend wisten mijn ouders en schoonmoeder+vriend het. De vrijdag van de positieve test wist mijn baas het. Ik liep in het ziekenhuis om zwanger te worden en dat wist hij ook, dus vond het ook wel zo netjes dit meteen te vertellen.

Een hele goede mannelijke collega wist het ook meteen op vrijdag. Mijn toen beste vriendin ook die vrijdag. Een goede vrouwelijke collega bleek er over gedroomd te hebben en zag het aan me. Ze bleek zelf ook zwanger te zijn; 4 weken verder dan ik was. We hebben dus een tijdlang stiekem mailtjes naar elkaar zitten sturen over hoe we ons voelden omdat de andere collega's het nog niet wisten. Althans, ik had het mijn andere directe collega's nog niet letterlijk verteld, maar ze wisten het wel: het was bij hen bekend dat ik in het ziekenhuis liep om zwanger te worden en opeens at ik geen filé american meer terwijl ik dat normaal elke dag at Laughing

Uiteindelijk heb ik het met 10 weken en 5 dagen, na de 2e goede echo, officieel aan mijn collega's verteld. Mijn schoonvader+de rest van de vrienden/vriendinnen hoorden het met 12 weken. Mijn schoonvader drinkt nogal en zit elke dag in de kroeg. We waren bang dat als we het hem met 4 weken al zouden vertellen heel onze woonplaats het al zou weten en dat wilden we niet.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wanneer vertellen en aan wie? - Pagina 2 Empty Re: Zwanger, wanneer vertellen en aan wie?

Bericht  nillis di 24 jul 2012 - 3:21

Wij hebben het aan mijn schoonzus en zwager verteld toen we 7 weken waren en op mijn werk toen ook i.v.m dat ik in de ziektewet zat voor een laag hb en i.v.m de agressie op mijn werk. Voor de rest iedereen met 11 weken na twee goede echo's. Bij een tweede zwangerschap zou ik het zo weer doen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wanneer vertellen en aan wie? - Pagina 2 Empty Re: Zwanger, wanneer vertellen en aan wie?

Bericht  Jasmine di 24 jul 2012 - 4:14

Bij mijn eerste zwangerschap hadden we het vrij snel aan iedereen verteld, ouders wisten het één of twee dagen na de positieve test al, verdere familie iets later.

Spoiler:

Hm, bedenk me net dat mijn post misschien niet al te positief is in dit topic. Heb hem dus maar even in een spoiler gezet.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wanneer vertellen en aan wie? - Pagina 2 Empty Re: Zwanger, wanneer vertellen en aan wie?

Bericht  M-G di 24 jul 2012 - 12:26

Mijn ouders en één broer (die woont nog thuis) hebben we het met 5/6 weken na de eerste positieve test verteld. Mijn schoonmoeder en -vader 3 dagen later. Mijn andere broer en schoonzus met 7 weken (eerder zag ik hen niet). Mijn vriend heeft het toen ook direct aan zijn beste vriend verteld. Mijn beste vriendin heb ik het met 11 weken verteld. De zusjes van mijn vriend ook met 11 weken. Allemaal na de eerste echo van 10 weken en 4 dagen. Op mijn werk en andere vrienden met 13 weken. De rest heeft het allemaal via via wel gehoord of hebben we het later verteld. Heel wisselend dus, sommige keuze waren heel bewust en anderen omdat dat nou eenmaal zo gelopen is.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wanneer vertellen en aan wie? - Pagina 2 Empty Re: Zwanger, wanneer vertellen en aan wie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum