Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op de bonnefooi naar Frankrijk

+4
Beachgirl
Dennenappel
Koffieleut
Jerry
8 plaatsers

Ga naar beneden

Op de bonnefooi naar Frankrijk Empty Op de bonnefooi naar Frankrijk

Bericht  Jerry ma 23 mei 2011 - 22:32

Wij willen dit jaar voor het eerst gaan kamperen in Frankrijk. Het lijkt ons leuk om de auto vol te laden en gewoon te rijden en zien waar we uitkomen.
Het plan is om langs de kust te rijden en dan rond Nantes op een camping te gaan staan.

Ik ben nog nooit eerder zo op vakantie gegaan: eerder altijd van tevoren boeken...

Een aantal vriendinnen zegt dat dit prima kan, weer anderen zeggen dat dat in Frankrijk lastig is, omdat het zo'n toeristenland is (= geen plek op een camping als je niet reserveert).

Kleine campingkjes vinden we ook prima: we zijn met z'n tweeën dus hoeven verder met weinig rekening te houden...

Wie heeft dit weleens gedaan? En hoe is het bevallen?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de bonnefooi naar Frankrijk Empty Re: Op de bonnefooi naar Frankrijk

Bericht  Koffieleut di 24 mei 2011 - 0:03

Wij zijn de afgelopen 4 jaar zo op vakantie geweest, en tot nu toe hebben we altijd plek gehad op de campings waar we spontaan aankwamen rijden. Wij komen ook ieder jaar in Frankrijk, meestal in de Ardeche en aan de zuidkust. Vorig jaar zouden we bijv. naar de zuidkust om o.a. Monaco en Saint Tropez te bekijken. Het was alleen zo vreselijk warm daar dat we na 2 nachten (en alleen Monaco gezien te hebben) ons boeltje weer hebben opgepakt, en naar de (iets koelere) Ardeche zijn afgereisd. Dit jaar willen we opnieuw naar de zuidkust, en waarschijnlijk eerst naar Italie.

Ons bevalt op deze manier op vakantie gaan erg goed! We stappen 's ochtends in de auto en we zien wel waar we 's avonds eindigen, heerlijk!!
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Bericht  Dennenappel di 24 mei 2011 - 0:07

Wij hebben het ook zo vaker gedaan, maar dan in Duitsland, Luxemburg en België.
We wisten vaak wel in welk gebied we ongeveer wilde, voor de zekerheid hadden we van een paar campings de adressen mee (die het vaak niet zijn geworden). Ik vond het een fijne en leuke manier van reizen. Soms ben je wel even aan het zoeken naar een leuke camping, maar een geboekte camping kan ook erg tegenvallen.
Zelf houden wij ook wel van kleinere campings het voordeel daarvan is dat ze vaak ook nog plaats hebben, grotere campings vaak iets minder.

Hoe het zit met volgeboekte campings in Frankrijk weet ik niet.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Beachgirl di 24 mei 2011 - 0:08

Misschien handig om voor jullie 1e nachtje wel een camping te boeken? Dan weet je in ieder geval dat je die nacht een slaapplek/toilet/douche Wink hebt, en kun je vanuit daar lekker verder rondtouren.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Jerry di 24 mei 2011 - 0:11

Dennenappel schreef:Wij hebben het ook zo vaker gedaan, maar dan in Duitsland, Luxemburg en België.

Dat is ook precies mijn vraag... Van 'n vriendin weet ik dat 't in Duitsland en Luxemburg prima zo kan, maar van Frankrijk zei ze dat dat moeilijker was...

Fijn om te horen dat 't wel gewoon kán :P

En voor de eerste nacht 'n camping boeken is misschien ook wel een goed idee! Hoeveel kilometer kun je op een dag rijden als je niet heul vroeg vertrekt en 's middags rond 'n uur of 4 wilt stoppen met rijden (zegmaar van 10:00 tot 16:00 rijden)?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  VeryCherry di 24 mei 2011 - 0:11

Door op de bonnefooi naar Frankrijk te gaan komen wij nu al jaren op een geweldige, kleine maar vooral gezellige camping Very Happy
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Suus di 24 mei 2011 - 0:12

Heb dit een paar keer samen met een vriendin gegaan, we gingen altijd naar kleine campings en nooit problemen mee gehad in Frankrijk Very Happy
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Jerry di 24 mei 2011 - 0:14

staan die kleine campings ook in zo'n campinggids? Die heb ik namelijk gister gekocht angel
(en wil ook níet naar een camping met honderden nederlanders, grote zwembaden en 8 verschillende glijbanen...)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  VeryCherry di 24 mei 2011 - 0:14

Oh, en in Augustus hebben de meeste Fransen vakantie, maar voor die tijd zitten de meeste campings niet vol. Tenminste, als je een normale camping zoekt en geen toeristische attractie smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  VeryCherry di 24 mei 2011 - 0:14

Wanneer ga je op vakantie Jerry?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 0:17

Ja hoor, een aantal jaar terug een paar jaar achter elkaar gedaan. Niks besproken, maar wel gewapend met het anwb campingboek. En we hebben een reeks hele leuke (kleinere) campings ontdekt, o.a. in de Vogezen en de Jura.

Gast
Gast

Bericht  Koffieleut di 24 mei 2011 - 0:24

Jerry schreef:
Dennenappel schreef:Wij hebben het ook zo vaker gedaan, maar dan in Duitsland, Luxemburg en België.

Dat is ook precies mijn vraag... Van 'n vriendin weet ik dat 't in Duitsland en Luxemburg prima zo kan, maar van Frankrijk zei ze dat dat moeilijker was...

Fijn om te horen dat 't wel gewoon kán :P

En voor de eerste nacht 'n camping boeken is misschien ook wel een goed idee! Hoeveel kilometer kun je op een dag rijden als je niet heul vroeg vertrekt en 's middags rond 'n uur of 4 wilt stoppen met rijden (zegmaar van 10:00 tot 16:00 rijden)?

Dat hangt er heel erg vanaf waar in NL je woont... In Frankrijk (volgens mij ook in Luxemburg) zitten een heleboel overnachtingscampings. Daar kun je dus gewoon 1 nachtje staan en daarna weer verder rijden. Ook daarmee hebben we nooit problemen gehad.

Oja, zo'n campingboek is wel ideaal, als je het rijden zat bent hoef je alleen maar even in het boek te kijken om te weten waar in de buurt een camping zit. Wij hebben een oud boek van de Anwb, daar staan erg veel (soorten) campings in. Dit jaar hebben we een nieuwe gekocht van Campinglife, daar staat ook heel veel in.
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Bericht  Jerry di 24 mei 2011 - 0:29

VeryCherry schreef:Wanneer ga je op vakantie Jerry?

Begin juli... Dus in jouw theorie moet 't dan goedkomen Very Happy

Wordt wel blij van alle reacties:)

Woon in Gelderland... Bij de campinggids zit ook een kaartje met campings langs de grote wegen. Die maar niet verliezen :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  VeryCherry di 24 mei 2011 - 0:36

Je hebt PM Jerry smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Phileine di 24 mei 2011 - 0:49

Als je van kleine campings houdt, dan kan dat prima! Vroeger ging ik ook altijd met mijn ouders op vakantie zonder te boeken en we hebben nooit zonder slaapplaats gezeten smile Vroeger vond ik het verschrikkelijk, omdat we soms wel een aantal keren niet terecht konden én het in mijn ogen vaak 'stomme, saaie' campings waren. Maar als ik daar nu op terugkijk, heb ik een heerlijke tijd gehad. Altijd wel kinderen om mee te spelen, veel rust, mooie omgeving. Veel plezier!
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065

Bericht  Curious di 24 mei 2011 - 1:55

Ik ga heel mn leven al op de bonnefooi op vakantie, en daarvan ook zeker een jaar of 8 naar frankrijk, nooit geen problemen gehad. Soms wel meerdere campings bezocht, omdat we een camping niet leuk vonden of omdat ie vol was. Maar meestal direct een plekje gevonden, zeker als je wil rondtrekken. Want als je lang op 1 plek wil blijven staan is het soms moeilijker omdat de plek al gereserveerd is later in die week (weken) of heb je gewoon een minder 'mooi/goed' plekje.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud