Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Reacties op draagdoek

+20
maiadebij
PiP
Bruintje Beer
Paper Crown
Aimee
Monte
Dille
Jazzlyn
Lejow
Happydobby
kwak
Marin
Slakje
Tania
Linda
Minx
Liadan
RiLiJu
Susan
Twellie
24 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Reacties op draagdoek

Bericht  Twellie ma 9 jul 2012 - 10:24

Ik heb bijna altijd aanspraak als ik met mijn dochter in de draagdoek rondloop: in de supermarkt knopen mensen een praatje aan, de bejaarden uit het tehuis hier vlakbij vinden het geweldig en wat oudere kinderen reageren er ook vaak op. Ik vind het wel leuk Very Happy . Wat voor een reacties krijgen jullie?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Susan ma 9 jul 2012 - 10:25

Ik had Yrsa vaak in de Beco Butterfly als ik boodschappen ging doen en dan kwamen er inderdaad vaak wel oude dametjes kijken.

Binnen gebruikte ik de draagdoek en volgens mij vond mijn familie mij maar fanatiek daarmee.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  RiLiJu ma 9 jul 2012 - 10:43

Ik heb eigenlijk ook altijd aanspraak. In het begin vonden mensen het altijd heel aandoenlijk en zo leuk.
Nu J.ulian zo'n 15 maanden is, krijg ik standaard 'dat zal wel heel erg zwaar zijn' van iedereen.
En vandaag; 'Ik zou er maar gauw mee stoppen, want je hele rug slijt. Je bent nu nog jong, maar over tien jaar kun je anders niet meer normaal lopen' Laughing
En iemand anders vandaag; 'Huilt hij zoveel dat je hem altijd in dat ding hebt?'

Haha, veel mensen vinden het dus blijkbaar erg bijzonder.
Ik vind het zelf vooral makkelijk, snel en vooral niet zwaar Wink
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Liadan ma 9 jul 2012 - 18:15

Hier ook altijd aanspraak. In het begin meestal van veel mensen dat ze het zo lief vinden. Ook van veel oude mannen dat dat 'ook wel een keer zouden willen'. Ook een keer de vraag gehad of hij zo nog wel kon ademhalen.
Nu krijg ik heel veel de vraag of het niet zwaar is zo. En ik krijg meer rare gezichten nu ik hem op mijn rug draag.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Minx ma 9 jul 2012 - 18:43

Ik word altijd helemaal happy als ik mensen met een draagdoek zie smile. Van de week wel 1 die wat te laag geknoopt zat maat dat nog altijd liever dan heupjes verknallen door een baby Björn. Spreek ze niet snel aan maar kijk wel altijd even zo'n humpie in een doek vind dat zo schattig
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Linda ma 9 jul 2012 - 18:46

Ik werd ook altijd aangesproken als dochter in de beco zat. Ik vond dat altijd wel leuk. Een doek vind ik er nog schattiger uit zien.
Inmiddels wil dochter niet meer gedragen worden, echt jammer!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 18:49

..


Laatst aangepast door Ostara op ma 29 okt 2012 - 7:45; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Linda ma 9 jul 2012 - 18:50

Vorige week waren we in de Efteling en het was echt shocking hoe vaak ik ouders heb zie lopen met zo'n draagzak waarbij het kindje met het gezicht naar voren zit. Ik begrijp niet dat mensen zich niet eerst verdiepen voordat ze zo iets aanschaffen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Tania ma 9 jul 2012 - 19:05

Ik rkijg ook wel reacties op de beco, meestal positief en dat mensen het zo schattig vinden. Alleen toen M. 2 maanden was ofzo liep ik ergens en toen hoorde ik opeens 'aah wat zielig zo'n kleintje, ze zit gewoon vastgebonden'. confused

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Liadan ma 9 jul 2012 - 19:08

Linda schreef:Vorige week waren we in de Efteling en het was echt shocking hoe vaak ik ouders heb zie lopen met zo'n draagzak waarbij het kindje met het gezicht naar voren zit. Ik begrijp niet dat mensen zich niet eerst verdiepen voordat ze zo iets aanschaffen.
Dat snap ik dan eigenlijk weer wel. Je kan die draagzakken kopen bij de meeste babywinkels en daar wordt uitgelegd hoe je kan dragen, ook staat in de boekjes dat je ze met het gezicht naar voren kan dragen. Mensen verdiepen zich er dus wel in, maar in die winkels en boekjes staat dus eigenlijk 'verkeerde' informatie.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Linda ma 9 jul 2012 - 19:14

Liadan schreef:
Linda schreef:Vorige week waren we in de Efteling en het was echt shocking hoe vaak ik ouders heb zie lopen met zo'n draagzak waarbij het kindje met het gezicht naar voren zit. Ik begrijp niet dat mensen zich niet eerst verdiepen voordat ze zo iets aanschaffen.
Dat snap ik dan eigenlijk weer wel. Je kan die draagzakken kopen bij de meeste babywinkels en daar wordt uitgelegd hoe je kan dragen, ook staat in de boekjes dat je ze met het gezicht naar voren kan dragen. Mensen verdiepen zich er dus wel in, maar in die winkels en boekjes staat dus eigenlijk 'verkeerde' informatie.

Dan ben ik misschien te wantrouwend naar winkelpersoneel.. laughcry Ik zou zo iets altijd zelf uitzoeken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 19:27

Linda schreef:
Liadan schreef:
Linda schreef:Vorige week waren we in de Efteling en het was echt shocking hoe vaak ik ouders heb zie lopen met zo'n draagzak waarbij het kindje met het gezicht naar voren zit. Ik begrijp niet dat mensen zich niet eerst verdiepen voordat ze zo iets aanschaffen.
Dat snap ik dan eigenlijk weer wel. Je kan die draagzakken kopen bij de meeste babywinkels en daar wordt uitgelegd hoe je kan dragen, ook staat in de boekjes dat je ze met het gezicht naar voren kan dragen. Mensen verdiepen zich er dus wel in, maar in die winkels en boekjes staat dus eigenlijk 'verkeerde' informatie.

Dan ben ik misschien te wantrouwend naar winkelpersoneel.. laughcry Ik zou zo iets altijd zelf uitzoeken.
Niet iedereen pluist alles van top tot teen uit. En dat maakt je echt niet raar ofzo. Ik was toen mijn zoon nog klein was er ook van overtuigd dat een baby Björn goed was, puur om de informatie die je uit de winkel hoort en ik dacht dat er wel gekwalificeerd personeel in de winkel stond. Daar vertrouwde ik gewoon op.

Nu weet ik wel beter, maar ik kan me net zoals Liadan dus prima voorstellen dat mensen niet alles helemaal uit gaan pluizen maar gewoon aannemen wat er in de boekjes staat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Slakje ma 9 jul 2012 - 19:29

Ik heb al een aantal keer de reactie gekregen: "Zit daar een hondje in?"

Ik woon echt in een marginalenstad.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 19:35

9 van de 10 mensen kijken me aan en na alsof ik gek ben laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Susan ma 9 jul 2012 - 19:48

Mermaid Forest schreef:
Niet iedereen pluist alles van top tot teen uit. En dat maakt je echt niet raar ofzo. Ik was toen mijn zoon nog klein was er ook van overtuigd dat een baby Björn goed was, puur om de informatie die je uit de winkel hoort en ik dacht dat er wel gekwalificeerd personeel in de winkel stond. Daar vertrouwde ik gewoon op.

Nu weet ik wel beter, maar ik kan me net zoals Liadan dus prima voorstellen dat mensen niet alles helemaal uit gaan pluizen maar gewoon aannemen wat er in de boekjes staat.

Eens. Ik proef dat wel vaker bij mensen die draagdoeken en ergonomische dragers gebruiken, zo'n soort meewarigheid naar mensen met een BabyBjorn. Vooral op het Dragen en Voeden forum vind ik dat erg, daar heb ik wel eens een topic gezien waar ze gingen melden wat voor wantoestanden ze op een dag hadden gezien ('drie kindjes met het gezicht naar voren in de BabyBjorn, vier kindjes in de maxi-cosi op het onderstel van de wagen' et cetera) en dan in zo'n sfeer van 'gelukkig weten wij wel hoe het moet'.

Begrijp me goed, ik vind het goed dat die draagdoeken en ergonomische dragers er zijn en dat er steeds meer bekend wordt wat wel en niet goed is bij het dragen, ik geloof zelfs dat er inmiddels ook een (meer) ergonomische drager van BabyBjorn is. Maar ik vind mensen die 'gewoon' een BabyBjorn kopen en denken dat het prima is om hun kind vanaf een bepaalde leeftijd met het gezicht naar voren te dragen verder niet stom of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Minx ma 9 jul 2012 - 19:51

Susan schreef:
Mermaid Forest schreef:
Niet iedereen pluist alles van top tot teen uit. En dat maakt je echt niet raar ofzo. Ik was toen mijn zoon nog klein was er ook van overtuigd dat een baby Björn goed was, puur om de informatie die je uit de winkel hoort en ik dacht dat er wel gekwalificeerd personeel in de winkel stond. Daar vertrouwde ik gewoon op.

Nu weet ik wel beter, maar ik kan me net zoals Liadan dus prima voorstellen dat mensen niet alles helemaal uit gaan pluizen maar gewoon aannemen wat er in de boekjes staat.

Eens. Ik proef dat wel vaker bij mensen die draagdoeken en ergonomische dragers gebruiken, zo'n soort meewarigheid naar mensen met een BabyBjorn. Vooral op het Dragen en Voeden forum vind ik dat erg, daar heb ik wel eens een topic gezien waar ze gingen melden wat voor wantoestanden ze op een dag hadden gezien ('drie kindjes met het gezicht naar voren in de BabyBjorn, vier kindjes in de maxi-cosi op het onderstel van de wagen' et cetera) en dan in zo'n sfeer van 'gelukkig weten wij wel hoe het moet'.

Begrijp me goed, ik vind het goed dat die draagdoeken en ergonomische dragers er zijn en dat er steeds meer bekend wordt wat wel en niet goed is bij het dragen, ik geloof zelfs dat er inmiddels ook een (meer) ergonomische drager van BabyBjorn is. Maar ik vind mensen die 'gewoon' een BabyBjorn kopen en denken dat het prima is om hun kind vanaf een bepaalde leeftijd met het gezicht naar voren te dragen verder niet stom of zo.

Helemaal met je eens, al vind ik het wel dom als je beter weet en dan toch gebruikt.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Susan ma 9 jul 2012 - 19:53

Ja, maar dat is met alles.

En dan nog weet je trouwens de omstandigheden niet, iemand kan wel door omstandigheden een drager moeten gebruiken en de BabyBjorn hebben gekregen, maar geen geld hebben voor iets anders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 19:54

Susan schreef:
Mermaid Forest schreef:
Niet iedereen pluist alles van top tot teen uit. En dat maakt je echt niet raar ofzo. Ik was toen mijn zoon nog klein was er ook van overtuigd dat een baby Björn goed was, puur om de informatie die je uit de winkel hoort en ik dacht dat er wel gekwalificeerd personeel in de winkel stond. Daar vertrouwde ik gewoon op.

Nu weet ik wel beter, maar ik kan me net zoals Liadan dus prima voorstellen dat mensen niet alles helemaal uit gaan pluizen maar gewoon aannemen wat er in de boekjes staat.

Eens. Ik proef dat wel vaker bij mensen die draagdoeken en ergonomische dragers gebruiken, zo'n soort meewarigheid naar mensen met een BabyBjorn. Vooral op het Dragen en Voeden forum vind ik dat erg, daar heb ik wel eens een topic gezien waar ze gingen melden wat voor wantoestanden ze op een dag hadden gezien ('drie kindjes met het gezicht naar voren in de BabyBjorn, vier kindjes in de maxi-cosi op het onderstel van de wagen' et cetera) en dan in zo'n sfeer van 'gelukkig weten wij wel hoe het moet'.

Begrijp me goed, ik vind het goed dat die draagdoeken en ergonomische dragers er zijn en dat er steeds meer bekend wordt wat wel en niet goed is bij het dragen, ik geloof zelfs dat er inmiddels ook een (meer) ergonomische drager van BabyBjorn is. Maar ik vind mensen die 'gewoon' een BabyBjorn kopen en denken dat het prima is om hun kind vanaf een bepaalde leeftijd met het gezicht naar voren te dragen verder niet stom of zo.

Of dat ze melden hoeveel slecht geknoopte doeken ze al niet zijn tegengekomen. Komt ook heel betweterig op me over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 19:56

Oh dat dragen en voeden forum neem ik ook met een hele zak zout

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 19:58

Luce schreef:Oh dat dragen en voeden forum neem ik ook met een hele zak zout

Ik mag er af en toe graag even lezen, staan ook veel goede tips. Maar soms is het geite-wollen-sokken gehalte erg hoog.Wink Ik ben zelf ook pro- dragen en borstvoeding, maar het slaat daar soms wel iets te ver door.


Laatst aangepast door _MamaRosa_ op ma 9 jul 2012 - 19:59; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Marin ma 9 jul 2012 - 19:59

Ostara schreef:
Minx schreef:Ik word altijd helemaal happy als ik mensen met een draagdoek zie Reacties op draagdoek 561177. Van de week wel 1 die wat te laag geknoopt zat maat dat nog altijd liever dan heupjes verknallen door een baby Björn. Spreek ze niet snel aan maar kijk wel altijd even zo'n humpie in een doek vind dat zo schattig

+1

Ik vind het erg mooi om te zien.

Haha ik ook. Ik kijk die mensen altijd heel erg blij aan. Misschien moet ik eens wat zeggen dan, anders is het ook zo raar, maar zou niet weten wat
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Susan ma 9 jul 2012 - 19:59

Ja, ik ook. Heb me er laatst nog een keer aangemeld, maar het was nog steeds als vanouds. Ik vind die hele toon daar zo superieur, ik ben er van overtuigd dat het door dat soort mensen komt dat er termen als 'borstvoedingsmaffia' in het leven zijn geroepen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 20:01

Ik kan me ook wel verbazen over de collectie doeken die sommigen hebben. Erg mooi hoor, maar ook een erg dure hobby, en je kunt ze niet allemaal tegelijk gebruiken. Ik vond het al veel dat ik 5 verschillende draagdoeken had...Reacties op draagdoek 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 20:03

_MamaRosa_ schreef:
Luce schreef:Oh dat dragen en voeden forum neem ik ook met een hele zak zout

Ik mag er af en toe graag even lezen, staan ook veel goede tips. Maar soms is het geite-wollen-sokken gehalte erg hoog.Wink Ik ben zelf ook pro- dragen en borstvoeding, maar het slaat daar soms wel iets te ver door.

Gebruik jij nog geen wasbaar toiletpapier? FOEI!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 20:06

Luce schreef:9 van de 10 mensen kijken me aan en na alsof ik gek ben laughcry

Hier in het dorp valt dat nog wel mee maar als we ergens naartoe gaan lijkt het wel alsof ik een attractie ben.

De reacties de laatste tijd zijn overwegend positief geweest. Laatst kwam er een vrouw naar me toe om te vragen waar ik die prachtige doek vandaan had. Ze heeft m een hele tijd staan te bewonderen en toen kwam ze later terug en toen zei ze "Oh, trouwens, ook een mooi kindje" laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reacties op draagdoek Empty Re: Reacties op draagdoek

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum