Is 6 liter wijn genoeg?
5 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Is 6 liter wijn genoeg?
Hoi!
Nou? Is 6 liter wijn genoeg voor 9 dames, of zouden jullie meer inslaan? Het gaat om deze (superhandige) pakken van de HEMA. 11 euro per 3 liter.
Dit in verband met mijn verjaardag.
Nou? Is 6 liter wijn genoeg voor 9 dames, of zouden jullie meer inslaan? Het gaat om deze (superhandige) pakken van de HEMA. 11 euro per 3 liter.
Gast- Gast
Re: Is 6 liter wijn genoeg?
Jen_ schreef:Hoi!
8.. ik kom met de auto, kan niet drinken en rijden..
Gast- Gast
Het ligt er aan of jullie thuis blijven of dat het is voor het uitgaan of voor jullie ergens heen gaan. Jij kent je vriendinnen denk het beste Ik ga zelf meer uit van een liter per persoon.
Gast- Gast
Je kunt 42 glazen halen uit 6 liter, dus dan heb je 4,5 glas per persoon! Ik weet niet hoeveel jullie drinken?
Gast- Gast
Als echt iedereen wijn drinkt zou ik meer halen, een fles/liter wijn drink je zo weg (of ben ik nou zo'n alcoholist?)
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
dit was ook mijn gedachte!toetje_ schreef:Als echt iedereen wijn drinkt zou ik meer halen, een fles/liter wijn drink je zo weg (of ben ik nou zo'n alcoholist?)
aniet- Kletskop
- Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10
Het ligt eraan of het grote drinkers zijn. Ik ga meestal uit van een fles per persoon bij mijn vriendinnen en dan nog wat extra. Dat bij een feestje wat gewoon de hele avond duurt.
Nu heb je minder dan een fles p.p, dus ik zou denk ik voor de zekerheid nog wat/een fles(sen) bij halen, die hoef je dan ook niet open te maken als het niet nodig is en een lekkere fles wijn is nooit weg toch , kan je altijd later nog opdrinken!
Nu heb je minder dan een fles p.p, dus ik zou denk ik voor de zekerheid nog wat/een fles(sen) bij halen, die hoef je dan ook niet open te maken als het niet nodig is en een lekkere fles wijn is nooit weg toch , kan je altijd later nog opdrinken!
Laatst aangepast door minoessepoes op di 25 jan 2011 - 4:10; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Lastig. Als je per persoon 4,5 glas wijn hebt, lijkt mij dat genoeg. Maar jij kent je vriendinnen goed genoeg om te weten of dat genoeg is.
Gast- Gast
Ik ga uit van een liter per persoon, dus dan zou je net te weinig hebben. Is er niemand die iets anders drinkt? Anders zou ik voor de zekerheid toch twee pakken halen, heb je zeker genoeg als het veel te gezellig wordt.
Gast- Gast
Ligt er een beetje aan welke zuipscheuten er allemaal komen . Marjolaine en ik lusten er wel een, maar ik weet nog niet of ik met de auto of met de trein kom. Maar dat zal voor meer meiden gelden denk ik. Persoonlijk zou ik wel meer inslaan hoor, maar dat komt omdat ik liever teveel dan te weinig heb...
Je kan volgens mij ongeveer 6 glaasjes uit een liter halen. Dus dan heb je nu ongeveer 36 glaasjes. Dus dan heb je nu ongeveer vier glaasjes per persoon... Op zich echt wel redelijk hoor..sommige meiden drinken niet of nauwelijks of moeten rijden maar misschien voor de veilige kant nog een pak erbij?
Je kan volgens mij ongeveer 6 glaasjes uit een liter halen. Dus dan heb je nu ongeveer 36 glaasjes. Dus dan heb je nu ongeveer vier glaasjes per persoon... Op zich echt wel redelijk hoor..sommige meiden drinken niet of nauwelijks of moeten rijden maar misschien voor de veilige kant nog een pak erbij?
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou dan een pak extra pakken. Ik heb zelf altijd graag wat meer dan te weinig. Maar dan heb je natuurlijk meteen 3 liter meer?
Gast- Gast
aniet schreef:dit was ook mijn gedachte!toetje_ schreef:Als echt iedereen wijn drinkt zou ik meer halen, een fles/liter wijn drink je zo weg (of ben ik nou zo'n alcoholist?)
Haha mijne ook hoor! Ik heb nu de mensen geteld welke wijn drinken (jij niet CKC ging al uit van max 2 glaasjes bij jou ) Zijn ook meiden die niet drinken, of iets anders.
Maar ik kan natuurlijk ook nog 3 losse flessen halen! Dat is een goed idee. Verder heb ik ook nog wodka en bier en bacardi en genoeg.
Wij (ik + vriendinnen) kunnen opzich aardig wat op ja. Kan ik het beter ruim nemen.
We gaan erna niet stappen of zo, het is echt voor thuis.
Laatst aangepast door Jen_ op di 25 jan 2011 - 4:06; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Auxo schreef:Ik zou dan een pak extra pakken. Ik heb zelf altijd graag wat meer dan te weinig. Maar dan heb je natuurlijk meteen 3 liter meer?
Ja dat is zo. Dan haal ik wel flessen denk ik. Vond ik een goede tip.
Gast- Gast
Caro schreef:Ligt er een beetje aan welke zuipscheuten er allemaal komen . Marjolaine en ik lusten er wel een, maar ik weet nog niet of ik met de auto of met de trein kom. Maar dat zal voor meer meiden gelden denk ik. Persoonlijk zou ik wel meer inslaan hoor, maar dat komt omdat ik liever teveel dan te weinig heb...
Oja! Jij en Mar komen ook he, nou dan haal ik nog een pak erbij
Gast- Gast
Jen_ schreef:Caro schreef:Ligt er een beetje aan welke zuipscheuten er allemaal komen . Marjolaine en ik lusten er wel een, maar ik weet nog niet of ik met de auto of met de trein kom. Maar dat zal voor meer meiden gelden denk ik. Persoonlijk zou ik wel meer inslaan hoor, maar dat komt omdat ik liever teveel dan te weinig heb...
Oja! Jij en Mar komen ook he, nou dan haal ik nog een pak erbij
Jaja, wij komen ook. Dus we verwachten nu wel een eigen pak met een labeltje mar en caro erop. Dan zitten wij wel in een hoekje ons pak op te drinken .
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Jen_ schreef:Auxo schreef:Ik zou dan een pak extra pakken. Ik heb zelf altijd graag wat meer dan te weinig. Maar dan heb je natuurlijk meteen 3 liter meer?
Dan zou ik dat doen inderdaad.
Gast- Gast
Ik zou 3 pakken halen, dus 9 liter. En dan offer jij je als gastvrouw toch op voor een extra drankje?
Gast- Gast
Flessen zijn vaak 0,7 hé. Dus één fles pp is minder pakken pp.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Isabella schreef:Ik zou 3 pakken halen, dus 9 liter. En dan offer jij je als gastvrouw toch op voor een extra drankje?
Haha ja kan ook! Dus 9 liter is hoeveel glazen pp? Jij bent er goed in zo te zien, ik ben niet goed in rekenen.
Gast- Gast
Auxo schreef:Jen_ schreef:Auxo schreef:Ik zou dan een pak extra pakken. Ik heb zelf altijd graag wat meer dan te weinig. Maar dan heb je natuurlijk meteen 3 liter meer?
Dan zou ik dat doen inderdaad.
Ik doe toch een pak, want inderdaad in 1 fles zit 750ml, is toch minder. En voor die 2 euro extra koop ik dan nog wel een extra pak.
Gast- Gast
Haha, misschien ben ik wel in een dronken bui en gooi ik wat wijntjes er tegen aan.. Weet jij veeeeeeeeeeeeeel!
Gast- Gast
Jen_ schreef:Isabella schreef:Ik zou 3 pakken halen, dus 9 liter. En dan offer jij je als gastvrouw toch op voor een extra drankje?
Haha ja kan ook! Dus 9 liter is hoeveel glazen pp? Jij bent er goed in zo te zien, ik ben niet goed in rekenen.
Je haalt gemiddeld 7 glazen uit liter, dus je hebt dan 63 glazen in totaal. Dat maakt 1 liter (7 glazen) per persoon bij 9 personen!
Gast- Gast
Isabella schreef:Jen_ schreef:Isabella schreef:Ik zou 3 pakken halen, dus 9 liter. En dan offer jij je als gastvrouw toch op voor een extra drankje?
Je haalt gemiddeld 7 glazen uit liter, dus je hebt dan 63 glazen in totaal. Dat maakt 1 liter (7 glazen) per persoon bij 9 personen!
Tnx! Dat lijkt me wel genoeg! En er zijn er dus bij die veeel minder dan 7 glazen drinken, dus komt goed. En anders geef ik ze gewoon water op het einde, merken ze toch niks meer van dan! Ha.
Gast- Gast
CKC schreef:Haha, misschien ben ik wel in een dronken bui en gooi ik wat wijntjes er tegen aan.. Weet jij veeeeeeeeeeeeeel!
Haha don't drink en drive! Thats bad, hmmkay?
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» vanaf wanneer 2 liter drinken
» 750 mb internet is dat genoeg?
» Is een iPhone met 8gb genoeg?
» Genoeg borstvoeding?
» Is dit genoeg voor 5/6 personen?
» 750 mb internet is dat genoeg?
» Is een iPhone met 8gb genoeg?
» Genoeg borstvoeding?
» Is dit genoeg voor 5/6 personen?