Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vegetariers topic

+17
litllejoy
girli
Mikki
Minx
Raindrop
Mizz_S
Aziraphale
Pompoen
silly-one
Kowalski
SoGood
Linda
mouette
Huppekee
Gympie
Melis_je
Twellie
21 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Vegetariers topic - Pagina 3 Empty Re: Vegetariers topic

Bericht  Raindrop wo 15 aug 2012 - 6:03

Hebben hier mensen ervaring met producten van De Vegetarische Slager?
Ik las gister dat Jumbo ook een aantal producten van DVS gaat verkopen en eigenlijk ben ik wel benieuwd. Ik moet er alleen wel een stukje voor reizen aangezien de producten van DVS niet in België verkocht worden.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  mouette do 16 aug 2012 - 8:56

Raindrop, nee ik heb de producten van de vegetarische slager nog niet geprobeerd, maar ik heb er goede dingen over gelezen. Met name de saté schijnt heel lekker te zijn. Bedankt voor de tip van de Jumbo, ik vond Den Haag altijd net iets te ver, nu ga ik het zeker een keer proberen!

Ik zal je laten weten wat ik er van vond Wink
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Bericht  Aziraphale do 16 aug 2012 - 9:01

Ik vind het saucijzenbroodje van de Vegetarische Slager erg lekker! Hier verkopen ze er namelijk wat producten van in de biologische supermarkt.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Raindrop do 16 aug 2012 - 10:10

mouette, ik heb gehoord dat kip(stukjes) van de Vegetarische Slager ook lekker zijn. Genoeg om te proberen dus. Ben benieuwd haha!
Hier een stukje van het persbericht:
Jumbo introduceert als eerste supermarktketen in Nederland landelijk de producten van De Vegetarische Slager. Vanaf week 33 liggen 100 procent vegetarische gehaktballen, kipstukjes, kipspiesjes, gerookte spekjes en rul gehakt in het koelvak van alle Jumbo winkels.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Raindrop do 16 aug 2012 - 10:14

Aziraphale schreef:Ik vind het saucijzenbroodje van de Vegetarische Slager erg lekker! Hier verkopen ze er namelijk wat producten van in de biologische supermarkt.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Heb je de andere producten van de Vegetarische Slager ook geprobeerd?
Ik heb vandaag wel vegetarische gehaktballetjes van de Aldi op. Die zijn ook erg lekker, mijn vriend heeft er zelfs wat van op (en vindt ze ook lekker).
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Aziraphale za 18 aug 2012 - 6:07

De andere producten heb ik nog niet geprobeerd.

Ik heb nog een lekker vega BBQ-gerecht voor deze temperaturen Wink

Paprika, courgette, aubergine in stukken snijden, hele cherrytomaatjes en champignons, rode uienringen marineren in 4 el olijfolie, 2 el witte wijnazijn, geperste knoflook en zeezout. Dit minstens een uur laten staan. Daarna op zo'n bbq bakblik (kan ook van aluminium, zo'n wegwerp) op de hete bbq zetten en omscheppen totdat alles mooi bruinig kleurt. Heerlijk Wink
Evt kun je de laatste 2 minuten geitenkaas of feta meeverwarmen.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  luenca zo 26 aug 2012 - 1:35

Dijn82 schreef:Zit op de scharnerweg en je kunt er ook afhalen.

gisteren heb ik er gegeten, voor herhaling vatbaar en idd goedkoop, ook lekker rustig !
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Coccinelle zo 26 aug 2012 - 8:31

Ik ben niet vegetarisch maar we proberen hier wel 1 keer per week geen vlees of vis te eten. Ik maak dan wel altijd een gerecht zonder vleesvervangers. Onderstaand gerecht vond ik eens op internet en is hier wel een favoriet geworden.

Couscous pilav:

Je hebt nodig (voor 4 personen):

• 75 g blanke rozijnen
  • 1 rode ui
  • 6 zongedroogde tomaten op olie
  • 4 eetlepels olie
  • 200 g couscous
  • 1/2 theelepel gemberpoeder
  • 1/2 tuinkruidenbouillontablet
  • 1/2 zakje bieslook (` 15 g)
Zo maak je het:
In kom rozijnen 10 minuten wellen in heet water en afgieten. Ui pellen en snipperen. Tomaten droog deppen met keukenpapier en in stukjes snijden. In wok of ruime koekenpan olie verhitten en ui 2 minuten zachtjes bakken. Couscous en gemberpoeder al omscheppend meebakken tot korrels glanzen. Bouillontablet erboven verkruimelen en 3 dl water
erover schenken. Rozijnen en tomaten toevoegen. Couscous al roerend in 5-6 minuten zachtjes gaar laten worden. Bieslook erboven fijn knippen en erdoor scheppen.

Ik zelf maak het vaak met gedroogde abrikozen erbij of dadels. I.p.v. gedroogde tomaatjes kan je ook een
fijngesneden paprika met de ui meebakken. Wat noten of pijnboompitjes erdoor zal ook goed smaken.
Ik doe er vaak doperwtjes door (uit pot of diepvries) zodat het echt een gevuld gerecht wordt. Als laatste kan je ook nog een gesneden bosuitje toevoegen.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 10:09

shygirl87 schreef:
Dijn82 schreef:Zit op de scharnerweg en je kunt er ook afhalen.

gisteren heb ik er gegeten, voor herhaling vatbaar en idd goedkoop, ook lekker rustig !

Op sommige dagen is het wat drukker, maar er is altijd wel plek. Ik hoop wel dat het niet te rustig is en dat het er nog een tijdje blijft zitten!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 22:55

De Social Deal in Maastricht is vandaag een vijfgangendiner bij de Loving Hut voor € 14,50!

Edit: even een link erbij: http://www.socialdeal.nl/deal/Uniek-in-Maastricht-een-vijf-gangen-diner-a-la-carte-vol-duurzame-gerechten-bij-Loving-hut-het-internationaal-bekende-vegaketen/LWWZ

Laatst aangepast door Dijn82 op wo 5 sep 2012 - 23:13; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 23:12

Ik heb echt respect voor Vegetariers. Ik heb een tijdje geprobeerd vleesloos te eten.. (2 weken gelukt). Ik kan gewoon niet zonder mijn 'rode' vlees. (Ik eet geen varken want dat vind ik te vet).

Maar goed ik vond het ook moeilijk door te zetten omdat ik niet stopte om principele redenen maar om de gezondheidsfactor.

Helaas lust ik geen kaas, sla en maar vrij weinig noten. Dus die 2 weken at ik echt niets en steeds hetzelfde riedeltje. Daarnaast ben ik ook een liefhebber van leer Embarassed (sorry meiden!) en dat was voor mij de keuze dat vegetarisch zijn echt niets voor mij is.

Maar al met al ik heb veel respect voor mensen die dat wel zijn. Yo go girls :cheering:

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 sep 2012 - 23:16

Ik eet ook geen kaas en maar af en toe sla en noten hoor. Je kunt in principe alle gerechten maken die je wilt, maar dan laat je het vlees gewoon weg of vervang je dat door een vega-alternatief.

Ik ben echt heel erg blij met het verse vegagehakt dat de C1000 nu heeft. Dat gerulde kwam me wel de neus uit. Dit is veel makkelijker te gebruiken. Heb er afgelopen weekend bobotie mee gemaakt!

Gast
Gast

Bericht  Twellie do 6 sep 2012 - 0:26

Drink je dan wel melk of gebruik je andere zuivel, Dijn82?

Ik heb een tijd terug wel eens gelet op hoeveel B12 er in vleesvervangers zit, maar dat is lang niet gelijkwaardig aan hoeveel er in echt vlees zit. (Misschien wist je dat allang, maar ik meld het toch maar even).

In Arnhem zit trouwens ook een leuk vegetarisch restaurantje: www.enigalternatief.nl. Is ook nog eens supergoedkoop!
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 22:56

Ik gebruik eigenlijk bijna geen zuivel, maar voornamelijk sojamelk of -yoghurt, rijstmelk of amandelmelk. Is een stuk gezonder en beter voor het milieu.
Ik slik sowieso dagelijks multivitaminen, maar dat doe ik eigenlijk mijn hele leven al.

Gast
Gast

Bericht  Twellie wo 3 okt 2012 - 10:49

Voor als er nog meer liefhebbers van maaltijdsalades zijn: vandaag zag ik bij de Albert Heyn dat er maar liefst drie nieuwe vegetarische varianten zijn! Even uit mijn hoofd: eentje met blauwaderkaas, eentje met brie, fruit en linzen en eentje met stukjes soja.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud