Een kind van onder de 1 'slaan'?
+26
Stuiterbal
Mamsie
Paper Crown
Lavendel
Lousanne
Benthe
PapillonRose
Ayla
studiebol
Supertalentje
Linda
Jasmine
Susan
tweeling
Teddyaapje
Dille
Parisienne
Liz
blondje1313
Discordia
Bloem86
SarahKey
Sanne
Printje
Pien
Jerry
30 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Een kind van onder de 1 'slaan'?
Mijn buurjongetje is nog net geen één jaar en zat afgelopen week in de tuin met z'n vader. Hij was de hele tijd een beetje jengelig aan het huilen en z'n vader zat al de hele tijd 'nou moet je ophouden' etc. Even later hoorde ik dat z'n vader hem een 'tik'/klap gaf (klonk dof, waarschijnlijk een klap tegen z'n kont-met-luier).
Maar nou vroeg ik me af: een kind van nog geen één, snapt ie dan waarom hij een klap krijgt?
Maar nou vroeg ik me af: een kind van nog geen één, snapt ie dan waarom hij een klap krijgt?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Een kind van onder de 1 'slaan'?
Nee... ik denk niet dat hij/ zij dat al snapt. Ik ben zelf ook heel erg tegen het geven van een klap/ tik omdat je daar mijns inzien het probleem niet mee oplost!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik ben sowieso echt tegen slaan.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik denk dat een kind van die leeftijd nog niet begrijpt waarom hij een klap krijgt. Als het vaker gebeurt, zal hij uiteindelijk wel de link leggen dat hij datgene wat hij aan het doen was, niet mag, want dan doet papa/mama hem pijn. Ik vind dat erg zielig. Ik ben echt tegen het slaan van kinderen, ook tegen de opvoedkundige tik.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Printje schreef:Ik ben sowieso echt tegen slaan.
Ik ook, of een kind nu 1 is, of 4 of 10. Slaan zou ik absoluut niet doen.
En een baby slaan, hoe zacht ook, vind ik echt onbegrijpelijk. Kind weet niet eens wat hij doet laat staan dat hij weet wat hij verkeerd doet.
Ik vind dat ook onbegrijpelijk..
En bij zo'n kleintje helemaal..
Gast- Gast
Pien schreef:Nee... ik denk niet dat hij/ zij dat al snapt. Ik ben zelf ook heel erg tegen het geven van een klap/ tik omdat je daar mijns inzien het probleem niet mee oplost!
+1
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Tegen echt slaan ben ik ook tegen, maar een corigerende tik vind ik wel kunnen. Vooral een pets op de pamper vind ik ook nog wel kunnen, dit doordat het kind er toch van schrikt maar het doet geen pijn (of paps moet wel heel hard slaan).
(zo denk ik er nu over, weet niet hoe we het straks zelf gaan doen als kleine uk er eenmaal is)
(zo denk ik er nu over, weet niet hoe we het straks zelf gaan doen als kleine uk er eenmaal is)
Gast- Gast
Snoepy87 schreef:Ik vind dat ook onbegrijpelijk..
+1
Gast- Gast
Het gaat er toch ook niet om dat die vader denkt dat het helpt? Slaan is meer onmacht van de ouders dan iets wat helpt met opvoeden.
Misschien geeft die vader wel een pets op de luier omdat hij als hij het niet zou doen echt zijn geduld zou verliezen.
Misschien geeft die vader wel een pets op de luier omdat hij als hij het niet zou doen echt zijn geduld zou verliezen.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Nee dat vind ik echt niet kunnen.
Zo was ik vorige week bij een gastouder thuis en toen pakte een stagiaire een kindje van net 1,5 jaar echt heel hardhandig vast toen hij iets deed wat niet mocht. Ik ben daar erg van geschrokken en heb meteen aangegeven dat ik dat niet vond kunnen. Ze ging echt heel raar met die kinderen om.
Zo was ik vorige week bij een gastouder thuis en toen pakte een stagiaire een kindje van net 1,5 jaar echt heel hardhandig vast toen hij iets deed wat niet mocht. Ik ben daar erg van geschrokken en heb meteen aangegeven dat ik dat niet vond kunnen. Ze ging echt heel raar met die kinderen om.
Gast- Gast
Echt slaan omdat je boos bent vind ik echt niet kunnen. Maar ik moet zeggen dat ik Lotte ook wel eens in haar billetjes knijp of tegen haar luier aantik omdat ze zo'n lekkere billetjes heeft (ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel).
Toen Lotte hier laatst richting de drinkensbak van de honden ging vroeg mijn moeder of ik haar dan niet op haar vingers tikte. Ik was helemaal geschokt van deze vraag (mijn moeder past namelijk 1 dag in de week op), en heb maar verteld dat ik dit absoluut niet wil, zeker nu ze nog zo jong is dat ze helemaal niet begrijpt waarom. En volgens mij werkt nee zeggen en ergens anders neerzetten ook voldoende.
Toen Lotte hier laatst richting de drinkensbak van de honden ging vroeg mijn moeder of ik haar dan niet op haar vingers tikte. Ik was helemaal geschokt van deze vraag (mijn moeder past namelijk 1 dag in de week op), en heb maar verteld dat ik dit absoluut niet wil, zeker nu ze nog zo jong is dat ze helemaal niet begrijpt waarom. En volgens mij werkt nee zeggen en ergens anders neerzetten ook voldoende.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik vind dit altijd een heel moeilijk onderwerp en ik zal dit in mijn ogen wel heel zwart/wit zien. Maar ik snap sowieso het nut niet van slaan of een corrigerende tik.
Ik heb nog geen kinderen dus kan ik hier eigenlijk niet over mee praten maar ik vraag me dan voor mijzelf af wat de kindjes ervan leren? Helemaal in dit geval z'n klein kindje jonger dan 1 jaar? Bedoel er zijn toch 100 andere manieren om kindjes iets bij te brengen. Ja ik begrijp heel goed dat kinderen iemand tot boosheid kan drijven en dat het toch kan gebeuren ook al wil de ouder het niet. Ik zal daarover echt niet gaan oordelen en iemand slecht vinden, maar in z'n geval wat de TO beschrijft moet toch anders op te lossen zijn?
Ik heb nog geen kinderen dus kan ik hier eigenlijk niet over mee praten maar ik vraag me dan voor mijzelf af wat de kindjes ervan leren? Helemaal in dit geval z'n klein kindje jonger dan 1 jaar? Bedoel er zijn toch 100 andere manieren om kindjes iets bij te brengen. Ja ik begrijp heel goed dat kinderen iemand tot boosheid kan drijven en dat het toch kan gebeuren ook al wil de ouder het niet. Ik zal daarover echt niet gaan oordelen en iemand slecht vinden, maar in z'n geval wat de TO beschrijft moet toch anders op te lossen zijn?
Gast- Gast
Zo'n jong kindje snapt oorzaak/gevolg nog niet goed. Dus waarschijnlijk heeft het kindje geen idee waarom hij een tik krijgt, er zijn andere reacties die beter werken waarschijnlijk.
Liz- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11
Lily schreef:Tegen echt slaan ben ik ook tegen, maar een corigerende tik vind ik wel kunnen. Vooral een pets op de pamper vind ik ook nog wel kunnen, dit doordat het kind er toch van schrikt maar het doet geen pijn (of paps moet wel heel hard slaan).
Ik vind dat hier geen verschil in zit, het is hoe dan ook fout om enige vorm van fysieke straf te gebruiken (is mijn mening). En dat schrikeffect van een tik op zijn billen is net zo erg als een klap die evt pijn dot.
Liz- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11
Ik vind slaan of een 'corrigerende tik' ook zeker niet kunnen.
Mijn bovenburen doen hier wel aan, in de cultuur van mijn bovenbuurvrouw is dit ook heel normaal. Ze geven regelmatig een tik als de kinderen niet luisteren. De angst in die kinderen hun ogen als papa of mama dreigend met een hand omhoog op hun af komt lopen.. Ik heb het gezien, ik zie hoe die kinderen erop reageren en ik hoop die angst nooit in mijn dochter haar ogen te zien. Nee, een tik of slaan op welke manier dan ook vind ik echt niet kunnen.
Mijn bovenburen doen hier wel aan, in de cultuur van mijn bovenbuurvrouw is dit ook heel normaal. Ze geven regelmatig een tik als de kinderen niet luisteren. De angst in die kinderen hun ogen als papa of mama dreigend met een hand omhoog op hun af komt lopen.. Ik heb het gezien, ik zie hoe die kinderen erop reageren en ik hoop die angst nooit in mijn dochter haar ogen te zien. Nee, een tik of slaan op welke manier dan ook vind ik echt niet kunnen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Sanne schreef:Ik denk dat een kind van die leeftijd nog niet begrijpt waarom hij een klap krijgt. Als het vaker gebeurt, zal hij uiteindelijk wel de link leggen dat hij datgene wat hij aan het doen was, niet mag, want dan doet papa/mama hem pijn. Ik vind dat erg zielig. Ik ben echt tegen het slaan van kinderen, ook tegen de opvoedkundige tik.
+1
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
aub niet quoten, haal t later weer weg
Laatst aangepast door Teddyaapje op do 5 jul 2012 - 10:06; in totaal 1 keer bewerkt
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vind een corrigerende tik wel kunnen, vroeger zelf ook wel eens een draai om m'n oren gehad of een pets op mn billen en ik ben er niet minder van geworden
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Tja, mensen die in de jaren 50 zijn opgegroeid en een enorm autoritaire opvoeding hebben gekregen vinden ongetwijfeld ook dat ze daar niet minder van zijn geworden. Toch passen mensen die manier van opvoeden niet meer toe, het is gewoon niet van deze tijd, dat is een kwestie van voortschrijdend inzicht. Dat vind ik ook gelden voor de corrigerende tik.
Sowieso kun je ook nooit met zekerheid zeggen welk effect iets op jou heeft gehad.
Sowieso kun je ook nooit met zekerheid zeggen welk effect iets op jou heeft gehad.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik ben zelf opgevoed met het idee: wie niet horen wil moet maar voelen. Dit ging heus niet op voor elk wissewasje, maar wel als ik écht niet luisterde of vervelend was.
Zelf zal ik mijn kinderen niet zo opvoeden. De corrigerende tik geef ik ook liever niet, maar als ze bijvoorbeeld steeds bij de warme oven blijft staan, bij het gasfornuis wil spelen of bij de hete thee wil zitten en na een paar keer waarschuwen/ ergens anders neerzetten/ alternatief bieden nog steeds niet luistert, dan geef ik haar liever die corrigerende tik dan dat ze zich verwondt.
Zelf zal ik mijn kinderen niet zo opvoeden. De corrigerende tik geef ik ook liever niet, maar als ze bijvoorbeeld steeds bij de warme oven blijft staan, bij het gasfornuis wil spelen of bij de hete thee wil zitten en na een paar keer waarschuwen/ ergens anders neerzetten/ alternatief bieden nog steeds niet luistert, dan geef ik haar liever die corrigerende tik dan dat ze zich verwondt.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Wij waren van de week bij m'n nicht. Haar zoontje van 15 maanden sloeg mijn dochter in haar gezicht. M'n nicht stond op en gaf hem met een platte hand een pets in zijn gezicht. En huilen wat tie deed! Ze troostte hem en zei dat het zo voelt als je iemand slaat. En als hij het nog een keer zou doen, dat zou zij het ook nog een keer doen. Ik vond het echt heftig! En zo hard had hij m'n dochter niet geslagen, ze gaf geen kik en speelde gewoon verder.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Linda schreef:Wij waren van de week bij m'n nicht. Haar zoontje van 15 maanden sloeg mijn dochter in haar gezicht. M'n nicht stond op en gaf hem met een platte hand een pets in zijn gezicht. En huilen wat tie deed! Ze troostte hem en zei dat het zo voelt als je iemand slaat. En als hij het nog een keer zou doen, dat zou zij het ook nog een keer doen. Ik vond het echt heftig! En zo hard had hij m'n dochter niet geslagen, ze gaf geen kik en speelde gewoon verder.
Woow wat klinkt echt heftig inderdaad!
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Linda schreef:Wij waren van de week bij m'n nicht. Haar zoontje van 15 maanden sloeg mijn dochter in haar gezicht. M'n nicht stond op en gaf hem met een platte hand een pets in zijn gezicht. En huilen wat tie deed! Ze troostte hem en zei dat het zo voelt als je iemand slaat. En als hij het nog een keer zou doen, dat zou zij het ook nog een keer doen. Ik vond het echt heftig! En zo hard had hij m'n dochter niet geslagen, ze gaf geen kik en speelde gewoon verder.
Nou dat vind ik niet normaal hoor!
Gast- Gast
Eens met Snoepy en Tweeling. Dat gaat wel heel ver.
Elkaar slaan mag niet. Dat ze hem een corrigerende tik op zijn handje geeft, daar kan ik nog inkomen. Maar dat ze hem gewoon met de vlakke hand vol in het gezicht slaat, nee dat vind ik niet kunnen.
Elkaar slaan mag niet. Dat ze hem een corrigerende tik op zijn handje geeft, daar kan ik nog inkomen. Maar dat ze hem gewoon met de vlakke hand vol in het gezicht slaat, nee dat vind ik niet kunnen.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Slaan
» Slaan
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Slaan
» Slaan
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: