Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meerdere kindjes, bankrekeningen

+13
liesje
Filoria
Bruintje Beer
Darius
Minx
Coco
Liadan
Twellie
Linda
Thunder
Pussycat
Printje
Flower_L
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen - Pagina 2 Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Liadan do 28 jun 2012 - 21:03

Jazzlyn schreef:
Filoria schreef:
Ik lees trouwens dat meer moeders de rekening willen vrijgeven / een bedrag willen geven rond de 18e verjaardag. Gaat het bij jullie dan om een kleiner bedrag, of zou je je zoon of dochter ook wel vertrouwen met een rekening met 15.000 euro erop?

Ik spaar voor de studie apart en ik vind het niet nodig om mijn kinderen zomaar 15.000 mee te geven. Hier gaan ze op wrs. hun 20ste 4000 meekrijgen. En dan wordt waarschijnlijk door ons het rijbewijs nog betaald en de studie natuurlijk, dus dat is goed genoeg. Ze moeten zelf ook gaan werken (bijbaantje), daar kunnen ze zelf ook van sparen.
Hier hetzelfde.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen - Pagina 2 Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Pussycat do 28 jun 2012 - 21:18

Hier krijgen ze van mij geen geld als ze de deur uit gaan of 20 of weet ik veel wat zijn.
Wel wil ik graag hun studie kunnen betalen. En ben ik van plan om bijvoorbeeld grote cadeau's te geven als ze gaan samenwonen/trouwen/misschien de autorijlessen betalen of een deel. Maar gewoon geld geven á 5000 vind ik en niet leuk en ik weet niet wat ze met mijn zuur verdiende geld gaan doen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen - Pagina 2 Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Coco do 28 jun 2012 - 21:31

Filoria schreef:

Ik lees trouwens dat meer moeders de rekening willen vrijgeven / een bedrag willen geven rond de 18e verjaardag. Gaat het bij jullie dan om een kleiner bedrag, of zou je je zoon of dochter ook wel vertrouwen met een rekening met 15.000 euro erop?

Ik ga het niet zomaar vrijgeven op hun 18de. Daar zijn de bedragen te hoog voor. Ze kunnen met de rekeningen van studie/huis/reis naar ons toe komen zodat wij die dan betalen of maandelijks automatisch de huur. Ik zou alleen een groot bedrag vrij geven bij het inrichten/kopen van een huis of bruiloft. Iig iets met een goede besteding en niet zomaar om te winkelen. Toen ik 18 was gaf ik het ook uit aan onzin. Pas sinds wij een gezin zijm besteden wij bewuster.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen - Pagina 2 Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Darius do 28 jun 2012 - 22:19

Filoria schreef:
Darius schreef:Tegen die tijd hoop ik dat ik mijn kinderen heb opgevoed zodat ze verstandig met hun geld om kunnen gaan. Maar als ik daar mijn twijfels over heb, ziet het er tegen die tijd wel anders uit.
Tuurlijk, maar zelfs als je een superbrave zoon van 18 hebt die heel goed met geld om kan gaan, zou ik hem niet zomaar laten beschikken over duizenden euro's. Wie weet koopt hij in een gekke bui toch wat te dure dingen en jaagt hij zijn collegegeld erdoor. Als je 18 bent zijn je hersenen nog in de groei, ben je nog erg gevoelig voor beloningen en impulsen etc... das toch anders dan iemand van 25 of 30 laten beschikken over veel geld. Ik weet niet, ik zou het zelf gewoon nooit doen. Maar het is jullie keuze natuurlijk.

Ik lees trouwens dat meer moeders de rekening willen vrijgeven / een bedrag willen geven rond de 18e verjaardag. Gaat het bij jullie dan om een kleiner bedrag, of zou je je zoon of dochter ook wel vertrouwen met een rekening met 15.000 euro erop?

Ik heb ook het puberbrein gelezen! ;-)

Nogmaals, dit is nu mijn huidige gedachte. Tegen die tijd zien we wel hoe het gaat.

Punt is, is dat mijn man echt keihard heeft moeten werken voor zijn geld. Zijn ouders betaalden niet zijn collegegeld, niet zijn rijbewijs ed. En ik zweer je, hij zit nu behoorlijk goed in de slappe was, heeft nooit geleend en is echt enorm verstandig met zijn geld.

Ik daarentegen, heb alles van mijn ouders gekregen, collegegeld, rijbewijs, auto, noem maar op. Werken deed ik voor de leuk en dat geld gaf ik ook gewoon uit aan prulletjes.

Ik hoop, dat ik mijn kinderen kan opvoeden tot kinderen die verstandig met hun geld om gaan, zoals mijn man, en het daarnaast verstandig vinden om een goede studie te kiezen en ook eventueel meerdere studies, zoals ik. Best of both worlds. Wink

Ik denk en ik hoop dat mijn kinderen later wel met een groot bedrag om kunnen gaan.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen - Pagina 2 Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum