Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

winter 2012/2013 mama's!

+31
Pussycat
Jelin
LDJ
Roos
Dikkie Dik
Amber-
Coco
Lejow
Highway
Happydobby
Paper Crown
Mama Titty
Eva1985
Travelgurly
Mysterious
Ella
Bimbam
Bruintje Beer
Juutjepetuutje
Weegschaal
Pinkel
Limburg85
NoName88
Muppetje
Elmo
bolus26
Snoes
Flip Fluitketel
Printje
Flower_L
kwak
35 plaatsers

Pagina 36 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

winter 2012/2013 mama's! - Pagina 36 Empty Re: winter 2012/2013 mama's!

Bericht  bolus26 do 13 sep 2012 - 9:27

Wat een musty's! Wij hebben een musty transit!komt de 24e.

Leuk al die kamerverhalen! Ik ben weer es aan t twijfelen over de muursticker(voor de verandering :p)

Voor een kaartje hebben we een hele leuke gezien,hebben een proefdrukje aangevraagd.
Vanavond ben ik voor t eerst naar zwangerschapsyoga geweest.was best leuk! Wel leuke mensen maar een echte yogajuf (beetje zweef) vind t wel leuk om met al die bolle buiken te,zitten.

@snoes een deel van onze oefeningen heb ik ook in t boek:duik in je weeen gezien.misschien is dat leuk omda je geen cursus kan doen?
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Snoes do 13 sep 2012 - 10:10

Bolus, dat is wel een goede tip, ik had er nog niet eens aan gedacht dat ik de informatie misschien ook wel uit een boek kan halen. Ik ga toch nog internet wat rondspeuren om toch ergens een cursus te kunnen volgen. Al is het maar één avond, gewoon dat we weten wat we kunnen verwachten. Ik ga het boek ook wel eens googlen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jelin vr 14 sep 2012 - 0:35

Goedemiddag,

Gisteren weer gewerkt. Gaat steeds beter moet ik zeggen. Maar dan moet ik wel mijn rust houden. Dus niet te veel hooi op mijn vork nemen. Moe ben ik nog steeds elke dag.

Leuk al die verhalen van de kamertjes.. Ik moet nog wachten. En de kinderwagen heb ik nog van de eerste, dus dat is makkelijk.

@ Geboortekaartjes.. Nog niet over na gedacht. Is voor mij nog best ver weg. Had bij J.enna een simpel kaartje, dus bij deze denk ik ook.

En ik denk dat we uit de jongensnaam zijn. Nu de meisjesnaam nog. Had 1 naam, maar die vind mijn man niets. De naam toch richting de Engelse gaan zoeken haha.. Dus dan gaan we nog ff verder zoeken.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Gast vr 14 sep 2012 - 3:00

Jelin: leuk dat jullie nu ws een jongensnaam hebben. Succes met het vinden van een meisjesnaam winter 2012/2013 mama's! - Pagina 36 561177

Wij hebben trouwens ook de Mutsy 4-rider

Bolus: leuk je eerste yogales!

Ik wilde ook yoga doen, maar zwangerschapsgym blijkt hier gratis en voor yoga betaal ik behoorlijk veel geld. En aangezien ik het meer wil om even bewust met mijn zwangerschap bezig te zijn (dat schiet er nog al eens bij in met een peuter van 3...) vind ik gym ook wel weer leuk. Laughing

Gast
Gast

Bericht  Bimbam vr 14 sep 2012 - 3:37

Bolus, leuk yoga. Dat leek mij ook wel leuk, maar ik vond €180 voor 10 lessen toch een ietsje pietsje te duur winter 2012/2013 mama's! - Pagina 36 1270000679 Ik ga nu vanaf komende week Fit for 2 doen, is voor 10 lessen €90. Vind t nog duur zat, maar ik ik heb van 2 teamgenoten gehoord dat het wel erg leuk is. Ik ben benieuwd, heb er wel zin in!

Het kamertje zijn we nog niet echt mee bezig, we hebben het wel leeggehaald maar verder nog niks. We hoeven gelukkig niet veel te doen, muren witten en ander laminaat erin. Mijn schoonmoeder komt een muurschildering maken, geen idee wat maar ze had wel wat ideeen. Maar dat is voor ons dus ook nog een verrassing!

Het kaartje zijn we nog niet echt mee bezig geweest. Mijn vriend wil het laten drukken bij een klant van zijn werk (hij werkt als printermonteur dus hij komt bij genoeg drukkerijen, moet goed komen dus!). Ik heb hem gezegd dat ie wat boeken met voorbeelden mee moet nemen, dus ik ben benieuwd wanneer ie daar mee thuiskomt.

Snoes, hoe gaat het nu met je rug?

Met mijn rug en bekken gaat het nu redelijk. Ik werk sinds 2 weken halve dagen (daarvoor anderhalve week in de ziektewet gezeten) en dat gaat redelijk goed. Ik merk dat ik na een halve dag wel moe word waardoor ik weer meer pijn krijg dus meer werken gaat voorlopig niet... Maar goed, ik heb liever dit dan dat ik hele dagen thuiszit.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Ella vr 14 sep 2012 - 5:54

Flower: haha grappig die mevrouw van MVM. Toen zij hier kwam was ik bang dat alle zwangeren of net bevallen moeders thuis zouden zijn er het al zouden weten.

Travelgurly: leuk dat jullie ook de mutsy 4rider hebben gekocht. Welke kleur?

Bolus: Fijn dat je zwangerschapsyoga leuk was. Ik kijk ook naar mijn cursus uit. Lijkt me leuk om eens met andere zwangeren te zitten en te praten.

Jelin: fijn dat jullie ws al een jongensnaam hebben!

BimBam: fijn dat je nu weer halve dagen kan werken. is inderdaad beter dan dat je nu al helemaal thuis zit.

Nou manlief heeft de boeken met geboortekaartjes omgeruild dus hebben weer nieuwe waar we het weekend weer even mee verder kunnen. Alleen nog steeds niet DE jongensnaam gevonden :-(
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Flip Fluitketel vr 14 sep 2012 - 7:33

Zo wij zijn weer terug van een weekje weg. We hebben lekker genoten en van alles gedaan. Soms iets teveel en dat voelde ik dan s'avonds in mijn banden (en mijn onderkant) en rug. Nu nog een paar dagen vrij en dan weer aan het werk. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Zal even reageren op de laatste paar reactie's...

Ella Succes met het uitzoeken van de geboortekaartjes en de 'jongensnaam'.

Bimbam Fijn dat halve dagen werken weer een beetje gaat.

Jetje Gym heb ik de vorige zwangerschap gedaan en vond ik ook erg informatief en leuk.

Jelin fijn dat het wat beter lijkt te gaan.

Snoes Hoe was de echo vandaag?

Kamertje hoeven we niet veel aan te doen. We laten het hoofdzakelijk hetzelfde, alleen even de muren en de verf nog wat bijwerken. En nee, de verf en meubeltjes zijn niet geslachtsgebonden van de 1e Wink

Geboortekaartjes toevallig vanmiddag boeken gehaald bij de drukker. Even haastig doorgekeken, maar 'het' kaartje zat er naar mijn idee nog niet tussen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Snoes vr 14 sep 2012 - 8:30

De echo vandaag was goed! De baby is helemaal goedgekeurd, voor zover de gynaecoloog het kan zien. Hij kan dit nu met 90% zekerheid zeggen, een hele opluchting dus alweer. Er kan natuurlijk altijd nog wat mis zijn, maar het heeft bijv. geen open ruggetje, geen hazenlipje en vooralsnog geen hartafwijkingen die op de echo waarneembaar zijn. Hij probeerde ook al voorzichtig te kijken of hij misschien al kon zien of de baby mijn spierziekte heeft, maar dat was moeilijk waarneembaar.

Normaal met mijn spierziekte ben je heel verkrampt als baby'tje (dat was ik ook), maar de baby lag er redelijk 'relaxed' bij en met het bewegen van de handjes zag dat er ook niet 'verkrampt' uit. Hij kan dus zeker niet met zekerheid zeggen dat de baby de spierziekte niet heeft. Dat is iets wat we echt pas na de geboorte zullen weten.

Verder zit de baby qua gewicht wel onder het gemiddelde (dat was vorige week ook al) maar niets om ons zorgen over te maken. Ik zei ook al dat ik liever een baby van 2,8 kg op de wereld zet dan eentje van 4 kg bij wijze van. Zolang de baby niet elke keer nog meer zakt onder het gemiddelde, is er niets aan de hand. Dus dat is iets om volgende keer wel extra in de gaten te houden.

En ohja, ik moet dus volgende week een halve dag terugkomen voor een glucose tolerantie test. Ik heb vorige vrijdag de suikertest gedaan in het ziekenhuis en die waarde was verhoogd. Dus nu moet ik een uitgebreide test komen doen. Nuchter binnenkomen om 8u 's morgens en dan eerst nuchter een bloedname. Daarna krijg ik een heel vies suikerdrankje en dan moet ik respectievelijk na 1u, 2u en 3u weer bloed laten nemen. Dan zou ik rond 12u ongeveer weer klaar zijn en eindelijk mogen eten smile. Hopelijk is het niets, maar dat weet ik diezelfde dag nog dan.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Ella vr 14 sep 2012 - 9:42

Flip Fluitketel: fijn dat jullie genoten hebben van de vakantie! Geniet nog van je laatste daagjes vrij.

Snoes: Fijn dat de echo goed was! Op zich wel goed toch dat ze nu niet al zien dat de baby verkrampt is. Tuurlijk het is geen garantie maar wel fijn toch.

Hebben jullie er ook moeite mee om in slaap te vallen/ door te slapen als je kleine zo actief is? Ik heb vanacht zo slecht er door geslapen. Hij/zij werd zooo actief toen ik wilde gaan slapen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  NoName88 vr 14 sep 2012 - 21:50

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

Net na 2,5 week vakantie bijgelezen (16 pagina's) en een heel verhaal getypt, klik ik natuurlijk weer op iets verkeerds!!!

Dan nog maar even in telegram-stijl. (Moet namelijk ook nog wat gebeuren vandaag)

Kamertje vordert hier ook. Man moet nog een paar kleine dingen schilderen en dan is het grove werk klaar.

Werkgever is akkoord met mijn voorstel en kdv kon ook geregeld worden.

De 24e komt babydump met kinderwagen en maxi-cosi.

Maandag weer naar de vk ivm met hoge bovendruk van bloeddruk. Ook weer urine testen. Ze ging tijdens mijn vakantie met gyn overleggen of er al een beleid was wat te doen met vrouwen met een hoge bovendruk. Ben benieuwd hoe het nu is.
Op vakantie 2 halve en 1 (bijna) hele nacht wakker gelegen van de maagpijn. 1 keer verkeerd gegeten toen kwam echt alles eruit. Laatste nacht ma anderhalf uur geslapen, steeds buikpijn. Dag dat we thuis kwamen en daarna ook nog steeds een beetje, nu gaat het gelukkig beter. Eindelijk weer een goede nacht geslapen en ik denk dat regelmatig en 'normaal' eten ook weer heel goed voor me is!
Verder was de vakantie heerlijk, maar niet zwanger op vakantie heeft toch mijn voorkeur angel

1 van de eerste dagen bij het zwembad voor het eerst mijn buik zien bewegen smile

Oh ja, de namen zijn we ook over uit. Hoorde jullie ook allemaal over kaartjes, daar hebben we ons nog niet in verdiept.

Hmm, dat was het wel zo ongeveer denk ik. De rest komt anders later nog wel. (Stomme pc's! Snap er niks van zat ineens op een ander forum ofzo, geen idee wat ik aanklikte)
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Bericht  Dikkie Dik vr 14 sep 2012 - 23:29

Yesss Snoes wat fijn zeg dat de echo goed was
Welkom terug nn88!! Wat bijzonder dat je je buik hebt zien bewegen, lijkt me echt leuk om mee te maken. Ik voel wel wat leven, maar nog geen bewegende buik.

Gisteren weer op babyspullenjacht geweest. Wat is dat lastig zeg, wat een keus (zie mijn eigen topic) al die kamers, wagens, maxi cosi's enz.

Ik wacht denk ik toch maar de 20 weken af, kunnen we nog gerichter gaan zoeken. Weet gewoon soms echt niet waar te beginnen en ben al zo'n besluiteloos persoontje...heel fijn....
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Ella vr 14 sep 2012 - 23:33

NoName: lekkere vakantie gehad verder? Waar zijn jullie geweest? Hoe hoog was je bovendruk de laatste keer? Vervelend dat je zo'n last hebt gehad van de maagpijn.

Dikki Dik: lastig he, en het is allemaal zoooo leuk. Hebben jullie al een kamertje op het oog?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  NoName88 vr 14 sep 2012 - 23:54

Ja, verder was de vakantie heerlijk, we zijn 2 weken op Kos geweest.

Buik zien bewegen is inderdaad bijzonder, mijn man zag het nog eerder dan ik smile

Ja, er is veeeeel keus in babyspullen...

Laatste keer was hij 152 bij de assistente en toen de vk hem zelf nog een keer deed voor de zekerheid 144. Dat was nog wel een stijging t.o.v. de week ervoor (toen had ik de 4-wekelijkse afspraak bij dr.) Ik moest maandag met de lift naar boven komen ipv met de 2 trappen... Ben wel benieuwd. Vroeger vonden ze eigenlijk alleen de onderdruk belangrijk, maar sinds begin dit jaar is er gezegd dat er bij een bovendruk boven de 140 ook extra controle moet zijn. Alleen is er (zover zij wist) nog niet echt een beleid wat dat te doen met deze vrouwen. Dit ging ze dus overleggen met de gyn.
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Bericht  Ella za 15 sep 2012 - 2:38

NoName88 schreef:Ja, verder was de vakantie heerlijk, we zijn 2 weken op Kos geweest.

Buik zien bewegen is inderdaad bijzonder, mijn man zag het nog eerder dan ik winter 2012/2013 mama's! - Pagina 36 561177

Ja, er is veeeeel keus in babyspullen...

Laatste keer was hij 152 bij de assistente en toen de vk hem zelf nog een keer deed voor de zekerheid 144. Dat was nog wel een stijging t.o.v. de week ervoor (toen had ik de 4-wekelijkse afspraak bij dr.) Ik moest maandag met de lift naar boven komen ipv met de 2 trappen... Ben wel benieuwd. Vroeger vonden ze eigenlijk alleen de onderdruk belangrijk, maar sinds begin dit jaar is er gezegd dat er bij een bovendruk boven de 140 ook extra controle moet zijn. Alleen is er (zover zij wist) nog niet echt een beleid wat dat te doen met deze vrouwen. Dit ging ze dus overleggen met de gyn.

Oke, nou hopelijk stijgt de bovendruk niet verder. Heb je altijd een bovendruk gehad van rond de 140 of alleen nu in de zwangerschap?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Dikkie Dik za 15 sep 2012 - 2:57

@Ella nee nog geen kamertje. Wel veel leuke kamertjes gezien, maar nog niet HET kamertje. Misschien komt dat ook werk omdat veel kamertjes in de winkel helemaal zijn gestyled en aangekleed en dat is vooral voor mijn man lastig doorheen kijken. Hij is ook wel erg kieskeurig moet ik zeggen.
Wat betreft de bloeddruk ik heb er geen verstand van, mijn bloeddruk is vrij laag althans netjes volgens de vk. Eerste bezoek 120/60 laatste keer 105/65 van de laatste weet ik de bovendruk niet meer zeker.
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Highway za 15 sep 2012 - 4:40

Haha, noname88, dat had ik laatst ook, hele verhaal weg! Toen uit frustratie niks meer gepost haha. Heb je trouwens last van je bloeddruk? 152 is wel hoog, ik zie je onderdruk zo snel niet maar hopelijk voel je je er goed bij.

Goed om te lezen dat het met velen goed gaat! Leuk dat er al zoveel met geboortekaartjes bezig zijn, ik heb ook al een beetje zitten kijken maar ik vind het lastig. Wij houden niet zo van roze en de meeste geboortekaartjes zijn erg roze.
Namen zijn we inmiddels ook uit! Eigenlijk stond de roepnaam voor mij al vast, mijn vriend moest alleen erg wennen. De tweede naam is een optie vanuit mijn vriend geweest en die stond eigenlijk perfect bij de roepnaam! Vind het wel lastig om geheim te houden, wil graag feedback wat anderen van de naam vinden haha. Het is geen echte populaire naam en ben soms bang dat anderen hem stom gaat vinden.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Highway za 15 sep 2012 - 5:01

N.a.v de kaartjes waar ik over las, toch net weer even gaan kijken op een website. Mijn vriend keek met een schuin oog mee en toen zagen we hem ineens! Haha dus we zijn er uit!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast za 15 sep 2012 - 7:18

Oooh snoes wat super dat je echo goed was!! Wel een kleine baby dus. Hopen dat het gewoon een klein poppetje wordt en het niet verder zakt onder het gemiddelde inderdaad...

Welkom terug NoName. Wat super dat je je buik zag bewegen daar. Gaaf he! Oh jeej balen dat je bovendruk zo hoog is.

Highway: ik snap dat wel dat je feedback wil vragen op de naam, maar aan de andere kant: het is jullie keus. Ik heb ook vrienden van wie ik de naam van hun kindje totaal niet leuk vindt en dat zullen genoeg mensen ook van de naam van ons zoontje hebben. Maar ik snap je gevoel wel hoor ...

Oooh zeg ik vanmorgen nog tegen mijn man: de vorige keer had ik nu al last van mijn ribben en deze keer gelukkig niet. Helaas vandaag al weer de hele dag last van mijn ribben, beetje jammer...

Gast
Gast

Bericht  Ella za 15 sep 2012 - 8:25

Highway schreef:N.a.v de kaartjes waar ik over las, toch net weer even gaan kijken op een website. Mijn vriend keek met een schuin oog mee en toen zagen we hem ineens! Haha dus we zijn er uit!

winter 2012/2013 mama's! - Pagina 36 281626781 wat goed!

Jetje: vervelend dat je zo'n last hebt van je ribben.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Jelin zo 16 sep 2012 - 1:25

@ Jetje.. Balen dat je last hebt van je ribben. Hopelijk is dat snel minder.

@ Snoes.. Fijn dat de echo goed is.

@ NoName.. Leuk dat je je buik hebt zien bewegen. En balen van je hoge bloeddruk.

@ De rest.. ben het weer vergeten sorry..

Hier gaat het verder goed. Heb alleen last van mijn blaas haha. Denk dat de baby daar de boel onveilig aan het maken is. Morgen afspraak maken voor de 20 weken echo in het ziekenhuis en voor de suikertest. Vanavond nog werken en dan weekend.

Ow ja voor degene die benieuwd zijn naar mijn dochter. Dan moet je ff in het topic huisdieren en kinderen kijken.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  Ella zo 16 sep 2012 - 2:01

Leuke foto Jelin! Werkse vandaag!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  NoName88 zo 16 sep 2012 - 6:18

Eerste keer bij vk was bovendruk 135, tweede keer ook en daarna is hij steeds iets gestegen, voor m'n zwangerschap weet ik niet. Onderdruk heeft steeds een waarde gehad tussen 52 en 62, dat is volgens mij gewoon netjes.
Verder heb ik totaal geen klachten die met hoge bloeddruk te maken hebben.

Leuk dat jullie een kaartje hebben Highway! Ik heb dat ook wel een beetje met namen, wat zal iedereen er van vinden? Maar wat Jetje zegt, het is inderdaad jullie kind!

Vervelend je ribben Jetje!

Spannend, Jelin morgen echo, succes!
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Bericht  Jelin zo 16 sep 2012 - 8:00

NoName88 schreef:

Nee heb geen echo maar moet bellen voor de 20 weken echo. Heb deze eind oktober pas haha.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  NoName88 zo 16 sep 2012 - 8:40

Jelin schreef:
NoName88 schreef:

Nee heb geen echo maar moet bellen voor de 20 weken echo. Heb deze eind oktober pas haha.

Sorry, niet goed gelezen confused En niet nagedacht want je bent natuurlijk nog helemaal niet zo ver Rolling Eyes
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Bericht  Mama Titty zo 16 sep 2012 - 20:52

Sorry bijna week niet gereageerd, druk met de kinderen en huisarts /ziekenhuis met vallen en ontstoken wondjes en veel dingen regelen voor de sleuteloverdracht over 5 weken. Mag niks inpakken maar veel administratie dingen regelen.

Jetje vervelend van Je ribben

No name welkom terug van vakantie!

Highway ik vind dat ook moeilijk met naam niet zeggen en feedback willen. Heb ik ook heel erg.

Verder ben ik het weer vergeten sorry.
Hier gaat alles goed alleen erg moe en vaak buik en bekkenpijn.
Maar deze week ook weinig rust. Man moet opeens in 2 ploegen werken ipv dag dienst. Dus moet tot 22u. Vanmiddag naar nieuwe huis voor opmeten van nieuwe keuken, morgen ochtend naar hypotheek vent om verzekeringen te controleren en laatste vragen voor overdracht.
Woensdag met oma boodschappen doen, donderdag onderhoud cv ketel,vrijdag met oma en ma boodschappen doen en eten Bij ma , zaterdag naar brabant voor verjaardag en zondag personeels uitje van mijn werk.
Zal zware week worden....

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 36 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: