Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vegetariers topic

+17
litllejoy
girli
Mikki
Minx
Raindrop
Mizz_S
Aziraphale
Pompoen
silly-one
Kowalski
SoGood
Linda
mouette
Huppekee
Gympie
Melis_je
Twellie
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vegetariers topic - Pagina 2 Empty Re: Vegetariers topic

Bericht  Gast za 14 jul 2012 - 10:35

Ik kom uit een vleesetend gezin. Ik was en jaar of 8 tien ik besefte wat vlees vandaan kwam en het eigenlijk niet meer wilde maar mijn moeder vind toen nog dat ik vlees moest eten.
Tien ik 14 was en het nog steeds niet wilde is mijn moeder vegetarisch voor mij gaan koken. Ik heb er toen nog 2 jaar over gedaan om volledig vegetariër te worden.
Mijn man is geen vegetariër maar eet thuis wel vegetarisch omdat hij er wel achter staat.

Ik ben het eens dat kinderen moeten kiezen alleen vind ik dat ze moeten kiezen om wel vlees te eten. Ik ben er van overtuigd dat vlees gewoon erg slecht is voor hmenselijk darmstelsel.
Als min kinderen bewust kunnen kiezen voor vlees, zullen ze heeft van mij krijgen, als ze dat willen

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Minx za 14 jul 2012 - 17:02

Sunprincess schreef:

Ik ben het eens dat kinderen moeten kiezen alleen vind ik dat ze moeten kiezen om wel vlees te eten. Ik ben er van overtuigd dat vlees gewoon erg slecht is voor hmenselijk darmstelsel.
Als min kinderen bewust kunnen kiezen voor vlees, zullen ze heeft van mij krijgen, als ze dat willen

Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat dit inderdaad zo is. Zit op dit moment in de vs en daar is het heel erg op vlees gericht. Ik eet thuis al steeds minder vlees dus met name hier merk ik het heel erg. Merk dag zodra er een vleesloos alternatief is ik daar voor kies. Gisteren dan ook in een restaurant gegeten waar ongeveer de 1/3 van de kaart met vlees was en de rest zonder. Moet zeggen was ik erg aan toe.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  mouette za 14 jul 2012 - 19:43

@ Tuinstoel: Ja, ik probeer het inderdaad op te vangen met zuivel voor mijn vit B12 (yoghurt, karnemelk, kaas etc). Verder eet ik eigenlijk gewoon wat ik lekker vind en dat is heel gevarieerd. Ik ben een echte groente-junkie en vind eigenlijk bijna alles lekker wat groenten betreft. Vorig jaar zijn toevallig mijn B12 en Hb bepaald en die waren allebei prima (zelfs aan de hoge kant van de range!)
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Bericht  Twellie zo 15 jul 2012 - 11:25

Hier precies hetzelfde qua HB en B12. Ik denk dat de gemiddelde vegetarier zich ook best bewust is van wat waar in zit (dit strookt niet helemaal met mijn beginpost Laughing ) en daarom juist eten uit kan balanceren om genoeg vitamines binnen te krijgen. Ik slik voor de zekerheid ook nog een vitamine B-complex erbij.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Mikki zo 15 jul 2012 - 20:52

Ik zie hier lekkere recepten voorbij komen! Ik ben zelf sinds mijn 11de jaar vegetariër. Mijn vriend eet wel gewoon vlees en vis, en mijn kinderen krijgen het beide. Soms krijgen ze voor vlees of vis, en soms een vleesvervanger. Als ze groter zijn mogen ze zelf de keuze maken of ze vegetarisch willen eten of niet.

Ik slik overigens voor de zekerheid wel extra vitaminen, maar eet over het algemeen vrij gevarieerd.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 21:16

Ik eet zelden vlees of vis, puur omdat ik het gewoon niet lekker genoeg vind en omdat ik liever groente eet. Daarbij komt dat veel mensen in mijn omgeving vegetariër zijn, dus ben ik gewend om vegetarisch te koken.

Deze http://www.ah.nl/recepten/recept?id=824338&rq=paprika+broodsalade&course=&proteinSource=&cuisine=&season=&dishType=&technique=&sources=&sources=&sources=&numberOfServings= is op dit moment favoriet bij mij, al heb ik er wel een kleine eigen variatie op gemaakt. Vanavond ga ik m weer maken.

Gast
Gast

Bericht  girli zo 15 jul 2012 - 23:52

Mizz_S schreef:Owja, een vegetarisch gerecht wat het hier thuis goed doet, is gevulde paprika's.

Snijd de paprika doormidden en hol uit. Ik doe er altijd ui, champignon (klein gesneden) en cashewnoten in. Dan wat geraspte kaas erover en in de oven. Lekker met rijst en wat barbecuesaus ofzo.
Klinkt lekker! Hoe lang doe je dat in de oven en hoeveel graden?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Mizz_S ma 16 jul 2012 - 6:41

girli schreef:
Mizz_S schreef:Owja, een vegetarisch gerecht wat het hier thuis goed doet, is gevulde paprika's.

Snijd de paprika doormidden en hol uit. Ik doe er altijd ui, champignon (klein gesneden) en cashewnoten in. Dan wat geraspte kaas erover en in de oven. Lekker met rijst en wat barbecuesaus ofzo.

Uhm, altijd een beetje op de gok, ik geloof 180 graden en dan 15/20 minuten.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  mouette di 17 jul 2012 - 17:50

PinkCoelho, dat recept voor paprikasalade ziet er heerlijk uit! Die gaat op het boodschappenlijstje voor volgende week. Dank je wel!
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 20:18

Het is ook zo lekker, Mouette, ik eet het trouwens als maaltijd, niet als bijgerecht.

Ik eet niet graag vleesvervangers (ik eet namelijk ook niet graag vlees en ik vind dat n beetje hetzelfde, qua structuur, dus de meeste van de gerechten die ik zal 'tippen' zullen echt wel zonder zijn.

Gast
Gast

Bericht  litllejoy di 17 jul 2012 - 20:45

Misschien nog een tip, ik maak dit weleens:

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=803618&rq=baked+beans&sr_type=recipe

Heel simpel, maar ik vind het wel erg lekker. Meestal doe ik er ipv stokbrood, donker geroosterd brood bij met kruidenroomkaas.

litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 20:49

Ik denk dat ik dat morgen maar eens ga maken, tnx Littlejoy!

Gast
Gast

Bericht  girli wo 18 jul 2012 - 2:40

Mizz_S schreef:
girli schreef:

Dankje! Even een domme vraag: gezien het ongeveer een kwartier in de oven moet, inhoud van de paprika er rauw in doen? Ik ben echt een nitwit als het gaat om koken Embarassed
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  litllejoy do 19 jul 2012 - 22:26

Ik was net even m'n weeklijstje in een ander topic aan het zetten en dit ga ik van de week maken:

http://www.greendelicious.nl/2011/03/parmigiana-di-melanzane

Het recept is origineel vegetarisch. Ik maak 'm zelf dan wel met een beetje gehakt er door heen, maar zonder vlees vind ik 'm ook erg lekker. En misschien kan vegetarisch gehakt ook wel, voor de mensen die dat lekker vinden.
De tomatensaus maak ik ook zelf in plaats van uit een pot.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  minoessepoes do 19 jul 2012 - 23:12

Wij eten meestal 1 keer in de week geen vlees, ik maak nooit vlees vervangers klaar en ik koop alle soorten kazen, let dus niet op stremsel e.d.

Wat wij vaak eten is uiensoep met een stokbroodje of (kastagne) champignonsoep, lekker vers gemaakt. En wat ik zelf heel lekker vind is minestronesoep, gewoon Italiaanse wokgroenten met een uitje en knoflook aanfruiten, vervolgens een blikje tomatenpuree mee bakken, rozemarijn toevoegen en groentenbouillion, dat even laten pruttelen en de laatste 8 minuten een handje elleboog macaroni mee laten koken. De soep in een kom schenken en daar dan een schep groene pesto in en wat geraspte kaas, heerlijk en echt een maaltijdsoep!

Wat ik echt al heel vaak gepost heb maar zelf heel lekker vind is gepaneerde kaas. Een stukje brie door een bloempapje of een geklust ei heen halen en vervolgens door paneermeel en bakken in de koekenpan. Of datzelfde doen met geitenkaas en dat dan serveren met chutney van rode ui, of mozzarella door pesto halen en daarna paneren. En zo zijn er nog wel veel meer variaties te verzinnen.

Verder maak ik vaak lasagne met lekker veel groenten en tussen elke laag wat mozzarella, allerlei soorten salades zoals: bleekselderij salade met walnoot, een gekookt ei, blokjes kaas, augurk, zilver ui, appel en een beetje slasaus of een couscoussalade, door de couscous te wellen in groentenbouillion en daarna wat olijfolie en citroensap er doorheen roeren en verder zonnebloempitjes, feta, rode ui, tomaat en rucola. Of dingen uit de oven zoals: bladerdeegflapjes met een vulling van spinazie, pijnboompitten, feta en pittige geraspte kaas, met een eitje er doorheen geroert en daarna dus in het bladerdeeg gedaan en een half uurtje in de oven, of hartige taart met gehalveerde trostomaten met het velletje naar beneden en dan een mengsel van melk/ei/ pittige geraspte kaas, met een frisse salade.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 2:48

Hier nog een flexitariër. Ik eet thuis geen vlees of vis, maar af en toe als ik bij iemand anders ben of uit eten ga wel. Ik eet/drink ook zo min mogelijk zuivel, o.a. vanwege een lactose-intolerantie en omdat ik niet denk dat mensen ervoor gemaakt zijn om behalve moedermelk nog zuivel binnen te krijgen.
Ik eet voornamelijk geen vlees/vis omdat het zo enorm slecht is voor het milieu, maar ik vind het wel lekker, dus ik zou het nooit helemaal afzweren.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 2:49

Kennen jullie trouwens the loving hut? Is een veganistisch restaurant met heerlijke gerechten voor bespottelijk lage prijzen. Je hebt er al een driegangenmenu voor 15 euro, inclusief drinken.

Gast
Gast

Bericht  Mizz_S vr 20 jul 2012 - 6:07

girli schreef:
Mizz_S schreef:
girli schreef:

Dankje! Even een domme vraag: gezien het ongeveer een kwartier in de oven moet, inhoud van de paprika er rauw in doen? Ik ben echt een nitwit als het gaat om koken Embarassed

Kan rauw, maar je kunt het ook eerst (heel kort) bakken. Bij ligt het eraan of ik die dag heel lui ben...
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  mouette ma 23 jul 2012 - 7:00

PinkCoelho, vandaag het recept voor je paprika-broodsalade uitgeprobeerd en opgegeten op het balkon; het was echt heerlijk en paste helemaal bij het lekkere weer. Very Happy
Dank je wel!
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Twellie di 31 jul 2012 - 8:07

Ik zit nu achter een bordje couscous-salade, is een recept dat binnen tien minuten klaar is (daarna nog wel even de koelkast in):

Couscous één minuut koken. Daar een flinke scheut olijfolie doorheen doen en een scheut citroensap. Verse munt en peterselie toevoegen en een klein beetje peper. Wat tomaten aan kleine stukjes snijden en een halve komkommer, ook aan kleine stukjes. Wat feta (of andere witte kaas) erbij. Alles bij elkaar in doen en even in koelkast koud laten worden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  luenca di 31 jul 2012 - 9:11

Dijn82 schreef:Kennen jullie trouwens the loving hut? Is een veganistisch restaurant met heerlijke gerechten voor bespottelijk lage prijzen. Je hebt er al een driegangenmenu voor 15 euro, inclusief drinken.

klinkt interessant dijn! mijn vriend woont in G en werkt in maastricht dus denk dat we daar is een keertje gaan eten! bedankt voor de tip!
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 1:19

Zit op de scharnerweg en je kunt er ook afhalen.

Gast
Gast

Bericht  Lousanne wo 1 aug 2012 - 1:31

Ik ga ook wat van de recepten die hier gepost zijn proberen Vegetariers topic - Pagina 2 561177

Ben geen echte vegetariër, maar wil wel de hoeveelheid vlees die we eten minderen. Ik eet nu ongeveer 3 a 4 keer per week vlees, 1 a 2 keer per week vis en 2 a 3 keer per week vegetarisch..
(eerder aten we elke dag vlees, dus dit is al best een stap vooruit)
We zijn minder vlees gaan eten vanwege het dierenleed, de steeds slechtere kwaliteit van het vlees (antibiotica ed in vlees), en het milieu.
Helemaal geen vlees meer eten lukt tot nu toe nog niet, daar vind ik vlees te lekker voor en daarvoor zit het teveel in m'n systeem (qua koken etc) maar misschien dat dat ooit nog wel gaat gebeuren
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Bericht  mouette wo 1 aug 2012 - 2:27

The loving hut ziet er erg leuk uit inderdaad, jammer dat het hier zo ver uit de buurt is!

Voor de liefhebbers nog een receptje van een vegetarische lasagne die hier regelmatig op tafel komt:

http://www.devegetarier.nl/recepten/aan-tafel/la-dolce-vita-lasagne-met-kaas-en-citroen
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lousanne wo 1 aug 2012 - 21:15

Een vegetarische recept wat wij vaak eten wat simpel en snel is: spaghetti met monchou..

Gewoon wat groente roerbakken (maakt niet zoveel uit wat, wij doen meestal een uitje, paprika, courgette of wat we maar hebben liggen), zongedroogde tomaatjes erdoor. Dan gas uitzetten, de gekookte spaghetti erdoor scheppen en meteen 2 losgeklopte eieren erdoor en een pakje (of 1/2 pakje) monchou erdoor, nog wat parmezaanse kaas erdoor, peterselie erover.. Valt hier altijd erg in de smaak!
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud