Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

borstvoeding, de nachten en je partner

+21
-Ieniemienie-
Twellie
Mamsie
Fearie
Famke
snoezel
Aimee
Rouge
maiadebij
CCC
Linda
PiP
Puggle
Floor
vickie
Liadan
woezel
Printje
Teddyaapje
Paper Crown
Wennes
25 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner - Pagina 2 Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 6:37

In het begin haalde hij ze er meestal uit, de 1e voeding tenminste, de 2e keer deed ik het meestal zelf, of andersom. Als we moesten verschonen beide 1.

Ze hebben uiteindelijk tot ruim 1 jaar een nachtvoeding gehad, en die deed ik vanaf een paar maanden allemaal zelf, borstvoeding uiteraard, maar ook het uit bed halen. Simpelweg omdat ik niet werk overdag, en mijn man er heel vroeg uit moet.

Edit: Hier ook gewoon vroeg eruit elke dag, omdat de oudste naar school gaat, maar ik vind het zo'n onzin om mijn man uit zijn slaap te halen, terwijl ik toch al wakker ben. Ik sliep overdag ook nooit, lukte niet met de oudste 2, en ja, het was echt wel zwaar, maar toch vond ik het onzin om hem ook nog eens wakker te maken. Ik zal toch zelf moeten voeden, en hem wakker maken alleen voor het eruit halen en erin leggen, nee, dat vind ik echt onzin.


Laatst aangepast door _MamaRosa_ op vr 20 jul 2012 - 6:44; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner - Pagina 2 Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  maiadebij vr 20 jul 2012 - 6:41

Wow Linda gefeliciteerd! Dat is snel gegaan!!

Ik doe eigenlijk altijd de nachten. Mijn man komt heel moeilijk weer in slaap en ik slaap verder zodra m'n hoofd het kussen raakt. En ik geef ook bv dus zoveel kon hij niet doen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner - Pagina 2 Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Rouge vr 20 jul 2012 - 7:20

Bij ons wisselde het, mijn man haalde haar soms uit de wieg en legde haar terug. Soms deed ik het. Maar wij hebben bijna geen nachtvoedingen gehad dus hebben eigenlijk allebei al vrij snel gewoon kunnen slapen.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner - Pagina 2 Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Aimee vr 20 jul 2012 - 7:45

Over het algemeen laat ik mijn vriend gewoon liggen, omdat ik toch als eerste wakker word en toch wakker moet blijven om hem te voeden. Maar als het echt de spuigaten uitloopt (zoals vannacht, was ik er al 8x uitgegaan) vraag ik wel of hij even wil gaan kijken.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner - Pagina 2 Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  snoezel vr 20 jul 2012 - 9:36

Ik heb de nachten altijd gedaan.

Ik heb een jaar borstvoeding gegeven en vond het onzinnig om samen actief in de weer te zijn s nachts. Ik heb ook lang niet liggend kunnen voeden (lukte me gewoon niet), dus moest er toch uit.. En bovendien ben ik een enorm makkelijke slaper. Als mijn hoofd mijn kussen weer raakt, slaap ik weer. Mijn man is een enorm lastige slaper.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner - Pagina 2 Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Famke vr 20 jul 2012 - 9:47

snoezel schreef:Ik heb de nachten altijd gedaan.

Ik heb een jaar borstvoeding gegeven en vond het onzinnig om samen actief in de weer te zijn s nachts. Ik heb ook lang niet liggend kunnen voeden (lukte me gewoon niet), dus moest er toch uit.. En bovendien ben ik een enorm makkelijke slaper. Als mijn hoofd mijn kussen weer raakt, slaap ik weer. Mijn man is een enorm lastige slaper.

+1, behalve dan dat het hier wel liggend lukte.
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner - Pagina 2 Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Fearie vr 20 jul 2012 - 10:27

Eerste tijd deden we het samen, nadat mijn vriend ging werken deed ik gewoon zachtjes zodat hij niet wakker werd. Soms werd ie wel wakker en kwam ie ff kijken, maar er zijn ook ochtenden geweest dat ie dacht dat D had door geslapen omdat hij ons niet had gehoord.
D heeft wel vanaf nacht 1 op zijn eigen kamer geslapen en daar voedde ik ook meestal.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner - Pagina 2 Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Mamsie vr 20 jul 2012 - 10:34

Ik deed het altijd zelf en verschonen deed ik niet 's nachts.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner - Pagina 2 Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Twellie vr 20 jul 2012 - 10:36

Teddyaapje schreef:Pff..de eerste nachten ging mijn vriend geloof ik uit bed om te verschonen maar later deed ik het alleen. Wel hadden wij het na een week of 3 zo geregeld dat ik de voeding van rond 22u deed en daarna kolfde. Ook de voeding van rond 2u deed ik en mijn vriend gaf om 6u een fles met gekolfde melk. Zo kon hij van 22u tot 6 slapen, en ik van 2 tot 10. Maar ik moet wel zeggen dat ik enorm veel productie had en dat ik het me kon 'veroorloven' om een voeding over te slaan. (Ik ben nu het boek 'borstvoeding' aant lezen en daarin staat dat hoe vaker je aanlegt in de eerste weken hoe meer *** (ben het woord kwijt) je aanmaakt, wat ervoor zorgt dat je als de kleine ouder wordt je dan nog steeds genoeg melk kunt produceren. Ik heb hier gelukkig geen problemen mee ondervonden maar wilde t toch ff melden want het is dus blijkbaar niet echt aan te raden zoals wij het hebben aangepakt).

Met een week of 5 liet T. de voeding van 2u vallen (die verschoof naar steeds later) waardoor ik die voeding gaf en mijn vriend de voeding van 6u kon overslaan. Met 8w sliep T. door van 23u tot 7u.

Ik heb de nachtvoedingen nooit als zwaar ervaren, vond t gezellig en knus en had de tv aan met comedy central. Ik vermaakte me wel. Wel had ik smorgens/ smiddags tijd om bij te slapen omdat T. natuurlijk de eerste was. Met een tweede lijkt me dit wel lastiger.

Prolactine!
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner - Pagina 2 Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Twellie vr 20 jul 2012 - 10:37

En Linda: gefeliciteerd borstvoeding, de nachten en je partner - Pagina 2 281626781 borstvoeding, de nachten en je partner - Pagina 2 281626781 .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner - Pagina 2 Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 20:16

Ik was er lichamelijk best erg aan toe na de bevalling, dus mijn vriend moest wel elke keer opstaan om onze zoon te verschonen en bij mij aan te leggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner - Pagina 2 Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  -Ieniemienie- vr 20 jul 2012 - 20:29

Ik deed het altijd zelf. Mijn man zn wekker gaat om half2 snachts voor zn werk.
Dus vond het belangrijker dat hij die uurtjes dat hij slaapt (vanaf 21.30u) ook gewoon goed slaapt.
En nog steeds doe ik altijd al het nachtwerk als dat nodig is.
Ook als mijn man niet werkt (van za op zo) want dan vind ik dat hij uit mag slapen omdat hij snachts zo weinig slaapt.
Wij vinden dit zelf zo prima. Al is het soms zwaar. Maar dat is het bij iedereen denk ik.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner - Pagina 2 Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Sanne vr 20 jul 2012 - 20:36

Ik vind het een beetje onzinnig om mijn vriend eruit te sturen om dochter te halen, terwijl ik zelf sowieso wakker moet worden/zijn voor het geven van de voeding. Met 's nachts verschonen ben ik na de kraamweek gelijk gestopt, dus het zou echt alleen gaan om het halen van dochter. Ik doe het vanaf de geboorte dus alleen 's nachts, maar dat valt me gelukkig niet heel zwaar. Ik voed liggend en slaap dan soms tijdens de voeding alweer in.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner - Pagina 2 Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 20:38

Ik heb alles alleen gedaan. En nog steeds stap ik altijd mijn bed uit voor onze kleine man. Ik vind het fijn om het zelf te doen en mijn vriend vindt het wel prima dat ik het doe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner - Pagina 2 Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 20:43

Dolcis_ schreef:Ik heb alles alleen gedaan. En nog steeds stap ik altijd mijn bed uit voor onze kleine man. Ik vind het fijn om het zelf te doen en mijn vriend vindt het wel prima dat ik het doe.
Ik vind het soms wel prettig als mijn vriend een keer opstaat, 9 van de 10 keer ben ik degene die eruit gaat. Na 5 keer ben ik het ook wel zat :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner - Pagina 2 Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Sophiee za 21 jul 2012 - 4:48

De eerste drie weken had mijn vriend vakantie en deden we de nachten samen. Ik voedde, hij verschoonde en zorgde ervoor dat onze dochter rustig insliep. Vanaf het moment dat hij weer moest gaan werken, verschoonde ik onze dochter tijdens de voeding (tussen de twee borsten door Wink) en vond ik het onnodig dat mijn vriend daarvoor het bed uit moest. Ik lag anders toch maar te wachten. Daarbij komt dat ik haar veel sneller verschoon dan hij Wink. Ik voed en verschoon nu dus. Als dochterlief niet in slaap kan komen 's nachts, gaat hij eruit. Nu ik aan het afbouwen ben met de borstvoeding omdat ik over een paar weken weer ga werken, zal hij straks ook een nachtvoeding doen als ze dat nog nodig heeft. Dan zullen we afwisselen.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner - Pagina 2 Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  *Lookie* za 21 jul 2012 - 22:54

Ik ging er alleen uit. Ik heb ook een tijd moeten kolven en dan met de fles geven, toen ging mijn vriend er wel mee uit, zodat ik kon kolven en dan gaf hij de fles.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner - Pagina 2 Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Smaragdje za 21 jul 2012 - 23:48

Ik deed 's nachts alles, behalve als mijn man nog wakker was. Als hij nog wakker was, pakte hij mijn zoontje en verschoonde hem. Als hij al sliep, zou het mij meer moeite kosten om hem wakker te maken, dan om alles even zelf te doen. Ik was dan toch al wakker, dus ik vond dat ook niet erg.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner - Pagina 2 Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum