Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De box, ik weet niet wat verstandig is.

+9
Purpleflower
Tania
Liadan
Bruintje Beer
Darius
chipa
liesje
blondje1313
studiebol
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

De box, ik weet niet wat verstandig is. Empty De box, ik weet niet wat verstandig is.

Bericht  studiebol vr 22 jun 2012 - 4:08

Wij hebben hier gewoon een normale box staan. En ik vind het lastig of ik hem moet laten staan of niet. De afgelopen twee weken hebben de meiden er niet ingelegen. Ik leg ze altijd op de grond op het speelkleed. Voor die twee weken legde ik ze er eigenlijk sochtends alleen in maar ook alleen op de dagen dat ik moet werken.

Als ik nu naar de wc ga laat ik ze gewoon liggen, L schuift de kamer wel door maar is echt nog niet snel, en er zijn ook geen dingen wat gevaarlijk is als ze aan komen.

Maar stel dat ze straks gaan kruipen, of zich overal aan op trekken, dan is het mischien wel fijn om ze even in de box te zetten. Maar dan zit ik weer dat de box dus een gewone box is en ze weinig ruimte hebben om te spelen als ze er samen in zitten.

Wat zijn eventuele andere opties dan de box?

Nou ja ik kan wel wat advies gebruiken De box, ik weet niet wat verstandig is. 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De box, ik weet niet wat verstandig is. Empty Re: De box, ik weet niet wat verstandig is.

Bericht  Gast vr 22 jun 2012 - 4:11

Www.boxenland.nl heb ik onze playpen gekocht, ben er onwijs blij mee, als ze buiten de box spelen kan ik nog niet plassen zonder dat ze enge dingen uithalen.
Nu kan ik zelf ook wat rommelen in huis, ff wasmachine aanzetten, koken etc.

Gast
Gast

De box, ik weet niet wat verstandig is. Empty Re: De box, ik weet niet wat verstandig is.

Bericht  studiebol vr 22 jun 2012 - 4:13

Heb jij die playpen altijd op staan of klap je die elke avond in?

Het ziet er namelijk zo groot uit, nu is onze woonkamer niet super klein maar ook niet super groot dus ik heb geen idee waar ik dat ding dan weer moet laten De box, ik weet niet wat verstandig is. 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 22 jun 2012 - 4:17

ik zou de box lekker weg halen, bij de volgende baby zetten we helemaal geen box neer.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 22 jun 2012 - 4:18

Inklappen is niet zo makkelijk als je denkt na het lezen van de site, hebben m altijd staan. Midden in de woonkamer, maar dat is dan jammer, het is in elk geval veilig en de kids spelen er heerlijk in.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 22 jun 2012 - 4:56

Ik zou de box nog niet weg halen.
Als ze straks inderdaad gaan optrekken/lopen en je moet even snel iets doen (wc, was pakken, deur open maken, koken...) dan heb je ze altijd rondhobbelen.

Ik was erg blij dat H. hier tot nog na haar 1e jaar in de box kon.

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 vr 22 jun 2012 - 5:37

Ik vind het erg fijn dat we een box hebben staan, ik zet Lotte er nog een paar keer per dag even in (soms 5 minuten, maar ook wel een kwartier tot een half uur). Ze zit nu vooral en dan kunnen er volgens mij ook wel twee kinderen in.
Ik vind het makkelijk voor de huisdieren, dan blijft ze bij hen uit de buurt als ik even uit het zicht ben. En ze kan ook niet aan dingen komen waar ze niet aan mag komen (snoeren, planten e.d.), maar dat is misschien ook wel op te lossen door alles weg te halen in de kamer.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  liesje vr 22 jun 2012 - 5:45

wij hebben bij onze dochter de box wel gebruikt maar ook niet zoveel. nu bij onze zoon hebben we hem helemaal niet meer neergezet. ik zet hem nu in de maxi cosi of wipper
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  chipa vr 22 jun 2012 - 5:53

F heeft alleen de eerste 4 mnd in de box gelegen. Als ik hem er nu inzet staat hij gelijk te schreeuwen. Ook pakt hij vanuit de box spullen vd kast. Ik zet hem vaak even in zijn stoel als ik naar de wc moet. Dat gaat prima. Box gaat dan ook weg na de vakantie.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Darius vr 22 jun 2012 - 6:20

Hier staat de box nog, waarschijnlijk tot hij 1 jaar en 4 maanden is. Zolang heeft Laure.ns er ook ingezeten. Voordeel is dat dan baby III verwacht wordt, dus dat sluit mooi aan.

Pe.pijn zit er ook niet heel veel meer in, maar het is wel handig als ik even naar de wc moet ofzo.

Er bestaan ook een soort hekjes, die je op de grond neerzet. Dan spelen ze dus eigenlijk gewoon op de grond, maar ze kunnen lekker nergens heen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Bruintje Beer vr 22 jun 2012 - 6:41

Hier laat ik voorlopig de box staan. D. is echt een heel actief en bewegend kind en ben maar wat blij dat hij nog in de box kan. Gelukkig vindt hij het ook nog allemaal prima. Maar als hij niet zo actief kind was was hij w.s. al weg geweest.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Liadan vr 22 jun 2012 - 6:43

Hier is de box ook al even weg. Als ik naar de wc moet dan blijven de kinderen even samen in de kamer of ze gaan mee. Onze zoon zet ik ook wel eens in de kinderstoel.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast vr 22 jun 2012 - 7:05

Darius schreef:

Er bestaan ook een soort hekjes, die je op de grond neerzet. Dan spelen ze dus eigenlijk gewoon op de grond, maar ze kunnen lekker nergens heen.
Dat heet playpen, die heb ik staan, en dan met een vloer van foampuzzel.

Gast
Gast

Bericht  studiebol vr 22 jun 2012 - 7:37

Een paar hekjes zouden ook al een oplossing kunnen zijn ja, maar niet zo ontzettend groot ding. Ik zou ze dan alleen achter dat hekje zetten als ik echt even uit het zicht ben en ik bang ben dat er iets gebeurd..

Maar ja aan de andere kant misschien moet ik voor die paar momenten nog maar even de box laten staan, ik vind zo'n playpen namelijk ook niet goed koop.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 22 jun 2012 - 7:40

Zal bij mij ook schelen dat ik op een bovenwoning woon, ze kruipen zo vanuit de kamer de trap af als ik niet oplet.

Gast
Gast

Bericht  Tania vr 22 jun 2012 - 7:42

Mijn zoontje heeft tot M. geboren was nog regelmatig in de box gespeeld. hij vond dat zelf nog leuk af en prettig af en toe en voor mij was het handig als ik even wat moest doen. Nu staat de box weer omhoog en gisteren wilde hij erin liggen, heeft hij 20 minuten op z'n rug liggen spelen laughcry

Ik zou de box nog even laten staan, als je echt merkt dat je hem nooit meer gebruikt heb je hem zo weggehaald.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Purpleflower za 23 jun 2012 - 2:38

ik heb de box tot 1,5 laten staan.
Ze zat er bijna elke dag wel even in en vond het ook niet erg, ging gewoon zitten spelen.
Zette haar erin als ik naar de wc ging, koken, buiten was ophangen..
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Bericht  Parisienne za 23 jun 2012 - 3:14

Zo'n Playpen (?) kan je toch ook zelf samenstellen? Ik denk dat je hem zo groot kan maken als dat je zelf wil. Zag er eentje van 6 hekjes en dat viel me best mee qua grootte. En misschien is er ook iets te vinden wat je aan een muur kan bevestigen en weer een stuk aan een andere muur?

Zegmaar zo, en dan links waar het open is de muur.

De box, ik weet niet wat verstandig is. 3x_70335_3001

Edit: ik denk dat ik met een tweeling zeker voorlopig nog even een box of zoiets als dit zou laten staan. Ik denk dat ze het hartstikke gezellig samen kunnen hebben in zo'n grote 'box' Very Happy
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  blondje1313 za 23 jun 2012 - 3:43

Kan zo'n playpen ook gebruikt worden om een scheidingswandje te maken in de huiskamer, dat lijkt me wel ideaal eigenlijk! Onze kamer heeft een L-vorm, en nu kruipt ze steeds zo snel dat ik haar uit het zicht verlies als ik ergens mee bezig ben.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  studiebol za 23 jun 2012 - 7:02

Parisienne, in de kleine box die ik nu heb staan hebben ze het minder gezellig, ze liggen elkaar in de weg, rollen over elkaar heen, draaien rond zodat de ander de voeten in haar gezicht krijgen Very Happy In zo'n grote box is het anders en zal dat minder zijn. Maar ik vind de kosten er van best prijzig.

Ik heb ook in huis zitten kijken, zoek eigenlijk meer een afscheiding, wij hebben namelijk een muur, en dan een stuk niks(staat nu de box) en dan de bank. Links van de bank ga je dan de woon kamer in, en recht zit een muur met (raam) Als ik dus links iets van een afscheiding neer kan zetten, dan heb ik een mooi hoekje voor ze gemaakt en kunnen ze niet de hele huis kamer door als ik het niet wil hebben. Dus eigenlijk moet ik daar naar op zoek.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje za 23 jun 2012 - 8:53

Ik zou nog wel een box of iets wat daar op lijkt neerzetten. Hier staat de box ook nog, dit vooral omdat mijn mannetje probeert overal op te klimmen en kijkt daarbij nog niet zo goed uit. Ik moet er dus niet aan denken dat hij ergens op klimt en er af valt als ik even naar het toilet moet of iets dergelijks.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Parisienne za 23 jun 2012 - 9:16

Nee, een normale box is inderdaad niks. Daarom zou zo'n grote juist wel wat zijn.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Printje za 23 jun 2012 - 9:27

Rond 1 jaar is de box hier weggegaan, ik vond het heerlijk. Weer zoveel ruimte erbij om gewoon lekker te spelen. In het begin toen de box weg was zette ik hem vast in de kinderstoel met wat te spelen als ik naar de toilet moest oid
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  studiebol za 23 jun 2012 - 9:28

Printje schreef:Rond 1 jaar is de box hier weggegaan, ik vond het heerlijk. Weer zoveel ruimte erbij om gewoon lekker te spelen. In het begin toen de box weg was zette ik hem vast in de kinderstoel met wat te spelen als ik naar de toilet moest oid
`

Maar tegen de tijd dat ik twee kids heb vast gesnoerd heb ik al in mijn broek geplast Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Printje za 23 jun 2012 - 9:28

studiebol schreef:
Printje schreef:Rond 1 jaar is de box hier weggegaan, ik vond het heerlijk. Weer zoveel ruimte erbij om gewoon lekker te spelen. In het begin toen de box weg was zette ik hem vast in de kinderstoel met wat te spelen als ik naar de toilet moest oid
`

Maar tegen de tijd dat ik twee kids heb vast gesnoerd heb ik al in mijn broek geplast Very Happy

hahahaha das waar natuurlijk. dan zou ik ze ookg ewoon lekker laten spelen op de grond, plassen gaat meestal wel snel toch hahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: