Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naar Frankrijk...met de auto!

+16
Julia
JustMeDaan
Kruidkoek
sanne-84
Kqip
marjoleinnn
Happinaz
Schaapke
mickey
Susan
Snoes
Femmem
VeryCherry
Koffieleut
Zora
holaagirl
20 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  holaagirl vr 6 jul 2012 - 1:07

Ja, we rijden met onze zoon van bijna 2 jaar.
We mogen zaterdag de 14e het huisje in, maar mij vriend kan vrijdag geen vrij krijgen.
Het liefst rijd ik het dus in één keer, anders zijn we één dag huur 'kwijt'!
Wanneer ik merk dat het onverantwoord wordt, stoppen we gewoon en bellen we de camping dat we eren dag later komen! En lukt het wel, rijden we door!
Het liefst willen we vrijdag rond 22uur gaan rijden! Ik begin dan, kan vriend even slapen!
De terugweg doen we wel in twee keer, dan hebben we alle tijd!
Reserveren jullie de overnachting-hotels?


Laatst aangepast door holaagirl op vr 6 jul 2012 - 2:08; in totaal 1 keer bewerkt
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Happinaz vr 6 jul 2012 - 1:14

holaagirl schreef:Reserveren jullie de overnachting-hotels?



Nee hoor, dat is bij die snelweg hotels niet nodig. Altijd wel een plekje!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 1:59

Wij gaan ook naar Zuid-Frankrijk dit jaar (poging 2 Wink). Wij overnachten niet, wij rijden zelfs 's nachts. Dit vinden we prettiger. Dan kunnen we rustig doorrijden en is het niet te warm. We rijden om en om twee uurtjes, dan even plassen/drinken/benen strekken. Wanener de één rijdt, slaapt de ander vaak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  VeryCherry vr 6 jul 2012 - 2:02

Wij gaan ook 's nachts rijden, om een uur of twee. Dan zijn we inclusief pauzes rond een uurtje of 12 in de middag op de camping. Mijn vriend zou het liefst helemaal geen pauzes houden en alleen stoppen om te tanken. Die klus is deze keer voor mijn rekening, want hij vind het betaalsysteem in Frankrijk ronduit kut.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  holaagirl vr 6 jul 2012 - 2:09

VeryCherry schreef:Wij gaan ook 's nachts rijden, om een uur of twee. Dan zijn we inclusief pauzes rond een uurtje of 12 in de middag op de camping. Mijn vriend zou het liefst helemaal geen pauzes houden en alleen stoppen om te tanken. Die klus is deze keer voor mijn rekening, want hij vind het betaalsysteem in Frankrijk ronduit kut.

En hoe is dat betaalsysteem dan? Niet gewoon binnen betalen?
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  VeryCherry vr 6 jul 2012 - 2:17

Jewel, maar je moet eerst je auto wegzetten, onthouden welke pomp je getankt hebben en dan noemt de pompbediende een bedrag op. En het Frans van mijn vriend is niet zó goed dat hij 123 kan omschakelen naar de Franse vertaling smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 2:21

VeryCherry schreef:Jewel, maar je moet eerst je auto wegzetten, onthouden welke pomp je getankt hebben en dan noemt de pompbediende een bedrag op. En het Frans van mijn vriend is niet zó goed dat hij 123 kan omschakelen naar de Franse vertaling Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 561177

Nog een voordeel van 's nachts rijden, vaak ben je de enige met dat pompnummer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Kqip vr 6 jul 2012 - 2:38

Hier een overzicht met wat je in de auto moet hebben, bij ANWB kun je dit ook navragen http://www.telegraaf.nl/autovisie/12314166/__Wat_moet_er_verplicht_mee_in_de_auto_op_reis___.html
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  sanne-84 vr 6 jul 2012 - 23:59

Hoe ervaren jullie het op reis gaan in de auto?
Als ik zo lang bij mn man in de auto moet zitten dan hebben we na even niks meer te buurten. Wordt t dan niet een saaie rit? Ik weet ook niet eker of ik als bijrijder een boek zu kunnen lezen, veel te bang om ziek te wrden. En slapen zal mij ook niet lukken (man daarentegen maar al te goed)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Kruidkoek za 7 jul 2012 - 0:40

Wij zijn vorig jaar naar Zuid Frankrijk gereden (de Camargue) maar ook met een overnachting.

Mijn vriend en ik zaten ook niet de hele tijd te praten hoor, ik heb veel gelezen (kan ik gelukkig heel goed tegen) gepuzzeld en naar buiten gekeken. Als ik reed dan zat mijn vriend naar buiten te kijken of een boek te lezen. Tussendoor wel gekletst.

Nog een tip, neem leuke cd's mee of als dat je een radio hebt waar MP3 op kan aangesloten. Er wordt veeeeeel gepraat op de Franse radio en als je dat niet verstaat (zoals wij) dan ben je blij dat je eigen muziek kunt opzetten.

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  JustMeDaan za 7 jul 2012 - 0:48

Chipp schreef:Wij overnachten niet, wij rijden zelfs 's nachts. Dit vinden we prettiger. Dan kunnen we rustig doorrijden en is het niet te warm. We rijden om en om twee uurtjes, dan even plassen/drinken/benen strekken. Wanener de één rijdt, slaapt de ander vaak.

Dit, alleen rijden wij naar Oostenrijk. Een 12 uur incl de stops. Alleen is de ander gewoon wakker als de ander rijd. We hebben muziek aan in de auto. En ikzelf vind de reis al vakantie en ik houd van auto rijden dus hoe langer hoe liever Wink.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Zora za 7 jul 2012 - 2:57

sanne-84 schreef:Hoe ervaren jullie het op reis gaan in de auto?
Als ik zo lang bij mn man in de auto moet zitten dan hebben we na even niks meer te buurten. Wordt t dan niet een saaie rit? Ik weet ook niet eker of ik als bijrijder een boek zu kunnen lezen, veel te bang om ziek te wrden. En slapen zal mij ook niet lukken (man daarentegen maar al te goed)

Wij houden beiden van autorijden, dus vinden het niet erg lange stukken te rijden. Muziekje op, meezingen, kletsen, om je heen kijken... superfijn! Soms hebben we ook luisterboeken mee, vorig jaar de Engelse versie van Harry Potter. Is hartstikke leuk! Maar na 12 - 14u rijden zijn wij er ook altijd wel helemaal klaar mee hoor.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Happinaz za 7 jul 2012 - 4:58

Zora schreef:
sanne-84 schreef:Hoe ervaren jullie het op reis gaan in de auto?
Als ik zo lang bij mn man in de auto moet zitten dan hebben we na even niks meer te buurten. Wordt t dan niet een saaie rit? Ik weet ook niet eker of ik als bijrijder een boek zu kunnen lezen, veel te bang om ziek te wrden. En slapen zal mij ook niet lukken (man daarentegen maar al te goed)

Wij houden beiden van autorijden, dus vinden het niet erg lange stukken te rijden. Muziekje op, meezingen, kletsen, om je heen kijken... superfijn! Soms hebben we ook luisterboeken mee, vorig jaar de Engelse versie van Harry Potter. Is hartstikke leuk! Maar na 12 - 14u rijden zijn wij er ook altijd wel helemaal klaar mee hoor.

Hier is het precies zoals bij Zora eigenlijk. Wij vinden het geen enkel probleem!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Julia za 7 jul 2012 - 21:33

Als je zeker weet dat je wel ergens gaat overnachten, zou ik persoonlijk, wel reserveren. We hebben een paar jaar geleden gehad dat al die goedkope hotels en de dorphotels allemaal vol zaten. Hebben tot 0.00 door moeten rijden, om toch nog een plekje te krijgen. Dat heb ik echt als niet leuk ervaren, zijn uren bezig geweest om een hotel te vinden.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Schaapke za 7 jul 2012 - 22:07

Julia schreef:Als je zeker weet dat je wel ergens gaat overnachten, zou ik persoonlijk, wel reserveren. We hebben een paar jaar geleden gehad dat al die goedkope hotels en de dorphotels allemaal vol zaten. Hebben tot 0.00 door moeten rijden, om toch nog een plekje te krijgen. Dat heb ik echt als niet leuk ervaren, zijn uren bezig geweest om een hotel te vinden.

+1

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Happinaz za 7 jul 2012 - 22:23

Dat is dan wel echt heel verschillend qua ervaring. Ik ga al mijn hele
Leven elke zomer in de bouwvak naar Frankrijk en wij hebben nog nooit hoeven zoeken!
Reserveren is lastig als je pas wilt gaan rusten als je moe bent.
Wij stoppen pas als we er klaar mee zijn. Tot nu toe is dat altijd rond Orléans, maar we zijn ook wel eens verder door gereden.

Annuleren kost ook vaak geld, dat is balen.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Arwyn za 7 jul 2012 - 22:36

Wij gaan tot nu toe altijd ergens naartoe wat we in 1 dag rijden kunnen halen.
Ik houd zelf niet van rijden, dus de grootste stukken rijdt mijn vriend. Soms rijd ik ook wel, maar eigenlijk erg weinig.. Laten we het er maar op houden dat ik andere dingen meer doe, haha.
Saai onderweg kan soms eens gebeuren, maar ik vind het wel meevallen eigenlijk! Op een gegeven moment ben je wel zat van dat in de auto zitten, maar gewoon een vrolijk muziekje aan en je bent zo weer een stuk verder. Slapen onderweg doen wij niet. Vind dat niet leuk voor m'n vriend en als ik achter het stuur zit vind ik het ook niet echt gezellig als hij licht te slapen, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  holaagirl ma 9 jul 2012 - 4:09

Is trouwens ook lullig! Die site die hier stond, gaf aan dat ik 130,- benzine en tol kwijt zou zijn!
Ik geloofde dat! Mijn mama vond het nogal onrealistisch en die is op andere sites gaan kijken!
Blijkt het gewoon al 180,- benzine geld te zijn, enkele reis!
Plus 40,- tol, komt op zo'n 500,-totaal dus! retour!
Dat valt mij even vies tegen...
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  VeryCherry di 10 jul 2012 - 1:55

Ik blijf ook altijd wakker. Vind het niet prettig als een ander rijdt en ik ga slapen in de auto. Ik kan trouwens ook niet slapen, aangezien N altijd wakker blijft, hoe lang de reis ook duurt. Mijn vriend slaapt trouwens ook niet.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 2:10

sanne-84 schreef:Hoe ervaren jullie het op reis gaan in de auto?
Als ik zo lang bij mn man in de auto moet zitten dan hebben we na even niks meer te buurten. Wordt t dan niet een saaie rit? Ik weet ook niet eker of ik als bijrijder een boek zu kunnen lezen, veel te bang om ziek te wrden. En slapen zal mij ook niet lukken (man daarentegen maar al te goed)

Wij vermaken ons altijd wel, en je hoeft ook niet steeds te praten toch? Wij zijn van plan veel leuke muziek te downloaden, dan gaat de tijd ook sneller. En slapen, tsja, dat kan ik maar al te goed in de auto.. Zelfs als we over haarspeldweggetjes rijden, dan beweegt mijn hoofd mooi mee met de bochten Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 394967 Vindt mijn vriend altijd een komisch gezicht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  VeryCherry di 10 jul 2012 - 2:55

Oh, mijn vriend en ik kletsen de hele reis door hoor. Kan van alles zijn, de vakantie, wat ons bezig houdt, wat we onderweg zien. Ik zit sowieso graag in de auto. Als N logeren is gaan we vaan 's avonds/'s nachts een stuk rijden omdat we dat zo gezellig vinden.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 3:13

Ik vind het ook altijd gezellig in de auto! We kletsen veel, muziekje erbij en gaan!

Mag je serieus geen flitsinformatie in je tomtom hebben? Maar dat zit toch in elke tomtom? Hoe krijg je dat er af? We gebruiken hem eigenlijk nooit maar hij ligt wel altijd in de auto.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  VeryCherry di 10 jul 2012 - 3:16

Je mag het niet aan hebben staan, maar in de praktijk controleren ze dat zelden. Net als een telefoon, die mogen ze ook niet zonder reden na kijken of je gebeld hebt of niet smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 3:22

Ah oke, nou prima. Komt wel goed dan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  holaagirl di 10 jul 2012 - 3:59

Ik dacht dat de gehele software eraf moest zelfs?
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar Frankrijk...met de auto! - Pagina 2 Empty Re: Naar Frankrijk...met de auto!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum