Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naar Frankrijk...met de auto!

+16
Julia
JustMeDaan
Kruidkoek
sanne-84
Kqip
marjoleinnn
Happinaz
Schaapke
mickey
Susan
Snoes
Femmem
VeryCherry
Koffieleut
Zora
holaagirl
20 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 3 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Ringling di 10 jul 2012 - 4:26

Ik heb gehoord dat je via de website van TomTom een update kunt doen voor als je naar Frankrijk gaat. Zodat je de flitsinformatiemeldingen kunt verwijderen...
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 3 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Zora di 10 jul 2012 - 4:33

Je moet officieel inderdaad een update doen zodat TomTom die gegevens niet meer heeft...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 3 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 4:42

Wat een gedoe zeg! We hebben hem vorig jaar niet gebruikt dus laat maar lekker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 3 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Zora di 10 jul 2012 - 4:44

I know. Stom he!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 3 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Le Chat Noir di 10 jul 2012 - 7:44

@holaagirl: op die site (franceguide) moet je eerst nog de actuele benzineprijs en soort auto invullen. Dan klopt het beter dan de anwb berekening!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 3 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  holaagirl di 10 jul 2012 - 19:14

Ohja,thank you! Dat scheelt aanzienlijk...Haha!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 3 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Koffieleut di 10 jul 2012 - 20:12

Er is niet voor ieder type tomtom software om de flitsinformatie eraf te krijgen (voor het type dat wij hebben niet natuurlijkNaar Frankrijk...met de auto! - Pagina 3 394967 ). Deze vakantie gaan we niet naar of door Frankrijk dus dat scheelt, eind augustus gaan we nog wel een weekje naar Frankrijk, dan gaat de tomtom dus niet mee...

Ik kan ook niet slapen in de auto, wij zitten ook heel veel te kletsen over vanalles en niks. En luisteren naar muziek, ik vind het heerlijk.
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 3 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Le Chat Noir do 12 jul 2012 - 2:26

holaagirl schreef:Ohja,thank you! Dat scheelt aanzienlijk...Haha!

Haha ik had t de eerste keer ook hoor, dacht echt van : oooh maar zo weinig Very Happy ! Maar helaas....

Wij vermaken ons trouwens ook prima in de auto. De ene keer lekker kletsen, dan meezingen met muziekje, naar buiten kijken, mijn man doet soms even zijn ogen dicht, maar ik lees dan eerder wat. Ik ga trouwens ook even kijken bij de bieb voor luisterboeken, vond ik wel een leuk idee!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 3 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 2:46

Wij vermaken ook ons prima. Het is niet dat we allebei de helft van de tijd slapen Wink Ik slaap wel wat meer, ik ben ook zo weg. We vinden het ook lekker om mee te zingen (weer vooral ik), te kletsen of gewoon rond te kijken.
Eigenlijk vind ik het wel lekker, omdat je echt even samen bent. Thuis zijn we toch vaak met anderen bezig, aan het rommelen, tv kijken of werk. In de auto, in het buitenland, in de auto, hebben we alleen elkaar. Dan kunnen we goed kletsen, maar ook veel serieuze dingen uitgebreid bespreken. Of gewoon samen zijn, luisterend naar de muziek en kijkend naar de omgeving.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 3 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Zora do 12 jul 2012 - 6:38

Le Chat Noir schreef:
holaagirl schreef:Ohja,thank you! Dat scheelt aanzienlijk...Haha!

Haha ik had t de eerste keer ook hoor, dacht echt van : oooh maar zo weinig Very Happy ! Maar helaas....

Wij vermaken ons trouwens ook prima in de auto. De ene keer lekker kletsen, dan meezingen met muziekje, naar buiten kijken, mijn man doet soms even zijn ogen dicht, maar ik lees dan eerder wat. Ik ga trouwens ook even kijken bij de bieb voor luisterboeken, vond ik wel een leuk idee!

Leuk! Als je het geen probleem vindt om Engels te horen, moet je echt die van Harry Potter nemen. Die meneer is zooo geniaal!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 3 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Happinaz do 12 jul 2012 - 8:30

Chipp schreef:Wij vermaken ook ons prima. Het is niet dat we allebei de helft van de tijd slapen Wink Ik slaap wel wat meer, ik ben ook zo weg. We vinden het ook lekker om mee te zingen (weer vooral ik), te kletsen of gewoon rond te kijken.
Eigenlijk vind ik het wel lekker, omdat je echt even samen bent. Thuis zijn we toch vaak met anderen bezig, aan het rommelen, tv kijken of werk. In de auto, in het buitenland, in de auto, hebben we alleen elkaar. Dan kunnen we goed kletsen, maar ook veel serieuze dingen uitgebreid bespreken. Of gewoon samen zijn, luisterend naar de muziek en kijkend naar de omgeving.

Precies dit. Ik ervaar het ook als hele intieme, fijne momentjes. Heerlijk samen zijn!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 3 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  VeryCherry do 12 jul 2012 - 20:12

Nou, die alcoholtesters hebben we ook binnen, finally Very Happy
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 3 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 21:52

VeryCherry schreef:Nou, die alcoholtesters hebben we ook binnen, finally Very Happy

Is dat ook verplicht in Frankrijk?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 3 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 22:03

Powerbabe schreef:
VeryCherry schreef:Nou, die alcoholtesters hebben we ook binnen, finally Very Happy

Is dat ook verplicht in Frankrijk?

ja, vanaf 1 juli dit jaar is het verplicht. Wat ik ook heb gehoord is dat de Franse politie pas vanaf november boetes gaat uitdelen, nu zit de wet nog in een soort 'gewenningsfase'. Als je dus nu in Frankrijk wordt aangehouden en je hebt geen alcoholtester, dan krijg je alleen een waarschuwing.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 3 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 23:10

Waarom is dat in godsnaam! Zijn ze te karig om zelf een tester mee te nemen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 3 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  holaagirl vr 13 jul 2012 - 1:09

Volgens mij is het zodat je ZELF kan testen of je teveel alcohol op heb?!Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 3 2474380249

Tja... i know!Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 3 394967



Ze waren ook niet meer te krijgen, je kan bij de ANWB een franse vertaling krijgen, met de uitleg dat ze in NEderland zo goed als uitverkocht zijn...
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 3 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  VeryCherry ma 16 jul 2012 - 0:02

Ik heb ze bij Erica gekocht, dat is een kampeerwinkel in Zeist. Nou ja, mijn paps heeft ze voor ons meegenomen. Kosten €2.50 geloof ik. Je moet er sowieso twee in de auto hebben liggen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 3 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Caramba ma 16 jul 2012 - 0:25

Ik ben net terug uit Frankrijk. 3 weken geweest.
Côte d'Azur, Alpen en de Ardéche geweest.

Onze eerste nacht hebben wij in een hotel geslapen, wel waren de eerste 2 hotel vol geboekt en de laatste was niet vol.

Wij hadden geen testers mee, omdat die ronduit bij ons in de buurt niet meer te verkrijgen waren.
Zijn niet aangehouden, zowel, waren we er met een waarschuwing vanaf gekomen. En van horen zeggen, mochten ze wel gaan bekeuren, is het nog maar iets van €15,-.

Gele hesjes hebben wij bij de Yisk gekocht voor €1,-. Gelukkig niet nodig gehad. Brandblusser heeft mijn vriend altijd al in de auto liggen, heeft hij niets voor hoeven betalen, komt van zijn werk. En de rest hebben wij altijd standaard in de auto liggen.

Op de heen weg hebben we bijna geen tolwegen gehad. Toen we terug naar Nederland gingen hebben we wel op de tolwegen gereden en waren €45,- kwijt vanaf de Ardéche. Valt nog mee, vind ik. Tijdens de vakantie hebben we wel aardig wat op de tolwegen gezeten en kwamen al snel op een bedrag tegen de €70,- aan.
Wel hebben we voor veel getankt, slurp auto en veel bergen met mooie haarspeld bochten. Tanken gaat op de meeste plaatsten net zoals in Nederland. Er zijn wel stations waar je met je auto naar een loket moet rijden, maar aangezien mijn vriend niet zo goed in Frans is, heb ik het steeds maar voor moeten zeggen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 3 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum