Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

borstvoeding, de nachten en je partner

+21
-Ieniemienie-
Twellie
Mamsie
Fearie
Famke
snoezel
Aimee
Rouge
maiadebij
CCC
Linda
PiP
Puggle
Floor
vickie
Liadan
woezel
Printje
Teddyaapje
Paper Crown
Wennes
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Wennes vr 20 jul 2012 - 2:20

Als je bv geeft kan je partner het 's nachts niet zo makkelijk van je over nemen.
Ik vraag me af of de zorg zoals uit bed halen, verschonen en weer terug leggen allemaal op jou neerkomt of doet je partner dit wel om jou een beetje te ontlasten?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 2:23

Dat laatste. Ik kom mijn bed niet uit 's nachts, alleen om te plassen soms.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Paper Crown vr 20 jul 2012 - 2:27

Arden schreef:Dat laatste. Ik kom mijn bed niet uit 's nachts, alleen om te plassen soms.

Maar, ook als je verlof hebt en je partner moet werken? Niet dat het niet doodvermoeiend is, een baby+verlof, want dat lijkt me ook zwaar, vooral als kind niet doorslaapt nog, maar je partner moet gewoon werken de volgende ochtend, dan vind ik het niet echt fair dat hij dan ook nog 's nachts moet opstaan. Tenzij je lichamelijk niet kan natuurlijk, maar stel het kan wel..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Teddyaapje vr 20 jul 2012 - 2:33

Pff..de eerste nachten ging mijn vriend geloof ik uit bed om te verschonen maar later deed ik het alleen. Wel hadden wij het na een week of 3 zo geregeld dat ik de voeding van rond 22u deed en daarna kolfde. Ook de voeding van rond 2u deed ik en mijn vriend gaf om 6u een fles met gekolfde melk. Zo kon hij van 22u tot 6 slapen, en ik van 2 tot 10. Maar ik moet wel zeggen dat ik enorm veel productie had en dat ik het me kon 'veroorloven' om een voeding over te slaan. (Ik ben nu het boek 'borstvoeding' aant lezen en daarin staat dat hoe vaker je aanlegt in de eerste weken hoe meer *** (ben het woord kwijt) je aanmaakt, wat ervoor zorgt dat je als de kleine ouder wordt je dan nog steeds genoeg melk kunt produceren. Ik heb hier gelukkig geen problemen mee ondervonden maar wilde t toch ff melden want het is dus blijkbaar niet echt aan te raden zoals wij het hebben aangepakt).

Met een week of 5 liet T. de voeding van 2u vallen (die verschoof naar steeds later) waardoor ik die voeding gaf en mijn vriend de voeding van 6u kon overslaan. Met 8w sliep T. door van 23u tot 7u.

Ik heb de nachtvoedingen nooit als zwaar ervaren, vond t gezellig en knus en had de tv aan met comedy central. Ik vermaakte me wel. Wel had ik smorgens/ smiddags tijd om bij te slapen omdat T. natuurlijk de eerste was. Met een tweede lijkt me dit wel lastiger.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Printje vr 20 jul 2012 - 2:33

Wij hebben de nachten altijd samen gedaan, ik ga dan wel geen borstvoeding geven/ heb het ook bij R niet gedaan maar de ene maakte het flesje en de andere verschoonde R.

Ook al had ik verlof ik had mijn slaap ook hard zat nodig, maar hier was het eigenlijk niet aan de orde want manlief was ziek thuis en is langer thuis geweest als ik, mijn verlof was al afgelopen eer hij weer begon.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  woezel vr 20 jul 2012 - 2:35

Hier deden we het samen. Man haalde ze uit bed, gaf een schone luier. Ik dan voeden en terug liggen. Mijn man kan er ook veel beter tegen en slaapt zo weer verder.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 2:36

Paper Crown schreef:
Arden schreef:Dat laatste. Ik kom mijn bed niet uit 's nachts, alleen om te plassen soms.

Maar, ook als je verlof hebt en je partner moet werken? Niet dat het niet doodvermoeiend is, een baby+verlof, want dat lijkt me ook zwaar, vooral als kind niet doorslaapt nog, maar je partner moet gewoon werken de volgende ochtend, dan vind ik het niet echt fair dat hij dan ook nog 's nachts moet opstaan. Tenzij je lichamelijk niet kan natuurlijk, maar stel het kan wel..

De baby ligt naast ons dus we worden sowieso allebei wakker. Hij verschoont hem, ik voed terwijl mijn vriend verder slaapt, en hij laat hem boeren en legt hem weer terug. Dat hij werkt en ik niet vind ik niet relevant in dit opzicht eigenlijk. Het gaat niet om de hele nacht, ook niet om uren, en ik ben net zo goed doodop na een hele dag met kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Teddyaapje vr 20 jul 2012 - 2:42

Arden schreef:
Paper Crown schreef:
Arden schreef:Dat laatste. Ik kom mijn bed niet uit 's nachts, alleen om te plassen soms.

Maar, ook als je verlof hebt en je partner moet werken? Niet dat het niet doodvermoeiend is, een baby+verlof, want dat lijkt me ook zwaar, vooral als kind niet doorslaapt nog, maar je partner moet gewoon werken de volgende ochtend, dan vind ik het niet echt fair dat hij dan ook nog 's nachts moet opstaan. Tenzij je lichamelijk niet kan natuurlijk, maar stel het kan wel..

De baby ligt naast ons dus we worden sowieso allebei wakker. Hij verschoont hem, ik voed terwijl mijn vriend verder slaapt, en hij laat hem boeren en legt hem weer terug. Dat hij werkt en ik niet vind ik niet relevant in dit opzicht eigenlijk. Het gaat niet om de hele nacht, ook niet om uren, en ik ben net zo goed doodop na een hele dag met kinderen.

Ik vind het ook wel een verschil of het het eerste kindje is of een tweede/ derde/ enz. In dat geval moet je als moeder zijnde weer net zo hard aantreden als de vader. Als het de eerste is kun je vaak overdag een dutje doen als de baby ook weer slaapt. Dat deed ik in elk geval wel.

Wij hadden trouwens ook 'speendiensten' snachts. T. sliep bij ons op de kamer en degene die de volgende dag vrij had lag langs T. Als hij snachts wakker werd was degene die naast hem sliep aan de beurt om hem stil te krijgen (meestal gewoon de speen geven).
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Liadan vr 20 jul 2012 - 2:46

De eerste 2 weken bleef ik in bed liggen en verschoonde vriend onze zoon. Vanaf toen heb ik tot hij 11 maanden was de meeste nachten alleen gedaan, ik vond het niet nodig dat vriend ook wakker lag bij alle voedingen die onze zoon 's nachts nog kreeg.
Vanaf 11 maanden hoeft hij niet meer elke keer dat hij wakker wordt een voeding en doen we het om de beurt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  vickie vr 20 jul 2012 - 2:54

Mijn partner heeft hem de eerste week uit bed gehaald dan deed ik voeden en dan deed mijn partner hem weer verschonen en terug in bed leggen maar na een week was ik zelf weer goed op de been en heb ik het allemaal zelf gedaan.
vickie
vickie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 67
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 3:05

Printje schreef:Wij hebben de nachten altijd samen gedaan, ik ga dan wel geen borstvoeding geven/ heb het ook bij R niet gedaan maar de ene maakte het flesje en de andere verschoonde R.

Hier deden we dat ook met ons zoontje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Floor vr 20 jul 2012 - 3:08

(ik gaf eerst borstvoeding, daarna flesvoeding) De eerste anderhalve week ging hij mee uit bed om hem een schone luier te geven en later weer terug in bed te leggen. Maar toen was ik wel redelijk op de been (ik heb een spoedsectio gehad) en ging ik er zelf uit, soms als het niet ging(ik veel pijn had) dan maakte ik mijn man wakker zodat hij kon helpen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Puggle vr 20 jul 2012 - 3:33

Jetje schreef:
Printje schreef:Wij hebben de nachten altijd samen gedaan, ik ga dan wel geen borstvoeding geven/ heb het ook bij R niet gedaan maar de ene maakte het flesje en de andere verschoonde R.

Hier deden we dat ook met ons zoontje.

Hier doen we het ook zo nu.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  PiP vr 20 jul 2012 - 3:41

Bij de eerste kolfde ik alle voedingen en dan deed de een verschonen en de ander het flesje maken. Mijn man ging dan voeden en ik kolven.

Nu slaan we het kolven over.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 4:32

bij onze dochter maakte mijn man vaak het flesje en gaf ik 'm. Ik hoefde dan niet uit bed, omdat onze dochter in een co-sleeper lag, dat was echt ideaal. Bij de baby ga ik borstvoeding geven en ik hoop dat we 't na een paar weken zo hebben dat de baby lekker in de co-sleeper ligt, ik ernaast in bed en dat niemand uit bed hoeft. Met verschonen zijn we bij onze dochter na de kraamweek ook al gestopt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 4:35

Teddyaapje schreef:
Arden schreef:
Paper Crown schreef:
Arden schreef:Dat laatste. Ik kom mijn bed niet uit 's nachts, alleen om te plassen soms.

Maar, ook als je verlof hebt en je partner moet werken? Niet dat het niet doodvermoeiend is, een baby+verlof, want dat lijkt me ook zwaar, vooral als kind niet doorslaapt nog, maar je partner moet gewoon werken de volgende ochtend, dan vind ik het niet echt fair dat hij dan ook nog 's nachts moet opstaan. Tenzij je lichamelijk niet kan natuurlijk, maar stel het kan wel..

De baby ligt naast ons dus we worden sowieso allebei wakker. Hij verschoont hem, ik voed terwijl mijn vriend verder slaapt, en hij laat hem boeren en legt hem weer terug. Dat hij werkt en ik niet vind ik niet relevant in dit opzicht eigenlijk. Het gaat niet om de hele nacht, ook niet om uren, en ik ben net zo goed doodop na een hele dag met kinderen.

Ik vind het ook wel een verschil of het het eerste kindje is of een tweede/ derde/ enz. In dat geval moet je als moeder zijnde weer net zo hard aantreden als de vader. Als het de eerste is kun je vaak overdag een dutje doen als de baby ook weer slaapt. Dat deed ik in elk geval wel.

Wij hadden trouwens ook 'speendiensten' snachts. T. sliep bij ons op de kamer en degene die de volgende dag vrij had lag langs T. Als hij snachts wakker werd was degene die naast hem sliep aan de beurt om hem stil te krijgen (meestal gewoon de speen geven).

of als je kindje overdag niet slaapt. Dan heb je 't als moeder minstens zo intensief als de vader op het werk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Linda vr 20 jul 2012 - 5:50

Wij deden het samen. In de kraamweek waren we sowieso samen steeds wakker, het was allemaal zo spannend. daarna had man de co-sleeper neergezet, dus toen hoefde niemand er meer uit. We zijn ook vrij snel opgehouden met luiers verschonen in de nacht.
Ik vond het altijd wel handig, dochter werd wakker en trok haar naar me toe om te voeden. En dan sliepen we binnen 10 minuten weer.
Tegenwoordig slaapt dochter op haar eigen kamer en als ze wakker wordt haalt man haar. Ik slaap tegenwoordig zo diep, ik hoor echt helemaal niks.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Liadan vr 20 jul 2012 - 5:51

Linda, gefeliciteerd!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Linda vr 20 jul 2012 - 5:52

Liadan schreef:Linda, gefeliciteerd!

Dank je! Een uur geleden getest, dus ben nog even in shock!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Teddyaapje vr 20 jul 2012 - 5:54

@ Rojoy, ik zette er al bewust bij dat ík het zo deed.

@ Linda, gefeliciteerd! Dat heb je snel geflikt Laughing
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Printje vr 20 jul 2012 - 6:26

Rejoy. schreef:bij onze dochter maakte mijn man vaak het flesje en gaf ik 'm. Ik hoefde dan niet uit bed, omdat onze dochter in een co-sleeper lag, dat was echt ideaal. Bij de baby ga ik borstvoeding geven en ik hoop dat we 't na een paar weken zo hebben dat de baby lekker in de co-sleeper ligt, ik ernaast in bed en dat niemand uit bed hoeft. Met verschonen zijn we bij onze dochter na de kraamweek ook al gestopt.

arm kindje ahhaha, wordt ze nu nooit meer verschoond Laughing
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  CCC vr 20 jul 2012 - 6:28

Printje schreef:
Rejoy. schreef:bij onze dochter maakte mijn man vaak het flesje en gaf ik 'm. Ik hoefde dan niet uit bed, omdat onze dochter in een co-sleeper lag, dat was echt ideaal. Bij de baby ga ik borstvoeding geven en ik hoop dat we 't na een paar weken zo hebben dat de baby lekker in de co-sleeper ligt, ik ernaast in bed en dat niemand uit bed hoeft. Met verschonen zijn we bij onze dochter na de kraamweek ook al gestopt.

arm kindje ahhaha, wordt ze nu nooit meer verschoond Laughing

lol!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 6:28

Printje schreef:
Rejoy. schreef:bij onze dochter maakte mijn man vaak het flesje en gaf ik 'm. Ik hoefde dan niet uit bed, omdat onze dochter in een co-sleeper lag, dat was echt ideaal. Bij de baby ga ik borstvoeding geven en ik hoop dat we 't na een paar weken zo hebben dat de baby lekker in de co-sleeper ligt, ik ernaast in bed en dat niemand uit bed hoeft. Met verschonen zijn we bij onze dochter na de kraamweek ook al gestopt.

arm kindje ahhaha, wordt ze nu nooit meer verschoond Laughing

was die van jou niet dag en nacht zindelijk binnen een week dan? Rolling Eyes

@ Teddy: was geen aanval hoor, wilde alleen even een situatie belichten waarbij het voor de moeder misschien nog wel zwaarder is (zeker mentaal) dan voor de vader. Ik had mijn slaap in die tijd harder nodig om een hele dag met een huilende baby te kunnen functioneren dan mijn man.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  CCC vr 20 jul 2012 - 6:32

Hier doe ik alles 's nachts en 's morgens... Mijn vriend werkt gewoon en vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat ik alles op me neem. Hij doet weleens op de dagen dat hij vrij is N. mee naar beneden nemen om een afgekolfde voeding te geven maar ik word toch wakker. Daarbij is het of voeden of kolven dus voor het uitslapen maakt het niets uit. In de eerste weken verschoonde mijn vriend N. 's nachts en legde haar dan bij mij neer ik voedde haar en legde haar terug in bed. Soms als hij wakker genoeg was legde hij haar ook weer terug in bed. Soms vind ik het wel zwaar en heb ik het er totaal mee gehad, vooral de eerste weken... dan is het behoorlijk zwaar met het aanklooien van de borstvoeding... Nu gaat alles zo makkelijk en ben ik blij dat ik heb doorgezet. Sinds dat ze 2.5/ 3 weken was slaapt ze ook van 23 tot ongeveer 5.30 uur minimaal dus ik mag niet klagen denk ik smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Printje vr 20 jul 2012 - 6:32

hahaha nee Rejoy; die van ons is echt lui, hij is nu nog niet zindelijk hahahaa misschien maar eens bij mijn grote vrienden bij het consternatiebureau aankaarten want dit is natuurlijk schandalig lol!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding, de nachten en je partner Empty Re: borstvoeding, de nachten en je partner

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum