Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

s'avonds niet willen slapen

+3
mauwmauw
Tania
Spring
7 plaatsers

Ga naar beneden

s'avonds niet willen slapen Empty s'avonds niet willen slapen

Bericht  Gast vr 19 aug 2011 - 6:26

Ons kindje gaat altijd rond de klok van 19.00 uur naar bed en voorheen viel hij binnen enkele minuten in slaap. Maar sinds 5 weken is het een een drama. Hij blijft maar huilen en zeuren en na 3 kwartier halen we hem maar uit zijn bedje. Als we hem op de arm hebben is het eigenlijk meteen goed en is er gewoon niks aan de hand. Vaak gaan we op ons bed zitten met wat speelgoed en na 2,5 uur wil hij eindelijk na 2 eerdere pogingen en een fles melk weer naar bed en slaapt vrijwel meteen. Ik werk 3 dagen overdag en m'n man 3 dagen in de week s'avonds en 2 dagen overdag. Ik ben werkelijk gesloopt na een dag werken en als ik er dat s'avonds ook nog eens alleen voor sta heb ik het af en toe best moeilijk.

Mijn vraag is doe ik het wel goed door hem na 3 kwartier uit zijn bed te halen? En wanneer begin je echt met consequent zijn en hem gewoon in bed te houden? (net als hoe je het ziet bij al die supernanny programma's) Ik heb het al een aantal keer geprobeerd maar hij huilt zich dan compleet overstuur en hij wil gewoon echt niet slapen. Ik weet even niet wat ik nu moet doen... Later naar bed maakt geen verschil en ik hou iedere avond hetzelfde ritme aan. Tandjes komen er om het moment geen door. Ons kindje is trouwens bijna 14 maanden

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

s'avonds niet willen slapen Empty Re: s'avonds niet willen slapen

Bericht  Spring vr 19 aug 2011 - 8:46

Ik heb een soortgelijk topic geopend maar dan over het middagslaapje. Tig keer bekeken maar geen antwoord.
Jij dus ook nog niet.
Hoe oud is je kindje?
Mijn dochter is 6 maanden.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

s'avonds niet willen slapen Empty Re: s'avonds niet willen slapen

Bericht  Gast vr 19 aug 2011 - 8:51

Wij hebben hetzelfde probleem gehad en bleven bij Ciske totdat hij sliep. Dat hebben we een tijdje gedaan en daarna zijn we steeds meer afstand gaan nemen tot het hem weer lukte om zelf te gaan slapen.
Het kost veel energie maar het had mij nog meer energie gekost als ik hem had laten huilen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

s'avonds niet willen slapen Empty Re: s'avonds niet willen slapen

Bericht  Tania vr 19 aug 2011 - 8:56

Mijn zoontje wil ook niet meer zelf in slaap vallen 'savonds. Hij gaat echt helemaal over de rooie als we hem laten huilen. Het lijkt wel alsof hij iets eng vindt ofzo.
Ik ga nu naast zijn bedje zitten met m'n hand tegen hem aan, dan gaat hij rustig liggen en valt dan wel in slaap meestal. Af en toe gaat het een avondje goed en valt hij zelf in slaap.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

s'avonds niet willen slapen Empty Re: s'avonds niet willen slapen

Bericht  Gast vr 19 aug 2011 - 8:56

Wij gingen elke vijf minuten terug, aai over zijn bol, vertellen dat papa en mama in de buurt zijn en daarna weer weg. Het kost veel energie, maar na een paar weken was het over.

Jullie moeten doen waar jullie je goed bij voelen!
Het is echt een fase....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

s'avonds niet willen slapen Empty Re: s'avonds niet willen slapen

Bericht  mauwmauw vr 19 aug 2011 - 9:01

wij hadden rond de 6 maanden in fase dat hij had toen nog een avond fles om 22uur.Ging toen meestal rond 18uur slapen en dan moest je hem echt wakker maken.maar van de 1 op andere dag ging dit dus niet meer.na een paar weken aangemodderd te hebben(.we hebben hem op een gegeef moment maar gewoon laten spelen in de box dat vond ie wel goed)zijn we zijn schema gaan aanpassen en toen ging het iets beter,maar gaat pas sinds een paar weken weer echt goed.Hij heeft tussen de 6 en 9.5 maand veel ups en downs gehad qua slapen in de avond,overdag ging vrijwel altijd goed.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

s'avonds niet willen slapen Empty Re: s'avonds niet willen slapen

Bericht  maiadebij vr 19 aug 2011 - 9:05

Het is ook lastig vind ik, dat slapen. N heeft het eerste jaar waardeloos geslapen, en ik heb echt van alles geprobeerd maar heb ook DE tip helaas niet.

Wat ik belangrijk vond bij alles wat ik probeerde is om zoveel mogelijk zijn veiligheid te waarborgen. Ik wilde dat zijn bedje een fijne, veilige plaats zou zijn en blijven. En dat kostte tijd, geduld en energie. Na zijn eerste jaar ging het beter gelukkig en nu leg ik hem wakker in bed en gaat hij zelf slapen.

J vind het ook moeilijk alleen in slaap te vallen. Ik vertel haar veel wat ik ga doen, dat ik altijd in de buurt ben etc. Ik laat haar vrijwel nooit huilen en 9 van de 10 keer valt ze aan de borst of in mn armen in slaap. Als het echt niet gaat, gaat ze weer mee naar beneden en proberen we het een half uurtje later weer en dan lukt het meestal wel.


maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

s'avonds niet willen slapen Empty Re: s'avonds niet willen slapen

Bericht  Printje vr 19 aug 2011 - 9:12

Wij hebben die fase ook gehad maar wij zijn daar vrij consequent in, in bed is in bed en daar blijft hij. Als hij huilde gingen we terug, even een aai over zijn bol, herhalen dat hij lekker moet gaan slapen en dat mama/papa in de buurt is. Muziekje aan, over zijn hoofdje aaien en daarna weer weg. Wanneer hij daarna nog huilde ging ik terug herhaalde het maar zei niets meer.

Hier was het namelijk precies hetzelfde, huilen huilen en wanneer ik hem oppakte was het goed. Sorry maar daar trap ik niet in dus gewoon terug in bed.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

s'avonds niet willen slapen Empty Re: s'avonds niet willen slapen

Bericht  maiadebij vr 19 aug 2011 - 9:23

In mijn beleving is het geen soort van trukje waar je in kan trappen. Baby's huilen misschien wel omdat ze hun moeder willen, maar dat is gewoon een basisbehoefte en dan stoppen ze inderdaad met huilen als ze gepakt worden, want dan wordt er voldaan aan die behoefte.

Ik heb mijn zoontje er vaak weer uitgehaald en hij is nu een prima slaper.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

s'avonds niet willen slapen Empty Re: s'avonds niet willen slapen

Bericht  Tania vr 19 aug 2011 - 9:28

maiadebij schreef:In mijn beleving is het geen soort van trukje waar je in kan trappen. Baby's huilen misschien wel omdat ze hun moeder willen, maar dat is gewoon een basisbehoefte en dan stoppen ze inderdaad met huilen als ze gepakt worden, want dan wordt er voldaan aan die behoefte.

Ik heb mijn zoontje er vaak weer uitgehaald en hij is nu een prima slaper.

+1

Bij mijn zoontje zijn het ook periodes dat hij dit heeft. Als het een trucje was dan zou hij het wel altijd doen. Hij heeft de eerste 8 maanden ook heel veel bij ons in bed geslapen. Toen kreeg ik veel commentaar want "zo slaapt hij tot z'n zesde bij jullie in bed". Maar hij slaapt nu gewoon elke nacht lekker in z'n eigen bed, op een enkel nachtje na als hij ziek is.

Maar goed ik denk dat deze discussie al heel vaak gevoerd is en iedereen er zijn mening over heeft en het op zijn eigen manier moet doen. smile

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

s'avonds niet willen slapen Empty Re: s'avonds niet willen slapen

Bericht  Printje vr 19 aug 2011 - 9:33

hahaha ik denk ook dat deze discussie al erg vaak gevoerd is. Ik bedoel met een trucje dat meneer meteen helemaal vrolijk is en wijst zo van lekker spelen. Nou helaas in bed is in bed hier, uiteraard als hij ziek is ofzo niet maar doorgaans is in bed in bed.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

s'avonds niet willen slapen Empty Re: s'avonds niet willen slapen

Bericht  Annie24 vr 19 aug 2011 - 10:33

Wij hebben dit al vanaf Y. zijn geboorte. Ik werk 4 dagen per week van 9 uur en als ik 's avonds om 18 uur thuiskomt is Y. tot minimaal 21 uur wakker (meestal huilend/krijsend), krijgt dan zijn fles en ligt tussen 21.30 uur en 22.00 uur op bed. Er eerder inleggen heeft gewoon geen zin, want hij slaapt toch niet. Mijn vriend is 5 van de 7 avonden weg, dus ook ik mag 's avonds alles alleen doen. Meer dan me erbij neerleggen en hopen dat het snel flesjes tijd is kan ik niet.

Misschien dat je tijdelijk kan proberen hem een half uurtjes later op bed te leggen?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

s'avonds niet willen slapen Empty Re: s'avonds niet willen slapen

Bericht  yes1984 vr 19 aug 2011 - 19:56

Heb je wel de indruk dat hij echt moe is om 19.00? Misschien zou je anders zijn middagslaapje kunnen aanpassen. Of iets eerder of hem dan korter laten slapen.
Misschien helpt het om een blokje te gaan wandelen na het eten, zodat hij lekker moe naar bed toe gaat?
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

s'avonds niet willen slapen Empty Re: s'avonds niet willen slapen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum