Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'savonds niet in bed willen slapen

+8
SarahKey
Slakje
maiadebij
Linda
Tiara
Darius
Printje
Tania
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Tania wo 4 jul 2012 - 8:55

M. slaapt over het algemeen prima. Overdag slaapt ze gewoon in haar bedje als ze moe is, soms slaapt ze een half uurtje op de bank omdat ze ineens in slaap valt. 'snachts slaapt ze gewoon in haar bedje en wordt alleen wakker voor haar flesje en daarna slaapt ze gewoon weer verder.
Maar in de avond wil ze gewoon echt niet naar bed. Dan slaapt ze bij ons op de bank totdat wij naar bed gaan en dan na de laatste fles gaat ze in haar bed slapen. Ik vind het zo vreemd dat ze alleen dan niet in haar bed wil slapen. Zijn er meer kindjes die dat hebben? En hoe lang heeft dat geduurd?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Printje wo 4 jul 2012 - 8:58

Misschien mist ze de geluiden die ze overdag wel hoort?

Hier was het hetzelfde maar ik legde hem wel gewoon in zijn bedje maar zette dan heel zachtjes de radio aan. Ik kreeg hier het idee dus dat het te maken had met de geluiden van overdag die er sávonds niet zijn.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Tania wo 4 jul 2012 - 9:01

Ja ik heb wel een vast ritueeltje en dan zet ik ook een muziekje voor haar aan. Ik ga heel vaak terug om te kijken of ze haar speentje wil, even troosten dan ga ik weer weg maar ze gaat gewoon echt niet slapen. Als ik haar er dan uithaal dan slaapt ze binnen een kwartier en de rest van de avond ligt ze op de bank te slapen. Haar slapend in bed leggen lukt ook niet want dan is ze binnen 5 minuten wakker en begint weer te huilen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 9:26

Ik heb na een paar weken L laten huilen een kwartier. Toeval of niet, ze is toen in slaap gevallen en sindsdien heeft ze altijd Savonds geslapen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Tania wo 4 jul 2012 - 9:29

Ik zou dat zelf nooit expres doen maar het is wel is gebeurt dat ze zo lang huilde omdat ik met J. bezig was en echt even niet naar haar toe kon, toen viel ze wel in slaap maar werd ze vlak daarna weer wakker.
Elke avond zo lang laten huilen zonder naar haar toe te gaan is voor mij geen optie.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 9:30

Hier wilden alledrie dat niet, de jongste nu nog niet. Hij is dus de hele avond bij ons tot de laatste voeding. Is bij alledrie vanzelf gekomen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Darius wo 4 jul 2012 - 9:33

Arden schreef:Hier wilden alledrie dat niet, de jongste nu nog niet. Hij is dus de hele avond bij ons tot de laatste voeding. Is bij alledrie vanzelf gekomen!

Hier ook, het zal bij de derde ook wel weer een half jaar duren. Gelukkig dat ik in september weer lekker tv programma's kan kijken van het nieuwe seizoen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Tania wo 4 jul 2012 - 9:33

J. wilde het inderdaad ook niet maar die wil ik niet als voorbeeld nemen want die sliep sowieso amper. Maar zo te lezen is het dus wel normaal voor baby's.
Arden, probeerde jij het wel elke avond of gewoon bleven ze gewoon beneden en probeerde je het af en toe een keertje?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 9:35

Hier was het bij mijn zoontje ook zo en nu bij mijn dochter ook, die is ook wakker en bij ons tot de laatste voeding.
Ik vind t eigenlijk nog wel lekker zo, lekker genieten van je kleintje alleen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Tiara wo 4 jul 2012 - 9:35

Wij hebben dat ook een tijd gehad. Een tijdje hebben we het zo gelaten en daarna weer iedere avond geprobeerd en na een tijdje sliep ze gewoon weer 's avonds boven.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 9:36

H. heeft tot de 3/4 maanden tussen 20.00 en 22.00 ongeveer altijd beneden geslapen.
Niet eens zo zeer omdat ze niet in slaap kon komen maar rond 19.00 begonnen de krampjes en dan viel ze vaak daarna van uitputting in slaap. Dan hielden we haar gewoon beneden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 9:36

Hoe we dat met de andere twee deden weet ik eigenlijk niet meer! Nu blijft hij gewoon in de woonkamer, hij slaapt vaak wel even op de arm, in de wipstoel of aan de borst. Soms ga ik wel in bed liggen als ik moe ben en dan slaapt ie aan de borst tot de laatste voeding. We hebben het nog niet geprobeerd, omdat ik hem nog veel te onrustig vind, het zal niet werken nog.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Linda wo 4 jul 2012 - 9:41

Kom ik weer met m'n clusteren... Wink Ik denk namelijk dat dat het zou kunnen zijn. Clusteren is namelijk niet iets wat alleen borstvoedingskindjes willen, wat veel mensen denken. Jonge babies zijn rond die leeftijd gewoon erg graag bij de ouders. Dat gaat na gemiddeld 3 à 4 maanden meestal vanzelf over.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  maiadebij wo 4 jul 2012 - 10:36

Misschien mama-honger? Hier hadden ze het beide ook, dus waren ook een periode s avonds beneden. Toen ze weer wat rustiger waren probeerde ik het weer in bed. Of we gingen samen in bed liggen als ze sliep legde ik haar in de wieg naast me en bleef ook in de slaapkamer.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Slakje wo 4 jul 2012 - 10:41

Louise heeft het sinds die tandjes. Dan wilt ze liefst bij mij slapen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 10:56

Tania schreef:Ik zou dat zelf nooit expres doen maar het is wel is gebeurt dat ze zo lang huilde omdat ik met J. bezig was en echt even niet naar haar toe kon, toen viel ze wel in slaap maar werd ze vlak daarna weer wakker.
Elke avond zo lang laten huilen zonder naar haar toe te gaan is voor mij geen optie.

Snap ik heel goed hoor! Heb het een keer geprobeerd, ten einde raad, en het is na die ene keer gelukkig goed gegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Tania wo 4 jul 2012 - 17:59

Linda schreef:Kom ik weer met m'n clusteren... Wink Ik denk namelijk dat dat het zou kunnen zijn. Clusteren is namelijk niet iets wat alleen borstvoedingskindjes willen, wat veel mensen denken. Jonge babies zijn rond die leeftijd gewoon erg graag bij de ouders. Dat gaat na gemiddeld 3 à 4 maanden meestal vanzelf over.

Idea
Daar had ik nooit aan gedacht maar dat is wel een goede verklaring. Het is ook best knus zo'n klein meisje dat lekker bij me ligt dus het is ook niet erg. Ben wel blij dat het blijkbaar normaal is, dan gaat het ook vanzelf wel goed komen. En ze heeft ook groot gelijk hoor, overdag eist haar grote broer heel veel aandacht op terwijl zij heel lief zichzelf vermaakt dus dan heeft zij 'savonds wel recht op wat extra aandacht.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  SarahKey wo 4 jul 2012 - 18:45

Hier heeft S dat ook lang gehad. Lag hij beneden bij ons tot de laatste avondfles en daarna kon ik hem zo wegleggen. Toen hij 3 maand was zijn we hem elke avond sowieso op bed gaan leggen na de fles van 19:00 uur. De eerste week lag hij met een kwartier al weer beneden, zo hard krijste hij en was helemaal overstuur. Maar het ging steeds beter. En wat hier de tip was, een knuffel. Sinds hij een knuffel heeft gekregen in bed slaapt hij heerlijk in. Met een speentje. Op een gegeven moment alleen gesust/getroost in zijn kamertje en daarna half slapend of slapend wegleggen. Nu hebben we er al weken geen omkijken meer naar.

Zelfde heb ik gedaan met het middagslaapje, vond hij eerst ook maar niets dat hij in bed een middagslaapje moest gaan doen.

En hetzelfde gedaan met het feit dat ik hem alleen maar op bed mocht leggen. Dacht, dat is niet handig voor als ik weer aan het werk moet dus twee weken lang heeft papa S naar bed gebracht, twee weken ;lang 10-20 minuten lang gekrijs (hij bleef wel bij hem) en opeens was het goed. Ben blij dat we hebben doorgezet want nu maakt het hem niet meer uit wie hem naar bed brengt en kan ik gerust naar een vergadering/ouderavond/verjaardag oid.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Printje wo 4 jul 2012 - 20:47

Niet als aanval of om een discussie op te starten of wat dan ook; maar wil niet in bed slapen?? Dat snap ik nou nooit, ze zijn <3 mnd. Hier legde ik hem gewoon in bed, eventjes huilen, ernaartoe maar in bed=in bed bij ons.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Tania wo 4 jul 2012 - 20:55

Printje schreef:Niet als aanval of om een discussie op te starten of wat dan ook; maar wil niet in bed slapen?? Dat snap ik nou nooit, ze zijn <3 mnd. Hier legde ik hem gewoon in bed, eventjes huilen, ernaartoe maar in bed=in bed bij ons.

Ja eventjes huilen ernaartoe, nog eventjes huilen er weer naartoe. Dan ben je een uur verder en dan? Ik ga echt niet elke avond de hele avond heen en weer blijven lopen. Bij J. hebben we genoeg slaapproblemen gehad en ik heb echt geen zin om weer avonden lang boven door te brengen. Vooral omdat ze voor de rest wel goed slaapt en ik hier lees dat veel kindjes hetzelfde hebben ga ik ervan uit dat het vanzelf goed komt. Ik ga echt geen strijd aan met een meisje van 4 maanden dat vind ik in dit geval totaal onnodig.

Maar dat jij anders denkt over het slapen van kindjes wist ik al en dat is ook prima toch als het voor jullie zo werkt!

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Printje wo 4 jul 2012 - 20:57

Tania schreef:
Printje schreef:Niet als aanval of om een discussie op te starten of wat dan ook; maar wil niet in bed slapen?? Dat snap ik nou nooit, ze zijn <3 mnd. Hier legde ik hem gewoon in bed, eventjes huilen, ernaartoe maar in bed=in bed bij ons.

Ja eventjes huilen ernaartoe, nog eventjes huilen er weer naartoe. Dan ben je een uur verder en dan? Ik ga echt niet elke avond de hele avond heen en weer blijven lopen. Bij J. hebben we genoeg slaapproblemen gehad en ik heb echt geen zin om weer avonden lang boven door te brengen. Vooral omdat ze voor de rest wel goed slaapt en ik hier lees dat veel kindjes hetzelfde hebben ga ik ervan uit dat het vanzelf goed komt. Ik ga echt geen strijd aan met een meisje van 4 maanden dat vind ik in dit geval totaal onnodig.

Maar dat jij anders denkt over het slapen van kindjes wist ik al en dat is ook prima toch als het voor jullie zo werkt!

Dat klopt ook, en bij ons kwam hij ook echt weleens naar beneden als ik het zat was. Maar ik vind het altijd zo raar om te zeggen 'wil niet in bed slapen' Maar nogmaals niet als aanval maar ik vind die zin altijd zo raar
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Sanne wo 4 jul 2012 - 20:57

H. sliep in het begin ook niet in haar eigen bed 's avonds. Nou clusterde ze ook erg veel. In de eerste 10 weken was het elke avond raak, dan lag ik vanaf 7 uur tot een uur of 11 met haar op bed. Ze dronk een beetje, sliep in, dronk een beetje, sliep weer in enz. Het clusteren werd vanaf 10 weken steeds een beetje korter. Vanaf 13 weken dronk ze 's avonds nog 2 tot 3 keer en werd het tijdstip dat ik haar naar bed kon brengen langzaamaan vervroegd (door haar zelf). En sinds een week gaat ze tussen 7 uur en 8 uur naar bed.

Komt vanzelf wel goed, denk ik.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Happydobby wo 4 jul 2012 - 20:58

dat deed M. ook met die leeftijd. wij deden hem in bed maar als hij ging huilen dan namen we hem beneden. met 5 en halve maand begonnen met rijstebloem bij de bv en toen ging het ineens wel.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Tania wo 4 jul 2012 - 20:58

Printje schreef:
Tania schreef:
Printje schreef:Niet als aanval of om een discussie op te starten of wat dan ook; maar wil niet in bed slapen?? Dat snap ik nou nooit, ze zijn <3 mnd. Hier legde ik hem gewoon in bed, eventjes huilen, ernaartoe maar in bed=in bed bij ons.

Ja eventjes huilen ernaartoe, nog eventjes huilen er weer naartoe. Dan ben je een uur verder en dan? Ik ga echt niet elke avond de hele avond heen en weer blijven lopen. Bij J. hebben we genoeg slaapproblemen gehad en ik heb echt geen zin om weer avonden lang boven door te brengen. Vooral omdat ze voor de rest wel goed slaapt en ik hier lees dat veel kindjes hetzelfde hebben ga ik ervan uit dat het vanzelf goed komt. Ik ga echt geen strijd aan met een meisje van 4 maanden dat vind ik in dit geval totaal onnodig.

Maar dat jij anders denkt over het slapen van kindjes wist ik al en dat is ook prima toch als het voor jullie zo werkt!

Dat klopt ook, en bij ons kwam hij ook echt weleens naar beneden als ik het zat was. Maar ik vind het altijd zo raar om te zeggen 'wil niet in bed slapen' Maar nogmaals niet als aanval maar ik vind die zin altijd zo raar

Nou ja misschien wil ze het wel maar ze doet het in ieder geval niet Wink

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Printje wo 4 jul 2012 - 21:00

Tania schreef:
Printje schreef:
Tania schreef:
Printje schreef:Niet als aanval of om een discussie op te starten of wat dan ook; maar wil niet in bed slapen?? Dat snap ik nou nooit, ze zijn <3 mnd. Hier legde ik hem gewoon in bed, eventjes huilen, ernaartoe maar in bed=in bed bij ons.

Ja eventjes huilen ernaartoe, nog eventjes huilen er weer naartoe. Dan ben je een uur verder en dan? Ik ga echt niet elke avond de hele avond heen en weer blijven lopen. Bij J. hebben we genoeg slaapproblemen gehad en ik heb echt geen zin om weer avonden lang boven door te brengen. Vooral omdat ze voor de rest wel goed slaapt en ik hier lees dat veel kindjes hetzelfde hebben ga ik ervan uit dat het vanzelf goed komt. Ik ga echt geen strijd aan met een meisje van 4 maanden dat vind ik in dit geval totaal onnodig.

Maar dat jij anders denkt over het slapen van kindjes wist ik al en dat is ook prima toch als het voor jullie zo werkt!

Dat klopt ook, en bij ons kwam hij ook echt weleens naar beneden als ik het zat was. Maar ik vind het altijd zo raar om te zeggen 'wil niet in bed slapen' Maar nogmaals niet als aanval maar ik vind die zin altijd zo raar

hahaha nogmaals ik nam hem ook weleens mee naar beneden omdat ik het beu was en ik snap je heel goed maar het is gewoon die zin hahahahaa. Die vind ik gewoon raar.

Nou ja misschien wil ze het wel maar ze doet het in ieder geval niet Wink
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'savonds niet in bed willen slapen Empty Re: 'savonds niet in bed willen slapen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum