Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een kind van onder de 1 'slaan'?

+26
Stuiterbal
Mamsie
Paper Crown
Lavendel
Lousanne
Benthe
PapillonRose
Ayla
studiebol
Supertalentje
Linda
Jasmine
Susan
tweeling
Teddyaapje
Dille
Parisienne
Liz
blondje1313
Discordia
Bloem86
SarahKey
Sanne
Printje
Pien
Jerry
30 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Een kind van onder de 1 'slaan'? - Pagina 2 Empty Re: Een kind van onder de 1 'slaan'?

Bericht  Linda do 5 jul 2012 - 4:48

Ik ook niet.. Maar ik bemoei me tegenwoordig niet meer met andermans opvoeding. En ze had er echt over nagedacht, het was geen opwelling. Bij haar oudste kind deed ze het ook zo.
Het was overigens niet zo hard dat het rood werd. Na een paar kusjes was het over en lachte hij weer.
Maar ik vond het zelf ook heftig, ik zou dat nooit zo doen...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind van onder de 1 'slaan'? - Pagina 2 Empty Re: Een kind van onder de 1 'slaan'?

Bericht  Supertalentje do 5 jul 2012 - 5:16

Wat een heftig verhaal Linda!

Ik vind slaan sowieso niet nodig. Maar stel dat je altijd na 2 keer waarschuwen een tik uitdeelt dan vind ik dat nog anders dan slaan uit onmacht/woede. De een zet zn kind na 3 keer waarschuwen op de gang, een stoel of een tik op zn pamper. Maar een tik uit frustratie en kwaadheid is denk ik nog schadelijker.

Iemand zei nog dat die vader anders nog erger had gereageerd ofzo, maar als je het echt even niet kunt hebben ga je toch gewoon even plassen of heel hard op je handen zitten? (even uit de situatie)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Linda do 5 jul 2012 - 5:24

Een keer uit frustratie kan ik me trouwens juist beter voorstellen. Soms kan een kind gewoon het bloed onder je nagels vandaan halen. Ik hoop dat het hier nooit zal gebeuren hoor. Maar ik vind slaan met voorbedachte rade eigenlijk erger, zeker als het vaak voorkomt.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Supertalentje do 5 jul 2012 - 5:29

Ik kan het me wel voorstellen, maar dan wordt het wel een onberekenbare factor. En sla je uit frustratie en woede niet misschien soms net iets harder dan de bedoeling is?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  studiebol do 5 jul 2012 - 5:29

blondje1313 schreef:Echt slaan omdat je boos bent vind ik echt niet kunnen. Maar ik moet zeggen dat ik Lotte ook wel eens in haar billetjes knijp of tegen haar luier aantik omdat ze zo'n lekkere billetjes heeft (ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel).

Toen Lotte hier laatst richting de drinkensbak van de honden ging vroeg mijn moeder of ik haar dan niet op haar vingers tikte. Ik was helemaal geschokt van deze vraag (mijn moeder past namelijk 1 dag in de week op), en heb maar verteld dat ik dit absoluut niet wil, zeker nu ze nog zo jong is dat ze helemaal niet begrijpt waarom. En volgens mij werkt nee zeggen en ergens anders neerzetten ook voldoende.

Dat dikgedrukte doe ik ook.. dan ben ik lekker gek met ze aan het doen en dan tik idd ook op hun luier. En als ik dan op de luier een paar keer achter elk kaar zo klop dan hebben ze echt de slappe lach Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Linda do 5 jul 2012 - 5:35

Supertalentje schreef:Ik kan het me wel voorstellen, maar dan wordt het wel een onberekenbare factor. En sla je uit frustratie en woede niet misschien soms net iets harder dan de bedoeling is?

Ja, ik weet niet.. Hier is het sowieso niet de bedoeling. Maar ik bedoel dat je je kind misschien iets harder vooruit trekt. Of uit reflex een handje hard terug trekken als er hete thee staat. Nogmaals, ik hoop dat het hier nooit gebeurd, maar ik kan het me wel voorstellen.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 5 jul 2012 - 5:49

Studiebol, ik denk dat jij ook wel weet dat een tik geven omdat ze het grappig vinden of slaan uit boosheid toch wel 2 hele andere dingen zijn...

Overigens kan ik me voorstellen dat je een keer een tik geeft uit onmacht of frustratie. Dat kan gebeuren. Maar echt slaan om te straffen en het idd met 'voorbedachte rade' doen vind ik wel heel erg.

Gast
Gast

Bericht  Ayla do 5 jul 2012 - 6:04

Of een tik als je schrikt, of inderdaad een handje wat harder weg trekken als nodig... Slaan omdat het "bij de opvoeding hoort" ben ik wel op tegen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  tweeling do 5 jul 2012 - 6:11

Linda schreef:
Supertalentje schreef:Ik kan het me wel voorstellen, maar dan wordt het wel een onberekenbare factor. En sla je uit frustratie en woede niet misschien soms net iets harder dan de bedoeling is?

Ja, ik weet niet.. Hier is het sowieso niet de bedoeling. Maar ik bedoel dat je je kind misschien iets harder vooruit trekt. Of uit reflex een handje hard terug trekken als er hete thee staat. Nogmaals, ik hoop dat het hier nooit gebeurd, maar ik kan het me wel voorstellen.

Dat is toch niet erg als dat zou gebeuren??
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Linda do 5 jul 2012 - 6:14

tweeling schreef:
Linda schreef:

Dat is toch niet erg als dat zou gebeuren??

Nee, zoals het er staat niet nee. Ik bedoelde meer een tik op de vingers uit reflex.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol do 5 jul 2012 - 7:18

Mermaid Forest schreef:Studiebol, ik denk dat jij ook wel weet dat een tik geven omdat ze het grappig vinden of slaan uit boosheid toch wel 2 hele andere dingen zijn...

Overigens kan ik me voorstellen dat je een keer een tik geeft uit onmacht of frustratie. Dat kan gebeuren. Maar echt slaan om te straffen en het idd met 'voorbedachte rade' doen vind ik wel heel erg.

Euh.... ik denk dat jij mijn reactie verkeerd leest...

Blondje vraagt of we haar wel begrijpen.. en daar reageer ik op, dat ik dat dus idd ook doe. Verder reageer ik hier mee niet op het onderwerp.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  PapillonRose do 5 jul 2012 - 7:19

Ik vind slaan niet kunnen, bij welke leeftijd dan ook. Een corrigerende tik ben ik ook niet voor. Mij lijkt het ook dat als je er eenmaal mee begint, je grenzen steeds verder vervagen. Daar zou ik in elk geval bang voor zijn. Al denk ik dat het hier mee zal vallen, want ik ben zo pertinent tegen slaan dat ik hoop dat ik er daardoor ook nooit aan zal beginnen.

Wel krijgt ze soms een tikje op haar billen, maar dat is uit een spelletje. Dat vindt ze grappig en het is absoluut niet hard, en ze schrikt er ook niet van. Uit een spelletje moet kunnen vind ik, maar dat gaat er ook heel anders aan toe.

Wat ik hier nog wel zou zien gebeuren is haar net wat harder wegtrekken ergens als er bijvoorbeeld gevaar is, bijvoorbeeld met hete thee, een auto die dichtbij komt, etc. Ik kan me van mezelf indenken dat ik dan uit een beschermingsreflex zo zou kunnen reageren. Met slaan echter niet, ik heb nog niet meegemaakt dat ik als reflex geweld wilde gebruiken, en hoop dit ook zo te houden!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast do 5 jul 2012 - 20:20

Susan schreef:Tja, mensen die in de jaren 50 zijn opgegroeid en een enorm autoritaire opvoeding hebben gekregen vinden ongetwijfeld ook dat ze daar niet minder van zijn geworden. Toch passen mensen die manier van opvoeden niet meer toe, het is gewoon niet van deze tijd, dat is een kwestie van voortschrijdend inzicht. Dat vind ik ook gelden voor de corrigerende tik.

Sowieso kun je ook nooit met zekerheid zeggen welk effect iets op jou heeft gehad.
Daarom vind ik het ook een dooddoener als mensen gaan zeggen dat ze ook tikken hebben gehad van de ouders en er helemaal niks aan over hebben gehouden Een kind van onder de 1 'slaan'? - Pagina 2 394967 Alsof het de normaalse zaak van de wereld is.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 5 jul 2012 - 21:28

Dropdraakje schreef:
Susan schreef:Tja, mensen die in de jaren 50 zijn opgegroeid en een enorm autoritaire opvoeding hebben gekregen vinden ongetwijfeld ook dat ze daar niet minder van zijn geworden. Toch passen mensen die manier van opvoeden niet meer toe, het is gewoon niet van deze tijd, dat is een kwestie van voortschrijdend inzicht. Dat vind ik ook gelden voor de corrigerende tik.

Sowieso kun je ook nooit met zekerheid zeggen welk effect iets op jou heeft gehad.
Daarom vind ik het ook een dooddoener als mensen gaan zeggen dat ze ook tikken hebben gehad van de ouders en er helemaal niks aan over hebben gehouden Een kind van onder de 1 'slaan'? - Pagina 2 394967 Alsof het de normaalse zaak van de wereld is.
Eens.
Ik heb ook tikken gehad vroeger en ik had ze liever niet willen krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Discordia do 5 jul 2012 - 21:30

Mermaid Forest schreef:
Dropdraakje schreef:

Eens.

Een corrigerende tik is wat anders als geslagen worden als kind. Je weet nooit hoe je was opgedroogd als dingen anders waren gelopen.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Gast do 5 jul 2012 - 22:09

Discordia schreef:
Mermaid Forest schreef:
Dropdraakje schreef:

Eens.

Een corrigerende tik is wat anders als geslagen worden als kind. Je weet nooit hoe je was opgedroogd als dingen anders waren gelopen.

Klopt dat kun je nooit weten, maar met de ervaring die mensen hebben opgedaan kun je later bedenken hoe je het juist NIET wilt hebben bij je eigen kind. Of dat nu een tik is of slaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 5 jul 2012 - 22:31

Onder een jaar vind ik het echt onnodig en tekenen van onmacht als je je kind slaat (of welke vervoeging je daar ook voor verzint).

J. sla ik nooit. Onder slaan versta ik wat Linda omschrijft bij die gebeurtenis. het is hier wel zo dat J wel eens een tik op zijn vinger heeft gehad (die tik is dan ook met mijn vinger niet met mijn hand) als hij de kat weer eens terroriseerde. 'Straffen' doe ik hier dmv een time out op de trap of een bal uit zijn pot (wij hebben een belonings systeem met ballen in een pot). Dat werkt veel effectiever.

Gast
Gast

Bericht  Benthe do 5 jul 2012 - 23:01

Ik vind slaan ook echt niet kunnen. Laatst was er een moeder bij mij in de winkel met haar zoon van een jaar of zes, zeven. Hij deed iets wat niet mocht (iets onschuldigs als aan iets van de toonbank zitten of zo) en ze gaf hem toch een pets tegen het achterhoofd! En haar klap kwam zo hard dat hij met zijn voorhoofd tegen de toonbank aansloeg. Ik schrok me helemaal rot. Hij huilde ontzettend hard (uiteraard) en zijn moeder trooste hem niet eens. Ze keek ook niet op of om en ging gewoon rustig verder met afrekenen. Ik was echt geschokt. Achteraf denk ik dat ik er wat van had moeten zeggen, maar op dat moment wist ik niet wat ik moest zeggen.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Lousanne vr 6 jul 2012 - 0:27

Ik denk ook dat een kindje onder de 1 uberhaupt straffen nog niet snapt. En ik ben inderdaad ook tegen het slaan van kinderen/corrigerende tik, ik denk dat er andere en betere manieren zijn om een kindje duidelijk te maken dat iets niet mag. In bijvoorbeeld situaties met hete thee, gevaar op weg etc kan ik me voorstellen dat je impulsief reageert en een tikje op de handen geeft of een kind wegtrekt bij de weg.

Doet me denken aan een situatie een paar jaar geleden. Ik stond op het perron te wachten op de trein, die kwam langzaam aangereden. Er was een kindje heel dicht bij de rand van het perron aan het spelen, de moeder reageerde er niet op. Toen kwam de trein eraan en viel het kindje op het spoor, ik stond er meteen bij dus ik dat kindje aan een arm gegrepen en het perron weer opgetild. De trein was toen al best dichtbij, ik had niet veel langer moeten wachten dan lag dat kindje onder te trein..
Toen begon de moeder van dat kindje tegen mij te schelden dat ik haar kindje geknepen had (je zag een beetje een rode plek op dat armpje, tsja ik had dat kind wel redelijk hardhandig bij de arm gepakt) en dat dat kindermishandeling was en of ze de politie moest bellen:shock:
Ik was zo stom verbaasd en kon geen woord meer uitbrengen..
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Bericht  Lavendel vr 6 jul 2012 - 0:37

tweeling schreef:Ik vind een corrigerende tik wel kunnen, vroeger zelf ook wel eens een draai om m'n oren gehad of een pets op mn billen en ik ben er niet minder van geworden Laughing

+1. Mijn moeder greep ons vaak goed stevig bij onze bovenarm, auuw Een kind van onder de 1 'slaan'? - Pagina 2 1578173417 En dan wist ik ook echt wel wat ik verkeerd had gedaan. Verder heb ik echt de meest fantastische jeugd gehad die je kunt bedenken dus heb er echt niks aan overgehouden.

Tegen mij en mijn zusjes hielp dit echt wel beter dan een hoop opvoedkundig pedagogisch verantwoord geleuter of in de hoek moeten staan whatever om te begrijpen waarom het verkeerd is wat we deden.

Ik denk als een kind in een normaal gezin met genoeg affectie en lol opgroeit een keer lichamelijk ingrijpen echt niet zo erg is. (In dit geval is 1 jaar wel erg jong, dan begrijpen ze het wellicht nog niet echt, maar als ze ouder zijn wel)
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Lavendel vr 6 jul 2012 - 0:40

Lousanne schreef:

Doet me denken aan een situatie een paar jaar geleden. Ik stond op het perron te wachten op de trein, die kwam langzaam aangereden. Er was een kindje heel dicht bij de rand van het perron aan het spelen, de moeder reageerde er niet op. Toen kwam de trein eraan en viel het kindje op het spoor, ik stond er meteen bij dus ik dat kindje aan een arm gegrepen en het perron weer opgetild. De trein was toen al best dichtbij, ik had niet veel langer moeten wachten dan lag dat kindje onder te trein..
Toen begon de moeder van dat kindje tegen mij te schelden dat ik haar kindje geknepen had (je zag een beetje een rode plek op dat armpje, tsja ik had dat kind wel redelijk hardhandig bij de arm gepakt) en dat dat kindermishandeling was en of ze de politie moest bellen:shock:

Serieus? Ik zou ook echt te verbaasd zijn om wat te kunnen zeggen. Zeiden omstanders er nog iets van?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Paper Crown vr 6 jul 2012 - 0:58

Lavendel schreef:
Lousanne schreef:

Serieus? Ik zou ook echt te verbaasd zijn om wat te kunnen zeggen. Zeiden omstanders er nog iets van?

OMG. Ik zou dr serieus de kinderbescherming hebben laten bellen. Dan kom je haarfijn uitleggen wat er precies was gebeurd. Idioot, dr kind is gered van een fatale afloop en zij zeikt om die paar rode vlekken. Je wilde het kind niet met opzet pijn doen! Je deed ook maar iets in een reflex.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Mamsie vr 6 jul 2012 - 1:27

Een kind van 1 een tik geven heeft echt geen zin idd maar mijn oudere kinderen krijgen er wel eens 1 hoor.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Stuiterbal vr 6 jul 2012 - 3:16

Paper Crown schreef:
Lavendel schreef:
Lousanne schreef:

OMG. Ik zou dr serieus de kinderbescherming hebben laten bellen. Dan kom je haarfijn uitleggen wat er precies was gebeurd. Idioot, dr kind is gered van een fatale afloop en zij zeikt om die paar rode vlekken. Je wilde het kind niet met opzet pijn doen! Je deed ook maar iets in een reflex.

Wow de kinderbescherming ook nog willen bellen voor jou ik denk in dit geval dat het beter andersom kon. Die moeder was dan ook lekker onverantwoord bezig om haar kind zo dicht bij het spoor te laten spelen. Jemig hey. Ik sta echt perplex dat ze überhaupt op je schold. Ze zou je dankbaar moeten zijn !
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Stuiterbal vr 6 jul 2012 - 3:18

Ik sla mijn kind niet. Maar ook hier heeft hij wel heel soms een tik te pakken. Maar dan heeft hij me echt tot waanzin gedreven. En heb ik de andere manieren van straffen al gedaan.
Het komt haast nooit voor, toevallig afgelopen woensdag wel. Een tik op zijn billen. En dat was nadat hij al een paar keer in de hoek had gestaan, een paar keer op de stoel moest zitten, en een x aantal waarschuwingen had gehad.

Op dat moment voelde ik me behoorlijk radeloos en gaf ik uit frustratie en onmacht een tik op zijn billen.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: