Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

voor een kindje 2012

+56
Emma_
Lies
_Mashimaro_
Takkie
Flip Fluitketel
Clapperdie
snoezel
Pien
Parel
Mom-Of-3
blondje1313
Limburg85
Happydobby
Susan
mauwmauw
Blue flower
Annie24
mzcharlotte
vlinder-2011
Linda
Annemoontje
Linnie1985
boekenwurm83
Highway
Amber-
Paper Crown
JD
Puzzle
Jasmine
ShallY
sabje
Lejow
Puggle
Flower_L
Gerbera
Muppetje
Smaragdje
Aimee
Annemie
SleepingBeauty
Samantha
Muis
nillis
mezzoforte
Aardbei
Pussycat
Silver
Filoria
Snoes
Twellie
slaatje
Miss G
sanne-84
Weegschaal
Stitch
maiadebij
60 plaatsers

Pagina 15 van 40 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 15 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  mezzoforte wo 11 jul 2012 - 3:50

@Weegschaal Veel plezier bij the voice!
@Stitch Gefeliciteerd met je nieuwe neefje Very Happy
@Linda Gehoord dat ze bij dat kantoor toch een persoon met meer ervaring zochten. Volgens hun zijn ze wel bezig met andere functie voor me te zoeken. Lekker van je vakantie genoten verder? Valt altijd tegen inderdaad om na een vakantie weer aan het werk te gaan vind ik.
@Blue flower Gefeliciteerd met het goede nieuws
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Samantha wo 11 jul 2012 - 4:38

Vanmiddag bij de gynaecoloog geweest. Wat een aardige man met een leuk gevoel voor humor. Aan de hand van mijn verhaal was er niets verontrustends te merken. Ik ben jaren aan de pil geweest dus hij dacht aan ontpillen. Hij heeft nog een uitstrijkje gemaakt en een inwendige echo. Mijn baarmoeder en eierstokken zien er netjes uit. Ze zijn ook mooi rustig. Dat wijst er dus op dat er nu geen activiteit is en dat ik de eerste 2 weken zeker nog niet ongesteld ga worden. Omdat ik al op dag 56 zit is dat dus iets wat zorg nodig heeft. Deze week gaat hij dus met het team overleggen wat ze met mij gaan doen en ondertussen heeft hij mij al wel bloed laten prikken. Om uit te sluiten of het een hormonale afwijking is. Het is dus afwachten. Zodra ze meer weten word ik gebeld en vanuit daar kunnen we verder kijken. Kans dat er nu raak geschoten word is vrijwel nihil omdat er dus geen activiteit is.
Samantha
Samantha
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11

Bericht  Smaragdje wo 11 jul 2012 - 7:35

@ Samantha, fijn dat het een aardige man was, dat geeft vast een beter gevoel. Wel vervelend dat er nog niet aan het gebeuren was in je lichaam. Ik hoop dat ze snel weten waar het precies door komt of wat ze voor je kunnen doen!

@ All, hier was trouwens vandaag ook weer niets. Alleen misselijk, maar goed voelde mij door wat slaaptekort toch niet zo top vandaag voor een kindje 2012 - Pagina 15 394967 Ik heb mijn ticker van 38 dagen dus maar weer erbij gezet, want kon dit niet als een ongesteldheid rekenen. We zullen dus over een dag of 10 wel zien.

Laatst aangepast door Smaragdje op wo 11 jul 2012 - 7:57; in totaal 1 keer bewerkt

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Aardbei wo 11 jul 2012 - 7:53

Samantha: Klinkt wel een beetje hetzelfde als bij mij dus, wanneer moet je terugkomen voor de uitslagen?

Stitch: Gefeliciteerd dat je tante bent geworden. Jammer dat je pas van het weekend heen kunt!

Weegschaal: Geeft niets! :-) Is wel handig ja, alles wat me te binnen schiet op te schrijven, dan ga ik het niet vergeten!

Annie en Snoes: Ik zal het de volgende keer vragen. Maar hij zei wel letterlijk: met deze uitslagen zouden we je normaal gesproken naar huis sturen, dus als het dat is, zou het dat dan ook zeggen? Nouja ik kan het altijd vragen natuurlijk! En anders zal het op de paar volgende echo's misschien wel duidelijk worden...

Boekenwurm: Succes met de clomid, ik hoop dat het aanslaat! En ik zal het vragen van de PCO en even googelen, maar hij heeft er zelf niets over gezegd, dus dat is dan wel een beetje raar.

Sleeping beauty: Zo, dat is heftig, nu (weer?) met een beugel lopen. Ach ja, zolang je gebit straks maar weer goed staat smile

Aardbei
Aardbei
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12

Bericht  maiadebij wo 11 jul 2012 - 8:14

sleeping beauty, je vruchtbare dagen zijn er alweer bijna! Heb je je nog verveeld thuis of heb je je evengoed nog kunnen vermaken? Lijkt me heeeeerlijk een dagje niks doen, bankhangen, chips eten en TV kijken Laughing maar ik snap je hoor, dat is een paar keer leuk en dan wil je weer iets doen. Is er al zicht op meer werk?
Ik heb 2 jaar geleden nog een beugel gehad, zo'n 8 maanden geloof ik. Was toen even afzien, maar ben er nu wel heel blij mee dat ik het gedaan heb!

Smaragdje, blijft gek he zo nu en dan bloedverlies. Hoe gaat het nu? Ik lees dat je later weer geen bloedverlies had, blijft inderdaad vaag ons vrouwelijk lichaam en alle hormonen die erbij komen kijken.

aardbei, goed om te horen dat alles goed is. Ik zal voor jullie duimen dat de clomid aanslaat en je snel zwanger bent! En bij mij komen de goede vragen ook altijd achteraf Laughing

Sanne, jij hebt ook al je vruchtbare dagen en goed gepland zo met die vrijdag er tussen voor een kindje 2012 - Pagina 15 3079029344

Nillis, oh ik ben jaloers ik wil ook iemand die komt poetsen!! Al zijn het even de grote dingen, ramen lappen, douche schoonmaken etc.... ik kom er met die 2 kleintjes thuis zo weinig aan toe! Einde van het jaar gaat J ook naar de psz en N naar de kleuterschool, misschien dat ik dan weer meer tijd heb.

Vlinder2011, welkom!

mezzoforte, wel vervelend om zo weinig zekerheid te hebben of niet? Hopelijk vind je snel een baan!

Stitch, gefeliciteerd! En mooie naam idd, en ik kan je (extra) babykriebels helemaal voorstellen!

Blue Flower, wat spannend voor jullie! Ik ben niet bekend met diabetici en zwangerschap, wat houdt zo'n pomp in?
Yeeaaah wat fijn dat je groen licht hebt van de eerst arts!!

Linda, rot he al die kosten en voor een KDV lijkt me heel duur. Wij hebben het geluk dat mijn moeder oppast, dat scheelt echt bakken met geld! N gaat vanaf januari naar de kleuterschool dus dat geeft ook weer wat meer vrije tijd, nu met 2 peuters thuis is af en toe best druk, zeker voor mijn moeder! Ik had het eerder al eens gevraagd maar misschien heb je er overheen gelezen (of ik heb over je antwoord heen gelezen Wink ) maar heb je de planning om te gaan tandemvoeden? Ik zie J.ennah namelijk nog niet stoppen met de bv, het zijn háár tietie's Laughing , dus mocht het zo lopen dat zullen wij gaan tandemvoeden, maar ik heb me hier nog niet heel erg in verdiept.

Boekenwurm, wat leuk Noorwegen!! En plannen is toch al voorpret voor je komende vakantie!! Ik zou heel graag het noorderlicht eens willen zien, als de kinderen groot zijn dus dat duurt nog wel jaren!

Samantha, fijn dat het een leuke gynaecoloog was het is toch niet niks wat je daar komt bespreken. Gaan ze je anders iets geven om je menstruatie op te wekken?

All, hier gaat alles zijn gangetje. Morgen begint ook min vruchtbare periode, maar we doen het gewoon de hele maand zo'n beetje om de dag voor een kindje 2012 - Pagina 15 2474380249 . Gister en eergister alleen last van blaasontsteking gehad, waardeloos. De dokter wilde een antibiotica kuurtje geven maar ik ben er al niet zo weg van en toen ze vertelden dat er ook een kleine hoeveelheid in de moedermelk terecht komt heb ik besloten maar weer cranberry tabletten te halen. En dat werkt gelukkig erg goed.
Doordat ik echt verwend ben bij de eerste 2 zwangerschappen, vind ik het nu extra spannend denk ik. Hoeveel geluk kan een mens hebben?? Denk ik dan, en hoe ouder je wordt hoe minder je vruchtbaarheid wordt natuurlijk. Het blijft gewoon zo spannend! Vandaag vertelde een collega dat ze zwanger is van de 2e, erg leuk! Daarnaast is mijn beste vriendin, buurvrouw en nog een naaste collega zwanger, dus wel heel leuk allemaal!! Mijn moeder vroeg aan J.ennah waar de baby in zit van *naam vriendin* "in water" antwoorde J.ennah :O waar ze dat nu weer gehoord heeft!? Die vriendin had het er wel over gehad dat ze veel vruchtwater heeft, maar ik geloof niet dat ze die link zomaar legt, vast toeval.

Mijn man komt nu net thuis dus ik ga de laptop dichtdoen en een kopje koffie zetten! Fijne avond meiden!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  Blue flower wo 11 jul 2012 - 9:55

Phoe, moet wel echt ff inkomen hoor in dit topic haha
Wordt hier zoveel geschreven, kan het niet bijhouden...

Ieder geval bedankt voor de leuke, lieve reacties.

De 2e arts heeft mij ook een groen licht gegeven alleen moest mijn schildklierhormoon iets naar beneden, maar dat was in mijn geval gunstig want het zorgt voor meer kans op zwangerschap en minder kans op een miskraam. (nooit geweten)

Maiadebij, gelukkig ben je niet thuis met diabetes is namelijk helemaal niet leuk Sad maar goed tot vorig jaar spoot ik mijn insuline in (wat bij een 'gezond' persoon wordt aangemaakt door de alvleesklier) dit bleek in combinatie met de zorg voor mijn zoontje niet meer te gaan, dus moest ik aan de pomp, deze zorgt dus via een kastje op mijn buik voor de insuline waardoor ik minder hoge en lage waardes of een dag krijg. Bij elke x dat ik eet of drink moet ik het aantal voedingswaarde (koolhydraten) aangeven in een kastje die berekent dan de insuline hoeveel ik nodig heb met het aantal koolhydraten en stuurt dat dan naar mijn pompje op mijn buik (dat pompje is dus gevuld met insuline)

Ik ga morgen even een beetje terug lezen zodat ik er wat meer inkom haha.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Weegschaal wo 11 jul 2012 - 20:34

@ Blue flower; Wat fijn dat je groen licht hebt gekregen! Slik je ook medicatie voor je schildklier? Ik weet dat het een extra kans op miskramen geeft, daarom wil ik dat ze er bij mij ook naar kijken. En diabetes is zeker niet leuk voor een kindje 2012 - Pagina 15 699888

@ Linda; Vervelend die financiele onzekerheid...

@ Boekenwurm83; Ik moet het echte weekend wel werken hoor, dus dit is nu mijn weekend Wink Hoop ook dat je geen of niet veel last hebt van bijwerkingen! En mooi Noorwegen!

@ Sleepingbeauty; Dat je over een jaartje maar weer een mooi gebit mag hebben dan! Ik heb mijn verstandskiezen laten trekken omdat ik bang was nog minder ruimte te krijgen.

@ Samantha; Fijn dat ze er verder naar gaan kijken, en natuurlijk helemaal fijn dat het er op het eerste gezicht goed uit zag! Hoop dat er iets uitkomt waar je (snel) iets mee kunt.

@ Smaragdje; Toch wel spannend dan!

@ Maia; Fijn dat de cranberry tabletten goed helpen.

The Voice was leuk! Maar ik mag idd niks zeggen, geheimhoudingsplicht Wink
Ik heb zo de afspraak bij de fertiliteitsarts om half 2. Heb mijn vragenlijstje klaar liggen, ben benieuwd!
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893

Bericht  slaatje wo 11 jul 2012 - 20:38

Hier ook nog even Weegschaal. Veel succes en ik denk aan je. Mega dikke vette voor een kindje 2012 - Pagina 15 699888 voor jou!!!!!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Stitch wo 11 jul 2012 - 20:46

Even snel stiekem op mijn werk,

Weegschaal, het is eindelijk zo ver! :cheering: Heel veel succes, en hopelijk krijg je goed nieuws vandaag! Ben benieuwd!
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11

Bericht  Smaragdje wo 11 jul 2012 - 21:34

Zit nu heel gezellig hier ziek te wezen Sad Net mijn zoontje voor een paar uurtje naar de opvang gebracht, zodat ik zo nog even lekker kan gaan slapen. Hij kan dan fijn even met andere kindjes spelen smile

@ Blue flower, fijn dat de tweede arts ook groen licht heeft gegeven!

@ Weegschaal, leuk hoor naar de voice! Inderdaad nog wel een beetje spannend. Veel succes vanmiddag! Ben benieuwd!

@ Maia, wat vervelend die blaasontsteking! Hopelijk gaat het snel over!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  nillis wo 11 jul 2012 - 21:45

@ Weegschaal, ik ben ook benieuwd. Alvast een dikke voor een kindje 2012 - Pagina 15 699888en ik wacht in spanning af.

@ Blue flower, fijn groen licht. gaan jullie er nu ook gelijk voor. Veel succes dan in de eerste ronde.

@ Maia, ik vind het ook elke maand nog spannend en hoop op snel een positieve test. Kan me voorstellen dat het met twee kids helemaal nog veel is. Hoeveel uren werk jij. Ik werk 28 uur en merk dat ik op vrije dagen/momentjes alleen maar aan het poetsen en opruimen ben en dat ik bijna geen tijd meer heb voor mezelf en dat wil ik dus veranderen. En mijn nicht bood zich vrijwillig aan.

@ Sleeping beauty, weet niet meer of jij het vroeg, maar ik werk 28 uur en dan vooral slaapdiensten. Kan me voorstellen dat je graag meer wilt werken. Ik kan ook niet goed stil zitten en helemaal toen ik nog geen kinderen had. Nu ben ik altijd wel bezig, want er moet altijd wel iets worden gedaan.

@ Samantha, fijn dat het op zich goed lijkt, maar die lange cyclus blijft vervelend. WAt gaan ze nu doen?

@ Aardbei, succes met het volgende gesprek en inderdaad vragen opschrijven helpt goed.

@ all, hier weinig nieuws. heb weer een slaapdienst gehad en ben nu lekker vrij t/m zondag, maar wel drukke dagen voor de boeg. Wel met leuke dingen. heb nu even tijd voor mezelf, want kan T pas over 1,5 uur ophalen bij de creche en het huis is al schoon en de was ook al weg. Fijne dag iedereen
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992

Bericht  Pussycat wo 11 jul 2012 - 22:22

Zo alweer een poosje niet geweest hier, maar weer veel gewerkt en dan ben ik echt gesloopt.

Blue flower voor een kindje 2012 - Pagina 15 281626781 voor een kindje 2012 - Pagina 15 281626781 dat is dan toch nog sneller dan verwacht of niet? Echt super dat ook jullie er weer voor mogen gaan.

Weegschaal Vandaag ''het'' gesprek? Spannend! Veel succes.

Ik heb echt geen idee op wat voor dag ik nu zit en ik vind het prima. Ik heb besloten het allemaal even te laten rusten in de zomervakantie en mocht ik in september nog niet zwanger zijn dan breng ik misschien een bezoekje aan de huisarts. Want dan ben ik langer dan 1 jaar bezig. En ik begin me dan -misschien onterecht- toch een beetje zorgen te maken. Want ik heb wel duidelijk iedere maand een eisprong, maar misschien is er iets anders of is mijn vriedn zijn zaad toch niet zo goed?

Nillis? Vroeg jij dat of mijn nod bijna is? Ik was alweer ongesteld geworden ergens vorige week. Dus helaas ronde 10 was ook niet gelukt. Ik zal nu rond dag 8 ofzo zitten denk ik.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  sanne-84 wo 11 jul 2012 - 22:31

Blue flower schreef:

Maiadebij, gelukkig ben je niet thuis met diabetes is namelijk helemaal niet leuk Sad maar goed tot vorig jaar spoot ik mijn insuline in (wat bij een 'gezond' persoon wordt aangemaakt door de alvleesklier) dit bleek in combinatie met de zorg voor mijn zoontje niet meer te gaan, dus moest ik aan de pomp, deze zorgt dus via een kastje op mijn buik voor de insuline waardoor ik minder hoge en lage waardes of een dag krijg. Bij elke x dat ik eet of drink moet ik het aantal voedingswaarde (koolhydraten) aangeven in een kastje die berekent dan de insuline hoeveel ik nodig heb met het aantal koolhydraten en stuurt dat dan naar mijn pompje op mijn buik (dat pompje is dus gevuld met insuline) .

Welke waardes zouden niet goed zijn voor een zwangerschap, en moesten vanderd zijn? Want de glucose waardes moeten toch altijd tussen de 5 en 10 zitten, ongeacht of je zwanger wilt worden of niet? Ons mam heeft ook diabetes, al van kleins af aan, dus weet er wel het een en ander van. Maar niet dat je groen licht moet krijgen.

Weegschaal, ben zo benieuwd!!

Smaragdje, beterschap

Maia, dus toch blaasontsteking?
Leuk dat er zovele zwanger zijn, maar dan wil je zelf ooke extra:)

Samantha, ik hoop dat de arts je snel iets laat weten. Lijkt me niet echt een fijn vooruitzicht dat je de komende 2 weken nog niet ongesteld gaat worden

Linnie, hoe gaat het nu met je?

Hier zn gangetje. Zijn nog niet over de vakantie uit haha, maar weet wel zwangerschap geen rol meer hoeft te spelen. Als je zwanger bent kun je nog net zo goed op vakantie! Nu ziet het er wel uit dat we toch in aug al gaan ipv november, dus of ik ben net zwanger, of ongesteld haha.
Verder nu dus in de vruchtbare periode. Ik zei gister tegen mn man, morgen avond weer lekker op tijd naar bed, waarop ie begon te zuchten haha. Maar hij komt dan wel mee hoor. En dan zaterdag nog een keer, en dan zal het er weer op zitten

sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Linnie1985 wo 11 jul 2012 - 22:36

@sanne-84:
Succes haha. Wij gaan de 30e weg, en moeten de 31e op de camping is Italie zijn we gaan tot 15 augustus. Wel zin in, even lekker ertussenuit.
Enige waar ik nu bang voor ben is dat ik ongesteld word, nu ik mijn cyclus na de miskraam nog niet weet... En tja vind tampons echt 10x niks, maar neem ze toch voor de zekerheid maar mee...

En het gaat alweer is beter met me, bloeden kan wel nog 2/3 weken aanhouden, maja is niet anders...

Laatst aangepast door Linnie1985 op wo 11 jul 2012 - 22:37; in totaal 1 keer bewerkt
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 22:37

Haha Sanne, hier zijn ze sinds vandaag ook weer achter de rug. Als ik nou positief test over 13 dagen doe jij het dan 2 dagen later? Is dat afgesproken?? :P

Gast
Gast

Bericht  boekenwurm83 wo 11 jul 2012 - 22:40

Weegschaal veel succes vanmiddag! Ik ben heel benieuwd! Ik trouwens geen last van bijwerkingen. Had het ook niet verwacht maar een vriendin van me had daar namelijk wel erg last van en op de bijsluiter staat ook vanalles dus je weet maar nooit.

Ik erg druk dus reageer later wel weer. Fijne dag iedereen!
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  sanne-84 wo 11 jul 2012 - 22:43

Linnie1985 schreef:@sanne-84:
Succes haha. Wij gaan de 30e weg, en moeten de 31e op de camping is Italie zijn we gaan tot 15 augustus. Wel zin in, even lekker ertussenuit.
Enige waar ik nu bang voor ben is dat ik ongesteld word, nu ik mijn cyclus na de miskraam nog niet weet... En tja vind tampons echt 10x niks, maar neem ze toch voor de zekerheid maar mee...

En het gaat alweer is beter met me, bloeden kan wel nog 2/3 weken aanhouden, maja is niet anders...

Nu weet ik niet wat erger is, weten dat je ongesteld wordt op je vakantie, of daarover nog in onzekerheid zitten.. Kan nu weinig zinnigs zeggen tegen je.. Als dat ik dan ergens hoop dat je na je vakantie pas ongesteld wordt (of zou je cyclus dan niet goed zijn?)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  sanne-84 wo 11 jul 2012 - 22:43

Razz_ schreef:Haha Sanne, hier zijn ze sinds vandaag ook weer achter de rug. Als ik nou positief test over 13 dagen doe jij het dan 2 dagen later? Is dat afgesproken?? :P

Daar hadden we al een deal over Yes
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  sanne-84 wo 11 jul 2012 - 22:45

Owja wat ik nog wel zat te denken, in detijd van de vruchtba periode moet je uitkijken voor ruzie haha, want daar komen geen kindjes van Mad Maandag hadden we wat mot, dus ben er nu maar niet tegenin gegaan hahah
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Samantha wo 11 jul 2012 - 22:54

Goedemorgen

Nog even snel een ego berichtje van mijn kant. Zal vanavond reageren op iedereen. Beloofd.

Gister toch wat traantjes gehad. Aan de ene kant heel fijn dat er niets ernstigs is maar waarom word ik dan niet ongesteld. Daarbij als ik de eerst komende twee weken niet ongesteld word komt de vakantie wel erg dichtbij. Ik heb er een hekel aan op vakantie ongesteld te zijn. Sleuren met tampons en steeds maar nadenken oprijd naar het toilet te gaan. De dokteren gaan overleggen en ik hoop deze week nog iets te horen. De gynaecoloog liet wel doorschemeren dat hij het dan wel wil opwekken. Eigenlijk houden ze een jaar proberen aan maar hij zei dat dat wel is als je een normale cyclus had. En dat hij het sneu zou vinden als ik dan nog maar 2x ongesteld zou zijn. Daaruit maak ik dus op dat ze er wel wat aan willen doen.

Samantha
Samantha
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11

Bericht  Blue flower do 12 jul 2012 - 2:11

sanne-84 schreef:
Blue flower schreef:

Maiadebij, gelukkig ben je niet thuis met diabetes is namelijk helemaal niet leuk voor een kindje 2012 - Pagina 15 1371890812 maar goed tot vorig jaar spoot ik mijn insuline in (wat bij een 'gezond' persoon wordt aangemaakt door de alvleesklier) dit bleek in combinatie met de zorg voor mijn zoontje niet meer te gaan, dus moest ik aan de pomp, deze zorgt dus via een kastje op mijn buik voor de insuline waardoor ik minder hoge en lage waardes of een dag krijg. Bij elke x dat ik eet of drink moet ik het aantal voedingswaarde (koolhydraten) aangeven in een kastje die berekent dan de insuline hoeveel ik nodig heb met het aantal koolhydraten en stuurt dat dan naar mijn pompje op mijn buik (dat pompje is dus gevuld met insuline) .

Welke waardes zouden niet goed zijn voor een zwangerschap, en moesten vanderd zijn? Want de glucose waardes moeten toch altijd tussen de 5 en 10 zitten, ongeacht of je zwanger wilt worden of niet? Ons mam heeft ook diabetes, al van kleins af aan, dus weet er wel het een en ander van. Maar niet dat je groen licht moet krijgen.

Nou tussen de 4 en de 8 is het mooiste, maar laten er nou veel factoren aanwezig zijn dat dat helaas niet altijd lukt. Tijdens mijn andere zwangerschap is gebleken dat ik extreem reageer op wat ik doe en of eet. Dus schommelt het. Sad Daarnaast heb je nog een gemiddelde, HBA1C heb je vast weleens wat van gehoord haha. Die zou onder de 7 moeten zitten als je zwanger wilt worden, en dat lukte steeds maar niet. Mocht je altijd aan de hoge kant zitten en daarnaast je HBA1C niet laag genoeg zijn heb je kans op een open ruggetje of andere complicaties... Sad

@pussycat, ja ik had absoluut niet verwacht dat ik groen licht zou krijgen smile maar was zoooo blij gisteren.. nu maar hopen dat ik snel zwanger mag worden haha. Maar goed dat willen we allemaal natuurlijk..

Ik weet niet meer wie het vroeg over de medicatie voor mijn schildklier, maar normaal gesproken zit ik niet aan de medicatie, tijdens mijn vorige zwangerschap wel want toen waren de waardes te hoog?! (ik heb er weinig verstand van moet ik eerlijk zeggen) en nu waren ze opzich netjes maar ze moeten niet teveel omhoog gaan en dus is het meer voorzorg. Jij zit wel aan de medicatie voor je schildklier? Of wil je er naar laten kijken vanwege een miskraam? Ik heb nog niet zover terug gelezen dat ik alles weet, sorry.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354

Bericht  mezzoforte do 12 jul 2012 - 2:56

@Samantha Vervelend om niet te weten wat er aan de hand is. Op welke termijn krijg je meer te horen?
@maiadebij Leuk is anders, maar ik heb gewoon vertrouwen dat het goedkomt (one way or the other) Vervelend van die blaasonsteking trouwens, heb ik ook meerdere keren gehad, laatste keer alweer een tijd geleden gelukkig. Ik lees dat je vruchtbare periode begint, hopelijk heb je geluk deze ronde Very Happy
@Weegschaal Hoe is de afspraak bij de fertiliteitsarts gegaan?
@Smaragdje Beterschap gewenst!

mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  SleepingBeauty do 12 jul 2012 - 8:16

@samantha; fijn dat het een aardige man was! Hoop dat je nu snel duidelijkheid hebt.

@aardbei; ja opzich wel heel vervelend weer een beugel...mja niks aan te doen. Ik baal nu ook een beetje dat he zo scheeft staat!

@maiadebij; Ja ik heb me wel vermaakt. Ik zoek wel weer wat op, maar voel me toch fijner als ik een dag heb gewerkt en dan moe op de bank neerplos 's avonds. Af en toe is een bank hang dagje wel heerlijk hoor smile
En doe ik dat ook wel mja ga niet 5 dagen van de week op de bank hangen, voel k me niet beter van.
Denk dat elke zwangerschap wel weer spannend is. Ben je nu al zo oud dan Wink

@ Weegschaal; wat grappig dat je nu al weet hoe de aflevering van de voice gaat verlopen Wink

@smaragdje; fijn dat je toch even rust heb nu je ziek bent. Even bijtanken, wat heb je?

@pussycat; hoop dat het lukt om het een beetje van je af te zetten. Groot gelijk dat je in september dan naar de huisarts wilt. Misschien doet de rust van de vakantie je ook wel goed.

@Sanne; Toch in augustus op vakantie? Nou maar geen ruzie maken dan deze week Wink

@Linnie; fijn dat het beter gaat. Lekker vakantie in het vooruitzicht.

@all; morgen bruiloft. Heb zin om mijn leuke jurkje aan te doen en lekker naar de kapper❤ hihi
En gezellige dag met mijn familie.
Ik heb alleen erg veel last van mijn tanden nu er stiekjes zijn gezet, dus ik hoop dat ik wel wat normaal kan eten... voor een kindje 2012 - Pagina 15 1371890812
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Annemie do 12 jul 2012 - 8:21

sanne-84 schreef:
Razz_ schreef:Haha Sanne, hier zijn ze sinds vandaag ook weer achter de rug. Als ik nou positief test over 13 dagen doe jij het dan 2 dagen later? Is dat afgesproken?? :P

Daar hadden we al een deal over Yes

Zal ik het dan 2 dagen eerder doen Razz

Gelukkig heb ik de vruchtbare dagen er op zitten,ben gister van boven naar beneden van de zoldertrap gevallen,ga kapot van de pijn,dus gelukkig hoeven we niet perse wat te doen Wink
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363

Bericht  Smaragdje do 12 jul 2012 - 9:05

@ Annemie, wat vervelend dat je van de trap af bent gevallen!

@ SB, even rust was inderdaad lekker. Weet niet wat ik heb. Hoest al een paar dagen de longen uit m’n lijf, maar vannacht moest ik even naar mijn zoontje toe en toen ik terug mijn bed in ging heb ik minstens 10 minuten liggen rillen en klappertanden terwijl het niet koud is in huis. Vanochtend werd ik wakker met koorts en hoofdpijn en ik kon niet lang op mijn benen staan. Ben nu nog niet helemaal fit, maar gaat gelukkig wel iets beter

@ Samantha, voor een kindje 2012 - Pagina 15 699888

@ Pussycat, fijn dat je het allemaal wat kunt laten rusten!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 15 van 40 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40  Volgende