Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet willen/kunnen slapen.

+5
Twellie
Sylvana
Star007
maiadebij
strawberry
9 plaatsers

Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen. Empty Niet willen/kunnen slapen.

Bericht  strawberry vr 18 jan 2013 - 18:24

M.as slaapt alweer een aantal weken erg slecht.
Vaak is hij of van 11 tot 1 wakker en vervolgens vanaf kwart over 4, of hij word rond 2 wakker tot ongeveer 5 uur. We kunnen er bijna de klok op gelijk zetten.
Nu hebben we al van alles geprobeerd, om de 10 minuten naar hem toe gaan en troosten (hier word ie alleen maar driftiger van) een extra flesje hebben we ook geprobeerd. Maar we hebben ook al geprobeerd om hem gewoon te laten huilen (wel gaan we dan af en toe bij hem kijken) tussen ons in liggen wil hij ook niet want dan word hij alleen maar bozer.
Nu hij kan gaan staan gaat hij in bed staan en gaat zo wild lopen schudden dat zijn ledikant vaak van de muur af komt.
We zijn op het moment een beetje radeloos wat hier mee te doen. We willen hem eigenlijk snachts niet eruit halen want het enige wat hij wil is spelen.

Iemand hier nog tips? Zien we iets over het hoofd misschien?
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen. Empty Re: Niet willen/kunnen slapen.

Bericht  maiadebij vr 18 jan 2013 - 19:34

J had dat in die periode ook achteraf bleken er 4 kiezen ineens te komen, kan dat het zijn?

Ik leg in die periodes vaak en matras naast haar bed, zeg dat mama bij haar komt slapen maar ze wel stil moet zijn vaak gaat zedan na en minuut of 10 weer liggen en valt uiteindelijk weer in slaap.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen. Empty Re: Niet willen/kunnen slapen.

Bericht  strawberry vr 18 jan 2013 - 20:21

Ik heb in zijn mond gevoeld maar kan helemaal niks vinden.
We hebben het andersom geprobeerd en zijn bed bij ons gezet, maar zodra hij merkt dat we in de buurt zijn maar hij er niet uit mag word ie zo boos. Herken dan echt mijn eigen lieve baby niet meer. Hij word zo driftig.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen. Empty Re: Niet willen/kunnen slapen.

Bericht  Star007 vr 18 jan 2013 - 20:53

Hoevaak slaapt hij overdag nog? Misschien slaapt hij overdag te veel, waardoor hij in de nacht zoveel wakker is?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen. Empty Re: Niet willen/kunnen slapen.

Bericht  strawberry vr 18 jan 2013 - 21:00

Overdag slaapt hij van 12 uur s'middags tot ongeveer half 2. Lijkt mij op zich niet te veel eerder wat te weinig?
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen. Empty Re: Niet willen/kunnen slapen.

Bericht  Sylvana vr 18 jan 2013 - 21:33

Waarschijnlijk is het waar een bepaalde fase/periode die vanzelf wel weer over gaat (zoals eigenlijk met alles uiteindelijk). Misschien helpt het om op dat moment gewoon aan hen toe te even en hem een veilig stuk speelgoed in bedje te geven. Dan heeft ie z'n zin, kan die spelen en wie weet valt ie dan uiteindelijk ook wel weer gewoon in slaap. Misschien niet het meest pedagogisch verantwoord om hem z'n zin te geven maar jullie gezin bestaat uit meer en die gebroken nachten gaan ook vreselijk opbreken.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen. Empty Re: Niet willen/kunnen slapen.

Bericht  Twellie za 19 jan 2013 - 1:51

Mijn dochter wordt ook met vlagen vaak wakker 's nachts, we komen net weer uit een heel erge periode en nu slaapt ze weer door (ongetwijfeld tijdelijk Wink).

Mijn jongste is ook moeilijker te troosten dan haar oudere zus was en ik geef nu gewoon elke keer een klein flesje. Al wordt ze drie keer per nacht wakker. Van dat gesabbel wordt ze dan weer rustig en is het probleem voor iedereen opgelost.

Hopelijk helpt deze of een andere oplossing, want je nachten klinken zwaar.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen. Empty Re: Niet willen/kunnen slapen.

Bericht  Annemie za 19 jan 2013 - 1:54

Bij mijn zoontje was het vaak dat hij het bijv. te warm of te koud had, als we hem dan bijv. sokken aandoen 's nachts, slaapt hij de nachten weer goed door.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen. Empty Re: Niet willen/kunnen slapen.

Bericht  Floor za 19 jan 2013 - 2:20

Is het te licht of te donker op zijn kamer? Misschien te koud in verhouding met overdag op zijn slaapkamer. Onze zoon had daar veel last van.

Wat ik nu doe is het muziekje aan (via de babyfoon) en ik zeg wat liefs tegen hem en het helpt ook nog :O Ik ga dan niet kijken maar wacht eerst een paar minuten of hij zo weer gaat slapen.
heb er nu 6 nachten op zitten waarvan hij 4 nachten geslapen heeft (een aantal keren muziekje aan en daarna sliep hij verder) en 2 nachten is hij wel echt wakker geweest helaas.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen. Empty Re: Niet willen/kunnen slapen.

Bericht  *Lookie* za 19 jan 2013 - 4:28

Onze zoon heeft ook fases dat hij 's nachts wakker is, soms ook een paar uren achter elkaar. Ik ga er dan na 5 minuten huilen steeds weer heen. Niet dat het dus veel helpt, maar dan weet hij wel dat we er nog zijn. Het heeft hier toch vaak te maken met doorkomende tandjes hoewel hij laatst een fase had dat hij anderhalve maand steeds wakker werd zonder dat er iets aan de hand was (voor zover wij konden zien). En zo ineens was die fase weer voorbij en nu slaapt hij meestal weer lekker door. Hij is nog wel steeds 's avonds 1 a 2 keer wakker maar gaat meestal vrij vlot weer slapen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen. Empty Re: Niet willen/kunnen slapen.

Bericht  Gast za 19 jan 2013 - 8:39

Herkenbaar..
Zo hebben wij ook een paar maanden gezeten.
Uiteindelijk zijn we bij de osteopaat geweest. In zijn nek en rug zat alles goed, dus dat konden we uitsluiten. Zij gaf aan dat wat ik vertelde haar meer deed denken aan een melatonine tekort. `s Middags konden we nog bij de huisarts terecht en omdat ze geen melatonine aan baby's mogen voorschrijven (volgens mij niet onder de 2 of 3 jaar) adviseerde ze VSM pilletjes.

En ze werken! Nou ja, we moeten er niet 1 vergeten te geven en soms slaapt hij alsnog slecht maar dat wijt ik dan maar aan een fase of een droom.
Wij hadden ook alles geprobeerd maar hij werd er alleen maar hysterischer en oververmoeid van. Nu hebben we meer goede dan slechte nachten en als hij al wakker is `s nachts dan valt hij 9 van de 10 keer ook weer zelf in slaap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen. Empty Re: Niet willen/kunnen slapen.

Bericht  Gast za 19 jan 2013 - 8:48

Ik herken het ook helaas... Mijn dochter slaapt al maanden zo beroerd..

Maar heeft hij geen oorpijn misschien?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen. Empty Re: Niet willen/kunnen slapen.

Bericht  strawberry za 19 jan 2013 - 9:10

Ik ga straks op m'n gemak even alles terug lezen.
Z'n oren zijn het in ieder geval niet. Hij heeft al vaker een oorontsteking gehad en dat herken ik meteen. Z'n oren zijn trouwens vorige week nog gecheckt.
Hij heeft ook geen koorts, ligt niet te koud maar ook zeker niet te warm.

Smupkes de osteopaat kan ik nog wel proberen.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen. Empty Re: Niet willen/kunnen slapen.

Bericht  Tania za 19 jan 2013 - 9:19

Geen idee wat het nog zou kunnen zijn maar ook hier herkenning. M. slaapt momenteel zo goed als elke nacht bij ons in bed. Maar ook dat gaat steeds minder goed omdat ze zo ligt te draaien, bewegen enz. Erg vermoeiend.
Hopelijk gaat jullie kindje snel beter slapen!

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen/kunnen slapen. Empty Re: Niet willen/kunnen slapen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum