Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mogen jullie kinderen vies worden?

+38
Slakje
Happydobby
Printje
maiadebij
Flower_L
Tania
Annemie
Darius
Filoria
chipa
SarahKey
kwak
Coco
studiebol
Viva
Liadan
loesje
Novalee
PapillonRose
LindaK
SparklingEyes
Makamba
Sanne
Thunder
Pussycat
VeryCherry
Bloem86
Jasmine
Ayla
Lejow
Theeleut
Angel1982
Monte
Mamsie
mauwmauw
-Ieniemienie-
Theezakje13
Susan
42 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  kwak ma 2 jul 2012 - 6:01

ja hoor. D. mag lekker vies worden als ze dat wil. Als we weg gaan neem ik gewoon extra kleding mee als ik weet dat ze daar vies kan worden.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  SarahKey ma 2 jul 2012 - 6:08

Mamsie schreef:Waar ik trouwens wel een hekel aan heb is als ouders kun kinderen met vieze gezichten naar school brengen. Kleine moeite toch om even hun gezicht af te doen.



Mee eens, dat vind ik zo vies! Even een doekje over de toet kost geen moeite. Ik ben ook zo klaar met 20 kleuters onder de middag.



Van mij mogen kinderen vies worden. Ben nu ook al zo makkelijk met Siem, heb altijd genoeg reservekleding mee. We hebben niet voor niets een wasmachine.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 6:15

Nois schreef:
Mijn moeder nam mijn dochtertje laatst meeop de fiets in dr knalroze anita joggingpak, dat vond ik toch niet zo leuk toen ik daar achter kwam. Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 394967
Daar zou ik nou echt helemaal niks om geven..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  chipa ma 2 jul 2012 - 6:50

Ach, daar hebben we een wasmachine voor. Kinderen moeten gewoon lekker vies kunnen worden. Heerlijk toch dat kliederen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  PapillonRose ma 2 jul 2012 - 6:54

Susan schreef:Bij Ezra is het geen kwestie van opzettelijk vies worden, ik denk dat hij zich daar helemaal niet bewust van is, hij kent concepten als schoon en vies nog niet. Hij wil het zand gewoon met zijn hele lichaam voelen en aanraken, hij gaat er dan echt helemaal in op.

Dan zou ik hem ook vooral lekker laten gaan, kwaad kan het niet smile En als hij het zo fijn vindt, heerlijk toch? Ik denk ook niet dat er veel kinderen opzettelijk vies worden, maar meer tijdens het spelen en doen. Al heb ik dus weleens gezien dat een kindje uit verveling dan maar een smeerboel ging maken, dat zou ik minder kunnen waarderen als A. dat 'expres' zou doen. Maar ik ben het helemaal met je eens, kinderen moeten gewoon lekker kunnen spelen en als vies worden daarbij hoort, moeten ze dat vooral kunnen doen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 6:58

als ze haar witte nette spijkerbroek aanheeft op een feestje sta ik er niet bij te springen als ze dan naar buiten wil. Als we naar een speeltuin gaan, dan zorg ik ervoor dat ze niet iets aan heeft waarvan ik graag wil dat het netjes blijft. Dan mag ze dus ook lekker spelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Filoria ma 2 jul 2012 - 7:02

Ik sta er hetzelfde in als jij Susan. En ik krijg soms ook rare blikken en reacties van voorbijgangers.

Als het flink geregend heeft ga ik wel eens met Tomas het bos in om diepe plassen op te zoeken. Hij krijgt dan zijn regenpak aan en mag lekker door die plassen kuieren. Dat vindt hij heeerlijk.

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 548389_392178630822134_746145420_s
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  PapillonRose ma 2 jul 2012 - 7:16

Mijn broertjes en ik mochten trouwens vroeger ook gewoon vies worden, en zeker als van tevoren bekend was dat dit zou kunnen gaan gebeuren hadden mijn ouders daar wat kleding betreft rekening mee gehouden. Niet onze netste kleding aan, eventueel zwemkleding of reservekleding mee, enz. Lijkt me raar als je niet ongestoord je gang kunt gaan als kindje, dat je nooit echt vies kan worden en je je daardoor soms moet inhouden.

Kan me ook van een later stadium, op de middelbare school nog iets herinneren. We gingen bij tekenen aan de slag met inkt, en een klasgenoot raakte lichtelijk in paniek omdat ze een set kleding aan had die honderden euro's had gekost, en hij dus vooral niet vies mocht worden van haar moeder. Kan ik me wel indenken, die inkt geeft ook rotvlekken, en zelfs als je voorzichtig doet kan er weleens iets geknoeid worden. Maar dan doe je zoiets toch ook niet aan naar school, of in elk geval wanneer je tekenen hebt (regelmatig met verf, inkt, houtskool, etc. werken).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Darius ma 2 jul 2012 - 7:17

Van mij mogen ze vies worden. Ik heb meestal wel een reserveset kleding bij me, voor beide kinderen. Als ik dat niet mee heb, dan toch echt liever niet in de modder rollen.

Ik kan nu zo genieten van Pepijn, die kan echt uren in de zandbak spelen met zand. Het is wel even balen dat ik daarna een zandbak in huis heb, en ook de badkamer onder het zand zit, maar ach....het ongemak is kleiner dan het plezier.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Darius ma 2 jul 2012 - 7:18

Misschien vindt Ezra het ook wel leuk om met scheerschuim te kliederen? Of in huis een 'zandtafel' maar dan met ongekookte rijstkorrels erin?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Coco ma 2 jul 2012 - 7:23

Darius schreef:Misschien vindt Ezra het ook wel leuk om met scheerschuim te kliederen? Of in huis een 'zandtafel' maar dan met ongekookte rijstkorrels erin?



Dat is een leuke voor de watertafel bij slecht weer!
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Coco ma 2 jul 2012 - 7:25

Zelda schreef:
Nois schreef:
Mijn moeder nam mijn dochtertje laatst meeop de fiets in dr knalroze anita joggingpak, dat vond ik toch niet zo leuk toen ik daar achter kwam. Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 394967
Daar zou ik nou echt helemaal niks om geven..

Als die schoon was zou ik het nog niet zo erg vinden, maar ze had met water en zand gespeeld en haar joggingpak was nogal besmeurd. En dr haar niet geborsteld (kroeskop die alle kanten op staat met dr krullen). En dan de winkel in. Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 394967
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Annemie ma 2 jul 2012 - 7:34

Ik denk hetzelfde als Zelda.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 7:44

Mijn kinderen mogen zich ook helemaal laten gaan! Ik zorg er gewoon voor dat ik reserve kleren bij me als we naar dat soort plekken gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Tania ma 2 jul 2012 - 9:09

Hij leeft zich maar helemaal uit ik heb toch altijd reservekleding bij me. En zo niet, nou ja dan lossen we dat ook wel weer op, koop ik desnoods wel een nieuw shirtje ofzo. Hij vindt zelf alles alleen altijd heel snel vies daar moet hij altijd even 'doorheen' en dan gaat hij los Laughing Zo grappig als ik hem dan sta aan te moedigen en zeg dat het niet erg is dat hij vies wordt enz. Sommige mensen kijken me dan echt aan alsof ik compleet gestoord ben.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Flower_L ma 2 jul 2012 - 9:10

Ik geniet er juist van, wanneer L. helemaal op gaat in het spelen. En wanneer daar vieze kleding bij hoort...so it be. Neem met dagjes weg altijd reservekleding mee.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 9:10

Ik vind dat geweldig als ik mijn kind dan zie kliederen en genieten ! Ik zorg wel altijd voor een schoon broekje en shirtje in m'n tas als het echt té erg is. Maar ik ben daar best makkelijk in eigenlijk

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Susan ma 2 jul 2012 - 9:18

Darius schreef:Misschien vindt Ezra het ook wel leuk om met scheerschuim te kliederen? Of in huis een 'zandtafel' maar dan met ongekookte rijstkorrels erin?

Ik heb een keer via Facebook een gratis e-book gedownload met allerlei suggesties, echt van alles, aardappelpuree, rijst, pasta, zandmousse (daar is een recept van, je maakt het met zand, afwasmiddel en dan de mixer erop), moonsand (van dat speciale zand waar je mee kan kleien, dat kun je bestellen) en nog heel veel meer. Diegene die dat boek heeft geschreven is volgens mij echt kampioen kliederen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  maiadebij ma 2 jul 2012 - 9:25

Jahoor ze mogen vies worden! In de speeltuin hebben ze hier ook zo'n waterapparaat om te spelen, heerlijk toch! Het enige waar ik niet tegen kan zijn viese snoetjes (etensresten en snot) blehh dan ren ik er net zolang met een doekje achteraan tot het schoon is.

Haha nois ik zie je dochter al achterop zitten! J haar haar móét ik ook doen anders is het net zo'n tokkie met haar krullen pluizig alle kanten op!!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Coco ma 2 jul 2012 - 10:07

maiadebij schreef:

Haha nois ik zie je dochter al achterop zitten! J haar haar móét ik ook doen anders is het net zo'n tokkie met haar krullen pluizig alle kanten op!!

Nou idd, alleen dat haar heeft dan al een hoog tokkie gehalte, met dat besmeurde joggingpakje dr bij is het net ma flodder zonder sigaar Razz

Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Printje ma 2 jul 2012 - 10:10

Snoepy87 schreef:Mijn kinderen mogen zich ook helemaal laten gaan! Ik zorg er gewoon voor dat ik reserve kleren bij me als we naar dat soort plekken gaan.

+1
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Happydobby ma 2 jul 2012 - 10:20

M. mag ook vies worden later. Ik was vroeger ook vaak vies.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Slakje ma 2 jul 2012 - 10:35

Mamsie schreef:Waar ik trouwens wel een hekel aan heb is als ouders kun kinderen met vieze gezichten naar school brengen. Kleine moeite toch om even hun gezicht af te doen.

Haha, ik ben zo eentje. Maar meestal gebeurd het onderweg. Af en toe geeft Louise een hoopje melk terug, dan hang ik vol en Louise ook. Dan geef ik haar helemaal vies aan de mevrouw op het kdv :'') Kunnen ze meteen beginnen wassen.


Ik vond het heel fijn om vuil te worden, vroeger. Ik sprong regelmatig de beek in (mama was niet altij even blij).
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Twellie ma 2 jul 2012 - 11:54

Oeps, volgens mij ben ik wat erger op schone kleding gesteld dan de gemiddelde moeder hier. Mijn dochter had laatste heel veel water op een plek in de tuin gegoten en wilde daar met haar handen in gaan kliederen, dat wil ik eigenlijk echt niet hebben vanwege vlekken in kleding en geen zin om mijn dochter voor de tweede keer op een dag te gaan douchen.

Verder mag ze wat mij betreft wel gewoon op de kop in de zandbak liggen en ze speelt ook wel eens op een boerderij, maar met modder spelen vind ik wel wat minder.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 16:36

Susan schreef:
Darius schreef:Misschien vindt Ezra het ook wel leuk om met scheerschuim te kliederen? Of in huis een 'zandtafel' maar dan met ongekookte rijstkorrels erin?

Ik heb een keer via Facebook een gratis e-book gedownload met allerlei suggesties, echt van alles, aardappelpuree, rijst, pasta, zandmousse (daar is een recept van, je maakt het met zand, afwasmiddel en dan de mixer erop), moonsand (van dat speciale zand waar je mee kan kleien, dat kun je bestellen) en nog heel veel meer. Diegene die dat boek heeft geschreven is volgens mij echt kampioen kliederen.

Ben je bekend met de methode Speelplezier? Ik ben trainer en kan je als je dat leuk vind wel de mappen opsturen. Is in principe gericht op peuterspeelzaal, maar kan je zelf heel veel uithalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 3 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum