Een kind van onder de 1 'slaan'?
+26
Stuiterbal
Mamsie
Paper Crown
Lavendel
Lousanne
Benthe
PapillonRose
Ayla
studiebol
Supertalentje
Linda
Jasmine
Susan
tweeling
Teddyaapje
Dille
Parisienne
Liz
blondje1313
Discordia
Bloem86
SarahKey
Sanne
Printje
Pien
Jerry
30 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Een kind van onder de 1 'slaan'?
Lavendel schreef:tweeling schreef:Ik vind een corrigerende tik wel kunnen, vroeger zelf ook wel eens een draai om m'n oren gehad of een pets op mn billen en ik ben er niet minder van geworden
+1. Mijn moeder greep ons vaak goed stevig bij onze bovenarm, auuw En dan wist ik ook echt wel wat ik verkeerd had gedaan. Verder heb ik echt de meest fantastische jeugd gehad die je kunt bedenken dus heb er echt niks aan overgehouden.
Tegen mij en mijn zusjes hielp dit echt wel beter dan een hoop opvoedkundig pedagogisch verantwoord geleuter of in de hoek moeten staan whatever om te begrijpen waarom het verkeerd is wat we deden.
Ik denk als een kind in een normaal gezin met genoeg affectie en lol opgroeit een keer lichamelijk ingrijpen echt niet zo erg is. (In dit geval is 1 jaar wel erg jong, dan begrijpen ze het wellicht nog niet echt, maar als ze ouder zijn wel)
Herkenbaar en helemaal mee eens. Ik vind een corrigerende tik geen doodzonde. Met corrigerend bedoel ik niet alleen als er gevaar dreigt, maar ook bij onuitstaanbaar gedrag. Wel vind ik dat je als volwassene moet inschatten of je echt boos bent of boos doet. Wanneer je echt boos bent, kun je beter even weglopen. Dan is het namelijk goed mogelijk dat die tik inderdaad onmacht of te hard is.
Gast- Gast
Ik vind het ook geen doodzonde, maar ik vind het ook niet de schoonheidsprijs verdienen. Ik vind het ook een beetje raar om het als 'opvoedkundig verantwoord pedagogisch geleuter' af te doen als mensen hun kind verbaal corrigeren.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik snap het nut van een tik sowieso niet, of het nou corrigerend of echt als straf gedaan wordt. Waarom zou je bewust een kind een tik willen geven? Wat leert hij daarvan?
En verder eens met Susan, het is geen doodzonde maar verdient ook geen schoonheidsprijs.
En verder eens met Susan, het is geen doodzonde maar verdient ook geen schoonheidsprijs.
Gast- Gast
Mermaid Forest schreef:Ik snap het nut van een tik sowieso niet, of het nou corrigerend of echt als straf gedaan wordt. Waarom zou je bewust een kind een tik willen geven? Wat leert hij daarvan?
Precies! Ik zie daar ook het nut niet van! Bedoel begrijp dat je kindje een ouder tot het uiterste kan drijven, maar dan nog wat leerd een kind nu van een corricerende tik? Is het niet vaak een stukje onmacht van de ouder zelf? Dat je het zo oplost omdat je niet weet wat je anders moet doen?
Voor de mama's die dit hebben gedaan, voel jij je dan niet vreselijk schuldig want ik kan me voorstellen dat geen enkele ouder dit zo wilt oplossen?
Dit laatste is trouwens geen aanval en ik ga ook zeker niet roepen dat iemand dat slecht is.
Gast- Gast
Mermaid Forest schreef:Ik snap het nut van een tik sowieso niet, of het nou corrigerend of echt als straf gedaan wordt. Waarom zou je bewust een kind een tik willen geven? Wat leert hij daarvan?.
Waarom zou je een kind op de trap willen zetten of streng toespreken? Dat is ook niet leuk voor een ouder. Het gaat erom dat een kind leert dat wat hij doet niet mag en er dan dus een vervelende consequentie aan vast zit.
Natuurlijk vind ik dat je eerst andere dingen moet proberen, maar als een kind dat negeert, kan een corrigerende tik effect hebben (het niet meer herhalen van een actie).
Gast- Gast
Mijn dochter zag laatst dat haar handschoen (geen idee hoe die daar kwam) hier voor op straat lag. Normaal is ze heel voorzichtig maar ze stormde nu zo de straat op en er kwam een auto aan . Die kwam gelukkig wel net de hoek om, dus zal een vaartje van zo'n twintig kilometer per uur hebben gehad maar ik voelde echt woede (van de schrik) en ik had haar bijna een tik gegeven.
Een vriendin van mij vertelde laatst dat haar zoon (toen nog geen één, misschien een maand of negen a tien) 'stout' was geweest bij de gastouder en daarom een tik had gekregen. Daar viel mijn mond ook wel even van open. Mag dat uberhaupt als gastouder zijnde? Ik had toch wel heel vreemd opgekeken (nog zachtjes uitgedrukt) als een van mijn kinderen een corrigerende tik zou krijgen van een van de leidsters op het dagverblijf. Kan ik me echt niks bij voorstellen.
Verder eens met de mensen die zeggen dat het geen doodzonde is, maar evenmin de schoonheidsprijs verdiend.
Een vriendin van mij vertelde laatst dat haar zoon (toen nog geen één, misschien een maand of negen a tien) 'stout' was geweest bij de gastouder en daarom een tik had gekregen. Daar viel mijn mond ook wel even van open. Mag dat uberhaupt als gastouder zijnde? Ik had toch wel heel vreemd opgekeken (nog zachtjes uitgedrukt) als een van mijn kinderen een corrigerende tik zou krijgen van een van de leidsters op het dagverblijf. Kan ik me echt niks bij voorstellen.
Verder eens met de mensen die zeggen dat het geen doodzonde is, maar evenmin de schoonheidsprijs verdiend.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik ben ook tegen de corrigerende tik. Ik heb wel eens buiten gestaan om af te koelen, dus kan me het onmachtige gevoel wel voorstellen, maar een tik geven vind ik niet kunnen. Een kind ziet ook dat jij in zo'n situatie waarin hij 'stout' is reageert door een tik te geven, jij bent zijn voorbeeld. Als hij straks een conflict heeft met een klasgenootje denkt hij misschien dan een tik geven heel normaal is.
Daarnaast, wat lost het op? Weet je kind dan ineens hoe hij zich had moeten gedragen? Mij lijkt uitleggen uitleggen uitleggen (x100 waarschijnlijk) veel zinvoller (en prettiger voor ouder en kind).
Daarnaast, wat lost het op? Weet je kind dan ineens hoe hij zich had moeten gedragen? Mij lijkt uitleggen uitleggen uitleggen (x100 waarschijnlijk) veel zinvoller (en prettiger voor ouder en kind).
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
maiadebij schreef:Ik ben ook tegen de corrigerende tik. Ik heb wel eens buiten gestaan om af te koelen, dus kan me het onmachtige gevoel wel voorstellen, maar een tik geven vind ik niet kunnen. Een kind ziet ook dat jij in zo'n situatie waarin hij 'stout' is reageert door een tik te geven, jij bent zijn voorbeeld. Als hij straks een conflict heeft met een klasgenootje denkt hij misschien dan een tik geven heel normaal is.
Helemaal mee eens!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb vroeger echt wel eens een pak slaag gehad als ik echt heel stout was geweest, mijn zusje ook. Ik sluit niet uit dat dat mijn kinderen nooit zal gebeuren. Maar ik was toen wel 5 of 6 en het heeft wel dusdanig indruk gemaakt dat ik het nog weet. Jonge kindjes zou ik nooit slaan en ook niet laten slaan. Zeker niet door een gastouder.
Wel heb ik toch wel redelijk vaak dat ik echt verwende, nare kinderen op tv zie en ik kan dan niet helpen te denken dat zij ook best wel eens een pak slaag hadden mogen krijgen of een straf in een andere vorm. Ik ben een beetje allergisch voor mensen waarvan kinderen alles mogen en nooit eens nee te horen krijgen. Volgens mij creeer je daar pas echt nare kinderen mee, ipv ze ooit eens een pak slaag te hebben gegeven.
Wel heb ik toch wel redelijk vaak dat ik echt verwende, nare kinderen op tv zie en ik kan dan niet helpen te denken dat zij ook best wel eens een pak slaag hadden mogen krijgen of een straf in een andere vorm. Ik ben een beetje allergisch voor mensen waarvan kinderen alles mogen en nooit eens nee te horen krijgen. Volgens mij creeer je daar pas echt nare kinderen mee, ipv ze ooit eens een pak slaag te hebben gegeven.
Gast- Gast
Ik vind dat er nog wel heel veel tussen een pak slaag geven zit en je kind nooit corrigeren.
Ik ben zelf ook tegen de corrigerende tik, zou het zelf nooit doen. Bij een kind van een jaar vind ik het helemaal totaal onnodig. Mijn zoon is 1 jaar en hij zou er niks van begrijpen als ik hem een tik zou geven (maar ik denk dat mijn dochter van 3 jaar ook niet zou begrijpen waarom ze een tik zou krijgen).
Ik ben zelf ook tegen de corrigerende tik, zou het zelf nooit doen. Bij een kind van een jaar vind ik het helemaal totaal onnodig. Mijn zoon is 1 jaar en hij zou er niks van begrijpen als ik hem een tik zou geven (maar ik denk dat mijn dochter van 3 jaar ook niet zou begrijpen waarom ze een tik zou krijgen).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Mermaid Forest schreef:Ik snap het nut van een tik sowieso niet, of het nou corrigerend of echt als straf gedaan wordt. Waarom zou je bewust een kind een tik willen geven? Wat leert hij daarvan?
+1 ik denk dat een kind van een tik veel minder leert dan van een uitleg waarom hij iets doet wat niet mag en de daarbij horende consequentie dat hij/zij even bij de muur moet staan. Liever bij de muur als een tik.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Door dat laatste creeër je angst, en dat zorgt ervoor dat een kind het niet meer doet. Ik wil mijn kind geen angst aanleren door als ze iets stouts doen, een tik te geven. In mijn ogen zorg je er dan voor dat je kind denkt dingen met agressie te kunnen oplossen. Dat vind ik geen goede denkwijze, ik 'straf' liever anders.Chipp schreef:Mermaid Forest schreef:Ik snap het nut van een tik sowieso niet, of het nou corrigerend of echt als straf gedaan wordt. Waarom zou je bewust een kind een tik willen geven? Wat leert hij daarvan?.
Waarom zou je een kind op de trap willen zetten of streng toespreken? Dat is ook niet leuk voor een ouder. Het gaat erom dat een kind leert dat wat hij doet niet mag en er dan dus een vervelende consequentie aan vast zit.
Natuurlijk vind ik dat je eerst andere dingen moet proberen, maar als een kind dat negeert, kan een corrigerende tik effect hebben (het niet meer herhalen van een actie).
Gast- Gast
Ik denk dat ik, als louise ouder is, ook wel eens een tik op haar komt ga geven. Ik zou het liever niet doen en zal ook proberen het niet te doen.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Slakje schreef:Ik denk dat ik, als louise ouder is, ook wel eens een tik op haar komt ga geven. Ik zou het liever niet doen en zal ook proberen het niet te doen.
Wat een raar antwoord, je eerste zin komt over alsof je al zeker weet dat je haar een tik gaat geven
Gast- Gast
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Slaan
» Slaan
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Slaan
» Slaan
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: