Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naar Frankrijk...met de auto!

+16
Julia
JustMeDaan
Kruidkoek
sanne-84
Kqip
marjoleinnn
Happinaz
Schaapke
mickey
Susan
Snoes
Femmem
VeryCherry
Koffieleut
Zora
holaagirl
20 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  holaagirl do 28 jun 2012 - 18:49

Hallo dames!
Wij gaan voor het eerst op vakantie naar frankrijk met de auto!
Zo ongeveer 1200km. Heel spannend, maar wel super leuk!
Hebben jullie enig idee wat ik aan de reis kwijt ben?
Benzine en tol? Kan ik daar beetje rekening mee houden!
Nog tips verder? Ga een koelbox proberen te lenen!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Zora do 28 jun 2012 - 18:57

Tolwegen hangt heel erg af van waar je heengaat. In principe kun je ze allemaal ontwijken, en over B-wegen rijden, maar vaak ben je dan aan benzine ook wel kwijt wat je anders aan tol had betaald. Als je helemaal naar het zuiden rijdt denk ik dat je rekening moet houden met in totaal zo'n 100e. Op de anwb-site kun je dit volgens mij ook wel bekijken. En benzine, hangt af van je auto, hoe je rijdt etc. Maar 1200 km moet je op ongeveer 2,5 tank kunnen rijden denk ik?

Dit jaar moet je voor het eerst een alcoholtestertje in je auto hebben als je in Frankrijk bent!

Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Koffieleut do 28 jun 2012 - 19:20

Sinds dit jaar mag je ook geen navigatie bij je hebben waarop flitsinformatie staat. De boetes schijnen heel hoog te zijn. Gewoon uitschakelen is niet genoeg, de software moet eraf zijn.
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  VeryCherry do 28 jun 2012 - 19:48

In België is een brandblusser ook verplicht. Weet niet of je daar doorheen rijdt? En veiligheidshesjes voor elke inzittende en een verbandtrommel en gevarendriehoek zijn ook verplicht.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  VeryCherry do 28 jun 2012 - 19:49

En er zijn sites waarop je uit kan rekenen wat je kwijt bent aan tol. Zal het even voor je opzoeken smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Koffieleut do 28 jun 2012 - 19:50

VeryCherry schreef:In België is een brandblusser ook verplicht. Weet niet of je daar doorheen rijdt? En veiligheidshesjes voor elke inzittende en een verbandtrommel en gevarendriehoek zijn ook verplicht.

Serieus, een brandblusser?? Dan zijn wij heel veel jaren in overtreding geweest... We hebben er nu wel 1, maar komen niet door Belgie dit jaar.
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  VeryCherry do 28 jun 2012 - 19:52

http://nl.franceguide.com/praktische-informatie/Routeplanner-met-tolprijzen.html?NodeID=124&EditoID=35040
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  VeryCherry do 28 jun 2012 - 19:53

Koffieleut schreef:
VeryCherry schreef:In België is een brandblusser ook verplicht. Weet niet of je daar doorheen rijdt? En veiligheidshesjes voor elke inzittende en een verbandtrommel en gevarendriehoek zijn ook verplicht.

Serieus, een brandblusser?? Dan zijn wij heel veel jaren in overtreding geweest... We hebben er nu wel 1, maar komen niet door Belgie dit jaar.

Yup, ben van de week bij de ANWB geweest en gevraagd wat er allemaal nodig is. Een beetje brandblusser kost rond de €25.-
Veiligheidshesjes zijn bij ikea trouwens ook te krijgen en kosten met ledenpas €2.99
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Koffieleut do 28 jun 2012 - 19:56

VeryCherry schreef:
Koffieleut schreef:
VeryCherry schreef:In België is een brandblusser ook verplicht. Weet niet of je daar doorheen rijdt? En veiligheidshesjes voor elke inzittende en een verbandtrommel en gevarendriehoek zijn ook verplicht.

Serieus, een brandblusser?? Dan zijn wij heel veel jaren in overtreding geweest... We hebben er nu wel 1, maar komen niet door Belgie dit jaar.

Yup, ben van de week bij de ANWB geweest en gevraagd wat er allemaal nodig is. Een beetje brandblusser kost rond de €25.-
Veiligheidshesjes zijn bij ikea trouwens ook te krijgen en kosten met ledenpas €2.99

Laatst hadden ze brandblussers bij de action voor €9,-. Daar heb ik er één gekocht.
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  VeryCherry do 28 jun 2012 - 20:16

Hey das een goeie, ga ik daar ook even kijken Very Happy
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Femmem do 28 jun 2012 - 20:26

Veiligheidshesjes zijn ook heel goedkoop bij de action
Femmem
Femmem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  holaagirl vr 29 jun 2012 - 0:47

Jemig, wat een gezeik zeg..nu ook al een brandblusser?
Heb wel 2 alcoholtesters, en hesjes liggen! Ehbo en gevarendriehoek ook!
Man, mijn eigen spullen passen er bijna niet meer bij! Haha!
Ga die site even bekijken, bedankt! We gaan naar de dordogne!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 0:51

Anwb met europadekking of een reisverzekering met pechhulpsupplement.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Zora vr 29 jun 2012 - 6:55

Het risico op niet bij je hebben wat in Belgie verplicht is hebben wij altijd wel genomen... maar goed, dat moet je zelf besluiten smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Snoes vr 29 jun 2012 - 7:16

Hier in België is een brandblusser inderdaad verplicht, maar ik ken niemand in mijn omgeving die ooit is tegengehouden ter controle daarvan. Volgens mij controleren ze dat echt maar héél héél zelden (tot niet).

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Susan vr 29 jun 2012 - 8:06

Wij zijn pas naar de Dordogne geweest en wij waren ongeveer 300 euro kwijt aan benzine en tolwegen. Wij hebben niet de hele route over tolwegen gereden.

Verder is alles al zo'n beetje gezegd, maar twee tips van mij:

- Plan een overnachting in, het is echt een flinke reis. Wij hebben overnacht bij Orléans en we hadden alsnog twee bijna volle reisdagen.

- Als je eenmaal op de kronkelige wegen in de Dordogne komt, rij dan heel rustig en probeer een route te vinden met wegen die zo recht mogelijk zijn. Yrsa is flink wagenziek geworden van die bochten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 8:49

Vorig jaar zijn wij naar Spanje gereden en waren we dit kwijt aan tol en benzine: (heb een lijstje toen in mijn telefoon gezet):



Tanken luxemburg: €45,-
Tanken Frankrijk: €51.-

Tolweg Frankrijk: €28.20
Tolweg Frankrijk: €23.40
Tolweg SpanjeL €8-



Zo heb je misschien een beetje een indicatie. Weet ook niet in hoeverre tolwegen per weg verschillen in prijs en met hoeveel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  mickey di 3 jul 2012 - 9:12

Wij zijn dit weekend terug gekomen uit Zuid-Frankrijk. Wat de benzine betreft kan ik je alleen maar aanraden om in Luxemburg te tanken. Benzine was daar €1,33 dit weekend! Zowel op de heen- als de terugweg hebben wij 2x getankt, waarvan 1x dus in Luxemburg. Wij hadden overigens wel een overnachting ingepland, omdat we het anders te lang vonden voor onze zoon. Voor ons zou het ook zo'n 1200 km zijn in één keer, vond dat te lang voor hem. Waar je ook rekening mee moet houden, is dat het giga-druk kan/zal zijn bij de tol-poortjes. Op de terugweg hebben we daardoor 1,5 uur vertraging opgelopen, omdat er 15 km vantevoren al file was... Naar Frankrijk...met de auto! 1270000679
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  mickey di 3 jul 2012 - 10:57

Nog een tip trouwens, maar meer met betrekking tot je zoon. Neem genoeg luiers mee, die zijn echt hartstikke duur in Frankrijk. Voor een pak pampers waar je hier €11,50 voor betaald, ben je daar al snel het dubbele kwijt! :O
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 20:16

wat de verkeersdrukte betreft heb ik nog een leuke tip:

http://www.vinci-autoroutes.com/services-previsions-trafic-@/108/view-31-service.html

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Schaapke wo 4 jul 2012 - 3:09

mickey schreef:Wij zijn dit weekend terug gekomen uit Zuid-Frankrijk. Wat de benzine betreft kan ik je alleen maar aanraden om in Luxemburg te tanken. Benzine was daar €1,33 dit weekend! Zowel op de heen- als de terugweg hebben wij 2x getankt, waarvan 1x dus in Luxemburg. Wij hadden overigens wel een overnachting ingepland, omdat we het anders te lang vonden voor onze zoon. Voor ons zou het ook zo'n 1200 km zijn in één keer, vond dat te lang voor hem. Waar je ook rekening mee moet houden, is dat het giga-druk kan/zal zijn bij de tol-poortjes. Op de terugweg hebben we daardoor 1,5 uur vertraging opgelopen, omdat er 15 km vantevoren al file was... Naar Frankrijk...met de auto! 1270000679

Wat jij zegt bij de Tol-poortjes hebben wij vorig jaar voor het bezine-station in Luxemburg gehad, mennnnn...we hebben denk ik wel twee uur gewacht voordat we aan de beurt waren.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  mickey do 5 jul 2012 - 10:15

Schaapke schreef:
mickey schreef:Wij zijn dit weekend terug gekomen uit Zuid-Frankrijk. Wat de benzine betreft kan ik je alleen maar aanraden om in Luxemburg te tanken. Benzine was daar €1,33 dit weekend! Zowel op de heen- als de terugweg hebben wij 2x getankt, waarvan 1x dus in Luxemburg. Wij hadden overigens wel een overnachting ingepland, omdat we het anders te lang vonden voor onze zoon. Voor ons zou het ook zo'n 1200 km zijn in één keer, vond dat te lang voor hem. Waar je ook rekening mee moet houden, is dat het giga-druk kan/zal zijn bij de tol-poortjes. Op de terugweg hebben we daardoor 1,5 uur vertraging opgelopen, omdat er 15 km vantevoren al file was... Naar Frankrijk...met de auto! 1270000679

Wat jij zegt bij de Tol-poortjes hebben wij vorig jaar voor het bezine-station in Luxemburg gehad, mennnnn...we hebben denk ik wel twee uur gewacht voordat we aan de beurt waren.

Dat geloof ik best, is toch een groot verschil.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  holaagirl do 5 jul 2012 - 19:21

Zou die drukte 's nachts ook zijn? Wij willen namelijk in de avond gaan rijden dat we in de nacht door kunnen rijden? Wij rijden ook denk ik niet door luxemburg, richting dordogne!? Jammer scheelt benzine!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Happinaz do 5 jul 2012 - 21:18

Susan schreef:Wij zijn pas naar de Dordogne geweest en wij waren ongeveer 300 euro kwijt aan benzine en tolwegen. Wij hebben niet de hele route over tolwegen gereden.

Verder is alles al zo'n beetje gezegd, maar twee tips van mij:

- Plan een overnachting in, het is echt een flinke reis. Wij hebben overnacht bij Orléans en we hadden alsnog twee bijna volle reisdagen.

- Als je eenmaal op de kronkelige wegen in de Dordogne komt, rij dan heel rustig en probeer een route te vinden met wegen die zo recht mogelijk zijn. Yrsa is flink wagenziek geworden van die bochten.

Ik sluit me hier eigenlijk bij aan. Wij overnachten elk jaar bij Orléans, dat zit zo'n beetje op de afstand die je op 1 dag voor mijn gevoel verantwoord kan rijden. Er zitten bij Orléans heel veel formule 1 achtige hotels waar je voor 35 euro gemiddeld met het hele gezin kunt slapen. Ook zijn er meerdere eettenten en een grote Macdonalds in de buurt. Wij eten daar en de kinderen gaan na een dag in de auto lekker los op het speelparadijs wat erbij zit. We doen dan nog een ijsje, een kopje koffie en liggen dan rond acht uur-half negen in bed. Volgende ochtend rond zeven uur-half acht weer doorrijden.
Voor een kleine toeslag kun je dan nog in het hotel ontbijten ook. Wij doen dat overigens niet en rijden s'ochtends vroeg altijd naar de dichtbij gelegen supermarche om even wat broodjes te halen. Die eten we dan in de auto op als we onze weg vervolgen.
Ik weet niet of jullie met kinderen reizen? Dat maakt het iets eenvoudiger wellicht.

Ik heb overigens nog nooit 2 uur voor een tol gestaan. Zijn jullie dan gaan rijden op of rond zwarte zaterdag? Wij vermijden die drukke momenten bewust. Én de keren dat ik wel in de file heb gestaan op de route de soleil bijvoorbeeld is het qua warmte best even doorbikkelen maar ik kan niet ontkennen dat ik het ergens best een soort gezelligheid vindt hebben zo met al die vakantie gangers en hetzelfde doel. Ik ben dan ook wel zo'n enorme freak dat ik op vakantie gaan met de auto al als vakantie an sich ervaar haha. Naar Frankrijk...met de auto! 281626781
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  marjoleinnn do 5 jul 2012 - 21:31

Wij zijn echt heel veel jaar achter elkaar naar zuid Frankrijk gegaan. Ik zou ter hoogte van Lyon overnachten (ligt eraan waar je heen gaat) maar dan ben je al een stuk verder en hoef je de tweede dag niet nog een hele dag te rijden.

Wij hebben overigens ook nooit lang voor de tol hoeven wachten en echt veel file hebben we volgens mij ook niet gehad. Maar je kunt dan ook het beste de zwarte zaterdagen etc. mijden.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum