Eet je genoeg, teveel of te weinig?
+18
Toet
Lion87
Blond
JD
Mamsie
Phileine
Janelie
Rouxxxe
Flinder
VeryCherry
Silver
Ugly Betty
Serena
Sterre
SoGood
bolus26
Caresses
Lotus
22 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Eet je genoeg, teveel of te weinig?
Eet je genoeg, teveel of te weinig? Deze vraag stond in Het Schrijfhandboek, waar ik mee aan de slag ben. Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie zit. En is er dan ook nog verschil tussen hoe jij dat zelf ervaart en hoe jouw omgeving erover denkt?
a.u.b. geen hoeveelheden eten gaan noemen.
a.u.b. geen hoeveelheden eten gaan noemen.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Eet je genoeg, teveel of te weinig?
Ja ik kom er echt ver overde 2000 kc per dag heen. Komt vooral door dat ik enorm van koekjes en chocola houdt. Maar gelukkig kan ik het wel hebben, al is het natuurlijk niet gezond.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
ik eet veel te weinig en dat weet ik zelf ook. Ik heb alleen geen honger gevoel of het gevoel dat ik moet eten. Ik heb die hele prikkel sowieso nauwelijks, dus ik ken amper honger gevoel. Ik moet er echt voor waken dat ik voldoende eet, omdat ik anders te snel af val. Ik kom denk ik niet aan de 2000 Kcl
Gast- Gast
ik eet vrij weinig maar snoep met vlagen te veel. dus als ik meer zou eten zou ik daar minderbehoefte aan hebben denk ik!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Caresses schreef:Ja ik kom er echt ver overde 2000 kc per dag heen. Komt vooral door dat ik enorm van koekjes en chocola houdt. Maar gelukkig kan ik het wel hebben, al is het natuurlijk niet gezond.
Lekkerr !!
Ik eet vaak meer dan ik zelf besef. Als de kasten leeg zijn merk ik pas hoe vaak ik ervoor sta om snoeperij te pakken. Als ik er op let, dan schrik ik ook best wel hoe vaak ik wat lekkers pak of wil pakken.
Bij mij schommelt het nogal. Ene keer eet ik dus teveel. Andere keer eet ik vrij weinig.. Ligt ook een beetje aan mijn stemming. Als ik me rot voel, dan geeft eten mij een goed gevoel. Als ik lekker in mijn vel zit, eet ik alleen omdat ik honger heb.
Momenteel heb ik te weinig gegeten, dan sport ik ook niet. Op dagen dat ik ga sporten dan eet ik ook wel extra. Aangezien ik niet meer wil af vallen.
Gast- Gast
Veel te weinig, val ook teveel af. Heb net pas ontbeten ook. Wat ik eet is trouwens allemaal wel heel gezond.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Heb je geen eetlust?Sogood schreef:Veel te weinig, val ook teveel af. Heb net pas ontbeten ook. Wat ik eet is trouwens allemaal wel heel gezond.
Gast- Gast
Bij mij wisselt het. Er zijn periodes dat het me lukt om nauwelijks te eten. Er zijn ook periodes dat ik de ene eetbui na de ander heb. En periodes dat ik mijn eetgedrag redelijk onder controle heb. Maar ik ben er altijd erg mee bezig. Meer dan ik zou willen. De periodes dat het voor mijn gevoel goed gaat met eten, vinden anderen al snel dat ik te weinig eet. In mijn eigen ogen kan ik niet makkelijk te weinig eten. Ik vind eigenlijk bijna altijd dat ik teveel eet.
Lotus- Ratel
Ik eet veel te weinig.. Als ik niet oppas dan neem ik alleen avondeten, ik moet mezelf er dus echt toe zetten om tussen de middag iets te eten, want honger heb ik niet..
Ik eet wel heel gezond, want ik hou van groente en vis..
Ik eet wel heel gezond, want ik hou van groente en vis..
Gast- Gast
Donderwolkje schreef:Bij mij wisselt het. Er zijn periodes dat het me lukt om nauwelijks te eten. Er zijn ook periodes dat ik de ene eetbui na de ander heb. En periodes dat ik mijn eetgedrag redelijk onder controle heb. Maar ik ben er altijd erg mee bezig. Meer dan ik zou willen. De periodes dat het voor mijn gevoel goed gaat met eten, vinden anderen al snel dat ik te weinig eet. In mijn eigen ogen kan ik niet makkelijk te weinig eten. Ik vind eigenlijk bijna altijd dat ik teveel eet.
Misschien een keer bij houden wat je op een dag eet? Dan kan je op papier zien wat je eet. Je kan het dan vergelijken met een ander eet schema.
Ik merk van mezelf dat ik teveel eet als ik voor een lege kast sta. Want dan betrap ik mezelf hoevaak ik er eigenlijk voor sta.
Gast- Gast
Gekje schreef:Heb je geen eetlust?Sogood schreef:Veel te weinig, val ook teveel af. Heb net pas ontbeten ook. Wat ik eet is trouwens allemaal wel heel gezond.
Nee niet echt, vergeet ook om te eten. Ik voel me op dit moment een beetje gestresst en heb geen vast dagritme en dan gaat het bij mij altijd heel snel, maar ga nu beter voor mezelf zorgen.
SoGood- Ratel
Kan me voorstellen dat als je stress hebt dat je er een vol gevoel van hebt. En dus ook daardoor kan vergeten om te eten.. Succes in elk geval
Gast- Gast
Gekje schreef:Donderwolkje schreef:Bij mij wisselt het. Er zijn periodes dat het me lukt om nauwelijks te eten. Er zijn ook periodes dat ik de ene eetbui na de ander heb. En periodes dat ik mijn eetgedrag redelijk onder controle heb. Maar ik ben er altijd erg mee bezig. Meer dan ik zou willen. De periodes dat het voor mijn gevoel goed gaat met eten, vinden anderen al snel dat ik te weinig eet. In mijn eigen ogen kan ik niet makkelijk te weinig eten. Ik vind eigenlijk bijna altijd dat ik teveel eet.
Misschien een keer bij houden wat je op een dag eet? Dan kan je op papier zien wat je eet. Je kan het dan vergelijken met een ander eet schema.
Ik merk van mezelf dat ik teveel eet als ik voor een lege kast sta. Want dan betrap ik mezelf hoevaak ik er eigenlijk voor sta.
Ik kan wel bedenken dat het in werkelijkheid wel zal meevallen, maar het voelt eigenlijk altijd als teveel. Maar dat zal ook wel samenhangen met mijn zelfbeeld.
Lotus- Ratel
Gekje schreef:Kan me voorstellen dat als je stress hebt dat je er een vol gevoel van hebt. En dus ook daardoor kan vergeten om te eten.. Succes in elk geval
Dankjewel!
SoGood- Ratel
Dat heb ik dus ook.. In het weekend kan het zo zijn dat ik me om 7 uur `s avonds nog eens bedenk dat ik nog niets gegeten heb de hele dag..Sogood schreef:Gekje schreef:Heb je geen eetlust?Sogood schreef:Veel te weinig, val ook teveel af. Heb net pas ontbeten ook. Wat ik eet is trouwens allemaal wel heel gezond.
Nee niet echt, vergeet ook om te eten. Ik voel me op dit moment een beetje gestresst en heb geen vast dagritme en dan gaat het bij mij altijd heel snel, maar ga nu beter voor mezelf zorgen.
Toen ik samenwoonde lette m`n ex ook heel goed op dat ik goed at.. Hij moest me er echt aan herinneren..
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Dat heb ik dus ook.. In het weekend kan het zo zijn dat ik me om 7 uur `s avonds nog eens bedenk dat ik nog niets gegeten heb de hele dag..Sogood schreef:Gekje schreef:Heb je geen eetlust?Sogood schreef:Veel te weinig, val ook teveel af. Heb net pas ontbeten ook. Wat ik eet is trouwens allemaal wel heel gezond.
Toen ik samenwoonde lette m`n ex ook heel goed op dat ik goed at.. Hij moest me er echt aan herinneren..
Heb jij hetzelfde ook met drinken? Dorst heb ik ook zelden.
SoGood- Ratel
Ik denk dat ik te veel eet, ik kan namelijk altijd wel eten.
Edit: bovendien ben ik aan de zware kant en bijv. collega's verbazen zich er over hoe veel boterhammen ik naar mijn werk meeneem (6, doe ik al jáááren)
Edit: bovendien ben ik aan de zware kant en bijv. collega's verbazen zich er over hoe veel boterhammen ik naar mijn werk meeneem (6, doe ik al jáááren)
Laatst aangepast door Break Of Day op wo 15 dec 2010 - 2:26; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Sogood schreef:
Ja, als ik niet op zou letten, drink ik maar 2 glazen op een dag. `s ochtends neem ik drinken als ontbijt en als ik thuiskom uit m`n werk neem ik een glas drinken.
Ik heb mezelf aangeleerd om op m`n werk minstens 2 mokken thee te drinken (daar heb ik zelfs google alerts voor ingesteld ) omdat ik anders veel te weinig drink..
Nu drink ik alsnog veel te weinig denk ik..
Gast- Gast
Ik eet te veel, maar toch kan ik het wel hebben. Iets minder eten en wat gezonder, dan zou ik er wel beter uitzien. Ik heb ook snel trek en als ik niet eet, dan heb ik ook snel hoofdpijn en zo.
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Sogood schreef:
Ja, als ik niet op zou letten, drink ik maar 2 glazen op een dag. `s ochtends neem ik drinken als ontbijt en als ik thuiskom uit m`n werk neem ik een glas drinken.
Ik heb mezelf aangeleerd om op m`n werk minstens 2 mokken thee te drinken (daar heb ik zelfs google alerts voor ingesteld ) omdat ik anders veel te weinig drink..
Dat heb ik dus ook. Vroeger kon ik echt de hele dag snoepen en eten, nu niet meer. Heb jij dit altijd al gehad? Heb je wel een goed gewicht? Mijn Bmi is nog wel gezond (20) maar mensen in mijn omgeving begint het ook op te vallen.
SoGood- Ratel
Ik eet genoeg. Wel meer dan veel mensen in mijn omgeving, dus misschien dat ik in hun ogen (te) veel eet. Maar goed, ik eet gezond en heb al jaren een constant en gezond gewicht, dus ik ben tevreden.
Gast- Gast
Ik denk dat ik genoeg eet. Zeker door de week heb ik een vast ritme, neem zelf een redelijk gezonde lunch mee en eet 's avonds ook vrij gezond en genoeg. Ik snoep dan ook niet zo veel. In het weekend eet ik soms denk ik te weinig en te ongezond, dan is mijn ritme weg en eet ik waar en wanneer ik zin in heb. Dat is doorgaans minder dan door de week
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Ik snoepte vroeger ook een hele hoop, nu heb ik niks meer met zoetigheid.. Daardoor ben ik ook te zwaar geworden.. Zo als ik nu eet, is het van de laatste 2/3 jaar.. Ik ben nu nog steeds wat te zwaar..Sogood schreef:
Dat heb ik dus ook. Vroeger kon ik echt de hele dag snoepen en eten, nu niet meer. Heb jij dit altijd al gehad? Heb je wel een goed gewicht? Mijn Bmi is nog wel gezond (20) maar mensen in mijn omgeving begint het ook op te vallen.
Ik kom eerder aan dan dat ik afval.. Maargoed, dat is ook niet heel vreemd, want wat ik binnenkrijgt wordt direct opgeslagen natuurlijk.. Mijn stofwisseling is ook niet zo snel, dus het zet alleen maar aan..
Ik heb ook nog eens PDS, dus ik moet sowieso heel erg opletten met eten..
Gast- Gast
ik eet gewoon genoeg. In het weekend soms te weinig, dan heb ik geen zin om te eten maar wel soms honger. Verder eet ik eigenlijk de hele dag door wel, maar niet te veel ofzo.. en op zich wel gezond. AL hou ik nog wel van koekjes en chocola, en dat samen met elke dag treinen gaat op een gegeven moment mss niet helemaal goed. Maar tot nu toe merk ik nergens iets van Dus gaat het wel goed denk ik.
Wat ik wel heb is dat ik ook vergeet te drinken, daar moet ik wel echt om denken. Ik doe het ook zo, dat als ik iets eet er ook maar standaard drinken bij pak. Dan komt het wel aardig goed gelukkig.
Wat ik wel heb is dat ik ook vergeet te drinken, daar moet ik wel echt om denken. Ik doe het ook zo, dat als ik iets eet er ook maar standaard drinken bij pak. Dan komt het wel aardig goed gelukkig.
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10
_Donnaa schreef:Sogood schreef:
Ik drink wel te weinig altijd. Daarom pak ik altijd drinken als iemand anders ook wat neemt in huis. Anders drink ik ook bijna niet. heb gewoon geen dorst.
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Is het teveel?
» Teveel spullen.
» Teveel geld uitgeven...
» 1 pil teveel ingenomen
» 750 mb internet is dat genoeg?
» Teveel spullen.
» Teveel geld uitgeven...
» 1 pil teveel ingenomen
» 750 mb internet is dat genoeg?