Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Reacties op draagdoek

+20
maiadebij
PiP
Bruintje Beer
Paper Crown
Aimee
Monte
Dille
Jazzlyn
Lejow
Happydobby
kwak
Marin
Slakje
Tania
Linda
Minx
Liadan
RiLiJu
Susan
Twellie
24 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Dille ma 9 jul 2012 - 21:32

Oudere mensen vinden het vaak erg lief inderdaad. Van mensen rond de 55 krijg ik soms wel de vraag of het niet slecht is voor het ruggetje, of inderdaad de ‘aggos, hij/zij zit helemaal vastgebonden’. En natuurlijk ‘is dat niet zwaar?’. Maar ook veel lieve reacties.
Als ik met mijn zoontje op m’n rug loop krijg ik wel meer verbaasde blikken dan met m’n dochter op mijn buik, maar ook meer leuke reacties, dat het zo gezellig is, dat hij het zo goed kan zien (ik knoop hem altijd best hoog, vind ik fijn) etc. Ook krijg ik regelmatig reacties van Marokkaanse mannen die hun duim opsteken en zeggen dat in Marokko vrouwen hun kinderen ook zo dragen ‘is goed, is goed!’ haha.
Als ik dubbeldraag (doe ik best regelmatig) ben ik wel echt een bezienswaardigheid Reacties op draagdoek - Pagina 3 561177

Over de BB; zo erg is een BabyBjorn helemaal niet. Het is niet persé ‘slecht’ voor de heupjes, het kan alleen veel béter met een ergonomische manier van dragen. Met het gezicht naar voren kan ik ook maar moeilijk begrijpen, maar mijn zwager en schoonzus deden het ook met hun kleintje, want die vonden het oprecht heel erg leuk dat hun dochtertje dan ‘lekker veel kon zien’. Tja, dat is gewoon een verschil in overtuiging, zij vinden het vast ook zielig dat mijn dochter ‘bijna niks kan zien’ als ze in de doek zit. En ik denk echt niet dat hun dochter daar later motorische trauma’s aan overhoudt (zij droegen haar eigenlijk ook alleen maar met ‘dagjes uit’, dus zo vaak was dat niet, kan volgens mij ook niet, want dat ding is killing voor je rug). Ik vind het ook niet aan mij om ze daarop aan te spreken. Als het gesprek er op komt, prima, maar ik moet en wil er van uitgaan dat zij ook weloverwogen keuzes maken voor hun kind, ook al zijn het dan niet de mijne. Het gesprek is er laatst trouwens een keer op gekomen, en toen legde ik van alles uit over ergonomisch dragen (en niet met het gezicht naar voren enzo) en waarom ik dit zo doe, en toen gaf schoonzus ook gewoon aan dat ze zich er niet in hebben verdiept. Ze hadden de BB van vrienden gekregen en er verder niet meer over nagedacht. Ik denk zomaar dat als er zich daar een tweede kindje aandient ik ze een doek of drager cadeau mag geven Laughing


Susan schreef:Ja, ik ook. Heb me er laatst nog een keer aangemeld, maar het was nog steeds als vanouds. Ik vind die hele toon daar zo superieur, ik ben er van overtuigd dat het door dat soort mensen komt dat er termen als 'borstvoedingsmaffia' in het leven zijn geroepen.
Oh zó ontzettend mee eens!
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Monte ma 9 jul 2012 - 21:33

Door jullie ben ik nieuwsgierig geworden en even gaan lezen op het forum. Maar echt, in de pijler eenvoudig leven staan me toch dingen(daar wordt ik echt zeer kriegel van). Wasbaar maandverband? of je eigen wasmiddel maken. En iemand klaagt over de hoeveelheid papieren zakjes die ze op de markt bij haar fruit kreeg Wink Ik vind het wel grappig, er zitten daar mensen die echt totaal anders denken dan dat ik doe.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Aimee ma 9 jul 2012 - 22:01

Ik snap best wel dat niet iedereen overal van op de hoogte is, maar wat ik niet snap is dat veel vrouwen dan alsnog zeggen 'ach, als het zo slecht zo zijn zouden ze het niet meer verkopen'. Tja je kindje gaat er niet dood aan ofzo, dus zó slecht is het niet, maar 'niet goed' kan toch ook gewoon een reden zijn om het niet meer te doen? Ik vind het ook een raar gezicht, die mensen die hun kindje met gezicht naar voren in de babybjorn dragen. Het ziet er naar mijn mening ook gewoon onnatuurlijk uit.

OT: Ik heb wel veel bekijks als ik met mijn zoontje in de draagdoek loop, maar krijg niet vaak iets erover te horen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Susan ma 9 jul 2012 - 22:11

Zelfs dát snap ik nog wel, ik bedoel, er wordt gewoon zoveel gepraat, geoordeeld, geadviseerd, uitgekauwd en gevonden over ouderschap en kinderverzorging dat ik denk dat er wel ouders zijn die het allemaal wel erg overdreven beginnen te vinden en een aantal dingen onderhand met een korreltje zout gaan nemen. Die mensen kopen geen BabyBjorn ondanks dat ze weten dat het 'niet zo goed' is maar geloven er gewoon niet in dat het niet zo goed is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 22:28

Mijn zoontje heb ik in een babybjorn gedragen. Ik wist echt niet dat dat niet goed zou zijn hoor. Trouwens wel met zn gezicht naar mij toe. Overigens heb ik dat ding wel verkocht omdat het zeer deed bij mijn zwakke schouder. Maar daar had ik met een draagdoek misschien ook wel last van gehad?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 22:37

Monte schreef:Door jullie ben ik nieuwsgierig geworden en even gaan lezen op het forum. Maar echt, in de pijler eenvoudig leven staan me toch dingen(daar wordt ik echt zeer kriegel van). Wasbaar maandverband? of je eigen wasmiddel maken. En iemand klaagt over de hoeveelheid papieren zakjes die ze op de markt bij haar fruit kreeg Wink Ik vind het wel grappig, er zitten daar mensen die echt totaal anders denken dan dat ik doe.

Hoe vaak heb ik het al niet gehoord en zelf meegemaakt: het jarige kind wordt overladen met kadootjes en verwacht bijna dat iedereen meerdere pakjes voor hem meebrengt. Met op het eind van de dag als resultaat een berg vol nieuwe aanwinsten en een overspannen kind.


Om dit stukje moest ik toch wel een beetje lachen, al is dat eigenlijk niet netjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 22:41

Ook heel veel positieve reacties. Mensen vinden het super lief en komen vaak even kijken.
Vind het erg leuk smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Paper Crown ma 9 jul 2012 - 22:42

Dus ging ik even ook kijken op dragen en voeden.

Reacties op draagdoek - Pagina 3 394967

Nee, niets voor mij.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Marin ma 9 jul 2012 - 22:48

Susan schreef:Zelfs dát snap ik nog wel, ik bedoel, er wordt gewoon zoveel gepraat, geoordeeld, geadviseerd, uitgekauwd en gevonden over ouderschap en kinderverzorging dat ik denk dat er wel ouders zijn die het allemaal wel erg overdreven beginnen te vinden en een aantal dingen onderhand met een korreltje zout gaan nemen. Die mensen kopen geen BabyBjorn ondanks dat ze weten dat het 'niet zo goed' is maar geloven er gewoon niet in dat het niet zo goed is.

Dat zou ik ook wel hebben. Niet persé met dit onderwerp, maar met wel meer dingen. De een adviseert het ene, de ander het ander. Dat is best lastig oordelen natuurlijk. Ik val dan graag terug op wetenschappelijke bronnen, maar die zijn er ook niet altijd of in de praktijk niet haalbaar. Maar als persoon A zegt dat het zoooo slecht is en persoon B zegt dat het allemaal wel mee valt.. Tja dan weet ik ook niet wie ik moet geloven hoor. Denk dat dat voor een deel toch ook wel echt subjectief is. Op je eigen gevoel vertrouwen heeft dan toch ook wel meerwaarde.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Dille ma 9 jul 2012 - 22:49

Aimee schreef:Ik snap best wel dat niet iedereen overal van op de hoogte is, maar wat ik niet snap is dat veel vrouwen dan alsnog zeggen 'ach, als het zo slecht zo zijn zouden ze het niet meer verkopen'. Tja je kindje gaat er niet dood aan ofzo, dus zó slecht is het niet, maar 'niet goed' kan toch ook gewoon een reden zijn om het niet meer te doen? Ik vind het ook een raar gezicht, die mensen die hun kindje met gezicht naar voren in de babybjorn dragen. Het ziet er naar mijn mening ook gewoon onnatuurlijk uit.

Maar er is nergens wetenschappelijk bewezen dat een BB 'niet goed' is. Diverse soorten artsen en fysiotherapeuten zijn het er wel over eens dat het beter kan in een ergonomische drager. Een argument als 'tja, je kindje gaat er niet dood aan, dus zó slecht is het niet' vind ik buitenproportioneel. Inderdaad, je kindje gaat er niet dood aan, en er is ook geen bewijs dat je kindje andere (al dan niet blijvende) schade oploopt van het gedragen worden in een BB.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het liefst willen dat iedereen zijn/haar kind in een doek droeg. Dat iedereen kon ervaren hoe fijn, onwijs gezellig en niet-belastend dit is voor kind én drager. Maar BB-dragers doen niets verkeerd, dus vind ik het niet eerlijk om ze 'af te maken' met argumenten die niet op feiten zijn gebaseerd.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Liadan ma 9 jul 2012 - 22:49

Ik vind veel dingen op het dragen en voeden forum wel interessant om te lezen, bijv. het topic over UP en de informatie over draagdoeken en de knutselhoek.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Liadan ma 9 jul 2012 - 22:50

Dille schreef:
Aimee schreef:Ik snap best wel dat niet iedereen overal van op de hoogte is, maar wat ik niet snap is dat veel vrouwen dan alsnog zeggen 'ach, als het zo slecht zo zijn zouden ze het niet meer verkopen'. Tja je kindje gaat er niet dood aan ofzo, dus zó slecht is het niet, maar 'niet goed' kan toch ook gewoon een reden zijn om het niet meer te doen? Ik vind het ook een raar gezicht, die mensen die hun kindje met gezicht naar voren in de babybjorn dragen. Het ziet er naar mijn mening ook gewoon onnatuurlijk uit.

Maar er is nergens wetenschappelijk bewezen dat een BB 'niet goed' is. Diverse soorten artsen en fysiotherapeuten zijn het er wel over eens dat het beter kan in een ergonomische drager. Een argument als 'tja, je kindje gaat er niet dood aan, dus zó slecht is het niet' vind ik buitenproportioneel. Inderdaad, je kindje gaat er niet dood aan, en er is ook geen bewijs dat je kindje andere (al dan niet blijvende) schade oploopt van het gedragen worden in een BB.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het liefst willen dat iedereen zijn/haar kind in een doek droeg. Dat iedereen kon ervaren hoe fijn, onwijs gezellig en niet-belastend dit is voor kind én drager. Maar BB-dragers doen niets verkeerd, dus vind ik het niet eerlijk om ze 'af te maken' met argumenten die niet op feiten zijn gebaseerd.
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Bruintje Beer ma 9 jul 2012 - 22:54

Ik heb ook altijd veel bekijks als ik draagt.
Net nog kreeg ik hele positieve reactie's erop.

Ik kijk nooit op D&V maar zou er vanavond eens een kijkje op nemen!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Aimee ma 9 jul 2012 - 23:01

Liadan schreef:
Dille schreef:
Aimee schreef:Ik snap best wel dat niet iedereen overal van op de hoogte is, maar wat ik niet snap is dat veel vrouwen dan alsnog zeggen 'ach, als het zo slecht zo zijn zouden ze het niet meer verkopen'. Tja je kindje gaat er niet dood aan ofzo, dus zó slecht is het niet, maar 'niet goed' kan toch ook gewoon een reden zijn om het niet meer te doen? Ik vind het ook een raar gezicht, die mensen die hun kindje met gezicht naar voren in de babybjorn dragen. Het ziet er naar mijn mening ook gewoon onnatuurlijk uit.

Maar er is nergens wetenschappelijk bewezen dat een BB 'niet goed' is. Diverse soorten artsen en fysiotherapeuten zijn het er wel over eens dat het beter kan in een ergonomische drager. Een argument als 'tja, je kindje gaat er niet dood aan, dus zó slecht is het niet' vind ik buitenproportioneel. Inderdaad, je kindje gaat er niet dood aan, en er is ook geen bewijs dat je kindje andere (al dan niet blijvende) schade oploopt van het gedragen worden in een BB.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het liefst willen dat iedereen zijn/haar kind in een doek droeg. Dat iedereen kon ervaren hoe fijn, onwijs gezellig en niet-belastend dit is voor kind én drager. Maar BB-dragers doen niets verkeerd, dus vind ik het niet eerlijk om ze 'af te maken' met argumenten die niet op feiten zijn gebaseerd.
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Oh maar ik maak BB gebruikers helemaal niet af! Ik snap alleen niet dat kindjes met het gezicht naar voren worden gedragen, terwijl volgens mij wel bekend is dat dat gewoon niet prettig is (zoals Linda het beschrijft: alsof je op je buik in een hangmat ligt).
Mijn verdere relaas is meer mijn eigen frustratie, i.v.m. het gebruik van loopstoeltjes, bumbo seat en dus ook een BB die ik zelf niet wil gebruiken omdat ik denk dat het niet bevoordelijk is voor mijn kindje, maar van iedereen te horen krijgen 'als het zo slecht zou zijn zou het niet meer verkocht worden' Rolling Eyes
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  PiP ma 9 jul 2012 - 23:14

Monte schreef:Door jullie ben ik nieuwsgierig geworden en even gaan lezen op het forum. Maar echt, in de pijler eenvoudig leven staan me toch dingen(daar wordt ik echt zeer kriegel van). Wasbaar maandverband? of je eigen wasmiddel maken. En iemand klaagt over de hoeveelheid papieren zakjes die ze op de markt bij haar fruit kreeg Wink Ik vind het wel grappig, er zitten daar mensen die echt totaal anders denken dan dat ik doe.

Hahaha, ik dacht dat het wasbare maandverband een stukje terug een grapje was:oops:

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  PiP ma 9 jul 2012 - 23:24

Ben benieuwd als ik straks ook ga dragen!

Als ik iemand zie lopen met een draagdoek kijk ik eigenlijk ook altijd wel even, maar meer uit interesse, niet omdat ik het raar vind.

Wat vinden jullie dan van de nieuwe drager van Stokke?
Daar staat bij dat hij ergonomisch is, maar ze geven ook aan dat je kan dragen met het gezicht naar voren!..

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Liadan ma 9 jul 2012 - 23:30

Ik vind dat die drager er best ergonomisch uit ziet, alleen jammer dat het naar voren dragen erbij staat.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  maiadebij ma 9 jul 2012 - 23:35

de fysiotherapeute van N had de stokke drager mee, dus ik heb hem gezien. Opzich qua ondersteuning van je kindje is hij best goed (als je niet met het gezicht naar voren draagt dus) maar het is wel een hele constructie met veel gespjes en knoopjes, echt een heel gedoe. Daarnaast zit er een soort stalen constructie voor de drager in, op je rug, lijkt mij niet heel prettig. Hij is best prijzig, als je dat geld wilt neerleggen voor een drager dan zou ik echt voor een wompat kiezen, 4 gespen vastklikken en hij zit als een huis.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  maiadebij ma 9 jul 2012 - 23:38

nog even een aanvulling, ik vind het kind op de foto ook niet mooi tegen de moeder aanzitten op de rug. Er lijkt ook iets tussen moeder en kind te zitten. Als er ruimte tussen jou en je kindje zit dan gaat het aan je schouders hangen en dat gaat pijn doen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Dille ma 9 jul 2012 - 23:42

Aimee schreef:
Liadan schreef:
Dille schreef:
Aimee schreef:Ik snap best wel dat niet iedereen overal van op de hoogte is, maar wat ik niet snap is dat veel vrouwen dan alsnog zeggen 'ach, als het zo slecht zo zijn zouden ze het niet meer verkopen'. Tja je kindje gaat er niet dood aan ofzo, dus zó slecht is het niet, maar 'niet goed' kan toch ook gewoon een reden zijn om het niet meer te doen? Ik vind het ook een raar gezicht, die mensen die hun kindje met gezicht naar voren in de babybjorn dragen. Het ziet er naar mijn mening ook gewoon onnatuurlijk uit.

Maar er is nergens wetenschappelijk bewezen dat een BB 'niet goed' is. Diverse soorten artsen en fysiotherapeuten zijn het er wel over eens dat het beter kan in een ergonomische drager. Een argument als 'tja, je kindje gaat er niet dood aan, dus zó slecht is het niet' vind ik buitenproportioneel. Inderdaad, je kindje gaat er niet dood aan, en er is ook geen bewijs dat je kindje andere (al dan niet blijvende) schade oploopt van het gedragen worden in een BB.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het liefst willen dat iedereen zijn/haar kind in een doek droeg. Dat iedereen kon ervaren hoe fijn, onwijs gezellig en niet-belastend dit is voor kind én drager. Maar BB-dragers doen niets verkeerd, dus vind ik het niet eerlijk om ze 'af te maken' met argumenten die niet op feiten zijn gebaseerd.
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Oh maar ik maak BB gebruikers helemaal niet af! Ik snap alleen niet dat kindjes met het gezicht naar voren worden gedragen, terwijl volgens mij wel bekend is dat dat gewoon niet prettig is (zoals Linda het beschrijft: alsof je op je buik in een hangmat ligt).
Mijn verdere relaas is meer mijn eigen frustratie, i.v.m. het gebruik van loopstoeltjes, bumbo seat en dus ook een BB die ik zelf niet wil gebruiken omdat ik denk dat het niet bevoordelijk is voor mijn kindje, maar van iedereen te horen krijgen 'als het zo slecht zou zijn zou het niet meer verkocht worden' Rolling Eyes



'Niet prettig' is héél iets anders dan 'niet goed'. En ja, ik geloof wel dat er ouders zijn die niet verder denken dan 'oh, dat is leuk, dan kan hij/zij lekker veel zien!'. En als een kind dan niet aangeeft dat de houding of de onvermijdbare indrukken niet prettig zijn (misschien vinden sommige/veel kinderen het ook helemaal niet vervelend, geen idee), dan begrijp ik wel dat mensen denken 'oh zie je wel, hij/zij vindt het superleuk! Wat leuk dat mijn kind zoveel lol heeft, smelt...'.

Ik reageer trouwens niet puur op jou hoor, ik snap dat het heel vervelend is als jouw keuzes steeds gebagatelliseerd of niet begrepen worden door je omgeving, terwijl jij juist degene bent die je er wél in hebt verdiept. Ik stoor me gewoon aan die 'wij zijn goed en zij zijn slecht'-houding op D&V (en elders). En dat ze lopen te pronken met wat ze allemaal weten over dragen, maar dan wel ongenuanceerde/ongefundeerde uitspraken doen over BB's. En onderschriften hebben als 'de beste moeder is een zogende moeder', brrr, maar dat terzijde.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  maiadebij ma 9 jul 2012 - 23:42

een moeder bij ons op de psz bracht haar dochter en had haar baby in een soort babybjorn achtige drager. Gezichtje naar voren en ze was op de fiets, dat snap ik dan weer niet. Zo'n kindje fungeert dan echt als een airbag....



Ik krijg veel positieve reacties als J in de wompat zit, mensen vinden het knus en handig. J zit ook altijd heel gezellig te kletsen en wijzen naar van alles of ze ligt lekker te slapen. Zondag in het dolfinarium nog toen ze haar middagslaapje in de drager deed zei een meisje nog hoe handig het eruit zag en hoe heerlijk ze lag!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  PiP ma 9 jul 2012 - 23:42

Ik wil hem zelf niet hoor Wink
Zag hem pas hangen in de winkel en ben eens gaan kijken op internet en zag dat ze de term ergonomisch gebruikten, vond dat wel vreemd bij het zien van het naar voren dragen. Maar het naar je toe dragen lijkt me er verder wel goed uitzien.
Hij is inderdaad erg duur!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Dille ma 9 jul 2012 - 23:44

De Stokke-drager lijkt me inderdaad best ergonomisch voor het kind (mits niet face-forward), maar lijkt me nog steeds funest voor de rug van de drager. Onder andere door dat stalen harnas en doordat er een stuk ruimte lijkt te zitten tussen jouw en je kindje (hoe verder je je kind van je af hebt, hoe zwaarder het wordt).

Edit; wat maiadebij zegt dus Cool
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Twellie di 10 jul 2012 - 0:55

Goh, dat zoveel van jullie het dragen en voeden forum drie keer niks vinden. Ik vind het eigenlijk helemaal niet overdreven fanatiek, terwijl ik zelf toch wel zeer gematigd ben. Ik kijk er bijna dagelijks op en sinds kort post ik af en toe weer mee. Het betweterigheidgehalte vind ik wel meevallen, terwijl ik toch zelf in vergelijking met de moeders daar kort borstvoeding heb gegeven.

Ik vind sowieso een aantal topics die niet over het moederschap gaan ook interessant: consuminderen, het knutseltopic en het topic over haken.

Het enige dat me te ver gaat is het onderschrift van een persoon daar dat er op neer komt dat je pas een echte moeder bent als je ook borstvoeding geeft.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Susan di 10 jul 2012 - 1:06

Ik heb heel lang borstvoeding gegeven en ook draagstoelen gebruikt, maar ik vind het D&V-forum vreselijk, ik vind het echt zo niet bijdragen aan een positief beeld van borstvoeding.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek - Pagina 3 Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum