Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mogen jullie kinderen vies worden?

+38
Slakje
Happydobby
Printje
maiadebij
Flower_L
Tania
Annemie
Darius
Filoria
chipa
SarahKey
kwak
Coco
studiebol
Viva
Liadan
loesje
Novalee
PapillonRose
LindaK
SparklingEyes
Makamba
Sanne
Thunder
Pussycat
VeryCherry
Bloem86
Jasmine
Ayla
Lejow
Theeleut
Angel1982
Monte
Mamsie
mauwmauw
-Ieniemienie-
Theezakje13
Susan
42 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Mamsie ma 2 jul 2012 - 1:53

Theeleut schreef:
Mamsie schreef:
Theeleut schreef:
Laurientje85 schreef:
Mamsie schreef:Waar ik trouwens wel een hekel aan heb is als ouders kun kinderen met vieze gezichten naar school brengen. Kleine moeite toch om even hun gezicht af te doen.

Ja hahah dat vind ik ook vreselijk!
Of een vieze snotterbel die nooit afgepoetst word omdat hij er toch zo weer zit Rolling Eyes
He gatver! Hier op school zie je soms echt nog melksnorren voorbij komen, dat zie je als ouderzijnde toch?

Ja idd, brrr! Halve boterhammen met chocopasta op wangen en melksnorren. Ook slaap in de ogen zie ik ook voorbij komen. Echt haal gewoon even een washandje door het gezicht van je kind.
Iewww, als ik op school ineens tandpasta op haar mond zie dan haal ik het alsnog weg.
Of kinderen met rauwrandjes bah! Nu bijt mijn dochter nagels dus hebben we er gaan last van, maar ik vind het zo smerig staan! Kinderen zitten overal aan met hun handjes, lekker hoor.

Edit: Nagelbijten is ook ranzig, maar ik krijg haar er niet vanaf. Ik vertel al steeds dat ze dan van die mooie nagels krijgt en we die dan kunnen lakken, maar nee hoor, ze vind het 't lekkerste wat er is Rolling Eyes

Ja nagelbijten kun jij gewoon niet aan doen.
V heeft hier ook vaak vieze nagels, doodmoe word ik er van maar toch maak ik ze elke x schoon.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 1:55

Het liefst zie ik mijn kids in schoon gestreken kleertjes zonder vlekken en in een wolk Zwitsal, helaas zijn ze zo alleen de eerste 5 min na het badje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  VeryCherry ma 2 jul 2012 - 1:56

N bijt zijn nagels tot de vellen er aan hangen zo ongeveer. Hij bijt ze trouwens niet echt, het is meer pulken. Geen gezicht joh.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Mamsie ma 2 jul 2012 - 1:56

Zelda schreef:Ik moet altijd wel even slikken als M. vies wordt door flink in het zand te spelen of in de plassen te stampen Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 394967 maar ik denk dan altijd, ach het is een kind. We hebben gewoon een wasmachine en een douche.

Maar even de kriebels krijg ik wel.

Ooh ik ook hoor en vooral als we ergens zijn waar het niet de bedoeling is. Soms komen ze ook her thuis helemaal smerig naar binnen en als ik even niet oplet banjeren ze gewoon met hun vieze kleren en schoenen door mn huis.
Als we naar een verjaardag ofzo gaan moeten ze zich van te voren ook netjes houden. Dat moeten ze ook leren.
Ik vind er zit ook een verschil tussen vies worden en vies worden. Pas hadden ze een keer lekker door het zwarte zand liggen rollen en met water lopen spelen. Dat was gewoon echt niet nodig en ben ik ook boos geworden.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Sanne ma 2 jul 2012 - 1:58

Ik heb er nu nog geen ervaring mee natuurlijk, want H. speelt nog niet op die manier. Als ze straks groter is, mag ze van mij vies worden (ik denk eigenlijk dat ik gewoon meedoe Embarassed ). Lekker spelen in de zandbak, als het regent met regenlaarsjes in de plassen stampen of vingerverven/kliederen aan de keukentafel... Lijkt me hartstikke gezellig!

En daarna stappen we lekker onder de douche, kleren in de was, geen probleem dus.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 2:02

Mamsie schreef:
Zelda schreef:Ik moet altijd wel even slikken als M. vies wordt door flink in het zand te spelen of in de plassen te stampen Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 394967 maar ik denk dan altijd, ach het is een kind. We hebben gewoon een wasmachine en een douche.

Maar even de kriebels krijg ik wel.

Ooh ik ook hoor en vooral als we ergens zijn waar het niet de bedoeling is. Soms komen ze ook her thuis helemaal smerig naar binnen en als ik even niet oplet banjeren ze gewoon met hun vieze kleren en schoenen door mn huis.
Als we naar een verjaardag ofzo gaan moeten ze zich van te voren ook netjes houden. Dat moeten ze ook leren.
Ik vind er zit ook een verschil tussen vies worden en vies worden. Pas hadden ze een keer lekker door het zwarte zand liggen rollen en met water lopen spelen. Dat was gewoon echt niet nodig en ben ik ook boos geworden.
Ja ik ben gewoon een controlfreak en zelf ook erg bang om vies te worden laughcry hetzelfde met rommel hier thuis, als M. de laden van zijn speelgoedkast open trekt en alles op de grond klettert dan denk ik al, oh nee...

En desondanks is het hier echt niet spik en span schoon Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Makamba ma 2 jul 2012 - 2:18

-Ieniemienie- schreef:Tuurlijk mogen mijn kinderen vies worden.
Zolang ze genieten en het niet altijd en overal is vind ik het prima.
Daarna badderen en doen we de was weer.
Dat vind ik juist goed voor de ontwikkeling van een kind.

+1
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 2:19

Ik vind nogal een verschil zitten tussen kletsnat in de modder rollen en gewoon vies zijn van het spelen. Dat 2e vind ik absoluut niet erg, maar ik kijk er niet bepaald naar uit dat hij zeiknat onder de modder zit. Eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  SparklingEyes ma 2 jul 2012 - 2:39

-Ieniemienie- schreef:Tuurlijk mogen mijn kinderen vies worden.
Zolang ze genieten en het niet altijd en overal is vind ik het prima.
Daarna badderen en doen we de was weer.
Dat vind ik juist goed voor de ontwikkeling van een kind.

+ 1

Ik heb ook altijd een schoon setje bij me, en zo niet, ze kunnen best een keer in een hun luier in de auto naar huis! De wasmachine is geduldig!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 3:12

Theeleut schreef:
Mamsie schreef:
Theeleut schreef:
Laurientje85 schreef:
Mamsie schreef:Waar ik trouwens wel een hekel aan heb is als ouders kun kinderen met vieze gezichten naar school brengen. Kleine moeite toch om even hun gezicht af te doen.

Ja hahah dat vind ik ook vreselijk!
Of een vieze snotterbel die nooit afgepoetst word omdat hij er toch zo weer zit Rolling Eyes
He gatver! Hier op school zie je soms echt nog melksnorren voorbij komen, dat zie je als ouderzijnde toch?

Ja idd, brrr! Halve boterhammen met chocopasta op wangen en melksnorren. Ook slaap in de ogen zie ik ook voorbij komen. Echt haal gewoon even een washandje door het gezicht van je kind.
Iewww, als ik op school ineens tandpasta op haar mond zie dan haal ik het alsnog weg.
Of kinderen met rauwrandjes bah! Nu bijt mijn dochter nagels dus hebben we er gaan last van, maar ik vind het zo smerig staan! Kinderen zitten overal aan met hun handjes, lekker hoor.

Edit: Nagelbijten is ook ranzig, maar ik krijg haar er niet vanaf. Ik vertel al steeds dat ze dan van die mooie nagels krijgt en we die dan kunnen lakken, maar nee hoor, ze vind het 't lekkerste wat er is Rolling Eyes

Ik kreeg mijn zoon ook niet van het nagelbijten af. Nu heb ik hem een zak snoep belooft zodra ik zijn nagels kan knippen. En ja hoor, hij heeft al een klein randje ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 3:16

Leuk is dat in Ouwehands dierenpark! En als ik niks bij me zou hebben, dan zou mijn zoon gewoon in zijn onderbroek lekker vies mogen worden. Ik zie in mijn omgeving steeds meer dat vies een probleem is. Maar idd, het zijn kinderen en ik was wel weer.
Vorige zomer was ik met mijn zoon ergens waar grote fontijnen zijn, we hadden niks bij maar ineens renden hij er flink doorheen met al zn kleren aan. Tja niet handig maar het was mooi weer en ik heb hem gewoon even naakt in de auto gezet opweg naar huis ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  LindaK ma 2 jul 2012 - 3:25

Ohh, ik hou van die binnenspeeltuin bij Ouwehands :-)
D.aan ging daar ook helemaal los, haha!
D.aan doet niets liever dan spelen met water, zand en alles...en hij doet maar lekker! Genoeg schone kleren in huis en een wasmachine staat er ook.
Ik neem altijd een setje extra kleren mee, als we weggaan...en vergeet ik dat een keer, dan probeer ik ter plekke creatief te zijn :-)

Afgelopen zomer waren we, op een warme dag, een keer bij een speeltuin, waar de sproeier aan stond...Allemaal ouders die hun kinderen uit de buurt van de sproeier hielden (tevergeefs), want anders moesten ze met natte kleren naar huis.
We kregen dan ook vreemde blikken toen we D.aan wel lekker z'n gang lieten gaan, hij had de grootste lol onder de sproeier...
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  PapillonRose ma 2 jul 2012 - 3:27

Ze mag hier van mij best vies worden hoor, geen probleem. Al krijg ik soms wel een beetje de kriebels als ik het zie gebeuren, maar ik doe niks met die kriebels. Het is een kind, en vies worden hoort erbij. Al kan ik me ook voorstellen dat ze het niet altijd zal mogen van mij, bijvoorbeeld in de winter door een fontein heen lopen ofzo..

Maar ik heb een wasmachine en een douche, dus het wordt wel weer schoon denk ik dan. Wel zal ik proberen op te letten dat ze niet haar netste spullen aanheeft als ze vies gaat worden, en proberen rekening te houden met het meenemen van droge kleding als we ergens naartoe gaan. Dat is wel zo makkelijk.

Vies worden met spelen vind ik trouwens ook horen bij de ontwikkeling, je moet ook dingen kunnen voelen en ermee spelen om er mee vertrouwd te raken. Vies worden puur om het vies worden vind ik overigens niet zo leuk als kinderen dat doen, zo van: ik ga mezelf eens lekker vies maken.. Maar ik denk dat kinderen over het algemeen vooral spelenderwijs vies worden en daar is niks mis mee vind ik.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Susan ma 2 jul 2012 - 3:52

Bij Ezra is het geen kwestie van opzettelijk vies worden, ik denk dat hij zich daar helemaal niet bewust van is, hij kent concepten als schoon en vies nog niet. Hij wil het zand gewoon met zijn hele lichaam voelen en aanraken, hij gaat er dan echt helemaal in op.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Novalee ma 2 jul 2012 - 3:59

Het lijkt me juist heerlijk om je kindje zo helemaal vrij te zien spelen zonder dat hij/zij zich druk hoeft te maken over eventuele vlekken. Als N. zich ook helemaal met zand wil bedekken dan zou ik dat prima vinden. Natuurlijk niet net als we net op visite willen gaan ofzo maar anders knoeit ze maar raak. Ook nu met avondeten laat ik haar flink smeren (niet dat dat tegen te houden is overigens). Het is zo weer schoon geboend en het zou me meer energie kosten om haar in toom te houden en me elke keer druk te maken over hoe vies ze wordt, dan om N. in bad en de kleren in de wasmachine te doen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  loesje ma 2 jul 2012 - 4:01

Rataplan schreef:Daar zijn het kinderen voor, dus nee, ik vind dat geen probleem.

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 4:25

Als ik mijn vriend een beetje goed kan inschatten is hij de gek die samen met onze zoon of dochter door de modder, zand of weet ik wat zal kruipen. silent Leverd trouwens leuke foto's op haha.

Als ik kijk naar mijn eigen jeugd waren mijn zusje en ik altijd smerig als wij van de speeltuin kwamen. Maar dan was het wel buiten zand afklopen want anders werdt de halve zandbak meegenomen naar binnen, wat overigs toch vaak gebeurde Wink Mijn moeder had trouwens wel vaak een extra broek bij voor als het goed mis ging. Ach vies worden hoort er gewoon bij, oude kleertjes aantrekken en lol maken met die kids. Helemaal als papa of mama ook nog lekker gek mee gaan doen. :cheering:


Laatst aangepast door Dropdraakje op ma 2 jul 2012 - 4:26; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 4:25

Susan schreef:Bij Ezra is het geen kwestie van opzettelijk vies worden, ik denk dat hij zich daar helemaal niet bewust van is, hij kent concepten als schoon en vies nog niet. Hij wil het zand gewoon met zijn hele lichaam voelen en aanraken, hij gaat er dan echt helemaal in op.
Is het een uitlaatklep voor hem? Dan zou ik het helemaal laten gaan.

En daarbij, als mijn zoon wel opzettelijk vies zou willen worden, dan mag hij dat ook. Ik wil dan alleen dat ie eerst even wat oudere kleding aan komt doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Liadan ma 2 jul 2012 - 4:40

Mijn kinderen mogen zeker vies worden. Ik vind het heerlijk om ze lekker bezig te zien als ze buiten spelen. Yara kan met zoveel plezier zandtaartjes bakken en lekker in de (modder)plassen stampen en Kian vindt het heerlijk om door het zand te kruipen (en zand in zijn haar te smeren).
Als we ergens heen gaan zorg ik dat ik reservekleren bij me heb of in de auto heb liggen en van mij mogen ze dan lekker hun gang gaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Viva ma 2 jul 2012 - 4:43

Ze mag best vies worden, maar ik laat haar daar niet in het water spelen.
Sowieso omdat ik haar daar altijd zo kwijt ben, en ik dan niet wil dat ze in het water aan het spelen is.
Dus daar mag ze alleen op de speeltoestellen en met het zand spelen...
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 4:45

Ik heb daar totaal geen problemen mee, de was gaat toch wel door haha. En laat ze lekker spelen, is idd goed voor de ontwikkeling!

Wel zou ik bijv er voor kiezen om wat oudere kleren en of zwemkleding mee te geven ipv goeie (merk)kleding bijv. Daar ben ik dan wel weer zuinig mee/op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  studiebol ma 2 jul 2012 - 5:00

Ik denk dat ik dat wel goed vind ja, als ze dat later willen doen. Wel zoals susan de situatie omschrijft, zij wist ook dat dat daar kon en neemt normaal gesproken daar dan ook kleding voor mee, en waarschijnlijk ook een handoek om weer droog je kleren aan te kunnen trekken.

Als ik daar met een familie gebeuren zou zijn, zou ik het denk ik een beetje proberen in te perken, dat mijn kind dus niet zal gaan rollen door het zand ofzo, omdat je daarna misschien nog verder moet of een andere activiteit.

Ik merk nu al dat ik best makkelijk ben, ik had ze zaterdag een witte broek aan gedaan en toen buiten gelegd, tja als ik wil dat die schoon blijft moet ik dat niet doen. L heef helemaal ontdekt hoe ze op haar buik kan schuiven, dus die gaat de hele tuin door, tja dat ga ik niet verbieden(weet ook niet hoe) en ik dacht tja ik heb ze een witte broek aan gedaan.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Coco ma 2 jul 2012 - 5:04

Een kind moet kind kunnen zijn toch? Bij kind zijn hoort vies worden. Vind het ook sneu als het niet mag en bij een dagje uit zorg ik altijd dat ik wat extra kleding heb voor bijv de terug weg of als we nog ergens wat gaan eten.

Mijn dochtertje sprong een maand of 2 terug ook in een plas vol drek en ze had een vingino broek aan. Nou nou nou de vrouw die met haar kindjes ook in de speelweide was die vond het heel vreemd dat ik dat toe liet met zo'n dure broek. Het liefst trek ik ze bij zulke dingen natuurlijk ook wat goedkopere/oudere kleding aan maar als toevallig de gelegenheid zich aan doet en ze dragen wat duurders, dan moet dat ook maar hoor. Had ik maar bij de wibra moeten kopen en modder gaat ook bij een vingino broek er wel uit. Kind kan dr ook niets aan doen dat ze toevallig de verkeerde broek ervoor aan had.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Susan ma 2 jul 2012 - 5:06

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 12:15; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Coco ma 2 jul 2012 - 5:13

Ja daarom.
Maar in de tuin dragen ze wel het liefst een joggingbroekje. Lekker soepel ook natuurlijk. En in de tuin vind ik dat ook prima. Als we de straat op gaan moeten ze wel een fatsoenlijke broek aan. Very Happy
Mijn moeder nam mijn dochtertje laatst meeop de fiets in dr knalroze anita joggingpak, dat vond ik toch niet zo leuk toen ik daar achter kwam. Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 394967
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mogen jullie kinderen vies worden? - Pagina 2 Empty Re: Mogen jullie kinderen vies worden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum