Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Genoeg borstvoeding?

+11
Pineco
Linda
Laurientje
Pompoen
ekjir@M
_Lana_
Muppetje
Aimee
Pink!
maiadebij
sanne-84
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Genoeg borstvoeding? Empty Genoeg borstvoeding?

Bericht  sanne-84 za 27 apr 2013 - 4:21

Mijn dochter heeft tde eerste week super goed gedaan, niks te klagen. Sliep al snel 4 uur tussen de voedingen, en liet er 'snachts al snel 6-7 uur tussen.
Nu is ze sinds een ruime week meer aan t huilen. Ze kan niet even wakker zijn zonder te huilen. We denken aan oververmoeidheid, dus hebben haar volgens 'rust en regelmaat' al snel in bed gelegd. Hebben ook vaker haar handjes onder gestopt, of handen op haar lichaampje gelegd als soort van geborgenheidgevoel. Dit leek in het begin wel te helpen. Woensdag zou ook inbakeren geleerd worden.
Maar de laatste dagen huilt ze nog meer. Ik denk dat ze helft van de dag wel kan huilen.

Nu had ik haar net de borst gegeven en na afloop moest ze meteen huilen, dus de andere borst aangeboden waar ze nog even aan heeft gelegen. Daarna verschoond en in bed, maar daar tussen begon ze alweer te huilen. In bed viel me op dat ze veel zocht. Toevallig had ik vanmorgen 50cc gekolfd, en haar dit met de fles gegeven (op de 1e 2 dagen na nog nooit via de fles gegeven). Dit had ze zo op!!
Wil dit zeggen dat mn borstvoeding niet meer genoeg is?
Nu ligt ze bij papa, en huilt ze ook wel weer, en zuigt ook op de pink. Heeft ze dan nog niet genoeg?
Ik ben in staat om op flesvoeding over te gaan, maar weet dus niet zeker of het aan de voeding ligt. gek wordt ik er van (ook in combi met mn situatie hier)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Genoeg borstvoeding? Empty Re: Genoeg borstvoeding?

Bericht  maiadebij za 27 apr 2013 - 4:43

het klinkt als regeldagen. Plast ze verder goed en komt ze goed aan?

Ik zou haar zo veel mogelijk aanleggen, hierdoor worden vraag en aanbod weer op elkaar afgestemd. Ik ging vaak een dagje lekker met haar in bed liggen zodat ze kon drinken wanneer ze wilde. Je zult merken dat je productie dan alweer snel toeneemt. Ik snap je onzekerheid, alles is nieuw en je hebt niet echt een graadmeter om zeker te weten dat het goed gaat. Maar vertrouw op je lichaam en je kindje. Hou daarnaast wel in de gaten dat ze goed plast en voldoende aankomt.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Pink! za 27 apr 2013 - 5:28

maiadebij schreef:het klinkt als regeldagen. Plast ze verder goed en komt ze goed aan?

Ik zou haar zo veel mogelijk aanleggen, hierdoor worden vraag en aanbod weer op elkaar afgestemd. Ik ging vaak een dagje lekker met haar in bed liggen zodat ze kon drinken wanneer ze wilde. Je zult merken dat je productie dan alweer snel toeneemt. Ik snap je onzekerheid, alles is nieuw en je hebt niet echt een graadmeter om zeker te weten dat het goed gaat. Maar vertrouw op je lichaam en je kindje. Hou daarnaast wel in de gaten dat ze goed plast en voldoende aankomt.

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  sanne-84 za 27 apr 2013 - 5:31

Het voldoende aankomen weet je pas na een week. dinsdag hebben we haar nog gewogen, toen was ze 160 gram in een week aangekomen. Nu weten we t pas woensdag weer. En dat duurt nu nog erg lang, vooral omdat ze dus de laatste dagen nog meer huilt, dan is ze op de arm ook niet stil te krijgen. Vraag me dan ook af van wat als er idd te weinig voeding binnenkrijgt (vooral omdat ze via de fles nog 50 cc binnen heeft gekregen en daarna al snel weer huilde)
Was t maar woensdag
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Aimee za 27 apr 2013 - 5:48

Lastig is dat he, als je kindje zoveel huilt Sad Toen Luuk zo klein was wilde hij ook vaak na heel snel weer drinken. Dit was echt niet altijd voor echte drink-honger, maar ook vaak mama-honger en zuigbehoefte. Door er zoveel mogelijk aan toe te geven maakte ik het mezelf toch wat makkelijker, omdat ik alleen maar geïrriteerd raakte anders van het feit dat hij toch niet wilde slapen.

Als je er echt helemaal doorheen zit (wat ik me kan voorstellen met jouw persoonlijke situatie), kan je natuurlijk wel proberen een keer een volledige fles (afgekolfde of kunst)melk geven en kijken of ze dan langer verzadigd is.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Muppetje za 27 apr 2013 - 6:45

Ik had die onzekerheid ook zo erg dat ik bijna wilde stoppen. Wij hebben toen geïnvesteerd in n weegschaal. Het heeft mij toen echt geholpen. Stom misschien, maar zou n optie kunnen zijn

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  _Lana_ za 27 apr 2013 - 6:51

Muppetje schreef:Ik had die onzekerheid ook zo erg dat ik bijna wilde stoppen. Wij hebben toen geïnvesteerd in n weegschaal. Het heeft mij toen echt geholpen. Stom misschien, maar zou n optie kunnen zijn

Dit zou ik ook doen. Wij hebben dat de eerste weken ook gedaan ( dit werd bij ons aangeraden, omdat mijn kinderen heel klein waren ).
Maar voor bijvoorbeeld een weekje, niet te lang.
Doordat je weet wat ze drinkt, kan het wel je onzekerheid wegnemen en leren vertrouwen te hebben.
Ze zijn te huur bij de thuiszorg.

Veel succes!!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  ekjir@M za 27 apr 2013 - 7:02

Wij hadden dit ook met onze dochter. Ze bleef maar huilen en toen we haar wogen voor en na de voeding bleek dat ze niet genoeg dronk. Ik had genoeg voeding maar ze kreeg alleen de waterige voormelk. Die hielp goed voor de dorst maar niet voor de honger, door de honger huilde ze veel en daar was ze weer moe van en omdat ze moe was dronk ze slecht en zo ging het cirkeltje verder.

Ik ben gaan kolven en heb haar steeds een fles gegeven zodat ik wist wat ze binnen kreeg en het huilen werd ook een stuk minder.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Pompoen za 27 apr 2013 - 7:23

Ik heb in het ziekenhuis steeds voor en na de voeding gewogen, dat heeft mij wel veel zelfvertrouwen en inzicht gegeven in wat L. dronk en ik heb geleerd aardig in te schatten of dat goed ging. Ook ik ben wel eens onzeker, zoals toen hij afgelopen dagen urenlang aan mijn voor mijn gevoel zowat lege borsten wilde drinken. Maar ik heb hem gelaten en nu voelen ze weer een stuk voller aan en drinkt hij ook weer veel korter. Het waren dus toch regeldagen!

Ik weet niet goed wat ik je zou adviseren, maar als je erg onzeker bent over de borstvoeding dan is wegen zéker wel een goede optie, dan weet je in elk geval wat ze binnen krijgt per voeding en kun je aan de hand daarvan actie ondernemen. Bijvoorbeeld een lactatiekundige inschakelen omdat ze te weinig drinkt of bijvoorbeeld naar een osteopaat omdat ze wel genoeg drinkt maar toch ook wel erg veel huilt om te kijken of ze misschien ergens last van heeft in haar lijfje.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  sanne-84 za 27 apr 2013 - 7:34

Het huilen vind mn man ook erg vermoeiend, waardoor de sfeer hier nog minder is.
Heb haar nu in 3 uur tijd al 5x extra aangelegd. En dan haal ik haar ervan af, en dan begint ze gelijk te huilen en mondje open te doen. Ligt nu eindelijk te slapen op mn borst.
Dat ze vanavond nog paar maak komt maakt me niet uit (hoewel, moet ik iedere x van borst wisselen, ook al zit er maar 15 min tussen?) Zolang ze vannacht maar wat slaapt, want ben vanavond en vannacht alleen... Net op een eerste regeldag waar ik de ballen verstand van heb..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  ekjir@M za 27 apr 2013 - 7:56

Heb je toevallig een kolf en flesje in huis? Ik zou in dat geval proberen om wat te kolven en te kijken wat ze opdrinkt. Klinkt als honger.

Wat ik ook zeker zou doen is een Lactatiekundige bellen voor advies.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  sanne-84 za 27 apr 2013 - 8:01

Ik had toevallig vanmorgen gekolfd, en die straks na de borst nog gegeven die ze zo op had (50 cc) en daarna nog paar x aan de borst gelegen.. Dalik is ze helemaal uitgehongerd..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Laurientje za 27 apr 2013 - 8:06

Neem rust en drink genoeg, neem je kindje lekker bij je en lekker aanleggen.

Zoek ook eens naar informatie over clusteren
www.borstvoeding.com

Heeft ze geen andere klachten zoals witte aanslag in de mond, en of luieruitslag?
Jij ook geen pijn bij t voeden of kloven oid?
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  Linda za 27 apr 2013 - 8:12

Ik zie dat je dochter drie weken is. Ik weet zeker dat het regeldagen zijn.
Die komen voor met 10 dagen, 3 weken, 3 en 6 maanden. Gewoon aan toegeven, nier rekken, dan ben je er zo snel mogelijk weer van af.

Zie hier:
http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/regeldagen.html

Probeer die onzekerheid opzij te zetten. Laat je dochter drinken wanneer ze wilt, dan zal ze echt niks te kort komen. Het komt bijna nooit voor dat een vrouw van zichzelf te weinig voeding heeft (3% van de vrouwen).
Vertrouw op je eigen lichaam!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  sanne-84 za 27 apr 2013 - 8:16

Geen van alle klachten.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik.1 of 2 regeldagrn niet erg vind, maar iedere dag clusteren wel (sorrie). Zal ik vannacht wel proberen om haar in de wandelwagentje te leggen, en als ze komt haar aan te leggen en dan vannacht bij me in bed te laten?
En ze ligt hier nu al ruim half uur te slapen bij me. Kan t zijn dat ze nu wel gewoon paar uur slaapt? Of past dat niet bij een regeldag? Ben stiekem ook benieuwd of ze nu wakker wordt als ik haar neerleg, maar zal.dat maar ff niet doen.

sorrie voor al deze mss stomme vragen. Heb last van een gigantische aanval van onzekerheid

Linda, had dat net ook gevonden, dat geeft me (ondanks dat t nieuw is) wel hoop.
En veel vertrouwen heb ik nu in mijn situatie niet in mijn lichaam..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Linda za 27 apr 2013 - 8:23

Welke situatie bedoel je? Dat je een kersverse moeder bent geworden?

Dat clusteren is best lastig. Ik heb dat bij dochter ook heel vervelend gevonden. Ik probeerde het echt te stoppen, maar dat lukte niet, daar raakte ik weer gefrustreerd van en zo zaten we in een negatief cirkeltje. Uiteindelijk heb ik me er aan over kunnen geven.

Het kan best dat ze een paar uur slaapt. Maar sta er niet gek van te kijken als dat niet gebeurt. Gelukkig duren regeldagen over het algemeen niet zo lang.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Pink! za 27 apr 2013 - 8:25

Dat staat in liefde-relatie pijler.

Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat het een regeldag is. Lekker aan toegeven, vaak aanleggen en dan zal ze zelf zorgen dat de voeding weer goed is afgestemd.

Bij de eerste maakte dat mij ook ontzettend onzeker, maar het komt goed!
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Pompoen za 27 apr 2013 - 8:39

Door stress kan je productie ook in een dip raken he, het kan best zijn dat je dochter dit compenseert door regeldagen in te lassen. Ik heb hier zelf ook last van gehad toen ik het zo spannend vond in het ziekenhuis of hij 72 uur dipvrij zou halen en dan mee naar huis zo mogen. Toen had ik ineens een enorm slechte productie. Ook een andere moeder die daar sliep bij haar zoontje had door vermoeidheid en stress ineens nog maar weinig productie, haar zoontje was te prematuur om het zelf op te lossen, maar de meeste kindjes lossen dat zelf op door veel vaker te willen drinken. Regeldagen kunnen helaas ook wel iets langer duren dan een paar dagen. Nogmaals, als je echt onzeker bent kun je misschien een weegschaal huren, anders zou ik nu toch echt proberen er even in mee te gaan, duurt het echt heel lang (weken) dan is er misschien iets anders aan de hand, maar ik denk echt nog steeds ook aan regeldagen. En ik word daar ook wel onzeker van hoor en ik heb dan nog het geluk dat mijn jochie verder eigenlijk niet huilt.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Linda za 27 apr 2013 - 8:47

Ach Sanne! Ik lees dat andere topic nu pas! Wat een hel zeg....

Eens met pompoen. Stress is super slecht voor je productie. Je kleine meisje is haar best aan het doen om het op te krikken. Probeer er aan toe te geven. Laat de natuur z'n werk doen. Juist bv is een mooie manier om steun te hebben aan elkaar. Probeer de boel de boel te laten. Concentreer je op je dochter, houdt haar lekker veel bij je. Probeer ondanks alle ellende samen te zijn met dat mooie, kleine meisje. Jullie zullen elkaar hard nodig hebben. Laat ritme en regelmaat voor wat het is. Dat komt wel weer als je in rustiger vaarwater terecht bent gekomen.
Je kan het, echt waar. Maar probeer niet zo hard te zijn voor jezelf. Je bent een waanzinnige moeder, echt waar, alleen moet je dat zelf ook nog gaan ontdekken.
Schrijf lekker van je af als dat oplucht! hug

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  sanne-84 za 27 apr 2013 - 10:01

Haha Linda die situatie bedoel ik idd..

En ik weet idd dat stress slecht is, de kraamhulp was daarom zo trots omdat t zo goed ging. Maar omdat ik weet dat t kan afnemen maakt t me juist ook zo onzeker.
Dacht nu juist dat dochter zo weinig binnen kreeg, even niet aan gedacht dat ze t mss ook zelf kon bepalen. We zijn ook wel redelijk verwen doordat ze al snel nacht redelijk doorsliep en al redelijk vaak 4 uur ertussen liet. En maar 10 min dronk.

Dochter is om half 9 in slaap gevallen. Heb haar na 1,5 uur even in box gelegd (te lui o naar boven te lopen) maar binnen 10 min was ze weer wakker en huilde ze. Ook oppakken en vasthouden hielp niet, dus idd maar weer de borst.nu slaapt ze weer.

Juist in mijn situatie, die al zo onzeker is, kan ik dit eigenlijk niet gebruiken. T moet ook niet te lang duren, want weeg niet of ik dat trek. Dan maar flesvoeding.
Maar, ik probeer t sowieso tot woensdag, dan moet ik naar t cb en wordt ze is ook gewogen. Kan dan ebt huren van weegschaal ook ter sprake brengen
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Linda za 27 apr 2013 - 10:08

Als flesvoeding jou rust geeft, waarom stap je dan niet over. Het is echt geen schande om te stoppen met borstvoeding en al helemaal niet in jouw situatie.
Als dit niet goed voelt, waarom zou je er dan mee doorgaan?

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ za 27 apr 2013 - 10:10

Sanne, hoe lang drinkt ze eigenlijk aan de borst?
Is het een idee om haar langer te laten drinken? Ik zat per voeding, per kind wel meer dan een half uur, 9 van de 10x.
Totdat ik zeker wist dat ze genoeg hadden gedronken.
Dan lieten ze er meestal wel 3 uur tussen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  sanne-84 za 27 apr 2013 - 10:14

Ergens vind ik t wel goed dat ik t wel kan in deze situatie:) en omdat dochter nu een paar moeilijke dagen heeft wil ik dat niet meteen in 1 dag afdoen. Maar ik zet niet alles koste wat kost voor borstvoeding. weet ik niet of de fles alle 'nadelen' doet verdwijnen. Daarom wil ik dit nu wel eerst zo proberen, maar zeker niet heel lang ( idd ook t gewicht weet afwachten)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  sanne-84 za 27 apr 2013 - 10:18

_Lana_ schreef:Sanne, hoe lang drinkt ze eigenlijk aan de borst?
Is het een idee om haar langer te laten drinken? Ik zat per voeding, per kind wel meer dan een half uur, 9 van de 10x.

Vanaf begin maar.10 min, en daar heeft ze t dus wel goed opgedaan. Ze sliep dan ook. Dus waarom langer bezig zijn als nodig? Probeer sinds do wel naar 15 min te gaan. we dachten in t begin van deze week dat t geen honger kan zijn, omdat als de slaapt ze er wel 4 uur tussen last, maar t probleem was dat ze gewoon niet ging slapen. Huilen was dus al snel na de voeding. Maar nu is t huilen nog meer toegenomen, en zag ik vandaag t 'zoeken'
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ za 27 apr 2013 - 10:34

sanne-84 schreef:
_Lana_ schreef:Sanne, hoe lang drinkt ze eigenlijk aan de borst?

Vanaf begin maar.10 min, en daar heeft ze t dus wel goed opgedaan. Ze sliep dan ook. Dus waarom langer bezig zijn als nodig? Probeer sinds do wel naar 15 min te gaan. we dachten in t begin van deze week dat t geen honger kan zijn, omdat als de slaapt ze er wel 4 uur tussen last, maar t probleem was dat ze gewoon niet ging slapen. Huilen was dus al snel na de voeding. Maar nu is t huilen nog meer toegenomen, en zag ik vandaag t 'zoeken'

Okee, ja ik denk maar een beetje mee hoor, ik ben geen expert ;-).
Maar dan laat ze dus zelf los? En drinkt ze nog uit de andere borst?
Ik liet ze echt drinken tot ze echt aangaven niet meer te willen. Dus ook wisselen van borst.
Maar misschien doe je dat al wel hoor.

Succes in ieder geval!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: